Scorito - Giro d’Italia 2022

1 2 ... 139 ... 197 198
Basementman

Verwacht morgen voor het eerst een grote groep in de ontsnapping, manneke of 30 / 40, waar het me niks zou verbazen als Consonni, Gaviria en Demare mee zitten, naast de mannen die deze rit rood omcirkeld hebben: Ulissi, Albanese, Girmay, vdPoel, Vendrame, Tesfatsion en Cort.

Oftewel een grote groep met alleen maar mannen die al op meer dan 10 minuten staan, waardoor het peloton rustig kan uitbollen. Advies: zou eerder een sprintertje teveel meenemen dan de klassementsmannen, want die gaan in de spaarstand morgen. Ewan, Cavendish, Bauhaus, Bol etc hoef je natuurlijk niet te verwachten, maar types als Nizzolo, Theuns zou ik het voordeel van de twijfel geven. Ook omdat er voor de sprinters de komende dagen niks is en na Blockhaus rustdagje.

Laatst gewijzigd
Joseba

Super lastig die opstelling voor morgen. Durf ik de AK mannen op de bank te laten? Hoe groot gaat de groep vluchters zijn?

Gisteren dezelfde twijfel en toch de AK mannen (en toch ook Kämna) meegepakt. Door de kleine groep overgebleven vluchters daardoor met de plaatsen 6-7-8-9-10-11-12-14 best nog wat punten gesprokkeld. Alleen Captain Ulissi nulde. Maar ook geen bankpunten dus prima.

Vraag me af wat het vooruitzicht van de Blockhaus etappe met de rit van morgen gaat doen. Neem aan dat de superknechten net als de AK mannen de benen stil houden. Maar betekent niet per se dat ze geen punten rapen... Lastig!

arjenzvob

Zucht @Basementman

Primavoormij

Wat is er @arjenzvob?

Basementman

Zand erover, dan dooft het uit

Hein-Jan

Ligt het aan Chrome of kan ik deze reacties nooit zien om een andere reden?

Westland95

2 opties morgen: of VDP zit zelf mee in een kopgroep, of het wordt een gereduceerde sprint met VDP aanwezig die daarvoor zijn ploeg op kop heeft gezet om de pure sprinters te lossen. Ik ga zelf uit van het laatste.

Basementman

'@Hein-Jan je moet in de link even het paginanummer aanpassen naar 1 pagina eerder dan waar hij op staat. Bijzonder dat dit nog steeds niet is opgelost, hoe lastig kan dat zijn (meelezende IT’er van WF, of is dit dezelfde persoon als de stagiair)?

Laatst gewijzigd
Primavoormij

'@Westland95 zal Van der Poel zijn vizier niet hebben gericht op Girmay? De pure sprinters geloof ik niet zo in, die worden linksom of rechtsom wel gelost. Vanaf 75km to go is het bijna non stop op en af. Girmay echter is op dit moment misschien wel sneller in een sprint en zal er bij een uitgedunde sprint wel bijzitten. Is de beste kans op een overwinning voor Van der Poel dan niet om via een kopgroep aan te vallen en dan een sprint te winnen tegen de overgebleven renners (types als Covi, Narvaez, Schmid etc.)?

Westland95

'@Doe maar Renaat Girmay gaat VDP ook niet laten rijden.

Wellens Nietens

Tja, je begint met MvdP en Girmay, dan zet je er een paar sprinters bij waarvan je denkt dat ze dit heel misschien ook wel kunnen (Nizzolo, Gaviria, Consonni), dan nog een paar sprinters met vaste punten (Demare, Theuns) en opeens ben je met je voltallige sprintteam op pad. Nou ja, we doen het er maar mee. Mocht het een domme strategie blijken te zijn dan hoop ik dat @Eddix een onschuldig grapje over me maakt.

Cascoigne

Hier blijven alle klassementsmannen (op Kamna na) op het bankie. De vluchters en sprinters mogen het gaan uitvechten. Laatste twijfel is tussen Consonni en Theuns. Ik vond Consonni de eerste etappe goed klimmen. Theuns zou dit misschien ook wel kunnen en is sowieso zekere puntjes. Veiligere keuze maar op de een of andere manier verwacht ik wel wat van Consonni. Zou Gaviria er ook nog uit kunnen gooien (geen zekere punten), maar die klom juist ook wel weer aardig.

Zul je zien dat de klassementsmannen ineens toch gaan vlammen haha.

Guruburu

Valter geeft aan dat z’n benen een stuk beter zijn dan een aantal dagen geleden, ik twijfel om hem vandaag misschien toch op te stellen of is hij niet explosief genoeg voor deze etappe?

Edit: Hij reed natuurlijk ook een goede Strade Bianchi, dan zou hij dit ook moeten kunnen.

Laatst gewijzigd
Fredette

Ik verwacht geen sprint met uitgedund peleton zoals etappe 1. Mvp gaat zoiezo ergens aanvallen en dan moet je als vluchter mee zitten. En ga er niet vanuit dat het peleton dat erg vind. Maarja wie gaat er mee kunnen als matje gaat... De sprint opt eind is vlak en geef ik Girmay de meeste kans.

Girmay (c)
Cort
Demare
Theuns
Gaviria
Valter
Ciccone
Kamna
Bilbao/Almeida (neig naar Bilbao, die vind dit soort sprintjes altijd nog wel leuk)

arjenzvob

Ik ga voor Magnus Cort Nielsen als cap.
Girmay
Albanese
Démare
Gaviria
Consonni
Ulissi
Theuns
Kämna

kevinraar

mij team voor vandaag
carapaz
almeida
yates
kelderman
kemna
narvaez
covi
ewan
nizzolo

bank
bardet
mollema
arensman
valter
cavendish
demare
dainese
swift
gall

Capra

Na lang wikken en wegen toch Girmay kopman ipv MvdP.
Mocht er een klein groepje vooruit zitten zal Girmay waarschijnlijk eerder geneigd zijn voor een 4e of 5e plaats te sprinten dan Mat ivm zijn puntentrui ambities

Ketjap Manis

Kevin, ik zou Valter, Demare en Swift wisselen met Yates, Kelderman en Carapaz.

klumper

Erg lastig vandaag, Thijs Zonneveld heeft het bij een eventuele sprint over groep van een man of 30 tot 40.
Dus dan lijkt het me te zwaar voor mannen als Demare en Gaviria…
Ga me kansen maar een beetje spreiden.

Joseba

Zit een beetje met Valverde in mijn maag. Lijkt me te kort te staan om mee te kunnen in een vlucht. Wat is zijn strijdplan deze Giro, top 10 rijden? Of etappezege(s)?

Masterw

Weet iemand of Dainese dit aan kan?

Odin

Ben erg benieuwd naar het verloop van de etappe vandaag! Heb er zin in en neem me sprinters mee die ook een heuveltje overkomen. En nog wat opvulling die ik ook wel mogelijk wat punten zie score.

MvdP (C)
Cort
Girmay
Albanese
Gaviria
Swift
Demare
Kamna
Bilbao

Barrygoal

'@masterw dit heb ik net bekeken op PCS. En het lijkt erop van wel. Maar twijfel toch om m op te stellen. Iets met kansen spreiden.
Opstelling ;
VDP
Girmay
Demare
Albanese
Gaviria
Theuns
Skjelmose
Valter
Almeida

Almeida en Valter zou ook Dainese of Bilbao kunnen worden.
Valter 6 zekere puntjes iig en eventueel wat erbij kan komen.
Kopman Girmay of VDP.
Wat capra zegt zou kunnen, maar zie VDP op die laatste klim wel vertrekken en alleen naar de finish rijden.

RTankink

Ik ga ook voor Girmay vandaag als captain. Denk niet dat van der Poel hem uit het wiel kan rijden op die klimmetjes en in een vlakke sprint denk ik dat Girmay sneller is. Al heeft denken dat VDP iets niet kan me al vaker gekost in het verleden.

JesperRenrad

Denk naam Gaviria zorgt voor veel twijfel. Die kan dit toch helemaal niet? Zeker niet als je met Ulissi en Covi mannen hebt die weg kunnen punchen ga je toch geen gefrustreerde B-sprinter uitspelen?! Nu Covi in m’n opstelling, maar na de uitspraken van Formolo is er wat twijfel hier…

1 2 ... 139 ... 197 198

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.