Scorito - Giro d’Italia 2022

1 2 ... 138 ... 197 198
Ragnar Lolbroek

https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/formolo-legt-het-af-tegen-de-nederlanders-zaterdag-gaan-we-voor-gaviria
De Emir zegt "Alle ballen op Gaviria". Mij lijkt het toch een tikkeltje te zwaar voor hem. Dan zou ik er Theuns ook nog durven bij doen. Al is het maar voor de roze teampuntjes.

Ted de la course

Ik weet niet precies hoe ik een quote maak maar gisteren postte ik:
Jumbo Visma moet morgen toch met tenminste 1 ‘klepper’ in de vlucht zitten? Zou Tom de knop hebben omgezet?

Helaas geloofde ik het zelf ook niet en dus voor het eerst serieuze bankpunten met Dumoulin en Albanese. Toch weer wat gestegen, voor t eerste deze giro boven de 90%.

Wielertje12

Morgen weer een mooie ploeg:

MvdP
Girmay
Albanese
Gaviria
Demare
Theuns
Sobrero
Nizzolo
Almeida

Hopelijk stromen de puntjes weer binnen

Grinta Geurt

Nog steeds op 95%+

Morgen lastig dagje qua voorspellen.
Vd Poel kopman!

Quelbois

Ik ga morgen voor ;
MvdP (cap)
Albanese
Grmay
Covi (valt nog tegen maar probeerde het vandaag ook)
Kamna (truipunten en gewoon scherp)
Skjel (truipunten en wellicht zelf ook top 20)
Ciccone (truipunten)
Bilbao (veel klimmen en dalen)
Almeida (punch onder de klassement mannen)

Ik bank oa de sprinters Cav (twijfel sterk of hij overmorgen de limiet gaat halen ) Theuns, Gaviria en Consonni , is te zwaar omdat het vanaf km 1 op en af is). De andere klassement mannen (Yates, Bardet, Carapaz) gaan overmorgen vlammen .

Aanklampen

Dat verhaal van Formolo zet je wel aan het denken. Ik denk dat dit voor F een brug te ver is al klimt hij best goed.

Genoeg keus met Vincenzo, Matje, Bini, zijn roomie, Edward T, Covi, Kamna en Fernando G. en Consonni. MI moet die allemaal een finale kunnen rijden die wellicht voor Theuns nog iets te zwaar is.

Overigens sta ik te kijken van Albanese.. Had hem even kopman, toen naar Valter en op laatste moment naar carapaz. Veel AK mannen dus bij gestegen tot de eerste 100.

Maar het allebelangrijkste, wat een mooie koers vandaag! Mooi voor Koen ut de Achterhoek...

Timvideo

Ik denk dat we het allemaal met elkaar eens zijn dat het vooraf tamelijk logisch was om Tom Dumoulin hier te banken. Niet te veel zorgen om maken. Hopelijk belooft dat nog wat voor later in de Giro.

Skjelmose vandaag op een half uur achterstand binnen. Zou hij ziek zijn? Het is een meevaller dat hij 11 punten oplevert, maar weet iemand waarom hij vandaag niet gewoon in het peloton aankomt?

Capra

Ik ga ook voor Matje als kopman
Verder denk ik dat dit een etappe voor de beter klimmende sprinters wordt.
Girmay
Demare
Nizzolo
Consonni
Albanese
Ulissi
Gaviria
Valter
Op de bank oa.
Bardet
Almeida
Martin
Pozzovivo
Carapaz
Porte
Bilbao
Mocht er een grote groep vluchters komen, dan hoop ik dat Matje en Girmay erin zitten.

Papa Bart

Morgen rijden ze over de Campi Flegrei, een gigantische Caldera, en wellicht de gevaarlijkste supervulkaan in Europa. Pozzuoli is een stadje met veel overblijfselen uit de oudheid en aan die oude monumenten kun je een heel typisch vulkanisch verschijnsel vinden: bradiseïsme. De aarde daalt en stijgt heftig als gevolg van het ‘ademen’ van de vulkaan, zodanig dat er schade aan de gebouwen is als gevolg van het boren van zee slakken en schelpen. Die Romeinse zuilen nu ver boven zee niveau, stonden tussen het jaar nul en nu dus ooit onderwater! In die supervulkaan is een kleinere vulkaan, Solfatara, en ik heb in die krater gekampeerd met mijn gezin. Geloof het of niet er is een camping in die vulkaan! De ene helft is een groene oase en de andere helft van de krater is een borrelende, stinkende, rokende oerwereld. Je loopt er vanuit je tentje zomaar naar toe. Waanzinnig!!

De renners rijden er vlak langs, van en naar het circuit, en ze zullen wel geen tijd voor hebben om te kijken, maar ze zullen het zeker wel ruiken.

En ik hoop dat de volgende renners die zwavellucht dan het eerst door hun neusamandelen janken, om ze pas na de finish weer terug te zien:

MvdP (C) uiteraard!
Girmay
Cort
Valverde
Bilbao
Valter
Carapaz
Almeida
Ciccone

De enige die ik dan eventueel wisselen zou is Carapaz voor een wesp.

Capra

'@Timvideo
Skjelmose is 2x gevallen vandaag, maar verder niet geblesseerd.

Benzardi

De rente van Nederlandse bank loopt bijna gelijk die van De Duracelli's, we stonden gisteren 1,3% hoger dan vandaag.
44.1% ...................meer kunnen we er niet van maken, dus morgen gaan alle bidons op MVP en andere renners.

Guruburu

M’n plek in de top kunnen consolideren. Zoals de meeste ook Dumoulin nooit overwogen om vandaag op te stellen, maar met Albanese en Kämna in de top 10 toch nog best een aardige score.
Morgen ga ik voor de onderstaande 9 kleppers;

MvdP (C)
Girmay
Albanese
Gaviria
Demare
Ulissi
Kämna
Theuns
Consonni

Bank: Valter, Gall, Arensman, de AK-mannen en Cavendish.

Ossekop

Vraagje, krijg ik teampunten voor Gaviria en Almeida als bijvoorbeeld Covi de etappe wint terwijl ik Covi niet heb?

Ragnar Lolbroek

Ja

Daan Brakenhoff

Grappig om te zien dat sommige voor morgen AK mannen kiezen, en anderen weer sprinters meenemen. Ik weet zelf eigenlijk ook niet goed wat ik er van moet verwachten. Gaan vdp enco het doen vanuit een vlucht, wordt het een gereduceerde massasprint? Is iedereen vermoeid van vandaag en laten ze een nietszeggende vlucht gaan? Er zijn veel situaties mogelijk waardoor ik misschien toch neig naar Girmay C ipv Matje… Schrijf Albanese alvast maar op in de top10!

bakfiets

Ik had vandaag ook bank punten met Albanese en dumoulin. Dat is balen maar een bouwman die wint maakt veel goed.

Voor morgen: vdp (c), girmay, ulissi, Albanese, lopez, kamna, theuns, consonni en almeida. Al ga ik 1 van de laatste 2 nog inwisselen voor gaviria denk ik.

Wielertje12

Jazeker @Erik Bos

Timvideo

'@Capra bedankt voor de info, dat verklaart het. Ik heb alleen de laatste 30km kunnen meepakken. Hopelijk niet te veel schade opgelopen.

KV

Skjelmose toch ook brokkenpiloot allures aan het krijgen. Nog niet zo lang geleden vloog hij al eens in een ravijn.

Basementman

'@Eddix je mag mij wel plagen. Arjen voelt zich nogal snel aangevallen, had ie ook al met mijn verassende woordspeling op de Etna ;)

Laatst gewijzigd
Thomberg

Laat ik mijn dagopstelling ook eens delen:
VDP (c)
Girmay
Albanese
Demare
Consonni
Gaviria
Valter
Theuns
Ciccone

Enige twijfel is om Albanese cap te maken. Zie op een of andere manier meer zekerheid dat hij top 7 kan rijden.

Daarnaast vraag ik me af of de sprinters dit aankunnen, maar zelf zijn ze nogal overtuigd. En zijn zekere punten (behalve Gaviria)

daandej

Hoezo stelt iedereen valter op?

SambaMike

Dan heb je waarschijnlijk nog wat truipuntjes voor Demare

Thomberg

'@Daan, inderdaad zekere trui punten. En is iemand die dit terrein dit jaar beter aan lijkt te kunnen dan echt klim werk zoals dag er na. Zie ook Strade. Toonde vorm vandaag. En er wordt een ontsnapping verwacht. Kan niet echt fout gaan dus.

daandej

Wss gaan ze voor demare dus ontspanning zie ik er niet zo van komen

1 2 ... 138 ... 197 198

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.