Scorito - Giro d’Italia 2022

1 2 ... 152 ... 197 198
ploep

'Alsof je vanuit de lege verzameling speciaal operatief gecircumsised wordt.'

damn

Ludi

Hm, prima dagje zo maar had beter kunnen zijn. Had in plaats van consonni toch harder moeten spelen. En in plaats van Valter gewoon baas Mauro moeten kiezen. Maar daar geniet ik nu gewoon toch van!

nasibal

Elke Giro heb je wel zo'n etappe waarin je twijfelt of je de AK mannen of de sterke sprinters/aanvallers op moet stellen. Door schade en schande heb in geleerd om in zo'n geval altijd AK mannen op te stellen, ook als het tegen je gevoel in is.

Vandaag gelukkig die regel gevolgd, maar dat wil inderdaad niet zeggen dat het een a b c tje was. Ik snap het als je vandaag bankpunten pakt. Zelf heb ik die overigens met Bilbao gepakt omdat ik niet zeker wist hoe het er met hem voor stond en hij ook eerder deze ronde wel eens niet tot het gaatje is gegaan voor een uitslag . Jammer dat ik in deze VDP etappe zn punten mis, maar fijn dat hij toch redelijk in orde blijkt.

Girmay is hopen dat het meevalt. Voor hem zelf uiteraard, maar laten we eerlijk zijn, daar zijn we hier op deze plek niet voor. Hier gaat het om keiharde scoritopunten en in 12 en 14 moet hij als het nodig is wel kopman kunnen zijn.

rbc1912

Klopt @nasibal. De sprinters worden altijd overschat in zulke etappes. Ieder jaar weer.
En nu ook weer er ingetuind door die vermaledijde 'FOMO'

La Primavera

Goed dat je over Bilbao begint. Die lul de behanger die precies doet waarvoor je een Bilbao meeneemt. Waarom is hij zich nu niet volledig aan het wegcijferen voor Landa? Dit is HET jaar van Landa. Weg met die Bilbao die voor eigen gewin aan het rijden is! Vorig jaar heeft ie zich in mijn team ook helemaal het schompes gereden voor een uitvallende Landa en opa Caruso!!!

/rantoff

Ted de la course

'@nasibal Had dat vanmorgen ff gemeld 😉
Edit: ook hier bankpunten met Carapaz en Bardet, maar toch nog 265 punten over gehouden.

Laatst gewijzigd
JesperRenrad

Hoewel eens dat je weet dat t verstandig is eerder AK mannen dan sprinters op te stellen in geval van twijfel, zijn die vaste punten toch vaak verleidelijk om een en Theuns wel op te stellen. Mijn gedachte was dat een bardet en Pazzie zo rond de 15e plek zouden eindigen als het dan idd geen sprint zou worden en dat de vaste punten het dan op zouden kunnen vangen.
Zat er dus alsnog gedeeltelijk naast.
En ik stop ook met het opstellen van Covi. Altijd een mooie poging, altijd 0 punten.

En Bini start morgen niet, bij mij in het team dan. Hoop voor m dat de dokter groen licht geeft maar zie t niet gebeuren…

daanbrkh

Ikzelf geloofde ook niet echt in een sprint vandaag. Maar er was in mijn ogen wel een kans voor de Gavirias, Consonnis en in mindere maten Démares en Nizzolos (en fitte Ewans), om achter een kopgroep/late ontsnapping te sprinten voor plek 5-10 etc. Hierdoor wel Gaviria en Démare meegenomen (Démare voor de 8 punten, Gaviria nav de interviews vooraf), voor deze kleine kans op een sprint. Ja, balen dat je dan Carapaz en Bardet bankt, maar de kans dat zij vandaag 5 en 7 werden schatte ik vooraf niet zo heel hoog in. Ik had eerder verwacht dat er ook nog types als Cort, Covi/Ulissi en Vendrame aan zouden hangen, en die het na de top3 (Albanese had ik hier vooraf ook een grote kans gegeven op minimaal top7) zouden uitmaken voor de scorito punten. En dan gok ik liever dat Gaviria een goede dag heeft, dan dat ik zou inzetten op Bardet die ik misschien rond plek 15 verwachtte, maar die ook zomaar 22e kon worden, en dus niks op zou leveren.

Morgen weer sprinten, en hopelijk met Girmay erbij, al is het maar om de teams zonder VdP een eerlijke kans te geven op een goud bekertje. Want zoals Nasi al zegt, etappe 12 (13 ook in mijn ogen) en 14 heb je hem dan toch nodig als kopman. En als Girmay uit valt, en Démare waarvan ik het verwacht dat hij het heel lastig gaat krijgen in de laatste week. Dan staat VdP er ook nog eens erg goed voor voor het paars. En komt het vooraf gedoemde scenario voor de anti-vdp kiezers, wellicht wel uit.

nasibal

'@Daan

Helemaal met je analyse eens. Zo zou ik ook naar deze etappe hebben gekeken. Sterker nog, dat heb ik in het verleden regelmatig gedaan en steeds de deksel op de neus gekregen. Vooral wanneer er een hoop ongenoemde, ongecategoriseerde klimmetjes in zitten die tussen neus en lippen door toch wel even benoemd worden is het spannend.

Overigens moet ik in het algemeen nog even terug komen op iets wat ik voor de Giro zei. Daar heb ik een beetje gelachen om mensen die meenden dat Albanese misschien ging sprinten. Ik denk nog steeds dat het vooraf een beetje ijdele hoop was, maar die ijdele hoop is wel uitgekomen. Ik zat er naast. Gelukkig Alba alsnog wel in mn team, zelf ook zeer verrast door de lage pickrate.

Bode80

Albanese is zelfs zonder de normale massasprints een goede pick voor de etappes zoals vandaag en etappe 5 en een prima pick voor kopman in etappes 12 en 13.

Timvideo

Nog even over Bilbao. Ik heb dit voorjaar watertandend in mijn handen zitten wrijven met het vooruitzicht dat ik deze Giro een Bilbao in huidige vorm kon meenemen.

...En toen zag ik een start lijst en kwam er direct een zwarte streep door de naam Bilbao. Ik gun overigens de mensen die hem wel hebben wel wat (maar niet al te veel) succes hoor, maar renners met klassement mogelijkheden van Landa zolang hij bij Bahrain fietst staan direct op de zwarte lijst. Die ploegleiding zit zo vol met oelewappers dat ik daar graag voor pas.

Neemt verder niet weg dat het vermakelijk kan zijn om te zien hoe stuntelig ze als een pseudo-Movistar keer op keer bizarre beslissingen nemen voor hun grote man Landa.

ps. Het valt me eerlijk gezegd reuze mee hoeveel vrijheid ze aan Pelle hebben gegeven deze ronde, maar vooraf had ik echt een beetje het gevoel dat de enige situatie waar hij hier een puntenkanon mag worden een vroege DNF van Landa vereist.

KissMyAce2.0

Ik ga vol voor waaiers vandaag, dus ik blijf er koel onder.
MVP uiteraard kopman

Odin

Haha dat is gedurfd! Ik hou het bij cav vandaag als kopman.

danusz1986

Welke sprinters kunnen überhaupt verrast worden door eventuele waaiers. Dus lastig in te schatten wie je dan wel moet meenemen of niet.

Westland95

Tsja, de laatste kans om Ewan kopman te maken. Gister niet best of extreem veel energie gespaard? Had die gozer nooit mee moeten nemen, vanaf nu op de zwarte lijst.

Sjonge Jonge

Girmay naar huis

wielergekkie

Girmay naar huis, schade valt (tot nu toe) mee dat is het belangrijkste. Aan de andere kant; hopelijk kost een champagne kurk mij niet een gouden beker

Westland95

Ik zie nu pas dat maar 59% Girmay in zijn team had. Ik dacht dat dat boven de 80 zou zitten.

Noppie

Einde ronde Girmay lijkt het op.. zonde..

KV

"De Italiaanse sportkrant claimt dat er geen grote schade is aan het oog van de sprinter, maar Intermarché-Wanty-Gobert wil geen risico nemen met z'n oogappel."

Toch altijd in voor een woordgrapje, die mannen van IDL.

Ludi

'@nasibal: er waren bronnen dat Albanese "op zeker" ging wilde gaan sprinten. :)

En, girmay naar huis, jammer. Voor scorito valt het denk ik allemaal enorm mee voor mij.

Boasson en Hagen

Heb Albanese niet, om een hoop frustratie te besparen. Hij kan sprinten, maar ook in de vroege vlucht meegaan en je zult zien dat je hem dan altijd verkeerd opstelt, was mijn redenatie. Wel genomen in Sportpools. Dat bespaart een hoop stress en daar is hij mijn best scorende renner na Démare.

Berend

MvdPoel kan nu alsnog voor paars gaan misschien? Staat nu 2e en kan in heuvelritten inlopen op Démare.
Ik stel hem voor de zekerheid toch maar op vandaag.

Sta op 97% overall, beetje karig sprintteam nu Girmay weg is, maar ach hoeveel sprinten we nog? 2x? :)

Ketjap Manis

Gavazzi had in een interview aangegeven dat Albanese zou sprinten. En dat hij bij Eolo rijdt is ook een voordeel. Die sprinten voor elk plekje om te laten zien dat ze hun wildcard waard zijn. Maar dat het zo goed zo uitpakken had ik ook niet verwacht.

Rije Rudy

Heeft DSM ergens gecommuniceerd of ze voor Bol of Dainese gaan vandaag?

1 2 ... 152 ... 197 198

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.