Scorito - Giro d’Italia 2022

1 2 ... 151 ... 197 198
Valvuillerdemoz

Oei! Ghirmay naar het ziekenhuis vanwege de champagnekurk tegen zijn oog! Kreeg hem echt hard in zijn gezicht.

arjenzvob

Girmay 🍾🧐

Timvideo

had 58 punten meer kunnen hebben. Vooral Carapaz die ik vanochtend er uit gehaald voor een aanvaller. Zelfs met de wetenschap dat INEOS nog wel eens konden doen wat ze hier ook deden, maar ja dat komt ook door het verloop van de koers. Ben ik niet heel ontevreden mee verder, want met 1-2-3 en bijna drie honderd punten behaal ik een prima resultaat in een lastig te voorspellen etappe.

Voor de mensen met Demare en Valter in hun dagopstelling is het nog een meevaller dat er maar 25 punten op de finish liggen hier.

En Girmay, tsja. Hopelijk verliest het niet zijn diepte visie als ze vanavond zijn oog bedekken. En zoals vevie al aangeeft kan het nog slechter uitpakken, hopelijk voor die jongen valt het allemaal wel mee.

La Primavera

Voor de mensen met Demare en Valter in hun dagopstelling is het nog een meevaller dat er maar 25 punten op de finish liggen hier.

Dit was vooraf bekend, dus zou dat geen meevaller willen noemen.

Daan Brakenhoff

Albanese is wat mij betreft wel echt de parel van deze Giro (Buiten López dan). Toch vreemd dat zijn pickrate maar 13% is, vooraf werd hij hier wel veel genoemd.
Staan er nog teams zonder vdp op een gouden beker trouwens? Zou ik momenteel wel heel knap vinden eigenlijk.

arjenzvob

'@Daan Ik denk niet dat dat op dit moment mogelijk is. Maar het gaat niet om nu maar om na de Giro😉

KV

Heb laatste klim niet kunnen zien, maar is het omdat Porte hem weer moest kapot rijden op de klim dat hij opnieuw 4min verliest? Of heeft hij ergens het asfalt gekust?
Had toch een Martinez-scenario voor hem voor ogen dit jaar, jammer dus.
Ondanks ik ook maar Almeida als AK man opgesteld heb, toch 11 plekjes gestegen naar 83!

zitvlees

Albanese is hier uitvoerig besproken hoor. Wat een pareltje blijkt dat. Er was door het meenemen van Gavazzi enige onduidelijkheid of hij zich in elke massasprint ging mengen. Hij werd samen met Fortunato als speerpunt genoemd, maar ook dat was voor mij te twijfelachtig of dat ook over de sprints ging. Chapeau als je hem wel mee hebt!

Zou hem misschien wel meegehad hebben als Theuns en Mareczko er niet waren. Geen ruimte voor 3 750k sprinters. Ook al was Mareczko wel heeel vroeg DNF, ben ik toch met beide tevreden, maar alba is de echte parel. (Theuns stiekem een puntje meer gescoord totaal dan Alba tot nu toe, maar die heb je waarschijnlijk niet ooveral opgesteld)

Alpecin zal zich vandaag maar weer eens extra achter de oren krabben.. Leuk zo'n ultiem talent, maar ook hij kan het niet alleen.. ik vond het sneu!

Pim96

Albanese had ik er graag bij gehad. Last minute wissel voor Mareckzo geweest. Dat hij in etappe 1 en vandaag top 10 zou rijden had ik wel verwacht. Massasprint top 10/15 is boven verwachting.

@KV heeft weer volle bak op kop lopen trekken, geen asfalt dit keer.

Timvideo

'@La Primavera laat ik het zo zeggen, er was nog genoeg discussie over vandaag of het nou wel of niet mogelijk was dat Biniam eroverheen kon gaan tot @KV met de specifieke puntenregeling kwam aanzetten. Voor mij niet relevant, aangezien ik ze niet erbij heb, dus ik denk dat een hele hoop mensen het niet specifiek hebben uitgevogeld voor deze etappe van start ging en er gewoon van uit gingen dat het wel goed zou lopen zonder er extra over na te denken.

Ik weet overigens ook wel dat er hier enkelen mensen rondlopen die dit soort dingen wel altijd bij houden. Maar ik bedoelde vooral voor mensen die zich daar allemaal niet zo druk om maken dat het een meevaller is. ;)

wielergekkie

Zoals zoveel veel bankpunten.
Carapaz, Bardet, Pozzovivo, Martin en Bilbao. Gelukkig wel Girmay (c), MvdP en Albanese. 264 punten en blijven staan op 99,7%. Hopelijk kan ik morgen nog iets stijgen met een aardig breed sprint team 😀

rbc1912

Aiaiai. Ik had vanochtend al zo goed als geen vertrouwen in Gaviria (wel in Démare, eerlijk is eerlijk). Maar die verdomde 'FOMO' hè? Anders had ik in zijn plek Bilbao, Carapaz of Bardet opgesteld.
Naja: Captain Mathieu, Girmay , Albanese en João redden nog enigszins de meubelen en puntje bij paaltje maar 0,2% gezakt, dus de schade valt mee :)
Albanese verdient een standbeeld overigens. Je verwacht dit wel als je zo'n goedkope gast selecteeert (anders selecteer je hem niet). Maar hoe vaak komt dat uit. Eens in de 20x ofzo?

Edd1e

Het is ook maar net hoe het loopt, ik had sprinters gebaseerd op de Taco etappe. De volgende keer is het weer anders. De zekere punten van Demare, Theuns en Almeida helpen dan mee om niet te veel te verliezen.

Thomberg

'@pim96 dat viel toch wel mee? Volgens mij was Porte ook niet de sterkste vandaag…

Albanese uiteraard mee! Was volgens mij 1 van de eersten die hem noemde op dit forum. Hem had ik het hele jaar al op het oog met zijn mooie uitslagen. Hoopte dat hij minder dan 1 miljoen zou zijn en dat was hij gelukkig. Voor 1 was die anders wellicht nog mee gegaan maar goed.

De 750K mannen doen het goed (Theuns, Arensman, Albanese) behalve Valter. Die bakt er nog niks van. Totaal anoniem. Mijn alternatief voor hem had anders wss Tratnik geweest dus in dat opzicht blij met Valter.

Primavoormij

Valter stel ik gewoon wee op in etappe 12 als Demare het paars heeft. Gaat me niet gebeuren dat ik hem nu bank en dat hij dan meezit in de break. Na deze Giro uiteraard wel op de zwarte lijst ;)

Odin

Morgen besluit over verdere deelname girmay, ik heb het gevoel dat dat mijn eerste uitvaller gaat worden..

kevinraar

121 punten gehaald had Kelderman niet opgesteld word hij 4de weer gezak van 37 9 naar 31.7

arjenzvob

'@Thombeg

Op 22 april zei je dit:

Albanese ook op mijn shortlist (als hij rijdt)

Dus ja, je noemde zijn naam vrij vroeg. Goed gezien. Overigens heb ik hem ook en erg blij mee.

Thomberg

'@Arjenzvob :-)

Ik pretendeer overigens zeker niet dat de kenners hem door mij pas gezien hadden.

Zoals @nasibal rond die tijd een privé bericht tegen me zei: zelfs Stevie Wonder heeft hem op het oog haha

floda

Net als de meeste hier alle klassementsmannen op de bank. Desondanks nog 265 punten. Morgen sprinten met een slechte ewan, geen demare, girmay? Kortom, die winst van vandaag zal wel weer als sneeuw voor de zon verdwijnen. Misschien morgen wel een leuke waaieretappe, waarbij ineos samen met jumbo en dqs alles op de kant zet. Wind staat goed ervoor zijn de voorspellingen

arjenzvob

WAAIERS!

https://i0.wp.com/cyclingmole.com/wp-content/uploads/2022/05/Screenshot-2022-05-17-at-19.19.57.png?resize=1024%2C475&ssl=1

Zadelpen

Je zit als een leeuw beresterk in de race. Slechts luttele Adriatische kilometers te gaan. En dan komt het... alsof je door je eigen hond bedrogen wordt. In plaats van een optimale tevens dikverdiende superscore rest ons slechts kruimels.

Alsof je vanuit de lege verzameling speciaal operatief gecircumsised wordt. De zon scheen, en nu regent het teer. De voorkant van team Zadelpen ziet er momenteel uit als de achterkant van een loopse Mandrillaap.

Wat een afzichtelijke etappedag.

Daan Brakenhoff

'@floda
Geen Girmay heb ik meegekregen maar geen Démare? Hopelijk rijdt Girmay ook gewoon verder trouwens, niet alleen scorito-wise maar het is wel een mooie renner zeg

drop drover

hahaha, ik ging ook meteen googelen!
Flora bedoelt vast dat HIJ Demare niet heeft ;-)

Ted de la course

'@Zadelpen Dank, hardop gelachen! Ik heb ook meteen gegoogled maar dan naar de Mandrillaap.

1 2 ... 151 ... 197 198

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.