'@Thombeg
Skjelmose lag wéér op z'n plaat vandaag. Ik geloof wel zonder erg overigens.
@Hartstikkebedankt
Thnx! Zou kunnen hoor, dat hij moeite heeft met de grote ronde. In etappe 4 had hij, naar eigen zeggen, ook moeite met de rustdag. Dat is toch op een vrij vroeg moment om het aan de zwaarte van een grote ronde te wijden. Ben benieuwd, denk dat we er niet veel meer van gaan zien deze Giro. Prima overigens, was maar 500k.
Wat denken jullie van de etappe van morgen qua type renners die boven komen drijven. T wordt volgens mij 90% zeker een vlucht. Dan denk ik: is dit voor types albanese/vd poel. Of toch meer klimmers als kamna/Mollema. Ik neig meer naar de klimmers denk ik, laatste klimmetje 4km 8%, net wat te lang voor van der poel gok ik als de klimmers aanzetten. Dit is dan vooral om kopman te bepalen. Misschien ga ik wel weer voor schmid :)
Best wel veel eigenlijk. Als hij morgen via een vlucht 5 minuten terug pakt zal hij vervolgens eerst in een rit die hem waarschijnlijk stukken beter ligt weer tijd moeten verliezen voordat het peloton hem opnieuw in een vlucht zal laten gaan. Yates heeft vaker laten zien ook na een inzinking ijzersterk te kunnen zijn. Er zullen een aantal top 10 kandidaten zijn die Yates niet terug in de running willen hebben. Effectief geef je dan dus morgen voor een matige kans op ritwinst een goede kans in de toekomst op.
Dat gezegd hebbende voel ik ook wel wat voor wat Thombeg en Arjen zeggen. Als je anders toch Carapaz of Bardet moet opstellen, waarom dan niet gewoon Yates? Wielrenners/ploegleiders blijken niet altijd tactisch de slimsten.
wat is jullie verwachting voor morgen?
Ik denk dat de meeste mensen uit gaan van een vlucht (ik ook) ik vraag me dan wel af tussen welke type renner dit zal gaan. Een MvdP, Cort, Albanese of toch Kämna, Mollema of Formolo?
Maken de AK mannen nog kans op plekn10-20 of verwachten jullie een grote groep vluchters?
Ik moet zeggen, dat ik Albanese morgen de op een na beste kopman vind. Dus als je hem morgen capt zou ik het zeker niet raar vinden, alleen voelt het voor mij zelf niet goed om hem te cappen. Hopelijk dat VdP morgen even in een interview aangeeft om er voor te gaan, dan hoef ik ook niet met Alba en Kämna (die gister veel tijd verloor) in mijn hoofd te zitten. En Gall houd ik ook maar weer op bankje, die zekere punten van Skjel en Ciccone zijn welkom morgen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.