Scorito - Giro d’Italia 2022

1 2 ... 161 ... 197 198
Odin

Je had gelijk wat yates betreft @nasibal. Maar goed dat ik hem buiten me opstelling heb gehouden dankzij jou 😆

nasibal

'@Antonini

Als VDP hier wil winnen zal hij moeten zorgen dat hij Riesebeek en Oldani er zo lang mogelijk bij houdt. Ook hij gaat er door de klimmers namelijk normaalgesproken afgereden worden, dus daarna moet er een gat dichtgereden worden. Eigenlijk hoeft Consonni dus eigenlijk alleen maar bij dat 3tal te blijven voor een redelijke uitslag. Dat moet hij wel kunnen.

Overigens snap ik niet wat je bedoelt met 'ik zou er niet mijn geld op zetten'. Niemand gaat er denk ik van uit dat hij in deze groep even gaat winnen? En zoals ik al zei, dat hoeft ook helemaal niet. Als je de andere mindere klimmers + de jongens die waarschijnlijk moeten werken en de jongens die sowieso niet gaan sprinten om een ereplek er uit filtert is een top 15 van Consonni toch relatief zeker. Hij zal echt door het peloton teruggepakt moeten worden om hem dat te ontnemen.

@Odin
Ik heb hem er dus ingeklikt dankzij jullie. Ik zou het al vervelend vinden om met m'n bek vol tanden te staan als hij tóch meezat en al helemaal als ik er dan geen punten mee zou pakken haha. Thombeg en Arjen-style had ik dat 9e plekje toch over. Er zit niemand op de bank nu die ik graag had meegehad, dus prima :)

Laatst gewijzigd
KV

Vdp (C), Alba en Consonni mee hier. Mooi zo.

Wel bizar dat niemand van UAE mee is trouwens.

Behatzailea

Ulissi niet eens. Pfff, wat gaat-ie deze giro nog laten zien.

daanbrkh

Bij UAE hadden ze het toch weer over Gaviria vandaag, toen ik hem af en toe mee zag springen in het begin leek mij dat hij het via de vlucht wilde proberen. Maar lijkt me verstandig om te sparen voor morgen, waar hij in mijn ogen hele grote kans heeft om te winnen.

Antonini

'@nasibal, ik zou mijn geld niet zetten op een top20 van Consonni. Je ziet nu al dat het peloton de afstand met de koplopers beperkt houdt. Dat laatste klimmetje is stijl ding waar verschillen gemaakt kunnen worden en ook daarna glooit het nog een beetje. Grote kans dat er een vluchter weg blijft, maar het tempo in het peloton zal hoog blijven om de kans op demarrages en grote verschillen klein te houden.

arjenzvob

Getwijfeld tussen Cort en Kämna. Mogen jullie raden wie ik koos. Gelukkig zit hij er wel bij en grote winstkans

rbc1912

Nou. Captain Mathieu en Albanese in de kopgroep. Zal weinig stijgen of dalen vandaag

wielergekkie

Hier MvdP (c), Albanese en Consonni opgesteld, prima voor vandaag. Had er ook niet veel meer uit kunnen halen.
Toch blijft Valter mij verbazen, dat hij niet in de uit eindelijke kopgroep zit vind ik niet heel vreemd. Maar hij probeert het niet eens, zie hem nooit mee springen, ofja een keer dan, bij de tussensprint voor Demare hehe

Thomberg

'@Antonini ze houden het uiteraard rond de 4-5 minuten want niemand wil Kelderman volledig terug. Maar deze kopgroep haalt het wel

nasibal

'@Antonini

Eens dat het peloton in flinke vaart dat laatste klimmetje op zal knallen en daarna in strak tempo door naar de meet. Het klopt ook dat de kopgroep relatief kort gehouden wordt, maar met Mollemal voorin zal Trek het nooit verder dicht gaan rijden dan dit. Dat moet dan van een andere ploeg komen, mogelijk van UAE.

Het laatste klimmetje is slechts 4 km. Je moet dan als peloton echt een véél hogere snelheid hebben om in zo'n korte afstand een gat van 4 minuten dicht te rijden. Misschien kan iemand met verstand van wiskunde eens een precieze berekening van het benodigde tempoverschil doen, zou leuk zijn.

Al met al denk ik dat je het verloop van de koers voor het peloton redelijk inschat, maar het effect daarvan op de koers overall niet. We gaan het zien :)

edit: Als ze in de kopgroep op het tweede klimmetje al oorlog gaan maken, wat niet eens een slecht idee is, zou het inderdaad wel een ander verhaal kunnen worden. Dat wel. Ik ben benieuwd.

Laatst gewijzigd
callmeal

Lees dit forum altijd met plezier vanwege al jullie kundige bijdragen, maar die gasten die zichzelf de hele tijd op de schouder lopen te kloppen ("oh oh oh wat een goeie keuze"/"hallo ik ben henkie met 99 procent" ) mogen wat mij betreft wel wegblijven.

Laatst gewijzigd
Barrygoal

'@Antonini zou mij verbazen als er nog renners welke nu in hte peloton zitten zich in de top 20 rijden

KV

'@arjen

Wel gek dat je hebt moeten kiezen tussen Cort en Kämna. Die neem je vandaag toch gewoon beiden mee?

floda

Ook ik 1 van de eikels die consonni op laatste moment nog ingewisseld heeft voor Bardet. Nog zuurder dat ik twijfelde over ulissi of consonni. Maar goed dan maar mvp en albanese die schade beperkt moeten houden en hopen dat de klassementsmannen nog een aantal van de vluchters gaan terugpakken. Wel MvP als captain, dus wie weet. Deel overigens de teeurstelling over Valter. Meestal leuke aanvallende renner, doet nu echt helemaal niets deze ronde., behalve zijn dagelijkse 6 punten voor demare.

ditisdavid

'@nasibal
Het tweede klimmetje is alleen nergens steil en het stuk van daar naar de voet van de laatste klim is in het voordeel van een grotere groep, áls er al veel gebeurt zal er in de afdaling wel weer het een en ander samensmelten. Verwacht eigenlijk dat de betere klimmers hun kaarten op de laatste klim pas uitspelen en voor de rest is het op het vlakke makkelijker anticiperen.

Ik had overigens gezien dat de laatste klim ca 17 minuten zou moeten duren voor de voorsten, tempo zou dus inderdaad redelijk hoog moeten liggen in het peloton, en dat dan ook blijven op het vlakke, wil er meer dan een handjevol vluchters voor de finish ingerekend worden.

nasibal

Ik houd hoop wat Valter betreft. Voor de Giro maakte hij een hele specifieke opmerking dat hij zichzelf te traag vond om te strijden tegen jongens als VDP (en hij noemde nog een paar vergelijkbare jongens). Later tijdens de Giro maakte hij nogmaals een opmerking dat als je vanuit een vlucht wil winnen je het vooral bergop hard moet maken, omdat het anders sowieso naar dit soort jongens gaat.

Ik zou dus absoluut niet verrast zijn als hij zich deze 2 weken gewoon rustig houdt en mikt op de 3e week. Net als een Yates en Ciccone bijvoorbeeld. Ik denk dat dat voor dit soort renners helemaal niet zo'n slecht idee is. Er zijn volgende week ook echt nog meer dan voldoende bergpunten te verdienen bijvoorbeeld.

@Ditisdavid
Dat verkleint inderdaad de kans op oorlog op het tweede klimmetje. 17 minuten over het laatste klimmetje betekent pakweg 15 km p/u. Dat lijkt me een prima schatting inderdaad. Zelf rij ik 8% ook nog wel rond de 10 p/u omhoog.

Laatst gewijzigd
KV

Anderzijds moet Valter er ook wel niet vanuit gaan Yates of Ciccone erop te leggen in het hooggebergte. Heeft nog nooit bewezen een topklimmer in de “echte” bergen te zijn.

Laatst gewijzigd
nasibal

'@KV

Eens, maar het ging mij er meer om dat hij zélf al uitsprak eigenlijk uberhaupt geen kans tegen VDP te hebben. Als hij van te voren zelf al zoiets uitspreekt dan is de aanname dat hij te laf is om het te proberen en z'n energie liever stopt in etappes die meer 'zijn' terrein geen gekke denk ik.

Uiteindelijk moet je tijdens een grote ronde kiezen, en ik kreeg het gevoel bij hem dat hij liever kiest om tegen Yates en CIccone te rijden dan tegen VDP. Of dat slim is is een tweede. (En of het daadwerkelijk zo is, een derde ;) )

Laatst gewijzigd
Capra

Hier 2 minuten voor de deadline Bardet eruit gehaald voor Consonni, een keer een goede keus.
Met MvdP als captain en Albanese hopelijk weer een klein beetje stijgen, nog steeds elke dag ietsje omhoog, nu 92%.

arjenzvob

'@KV Ik bedoelde qua captain. Uiteraard beide mee.

Ludi

Fijne kopgroep. Benieuwd of er 20 voorop blijven, al zou het me ook niet slecht uitkomen als ze achter trek uitbollen.

Barrygoal

'@ Capra Had ik gisteren>>>1 minuut voor tijd Dainese eruit, VDP erin. weg plek in de top 250
blijft pijnlijk zulke wissels, en het frustrerende van dit spel.

Dag ervoor nog 19e in de daguitslag, dag erna kan het zomaar weer anders zijn

Eddix

'@Barrygoal Ik had Consonni een uur voor tijd erin geklikt vandaag door de reacties van @Thombeg en @Guruburu. Ik kon me wel vinden in die uitspraken. Om hem vervolgens 1 minuut voor tijd om te wisselen voor Bilbao, omdat ik zelf het vermoeden had dat de groep vluchters een stuk kleiner zou zijn en plek 10-20 toch nog wel naar klassementsrenners zou gaan. Win some, lose some. Past wel bij een etappe als vandaag dus kan er niet over in zitten.

Met Albanese als cap kan de schade beperkt blijven. Zou het echt ge-wel-dig vinden als hij hier de etappe zou pakken.

Laatst gewijzigd
nasibal

Het ziet er naar uit dat ik deze VDP dag aardig prima ga overleven :)

1 2 ... 161 ... 197 198

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.