Scorito - Giro d’Italia 2022

1 2 ... 162 ... 197 198
ditisdavid

Ik vrees dat Oldani me naar boven gaat katapulteren in het bankpuntenklassement...

nasibal

Ben benieuwd wat er achter die keuze zit David.

VDP heeft duidelijk geklaagd dat er meer Alpecin renners mee moeten in de vlucht. Op een parcours als vandaag was Oldani eigenlijk een van de weinigen uit die ploeg die dat ook zouden kunnen. Dat hij dan ook daadwerkelijk meezit is altijd gokken, kan zomaar anders lopen, maar je kon er donder op zeggen dat hij het ging proberen. Welke 9 renners vond jij interessanter en waarom? :)

arjenzvob

'@nasibal Who needs MvdP? ;)

nasibal

'@Arjen

Nou, een paar pagina's terug was er iemand die in zijn allereerste forumreactie ooit wist te vertellen dat we toch aardig de plank misslaan met onze keuze ;)

arjenzvob

Hahaha. Ja dat had ik ook gezien.

ditisdavid

Oldani was mijn 10e man voor vandaag, ik had wel opgesteld:

- Van der Poel (C) - logische keuze denk ik
- Bardet, Carapaz, Almeida - truipunten + evt weer ereplaatsen zoals eergisteren
- Kämna - lijkt me ook de meer logische keuze
- Albanese - idem, zat ook mee + truipunten Rosa
- Consonni - vaak in de vlucht in dit werk, finishte veel dichter dan Oldani toen ze vorig jaar beiden in zo'n vlucht zaten en zat ook mee
- Valter - truipunten Démare + enige optie van FDJ hier
- Fortunato - truipunten Rosa + evt truipunten Albanese + verwacht dat hij nog wel ergens mee zal zitten in een poging de toptien van het algemeen klassement binnen te komen

Met andere woorden, achteraf gezien teveel met veilige punten bezig geweest. Dubbel pijnlijk omdat ik in etappes 8 en 10 wél Oldani mee had, wat me de tweede keer veel punten kostte met Carapaz en Bardet op de bank.

Zadelpen

Dit wordt een prijzige etappe. Wat een drama zo vlak voor het echt begint.

Laatst gewijzigd
nasibal

'@David

Fair enough. Van deze namen had ik inderdaad hooguit Bardet of Carapaz gewisseld voor Oldani, maar ik kan me de keuze om dat niet te doen opzich wel voorstellen.

nasibal

Albanese niet eens in 'groep 4' valt me overigens wel tegen. Mogelijk teveel energie verspeeld met al z'n gesprint deze ronde.

ditisdavid

'@nasibal
Tja. Mijn inschatting was dat Oldani hier niet beter zou klimmen dan Van der Poel als ze beiden mee zouden zitten en zich dus zou moeten opofferen, dus waren er twee scenario's waar ik hem wel echt mee had willen hebben: Oldani zit wel mee en Van der Poel niet, of precies dit scenario waar hij de man is die anticipeert. Soms moet je een beetje geluk hebben, voor hetzelfde geld zit Riesebeek in deze rol, rolt Oldani zelf als vijftiende over de streep en maakt het hem weglaten weinig uit.

nasibal

'@David

Soms moet je een beetje geluk hebben, voor hetzelfde geld zit Riesebeek in deze rol, rolt Oldani zelf als vijftiende over de streep en maakt het hem weglaten weinig uit.

Zeker, hier sla je de spijker volledig mee op de kop. Ik was met name benieuwd welke 9 renners je had die vooraf interessanter waren dan die '15e plek van Oldani', en ik denk dat dat inderdaad 9 plausibele namen zijn voor vandaag :)

Sloddies

Dat MvdP niet zou kunnen volgen had ik goed. Helaas Yates niet gelukt in de vlucht te komen, ondanks pogingen. Bauke heeft mijn gedachten gelezen en wel mee..... Die had kopman moeten zijn.
Al met al lijkt de schade mee te vallen.

nasibal

Helaas Yates niet gelukt in de vlucht te komen, ondanks pogingen.

Ik heb vanaf het begin gekeken en Yates geen enkele poging zien doen. Heb ik iets gemist? :)

madeks

Ik zag yates volgens mij rustig achteraan rijden in het begin van de etappe. Wel aanvallen van oa craddock en dacht sobrero gezien.

daanbrkh

Yates heeft niks geprobeerd, en ik geef hem ook groot gelijk. Zondag mag hij het doen!

Eddix

'@nasibal Ik denk inderdaad dat de Albenese tank een beetje leeg begint te raken, net op het verkeerde moment (voor mij althans..). Heb MvdP wel mee, maar had er niet veel van verwacht. Vind het jammer dat wederom Ulissi niks probeert, maar dat kunnen teamorders zijn omdat ze het roze nog in de ploeg hebben.

Laatst gewijzigd
Zadelpen

Wat een prachtige stad zeg, wow!

Timvideo

'@Thomberg mooie voorspelling van Consonni. Ik heb je reactie helaas niet gelezen en had hem zelf juist nog er uit gehaald als laatste wissel voor mogelijke ontsnapper. Mijn wissel zit er niet bij en die van jou wel. Overigens was mijn keuze tussen Consonni en Gaviria, en die laatste is overigens even goed in staat om mee te gaan in dit soort etappes. Helaas was ik die tweede plaats van Consonni vergeten, maar het was wel een goede tip van je!

https://www.procyclingstats.com/race/giro-d-italia/2021/stage-8

La Primavera

'@Zadelpen Zag ik jou daar nou een potje tennis spelen op dat cruiseschip? Moet jij niet in de volgwagen zitten? Wat zijn dit voor praktijken??

nasibal

Vind het jammer dat wederom Ulissi niks probeert, maar dat kunnen teamorders zijn omdat ze het roze nog in de ploeg hebben.

Wel chill voor Trek dat Ulissi ze gewoon helpt die trui te verdedigen :)

Zadelpen

Vandaag doe ik zelf aan sightseeing vanuit de buik van het peleton. Heb een stagaire de etappe van vandaag laten doen. Ik voorzie geen grote toekomst voor haar.

Valvuillerdemoz

Had ik toch mijn 19 extra gratis truipunten maar ingezet vandaag...

Laatst gewijzigd
daanbrkh

'@nasibal
Mis je toch 10 teampunten zonder MvdP ;)
Kelderman is toch zo ook gewoon weer een goede pick aan het worden, en kan weer een top10 bijschrijven op zn cv

nasibal

'@Daan

Haha ja dat is opzich wel zuur

Edit: Albanese betere cap dan VDP vandaag en Consonni door zn zondagsritje idd nog bijna gegrepen.

Laatst gewijzigd
Thomberg

Albanese 10de toch? In ieder geval m’n juiste captain. En ik hoog opgeven over Consonni… krijgt hij het meteen hoog in de bol

1 2 ... 162 ... 197 198

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.