Scorito - Giro d’Italia 2022

1 2 ... 164 ... 197 198
mentsjov

'@nasibal

Haha heerlijke droge reactie op het eind! Ik laat ze ook altijd liggen, maar dan vooral omdat niemand ze lust en ik dan de laatste 6 snacks kan pakken :)

wielergekkie

Deze etappe kwa scorito maar snel vergeten. Toen de vlucht was ontstaan dacht ik er redelijk bij te zitten met Albanese, MvdP en Consonni. Helaas stelde die eerste 2 teleur. Gelukkig heeft bijna iedereen hier last van gehad. Een paar plekken gezakt naar 99,8%. Ik hoop dat het morgen gewoon sprinten word, dan kan ik eventueel weer wat stijgen.

Verder kijk ik wel echt uit naar de bergetappes, naar mijn mening is het nu wel echt veel van het zelfde achter elkaar. Benieuwd of mijn AK mannen stand kunnen houden, ik heb er niet al te veel vertrouwen in 😅

La Primavera

Ik laat ze ook altijd liggen, maar dan vooral omdat niemand ze lust en ik dan de laatste 6 snacks kan pakken :)

Dit is de tactiek inderdaad. Eerst het bordje van een ander leeg eten om in wielertermen te blijven en daarna pas de afdankers die ook prima te nassen zijn.

zitvlees

Momenteel heb ik 272 punten gescoord met VDP zonder kopmanbonus. Ik was altijd, ook hier op het forum, van mening dat hij geen must have zou worden en dat is nog steeds zo.

Zo begon ik met het klussen aan een team zonder hem. Cort zou de vervanger zijn geweest voor in de VDP etappes. Ik vond al snel dat er bijna geld over bleef zonder hem (voorbeelden): Zo had ik van Ciccone een Kelderman of Bilbao kunnen maken en van Consonni een Bauhaus, echter vond ik zulke upgrades het geld ook niet waard. Ik zag meer punten per miljoen voor Consonni en Ciccone dan Bauhaus en Bilbao. Dit had ik ook met Porte tov een Landa. Hier kan je zelf oneens mee zijn, maar dít is waarom de VDP afweging verder gaat dan alleen VDP ja of nee.

Zo stonden een aantal namen vast in mijn team, die qua prijs geupgrade konden worden, maar: een efficiëntere keuze = een betere keuze in mijn boekje en dus hield ik geld over. Toen begon ik toch VDP te overwegen, want als niemand in mijn ogen het geld helemaal waard ging zijn, dan hoeft VDP ook niet boven de 300 uit te komen.

Daarnaast zag ik niet de kopman zekerheid die VDP je geeft terug in mijn andere opties. Zo had ik waarschijnlijk Almeida gecapt in 1 en 2. Die leken op voorhand solide. Maar voor de vlucht etappes 8 en 10 zag ik geen renners die met evenveel zekerheid als VDP erbij zouden zitten. Tuurlijk zijn er meer renners die VDP erop kunnen leggen zoals Girmay heeft getoond, maar ik had niet verwacht dat die er even vaak bij zou zitten.

of VDP de optimale keuze is voor de besteding van 3 mil, is bijna niet te benaderen en ook nog eens erg persoonlijk. MIJN alternatieven presteren niet wat VDP presteert deze Giro. Dus voor mij is VDP duidelijk de optimale keuze geweest. Anders had ik Almeida cap in 1 en 2 en Cort in 8 en waarschijnlijk eindelijk Girmay in 10. Dan was ik dus de lul geweest. Op die manier is VDP een must have voor veel spelers die geen alternatief zagen in de VDP etappes. Anderen zagen dat wel en bewijzen dat VDP geen must have is.

Overigens kan VDP wel de meest optimale keuze zijn voor de te besteden 3 mil, maar hoe benader je dat in godsnaam. Een must have voor een beker is hij zeker niet!

Edd1e

Wat had Kelderman te zoeken in deze etappe?

Mollemawintdetour

Bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen. Om ook jullie vragen te beantwoorden:

@Nasi
- Ik sta zelf momenteel op precies 99%.

@arie
- Waar zeg ik dat jij hebt gezegd dat het prutsers zijn?
- Nee
- Wel
- Ja, bedankt

kevinraar

113 punten gehaald met mollema en kelderman ben gestegen van 40.1 naar 44.7

team voor morgen
demare
cavendish
dainese
nizzolo
valter
carapaz
almeida
bardet
arensman

Laatst gewijzigd
Benzardi

'@Edd1e
Minuten :)

Boasson en Hagen

Vandaag perfecte kopmankeuze, namelijk VDP met een prachtige 20e plek. Verder alleen truipunten en teampunten, dus gauw vergeten en door naar morgen, waar het weer alle kanten op kan…

rbc1912

Voor morgen Cavendish-FOMO. Verwacht hem totaal niet eigenlijk, maar ja...

Ajvenema

Mannen, de kans is toch nihil dat Matje niet in het ideale team belandt?:) Scoort een aantal van de makkelijkste punten ooit, op logische plekken... Kan me best voorstellen dat iemand het zonder goed doet, maar uiteindelijk zul je wel ergens centen uitgeven die je beter aan MvdP had kunnen besteden. Kun je het goed doen zonder Thieu? Ongetwijfeld. Maak je het jezelf onnodig lastig? Ik vermoed van wel:)

En dan rijdt ie nog niet eens echt een heel bijzondere giro imo...

Laatst gewijzigd
rbc1912

Die 2 Antwerpse wonderboys kun je toch altijd blindelings selecteren? Die leveren nou werkelijk altijd

rbc1912

Wel ffkus nuanceren: vond de tegenargumenten zeker hout snijden. Maar puntje bij paaltje stellen ze nimmer teleur en zijn ze hun geld dubbel en dwars waard

Zadelpen

Hallo,

Wij zijn team Zadelpen, en we staan heeeel hoog.

Heb me even aangemeld om dit mede te delen. Dus....

Primavoormij

Zadel hoeveelste sta je?

nasibal

'@Edd1e

Wat had Kelderman te zoeken in deze etappe?

Kelderman had in de huidige situatie in 'zijn' etappes straks gewoon lekker moeten knechten voor Hindley/Buchmann én moeten hopen dat Kämna niet het hazenpad zou kiezen ipv hem. Zit dus in een hele andere situatie dan Yates. Vandaag kan aan het einde van de Giro wel eens een van zijn weinige echte kansen op een vlucht blijken te zijn geweest. Yates heeft het volgende week voor het uitkiezen. Dat gezegd hebbende waren Keldermans winstkansen hier natuurlijk vrijwel net zo klein als die van Yates inderdaad.

@Mollemawintdetour

– Ik sta zelf momenteel op precies 99%.

Ah, vandaar dat je dat godsgruwelijk bijdehandte toontje van je zo gerechtvaardigd vind. Geen probleem, daar hebben we er hier meer van. Geniet er van jochie. Beloof je me alleen dat je datzelfde ook komt doen als je volgende ronde gewoon weer netjes op 62% staat? Dubbele punten als je tegen die tijd ook gewoon nog wat inhoudelijks aan je reactie weet toe te voegen. Zet hem op, ik kijk er naar uit. Groetjes aan het appgroepje :)

@Ajvenema

Scoort een aantal van de makkelijkste punten ooit, op logische plekken…

Dit is zeker waar

En dan rijdt ie nog niet eens echt een heel bijzondere giro imo…

Hier zit je dan weer mis denk ik:

Etappe 1: 1e - geen ruimte naar boven
Etappe 2: 2e - weliswaar 1 plekje ruimte naar boven, maar lager scoren was logischer geweest dan hoger scoren
Etappe 3: Sprintetappe
Etappe 4: Bergetappe
Etappe 5: Sprintetappe
Etappe 6: Sprintetappe
Etappe 7: Vluchtetappe, maar wel op voorhand al te zwaar voor MvdP
Etappe 8: 7e - 6 plekjes ruimte naar boven.
Etappe 9: Bergetappe
Etappe 10: 2e - 1 plekje naar boven
Etappe 11: Sprintetappe
Etappe 12: 20e - voor het eerst dat hij écht veel ruimte naar boven heeft en dat een betere prestatie ook in de lijn der verwachting lag

Tot vandaag had MvdP denk ik wel degelijk het 'maximale' uit zijn kunnen gehaald. In totaal 8 plekjes ruimte naar boven, waarvan de 6 plekjes naar boven in etappe 8 wat mij betreft (deels) gecompenseerd worden door z'n 2e plek in etappe 2. Ik wil best meegaan dat een topresultaat daar mogelijk was, maar een 5e of een 6e plek had ik daar zelf eigenlijk ook wel aangemerkt als topresultaat.

Als je dit geen 'bijzondere' Giro vind dan stel je dus eigenlijk dat het pas bijzonder was geweest als hij ook in de sprintetappes top 10 plekken zou pakken (wat op voorhand onlogisch was met wat er zowel uit hem als uit de ploeg naar voren kwam + MVDP heeft zich op dat gebied nog nooit bewezen) of in de bergetappes opeens vooraan zou meedoen (Ik schat jou hoog genoeg in om te snappen dat dat sowieso niet ging gebeuren ;) )

Nu kan je stellen dat het in de lijn der verwachting ligt dat MvdP in zijn etappes deze resultaten zou halen en dat deze resultaten voor hem dus niet verrassend zijn. Dan zou je zeker geen ongelijk gehad hebben. Vandaag toont echter maar weer eens aan dat juist in vluchtetappes je meer dan anders niet alleen afhankelijk bent van je eigen kwaliteiten, maar ook van het koersverloop. Dat het, zoals vandaag, een keertje níet meezit ook al ben je rammend goed is wat mij betreft aannemelijker dan dat het wél elke keer weer op z'n plek valt. Dat dat tot vandaag wél zo was zou ik dus wel degelijk het predicaat 'bijzonder' geven. Óók bij Matthieu. Waarbij overigens alle credits naar hemzelf gaan en niet naar 'mazzel', want hij is degene die het hem flikt.

@Zadelpen
Topper :D

bakfiets

Tot nu toe mijn beste giro ooit. Ben wel een beetje bang dat het na zondag wel in een dalende lijn gaat. De meeste van mijn keuzes in heuvel en sprint etappes pakken goed uit. Al mis ik ook punten door verkeerde dagopstellingen. Maar met de beste 3 750 k renners ( Albanese, lopez en theuns) in mijn team mag ik niet klagen.

Mijn redding kan zijn dat veel berg etappes naar een grote groep vluchters gaat. Ik mis bardet en landa en dat gaat me opbreken denk ik voor een echte top notering.

Fietsbel

Als 9e man voor d'n Cav gaan of zekere punten Valter.. Ik verwacht weinig van Cav, maar laat je hem thuis voor die 6 puntjes van Valter...

arjenzvob

'@Mollemawintdetour

Je hebt je reactie keurig aangepast waardoor het nu inderdaad niet meer lijkt alsof je het zo zei. Maar ik weet wel beter. Je bent het niet waard.

En het had me verbaasd als je op 76% stond en dat toontje gebruikte. Maar nu heb je 99% en vond je het nodig. Prima jochie. Succes verder deze Giro.

Cascoigne

Hier ging het de eerste week crescendo. De afgelopen dagen glippen we naar beneden en met ook een zeer matig klimteam lijkt een bekertje er niet in te zitten. Nog een paar keer de juiste vluchter cappen en dan zit het er nog in. Het wordt alles of nietsen. Morgen nog een dagje koest en Gaviria cap. Verwacht dat iedereen er bij zal zitten, maar zo niet dan den Gav wel. Ik zou Cav ook wel opstellen hoor, als ik hem had.

Laatst gewijzigd
Berend

Vandaag 1.6% gestegen naar 96.6% door kopman Albanese, wat een topkeus was dat ;-)
Maar ik baalde wel dat VdPoel niet mee kon en Kelderman/Mollema in een soort Chasse Patate kwamen :)

Morgen sprinten maar met wie? Ik durf Cavendish ook niet te banken, dit en nog 1 rit volgende week zijn de laatste kansen voor hem, dus die krijgt echt wel alle steun van de ploeg in die laatste 100km om terug te komen lijkt me?

Ga voor Gaviria als captain denk ik, heb geen Démare ;)

@Mollemawintdetour: Welkom op het forum, misschien je toon wat aanpassen zodat het voor iedereen gezellig blijft!

raymankapeens

Hoeveel % zou Cort hebben? Morgen lijkt me wel een Cort etappe al is zijn vorm echt weg lijkt het

Thomberg

Wat ik wil toevoegen aan de VDP “discussie”. Ik heb hem maar merk dus achteraf (had ik ook vooraf kunnen weten maar de vorm was toen nog niet volledig duidelijk van alle renners), dat ik hem geen captain maak in “zijn” etappes.

Vandaag Albanese, vorige keer Girmay en keer daarvoor op laatste moment naar VDP geswitcht, maar wilde toen eigenlijk Girmay. Al met al heb ik hem dus maar 2 keer kopman gemaakt (etappe 2 had ik Dumoulin) waarvan ik er 1 anders had willen doen (wat me ook meer had opgeleverd).

Een veel gehoord argument vóór VDP is het “zekere kopman” zijn maar daar ben ik het dus (behalve etappe 1) niet mee eens. Hij is een logische kopman maar wel op te vangen door andere renners. Dat blijkt ook aangezien iedereen natuurlijk Girmay en Albanese heeft :-)

Vanuit dit oogpunt kan je juist zeggen dat je VDP tot nu toe niet nodig had, uiteraard afhankelijk van jouw alternatieven. Opmerkingen hierbij:
- vooraf kon je niet deze vorm / kwaliteit van Girmay verwachten die hij in etappe 1en 3 al liet zien. Tuurlijk had ik verwachtingen van hem (daarom koos ik hem) maar zo sterk wist ik ook niet. Dus dan zou je vooraf VDP 4 keer kopman hebben gemaakt
- zelfde geldt een beetje voor Girmay.
- aan de andere kant weet je dat iedereen naar VDP kijkt wat een nadeel voor zijn winstkansen zijn en hij niet per se voor plek 7 rijdt dan (waarom zou hij). Er zijn dan altijd mensen die daar harder voor gaan omdat een 7de plek in een Giro etappe een topprestatie voor hun is
- de alternatieven die ik zag was ik niet zeker genoeg van. Ik zou dan sowieso voor Bilbao en extra sprinter Bauhaus (of kleine kans Dainese) zijn gegaan. De extra sprinter hoopte ik niet nodig te hebben (tot nu toe klopt dat) en Bilbao zag ik teveel risico’s. (Ook mogelijk hoog plafond, maar minder zekerheid daarop dan VDP). Bahrein die vol voor Landa gaat en Bilbao opoffert als redelijke kans gezien hun historie. Ondanks dat Bilbao prima punten kan opleveren (en al heeft) niet genoeg vertrouwen in.
- Cort, maar nooit serieus overwogen. Had discutabele vorm. En zo’n renner die je dan vaak gaat opstellen omdat hij alles aankan met mogelijk top 3 zelfs. Maar de helft van de keren redt hij het niet. Die keuzestress / onzekerheid wil ik mezelf niet aan doen.

Dit gezegd hebbende ben ik blij met VDP en levert hij me wat ik hoopte. Enige keuze die jammer is, is Dumoulin. Achteraf liever Hindley maar in de balans was hij dan een te dure bankrenner geweest. Na uitvallen MAL heel welkom, maar MAL had ik wel als zekere keuze vast staan. Zo is geluk ook een onderdeel van het spel natuurlijk.

Net als dat alle Ewan kiezer wel echt het slechtst denkbare scenario van hem hebben gekregen deze Giro. Deel had je kunnen weten (uitstappen) maar deel is ook pech

arjenzvob

'@wieler 31% heeft 'm.

Thomberg

2de bullet moet Albanese zijn. Durft geen edit te doen want dan is mijn bericht weg..

1 2 ... 164 ... 197 198

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.