Scorito - Giro d’Italia 2022

1 2 ... 165 ... 197 198
KissMyAce2.0

'@nasibal
Man, het lijkt wel alsof Scorito voor jou is wat voor mij bier drinken is; de belangrijkste bijzaak in het leven

nasibal

'@Kissmyace2.0

Dan klinkt het alsof we allebei nogal een probleem hebben.

Edd1e

'@nasibal Daar zit wat in. Ik had vooraf Yates wel een kansje gegeven als hij vooraan aan de laatste klim begon, maar misschien was dat wel te kort. Yates houdt nu nog ruimte voor betere etappes, ook al had hij vandaag nog wat meer tijd kunnen verliezen. Kelderman krijgt nu iig geen ruimte meer.

Jommelb

Haha nasibal, heerlijk scherp.

nasibal

'@Edd1e

Yates houdt nu nog ruimte voor betere etappes, ook al had hij vandaag nog wat meer tijd kunnen verliezen. Kelderman krijgt nu iig geen ruimte meer.

En exact dit was inderdaad waarom het héél dom zou zijn geweest voor Yates om vandaag mee te zitten. Gelukkig begreep hij dat zelf ook :) We gaan ongetwijfeld nog wat moois van hem zien in de bergen.

niek-vdv

Dit gaat voor Cav echt te zwaar zijn lijkt me, Bauhaus geef ik nog meer kansen. Neem zelf Valter maar voor de zoveelste keer mee vanwege de kans op (dubbele) teampunten.

Wellens Nietens

Paar schoonheidsfoutjes gemaakt vandaag: MvdP niet gecapt (Kamna), Sobrero niet opgesteld, Consonni niet opgesteld, en verder niemand van de kopgroep in m’n team.

Zo daar kom ik nog goed weg met MvdP, Sobrero en Consonni op plekjes 20, 21 en 22.

Morgen ga ik ook voor Gaviria i.p.v. Demare als kopman - lijkt me net iets veiliger en ik gun het hem ook wel om een etappe te winnen na 3 podiumplaatsen deze Giro.

Imbatido

'@Nasibal: MVDP rijdt een goede Giro, maar dit is toch zeker niet het maximum (daar heb je nog geluk mee). En dat komt dan vooral omdat zijn maximum enorm hoog ligt.

Hij heeft nu vijf keer top 20 gereden.
- Rit 1 gewonnen waar hij de grote favoriet was
- 2e in de tijdrit (misschien iets boven verwachting, maar werd vorig jaar in de tijdrit in de Tour 5e achter 4 toppers die hier niet meedoen)
- 7e in een vlucht, was die dag wellicht maximaal
- 2e achter Bini, was maximaal (al had ie misschien kunnen winnen zonder die late aanval)
- 20e in een vlucht waar hij zich liet lossen uit de groep voor plek 10 op de vlakke weg

Maar MVDP heeft (in mijn ogen) gewoon de potentie om in een grote ronde de puntentrui te winnen. Heeft in interviews in het verleden ook al wel gezegd voor groen te willen gaan in de Tour. Ik denk dat hij hier ook zeker voor het paars had kunnen gaan als hij zich een beetje had gemengd in de sprint, tussensprint en op de juiste dagen (zoals morgen 50-punten-etappe) Démare in dit geval als leider de nek had omgedraaid. Zoals Ghirmay aan het doen was.

Want MVDP heeft zeker de snelheid om top 3 te rijden in de massasprint hier. Mocht hij in Messina (waar hij wat werd gehinderd en liet lopen) wel een goede sprint hebben kunnen rijden dan had hij de keer daarop vast weer meegedaan. Dat is wel een cruciale rit geweest wat betreft zijn niet-meesprinten. Kennelijk gelooft hij niet genoeg in zijn winstkansen en mijdt hij de risico's en richt hij zich liever op ritten die hem beter liggen. Of hij probeert meer vrijheid te krijgen om te koersen door zich niet met het paars te bemoeien.

Wie weet gaat MVDP zich nog mengen in de sprints nu de ritten zwaarder worden en de kansen schaarser.

Daan Brakenhoff

'@thombeg
Ik was vooraf ook één van die mensen die MvdP vooraf vooral meenam, omdat hij in die ‘VDP’ etappes juist die zekere kopman zou zijn. Dat blijkt dus inderdaad achteraf geen waarheid te zijn. Ik heb hem zelf 2x gecapt. Etappe 1 (perfecte keuze) en vandaag (had Albanese moeten zijn). 2x Girmay gecapt die hem klopt, en etappe 2 Almeida gecapt waar ik dus wel VDP moest cappen. Achteraf had je dus echt wel goed kunnen leven tot nu toe zonder de kopman-factor van VDP.

Maar hij levert alsnog donders veel punten op, waar 1 vervanger (die er niet echt is, Girmay en Albanese zijn wat mij betreft geen vervanging maar aanvulling) ontbreekt. Nou denk ik dat er op morgen na, wat ook niet eens de grootste kans gaat zijn voor hem normaal gesproken, er niet veel etappes meer komen waar hij punten gaat scoren. Mocht hij uitrijden dan wellicht een paar punten in de afsluitende tijdrit en misschien een 5de plek in het puntenklassement. Het is een beetje vergelijkbaar met een goede Alaphilippe in de tour. Je kan er bijna niet omheen, want hij pakt punten waar je anders gwn geen goede vervanger voor hebt. Maar punten op de eindafrekening pakt hij bijna niet, en daarom is het vooraf toch wikken en wegen of je niet zonder hem kan.

Als we dan toch over de eindafrekening praten, ik dacht dat ik er goed voor stond. Maar met maar 3 renners in de top10 (2,3,4) (Arensman 11e als 4e renner), ga ik toch weer veel moeten inleveren bij de eindafrekening. En dat terwijl ik op de laatste dag nog Consonni voor Ciccone wisselde, omdat ik dan nog een extra klassement man mee had. Nou maar hopen dat Yates, Ciccone en Kämna voor de etappes en bergtrui gaan!

nasibal

'@Imbatido

@Nasibal: MVDP rijdt een goede Giro, maar dit is toch zeker niet het maximum (daar heb je nog geluk mee). En dat komt dan vooral omdat zijn maximum enorm hoog ligt.

Ik snap deze opmerking niet zo goed. In mijn vorige post heb ik precies uitgetekend wat tot vanochtend zijn resultaten waren. Daar heeft hij letterlijk in totaal 8 plaatsjes laten liggen in de dag uitslagen. Dat verzin ik niet, dat zijn de feiten. In de puntentrui staat hij letterlijk al de hele ronde in de top 4, daar laat hij dus in totaal ook niet zo heel veel punten liggen. Hij zou dus letterlijk(!) alleen een hap méér punten hebben kunnen pakken door mee te sprinten of naar de Etna/Blockhaus punten te pakken. Meesprinten was nooit de bedoeling met een sprinter in de ploeg (heel duidelijk gecommuniceerd ook) en we weten allebei dat het naar de Etna en Blockhaus nevernooit gelukt was. Hoe kan je dan stellen dat hij voor deze Giro 'nog zeker niet aan zijn maximum' zit?

Ik denk dat hij hier ook zeker voor het paars had kunnen gaan als hij zich een beetje had gemengd in de sprint, tussensprint en op de juiste dagen

Het is geen PCM he, dat alles had hem nog meer kracht dan zijn capriolen nu al kosten. Hij heeft nu al meerdere keren aangegeven na een etappe kapot te zitten. Wat jij hier suggereert had hem misschien dichter bij het paars gebracht, maar had hem ergens anders weer scoritopunten laten liggen waarschijnlijk (en daarmee overigens ook paarse trui punten). Dat gezegd hebbende refereer ik weer naar mijn opmerking hierboven: Hij staat al de hele ronde in de top 4, waarvan een flink aantal dagen in de top 3. Scoritowise heeft hij daar dus ook nog niet heel veel punten laten liggen. Zeker als je bedenkt dat een Demare, ook onder jouw scenario, waarschijnlijk nog steeds in die trui had gereden en Gaviria ook nog steeds een goede kans op de 2e plek had gehad. Vergeet niet dat die één van de sprintritten geen uitslag heeft gereden. En dan had je dus ook Girmay nog, die je zelf al noemt.

Want MVDP heeft zeker de snelheid om top 3 te rijden in de massasprint hier.

Nounou, dat vind ik nogal een gewaagde opmerking. Matthieu is inderdaad snel en al helemaal na een zware koers. Maar je zegt hier dat hij een goede kans heeft om jongens als Ewan, Cavendish, Demare en Gaviria (structureel) te kloppen. Daar is echt nog geen enkel bewijs voor tot op heden. Verder is er om top 3 te rijden in massasprints veel meer nodig dan alleen snelheid. Ook daar heeft Matthieu nauwelijks ervaring in tot nu toe, simpelweg omdat hij het nooit doet. Misschien kan hij dit ontwikkelen en later in massasprints ook resultaten rijden, maar er is, wederom geen enkel bewijs om aan te nemen dat hij dat deze Giro had gekund. Dat is meer een fanboi-hoop dan een een claim gestoeld op resultaten uit het verleden.

Mocht hij in Messina (waar hij wat werd gehinderd en liet lopen)

Je ziet bij MvdP vaak dat hij in massasprints 'uit positie' rijdt, ook als hij bijvoorbeeld een lead-out moet doen. Door heel explosief te zijn en links en rechts door het peloton te schieten ipv geleidelijk zijn weg te zoeken raakt z'n sprinter vaak zn wiel kwijt. Dat hij in Messina 'wat werd gehinderd' is denk ik geen botte pech, maar een simpel gevolg van het feit dat massasprints, hoe graag sommigen dat ook willen, niet zijn ding zijn.

Dat is wel een cruciale rit geweest wat betreft zijn niet-meesprinten. Kennelijk gelooft hij niet genoeg in zijn winstkansen en mijdt hij de risico’s en richt hij zich liever op ritten die hem beter liggen.

Cruciaal eens, maar vooral omdat het voor hem bevestigde dat hij daar waarschijnlijk weinig te zoeken heeft nog. Was het toevallig wel goed gegaan, dan was het in de volgende rit wel mis gegaan. Hij begreep dat duidelijk heel goed.

Of hij probeert meer vrijheid te krijgen om te koersen door zich niet met het paars te bemoeien

Misschien, maar FDJ heeft tot nu toe ook niets gedaan om Girmay te dwarsbomen voor dat paars. Lieten ze gewoon vrolijk in de ontsnapping gaan.

Wie weet gaat MVDP zich nog mengen in de sprints nu de ritten zwaarder worden en de kansen schaarser.
Welke sprints bedoel je dan precies nog? Morgen zou kunnen, maar ik zie niet waarom hij dat opeens wél gaat doen als het een reguliere massasprint blijkt. Maargoed, het blijft VDP. Verder hebben we alleen etappe 18 nog. Een lange etappe in een loeizware 3e week die traditiegetrouw ook zomaar eens een vlucht kan blijken te zijn (waarin hij overigens natuurlijk ook kans op een uitslag heeft)

Persoonlijk denk ik echter dat hij het in de 3e week toch voor gezien gaat houden. Hij heeft tot nu toe flink met zijn krachten gesmeten en de echte zware etappes moeten nog komen.

Laatst gewijzigd
nasibal

-

Laatst gewijzigd
Dylanbroens

'@nasibal

Ik maak momenteel graag een terugkeer van afwezigheid op dit forum voor je, ik ben ook 1 van de mensen die uit eigen overweging mvdp niet mee heeft genomen.
Achteraf gezien is dit gewoon een foute keuze aangezien iedereen dit spel graag wil winnen en dit niet mogelijk is zonder mvdp in je team momenteel.
In plaats van dat je na elke etappe hier 4 pagina’s vol spamt om je gelijk te halen betreft mvdp kun je misschien ook gewoon toegeven dat het een foute keuze is geweest in plaats van iedereen de grond in te trappen die er anders over denkt.
90% zonder mvdp is netjes maar hoger dan dit is bijna niet haalbaar zonder mvdp momenteel dus dan is het gewoon een foute keuze.
Graag dus niet na elke etappe weer even je gelijk halen waarom jij toch de waarheid in pacht hebt en anderen er niks van snappen anders had je wel bovenaan gestaan.

Gr

Timvideo

Hehe, Dylan wil dat je tenminste vijf a4tjes volkalkt over een ander onderwerp vandaag. ;)

Verder denk ik dat de punten over het wel of niet veelvoudig kopman maken van MvdP er even aan voorbij gaan dat ook Girmay en Albanese min of meer het maximale presteren van wat we allemaal vooraf hadden gedroomd, Natuurlijk was het mogelijk, maar als ze hier maar half zoveel punten hadden gescoord en het juist Cort en Ulissi waren die in hun plekken veel hadden gescoord dan hadden we nu veel berichten gelezen van de mensen met die twee renners dat ze MvdP niet eens zoveel als kopman nodig hadden want je had die andere renners al.

In plaats daar van zijn er hier ook ongetwijfeld meerdere slachtoffers die deze twee renners al meermaals als kopman hebben opgesteld. Dus ja, ik deel de mening van Nasibal wel hoor. Van der Poel had weinig kansen om meer te scoren, maar dat telt even goed voor zijn alternatieven die we voor de start van de Giro geen van allen zo zeker hadden gevonden als Mathieu.

ps. Voor sommige mensen altijd leuk om vroeg tijdens een grote ronde hun score trots te vermelden. De kans is namelijk aanwezig dat ze juist zo hoog staan omdat hun team niet goed in balans is en veel te veel aan sprinters hebben uitgegeven zodat ze er de derde week er helemaal doorheen zakken. Iemand zonder bijvoorbeeld een MvdP in de ploeg kan prima in week 3 terug komen met een extra Landa! ;)

Thomberg

'@Daan, eens volgens mij sluit jouw bericht op die van mij aan. Ik ben ook blij met VDP, zeker omdat hij geleverd heeft. Dat moeten al mijn klassementsmannen nog doen, als die morgen op hun plaat zouden gaan is dat klaar. Mijn punt met VDP is alleen dat achteraf hij niet nodig was geweest. Iets wat ik nu na de etappes pas in staat was om te beredeneren haha.

@timvideo, die nuancering heb ik ook (2 keer in mijn bericht) gemaakt! Dus helemaal eens. Vooraf schatte ik Girmay en Albanese goed in maar niet boven VDP in die etappes. Door etappe 1 en 3 durfde ik Girmay te cappen. Die presteerde gewoon beter dan verwacht (en had al goede verwachtingen). Enige wat we vooraf wel kunnen weten is dat VDP minder mogelijkheden heeft om een etappe te winnen in de etappe zelf. Dat bedoel ik mee dat niemand hem ooit weg laat rijden (zoals TDG wel mocht) als hij mee is in de ontsnapping.

Thomberg

Ik sta nu op 97,8 trouwens, maar ben wel bang dat dit nog kan gaan zakken. Tot nu pas 2 (bronzen) bekertjes gehad, alhoewel ik me deze keer wel beter dan ooit heb voorbereid.

Echter moet ik ook concluderen dat ik tot nu toe geluk heb. Al mijn dag keuzes vielen goed uit inclusief kopmannen. Daarnaast heb ik 3 Trek-Mannen en die leveren me ook al lekker veel punten op. Trek in roze had niemand kunnen voorspellen (Jan Hirt had net zo goed roze kunnen hebben). En zonder die roze (en witte!) trui hadden Skjellmose en Ciccone niet deze punten binnengehaald.

Bode80

Terecht punt van Tim. Die bergritten in de komende week gaan nog voor een shake up zorgen.
Of MvdP onmisbaar is hangt af van je andere keuzes voor dat budget. Met Albanese en Girmay kan je MvdP aardig opgevangen hebben.
Ik heb ze zelf alledrie omdat ik van MvdP 100% zeker was voor kopman bij een aantal etappes en ook truipunten verwachtte in het begin. Ik sta er nu nog lekker voor maar het niet hebben van Landa en Hindley gaat mij wellicht opbreken. Het zou mooi zijn als Yates er nog een paar keer op uit trekt in de bergetappes…

Odin

'@Dylanbroens het is toch min of meer de bedoeling van dit forum om je keuzes met Scorito van de giro te bespreken. Daarnaast kan je eventueel je frustraties hier even ventileren. Ja tuurlijk is het lekker als je Van der Poel gewoon in je team had maar ik vind het alleen maar mooi om te zien hoe @nasibal een andere keuze maakt en deze ook zo goed mogelijk probeert te onderbouwen en ze team dus op een andere manier heeft opgebouwd en het prima doet en nog in de race is voor een beker. Het meerendeel van de mensen die hier komen waarderen het alleen maar dat mensen de tijd nemen om hier wat uitgebreid te schrijven en als je het niet wilt lezen scroll je wat verder door en lees je het niet.

kevinraar

Mij team voor vandaag
Cavendish
Demare captain
Nizzolo
Dainese
Carapaz
Bardet
Almeida
Valter
Arensman

Bank
Yates
Kelderman
Kemna
Mollema
Navaez
Swift
Covi
Gall

Laatst gewijzigd
Baskeee

Ik durf Cav niet aan. Het is een pittige en niet hele korte klim. Denk dat ie flink op achterstand staat en ze voor Ballerini gaan.

Gaviria (C) -> mag ook eens winnen
Demare -> voor puntentrui
Nizzolo -> sprinter
Consonni -> sprinter
VDP -> you never know
Cort -> vorige sprint met een dikke bult erin deed ie mee (plaats 13)
Almeida -> truipunten
Albanese -> sprint mee
Skjelmose -> teampunten roze trui

De trui/teampunten van Valter en Carapaz laat ik op de bank.

Pausie

Dag mensen, ik volg dit forum ook al een tijdje en blijkbaar had ik me al laaang aangemeld. Ik ben moeilijk goed in dit spel trouwens. De wijsheid heb ik ook in pacht, voor als iemand een beetje nodig heeft.

Ik heb nog wel een mooi argument om VDP te kiezen. Ik had namelijk gewoon geld/europunten/euromiljoenen over.
Doordat ik geen vertrouwen had in bepaalde dure renners (wat deels goed en deels minder uitpakt), kwam er een mooi potje geld vrij. Vo!

tunix

Haha wat heeft iedereen toch met die Valter. Die gast is 1 keertje 15e geworden.

Cyclomenno

Goh die Mollema doet het toch ook weer lekker hoor. Ik heb hem de afgelopen jaren bijna elke keer mee gehad en vond het mooi als ik hem op de juiste momenten kopman wist te maken voor mooie top 5 noteringen. Daarnaast ben ik gewoon fan van hem en juich toch net iets meer als ik hem ook nog in mijn scoritopoultje heb. Dit jaar durfde ik het voor het eerst niet aan hem mee te nemen omdat ik zijn voorseizoen net iets minder vond en 1.5m ook net een beetje prijzig voor een aanvaller.

Uiteraard nog altijd blij dat hij sterk presteert, maar van alle renners die ik niet heb gekozen baal ik toch het meeste van Mollema.

Vandaag kies ik voor Gaviria als cap, en verder al mijn sprintertjes maar mee.

RTankink

Ik neem Cav bij nader inzien toch mee vandaag. Niet dat ik denk dat hij die klim overleeft, hij zal na vandaag denk ik nog steeds 3e staan in het puntenklassement dus wat puntjes levert ie sowieso nog op. En mocht hij er op de een of andere manier nog bij zitten op het einde rijdt hij weer een ereplaats binnen.

Vind VDP wel of niet meenemen dan eigenlijk een lastigere keuze.

Laatst gewijzigd
Behatzailea

Wat een geleuter over VDP. Eerst lees je dat serieuze scorito spelers niet zónder Grmay kunnen en dan weer dat je makkelijk zónder VPD kan. De waarheid ligt volgens mij in het midden. Je hebt één van de twee nodig. Beiden was nog beter geweest natuurlijk. Ik ben oor VPD gegaan simpelweg omdat ik niet wist wat je kon verwachten van Grmay in zijn eerste grote ronde. Achteraf had je met Grmay geld overgehouden voor een upgrade ergens anders, maar upgrades zijn soms ook gewoon downgradea (MAL ipv Bardet bijv.)

Maestro Mello

'@nasibal ik ben het volledig met je eens dat MVDP met zijn krachten heeft gesmeten en je stelt volledig terecht dat hij het uitslagen-technisch gezien niet veel beter had kunnen doen dan wat hij nu gepresteerd heeft. Maar gezien zijn interviews op voorhand, is het niet juist voor hem goed om die bergen nog wel over te knallen? Ik meende mij te herinneren dat hij juist de drie weken koerservaring op wil doen, zodat hij wellicht in de toekomst bijvoorbeeld voor een groene trui in de Tour kan gaan.

Dat hij in die etappes niet voor een uitslag gaat rijden staat buiten kijf, maar ik geloof er niet helemaal meer in dat MVDP alleen op z'n fiets blijft zitten als hij ook mee kan doen om de winst. De Giro was op voorhand zijn doel en, mocht hij afstappen, welk ander doel dan 3 weken koerservaring opdoen zal hij kunnen bereiken in de komende twee weken? In de Tour vorig jaar stapte hij uit met voorbedachte rade: De Olympische Spelen.

Ik verwacht 'm daarom zeker op z'n fiets te blijven zitten tot in Verona, en misschien is hij na 5 etappes afzien in de bergen nog wel te porren voor een laatste stunt op de tijdritfiets?

Laatst gewijzigd
1 2 ... 165 ... 197 198

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.