Scorito - Giro d’Italia 2022

1 2 ... 45 ... 197 198
Antonini

'@nasibal verwacht jij vrijheid voor de INEOS mannen? Martinez mocht vorig jaar toch een paar keer demarreren in de Giro. In de Vuelta kregen Van Baarle, Narvaez en Sivakov ruimte voor de break.

La Primavera

Dat Ineos knechten geen vrijheid krijgen is een hardnekkige mythe stammend uit het Sky tijdperk. Of die vrijheid ook voor een 20-jarig Ben gaat gelden is een ander verhaal.

nasibal

'@Antonini

Verwacht jij 3 weken lang een consistent hoog niveau van de INEOS klimmers?

Laatst gewijzigd
arjenzvob

Wonderlijk hoe mensen zich laten beïnvloeden haha! Als nasibal zegt dat deze giro met driewielers gereden wordt, en je om die reden altijd een tridente moet selecteren, gaan mensen hem ook geloven en klikt iedereen Foss, Dumoulin en Oomen in hun team.

La Primavera

'@arjenzvob Ik heb het idee dat er weer heel wat mensen desperaat zijn voor een bekertje haha.

nasibal

'@Arjen

Op driewielers zou Kelderman opzich wel rap een valide optie worden.

La Primavera

Moet hij nog steeds zien af te rekenen met Jai Backstab Hindley.

madeinstars

Om in te haken op het punt van arjenzvob: ik heb het idee dat ik sinds ik dit forum lees steeds slechter presteer in Scorito. Ging een stuk beter toen ik gewoon nog m'n onderbuikgevoel volgde en niet uit den treure het hele internet afspoorde naar mogelijke hints.

Antonini

'@madeinstars dat gevoel heb ik ook, maar is niet echt te onderbouwen. De goede keuzes die je maakt door het forum, dicht je jezelf toe, terwijl je de slechte keuzes die je maakt afwentelt op het forum.

Laatst gewijzigd
Ludi

Ik denk dat zowel het gemiddelde niveau is verhoogd van de spelers als dat de inschatting van de prijzen van scorito is verbeterd. Het kan zijn dat je voordat je jezelf meer ging verdiepen toevallig in de hogere regionen van je interval presteerde en daarna wat later, door variance. Het zou ook nog kunnen dat jouw verbetering minder effect heeft dan de verbetering van andere spelers, waardoor je scorend relatief zakt, terwijl jouw reëele score wel stijgt. Ik denk niet dat je prestaties over een langere periode beter zouden zijn als je puur op intuïtie speelt en zonder bronnen en/of overleg.

madeinstars

Het is sowieso jullie schuld als ik geen bekertje haal. Duidelijk.

Cascoigne

Tja eens. Ik had zelf in eerste instantie direct Nizzolo erin geklikt. Op basis van forum er in eerste instantie uit. Maar nu misschien wel weer er in. Weet niet meer wat ik nu eigenlijk eerst zelf dacht... Zo gaat het met wel meer renners. De renners die niet worden besproken, die moet je hebben! Ik hoor verdacht weinig over Cees Bol hier...

Wielertje12

Consonni mag gaan sprinten

Antonini

Vorig jaar deden Cimolai, Viviani, Pasqualon en Mosschetti het boven verwachting goed. Dan kun je denken: ik moet er perse 4-5 Italiaanse sprinters inproppen, maar op basis van 2020 vielen de Italianen weer heel erg tegen. Mochten dit jaar de Italianen weer scoren, kun je het forum daar de schuld van geven, maar uiteindelijk zit er een heel erg veel randomness in, vooral in de sprints en tussen etappes.

madeks

'@nasibal
Hoeveel is het benoemen dat je voor het paars gaat waard als je 1(!) ronde hebt uitgereden de laatste jaren. Ik weet niet precies of dit komt door valpartijen oid naar het geeft mij erg weinig vertrouwen.
Daarnaast denk ik dat alle aanwezige sprinters op Ewan voor die paarse trui gaan. En de reden dat ik Nizzolo boven een Demare of Gaviria zou zetten is omdat hij langer aan kan haken, al betwijfel ik dat door zijn voorjaar en dat gevoel is versterkt door E-F.

Lars1986

Giacomo Nizzolo kun je toch alleen al vanwege zijn naam onmogelijk passeren

Antonini

Nizzolo is dit jaar vooral van het praten en minder van het fietsen. Ik vraag me ook af of de overstap naar het bejaardenteam hem goed zal doen in de grote rondes.

Kannibaal van Schepdaal

'@Wielertje12: Bron?

nasibal

'@Madeks

Hoeveel is het benoemen dat je voor het paars gaat waard als je 1(!) ronde hebt uitgereden de laatste jaren

Deze is simpel: Doordat hij 6 van de 7 rondes niet heeft uitgereden ga je twijfelen of hij uberhaupt de intentie heeft om uit te rijden. Dáár is nu antwoord op gekomen.

Wielertje12

'@Kannibaal

https://www.wielerflits.nl/nieuws/giro-2022-cofidis-rekent-op-klassementsman-martin-en-sprinter-consonni/
https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/cofidis-speelt-martin-en-consonni-uit-als-speerpunten-in-giro-ditalia
Staat nagenoeg hetzelfde in maar wel van twee verschillende bronnen :p

daandej

Buggg

Kannibaal van Schepdaal

Mja ik zou het persbericht wel eens willen lezen. Maar goed we zullen er maar vanuit gaan dat het er letterlijk zo staat. Als je iemand van Cofidis selecteert, dus best Consonni. Kan volgens mij ook nog wel een heuvel over, en misschien zelfs in de eerste etappe een ereplaatsje in de wacht slepen. Heb hem toch eens in Argentinië een lastige finale weten te overleven als ik het mij goed herinner. Maar kom, een echte topsprinter is het ook niet, en dan is 2 miljoen euro ook wel niet supergoedkoop.

Aberastuuurrriii

Ik zou persoonlijk Foss alleen overwegen omdat hij een zekere top 10 en waarschijnlijk top 5 rijdt in de 2 tijdritten.

Vind hem toch een groot vraagteken door het statement 3 kopmannen door JV en zijn DNF in de Coppi a Bartali.

Dan kies ik voor 2,5 miljoen liever voor Bardet. In vorm en weinig tijdrit kilometers dit jaar.

Of voor Valverde. Vorige jaren voor het sentiment, dit jaar voor aanwezige vorm. Wat gun ik die man nog een mooie etappe winst

callmeal

'@nasibal jij hebt dan ook nog wel 3 miljoen liggen met de 6+3 tactiek, die luxe hebben we niet allemaal.. We proberen onszelf daarom maar wijs te maken dat Nizzolo zeker geen goede keuze is, hij klimt dit jaar als een natte dwijl!

niek-vdv

Nizzolo klom wel goed tijdens Milaan- San Remo anders, alleen ging hij daar vervolgens weer onderuit in de afdaling..
Bahrain geeft nu weer aan vol voor Landa te gaan en Bilbao als knecht te gebruiken, ik brand me maar niet meer aan die ploeg

1 2 ... 45 ... 197 198

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.