Scorito - Giro d’Italia 2022

1 2 ... 44 ... 197 198
ManWithBeard

'@nasibal, aantal sterke punten!
Vooral argument van loze euro's tot aan uitvallen ben ik het mee eens.
En verder blijft het inderdaad een verhaal van: Kies de juiste subtoppers.
Ik zit nog te dubben over de uiteindelijke strategie. Vooral omdat ik weinig alternatieven zie voor upgrades en er genoeg leuke aanvallers zitten bij de goedkopere categorieën.
Het bijzondere aan dit spel is natuurlijk ook dat veel toppers kiezen van 1 discipline zowel risicomijdend, als risicovol is.
Hoe meer dure sprinters je neemt, hoe groter de kans dat een dure sprinter van jou uitvalt/slecht presteert. Geld dat je anders elders had kunnen besteden (AK bvb). Maar anderzijds vang je dat wel weer op doordat je veel dure mannen van die ene discipline hebt.

niek-vdv

Theuns geeft op Twitter aan dat hij zichzelf voor 750k een koopje vindt, doe ermee wat je wilt.

Yuri2222

Ik heb al regelmatig iemand zien zeggen dat ze wachten op teamorders/rollen. Komen teams hier officieel mee naar buiten of moet je dit zelf achterhalen aan de hand van interviews, artikelen etc.?

Primavoormij

'@yuri

Allebei. Kijk maar even op de website van AG2R, die geven alles vrij duidelijk aan. Bij andere teams zal dat minder zijn. Uit interviews kun je vervolgens ook veel info halen mbt de rolverdeling en ambities, en dan niet slechts uit interviews van de renners die je overweegt te kiezen, maar ook teamgenoten daarvan en ploegbazen.

Edit: je moet ook niet blind vertrouwen op de standaard nieuwssites. De auteurs geven vaak ook een eigen interpretatie van de roldverdeling. Ik kan me nog goed herinneren dat in de Tour van 2020 Colbrelli door alle sites werd gepresenteerd als de sprinter van Bahrein (wat logisch was gezien zijn kwaliteiten en verleden), terwijl Colbrelli zelf in een interview had aangegeven als knecht uitgespeeld zou worden en niet zou sprinten. Uiteindelijk sprintte hij niet mee, op een enkele keer na.

Laatst gewijzigd
madeinstars

https://forum.cyclingnews.com/threads/2022-giro-ditalia-stage-by-stage-analysis.37819/

Onmisbaar naslagwerk. Doe er je voordeel mee.

Yuri2222

'@doemaarrenaat,

Thanks, heel interessant om te lezen ;).
Denkt dat ik het meeste ook mee krijg als ik dit forum in de gaten hou, maar ook leuk om zelf op onderzoek uit te gaan ;).

daandej

Verkiezen we theuns boven modolo?

nasibal

Boven wie?

daandej

Modolo

Ludi

Wie?

hjtimmer

Verwachten is nog wat van affini in de twee tijdritten? Hij lijkt nog niet heel erg in vorm dit jaar?

niek-vdv

Nizzolo die aangeeft voor de puntentrui te gaan geeft mij toch weer keuzestress

madeinstars

Heeft bij Israel wel echt een ploeg die volledig op hem is afgestemd en by far de beste trein van alle sprinters.

La Primavera

Nu we het toch over peletonvulling hebben... Biermans of Maestri?

De Haai van Milheze

Nog niet veel genoemd, maar wat c.q. welke plek in het treintje verwachten jullie m.b.t. Ben Tulett? De INEOS-talenten zijn voorlopig de verrassingen van het seizoen; Tulett was dat zelf al in de Coppi e Bartali. Doet natuurlijk mee voor het jongerenklassement + potentiële teampunten van Carapaz. Gokje met potentieel en heeft een minima aan punten als Caparaz zijn favorietenrol waarmaakt.

La Primavera

Inderdaad wel een interessante om in de gaten te houden, maar lijkt me vooral mee te rijden om ervaring op te doen in het grote ronde werk. Normaal gesproken rijden Porte/Sivakov en Castro toch nog voor hem in het treintje.

Maar je weet het nooit bij Ineos, die rijden sinds ze Sky-af zijn toch een stuk aantrekkelijker.

madeinstars

Ineos is over het algemeen vrij conservatief met knechtenrollen in grote rondes, dus ik verwacht er niet veel van.

madeks

Nizzolo die in 6 van zijn laatste 7 grote rondes is afgestapt, intrinsiek snelheid mist om mee te doen om etappezeges en er niet goed uitzag in Eschborn-Frankfurt vind ik voor 3 miljoen een no go.

nasibal

Ineos is over het algemeen vrij conservatief met knechtenrollen in grote rondes, dus ik verwacht er niet veel van.

Hou dat vast

Nizzolo die in 6 van zijn laatste 7 grote rondes is afgestapt, intrinsiek snelheid mist om mee te doen om etappezeges en er niet goed uitzag in Eschborn-Frankfurt vind ik voor 3 miljoen een no go.

Dit ook

Ragnar Lolbroek

Ze mogen de knoop eens gaan doorhakken bij Alpecin. To Jappe or not to Jappe.

Primavoormij

Vorig jaar werd ook gezegd dat Nizzolo intrensiek snelheid mist om mee te doen om etappezeges, won toen bijna 3 etappes. Hij is misschien niet sneller dan Ewan en Cavendish, maar mogelijk wel dan de rest. Hoeft daarnaast ook niet de snelste te zijn om voor Scorito interessant te zijn, ook voor 3 miljoen.

nasibal

Als je naar de prijs van de sprinters gaat kijken kan je ze beter allemaal thuis laten op dit parcours en met alle kanttekeningen. De sprinter die zo expliciet aangeeft voor het paars te gaan en de hele ploeg in zijn dienst heeft thuis laten omdat hij 'iets minder snel lijkt en er één moment te vinden is waarop hij niet zo lekker klimt' juich ik binnen die context alleen maar toe :)

wielergekkie

'@nasibal ssst laat ze toch zo denken :)
Naar aanleiding van bepaalde discussies hier en mijn eigen mening mbt parcours etc heb ik er nu een team ingeklikt.
500.000 over dat voelt niet goed, maar iemand upgraden zie ik niet perse als een verbetering.
Zal dit dan toch de eerste keer zijn dat ik budget over hou?

madeinstars

Ik wil overigens niet zeggen dat knechten van Ineos per definitie niets waard zijn, omdat Ineos conservatief is met knechten. Wil alleen zeggen dat ik een jongen van 20 die zijn eerste grote ronde rijdt en waarschijnlijk in de pikorde relatief laag staat t.o.v. een Porte, Sivakov en (mijn pick vooralsnog) Castroviejo mij niet de meest logische keuze lijkt.

Laatst gewijzigd
nasibal

Zal dit dan toch de eerste keer zijn dat ik budget over hou?

Jij en ik weten allebei echt wel dat dat niet zo gaat zijn ;)

1 2 ... 44 ... 197 198

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.