Scorito - Giro d’Italia 2022

1 2 ... 49 ... 197 198
La Primavera

Mag deze aan de lijst worden toegevoegd @laprimavera:
– iemand begint over de goede tijdrit capaciteiten van een type Bilbao die dat in z’n jaren dat hij voor klassement ging nog nooit heeft laten zijn in een grote ronde

Hmm.. vind deze vrij specifiek. Hoe vaak is Bilbao effectief voor een klassement gegaan in een grote ronde?

Hij heeft gewoon prima tijdritten gereden in met name de Giro. 6e 7e, 9e, 11e in de Giro's van 2018/2019 en 12e in de Tour van 2019.

En qua Scorito punten heeft hij het ook echt niet slecht gedaan in de periode 2018 - 2020. Geen idee wat zijn prijzen waren in die periodes, maar het is in ieder geval nooit hoger geweest dan 2,5 miljoen. Eerder 2 miljoen.
2018: 287 punten
2019: 226 punten
2020: 378 punten

Hiermee zou ik niet zeggen dat je hem nu moet nemen. Ze lijken toch wel erg te willen mikken op Landa. Hetzelfde was vorig jaar aan de hand. Bilbao in vorm in de voorbereiding en uiteindelijk was het gewoon knechten voor Mikel/Caruso. Die kans zit er ook dit jaar weer dik in.

Basementman

De druk neemt toe, de nachten nemen af. De heren sprinters uit het land van organisatie staan vooralsnog niet te trappelen hun Instagram berichten te openen, waardoor het tot nu toe bij een reactie van Oldani is gebleven. Betreft Cofidis lijkt me obv bovenstaande vertaalacties en EF afgelopen zondag Consonni de man te worden. Verder gaat Modolo sprinten bij Bardiani en Fiorelli voor de lastigere eteppes, net als Oldani bij de haarfabrikant, waar Marezcko gaat sprinten.

Dan blijft er nog maar 1 sprintersdubio onbeantwoord: To Bol or not to Bol. Dainese, die geweldig scoorde tijdens de vorige Vuelta (wellicht iets minder sprintersveld dan nu), hoor ik geen 🐶 over, hopelijk komt DSM met wat nuttige info, waar menig ploeg tot nu toe nog niet in uitblinkt. Open deuren slaan je om de oren in de week van de start.

Laatst gewijzigd
nasibal

Weet je wat écht genieten zou zijn? Als morgen opeens Venturini op de startlijst zou verschijnen en Scorito hem tegen 1,5 miljoen in het spel gooit.

Dan weet ik zeker dat ik 21 etappes lang stuk kan gaan. Of niet @ La primavera?

Thomberg

'@primavera fair enough, maar ik bedoelde het een beetje zoals Maestro boven jouw bericht nog aanvult. Ik merk dat vaak tijdritpunten als bijna zeker worden toegekend die onterecht zijn. Bilbao hoeft hier geen top 20 te rijden in de tijdritten, dat kan echt net zo goed niet gebeuren. Is dus een gok die tijdritpunten. (Dit jaar wel zwak tijdritveld trouwens).

vevie

Bilbao discussie wordt hier elk jaar gevoerd. Niet vergeten dat de man in 2020 5e werd in de Giro en vorig jaar nog 9e in de Tour na ook de Giro te hebben gereden. Het staat vast dat hij bergop tekort komt en het deelnemersveld dit jaar is stukken sterker dan in 2020. Hij kan hier echter echt wel op plek 7-10 eindigen. Er gaan echt wel toppers ziek, zwak en misselijk zijn of op het asfalt liggen. Het zou mij niet verbazen als Pello 8e wordt in het AK, maar toch meer punten bij elkaar fietst dan Landa door het parkoers.

Het zou trouwens gekkenwerk zijn, wat ik hierboven lees, om Bilbao te laten knechten. Bahrein hoeft hier de koers niet te dragen. Ze hebben wel de manpower om wat te forceren, maar ze kunnen het gewicht van de koers makkelijk bij Ineos, UAE en BikeExchange neerleggen. Zolang Landa er maar bij zit wanneer de favorieten gaan.

Laatst gewijzigd
Thomberg

'@nasibal ze hebben Venturini ook meegenomen voor de massasprints alleen per ongeluk gespeld als Vendrame

nasibal

Het zou mij niet verbazen als Pello 8e wordt in het AK, maar toch meer punten bij elkaar fiets dan Landa door het parkoers.

Het eerste deel van je bewering zou me wel degelijk verbazen. Het 2e gedeelte lijkt me dan weer relatief evident ja :)

La Primavera

'@Thombeg Eens! Bilbao zijn tijdritkwaliteiten zijn niet dusdanig hoog dat een plek buiten de top 20 als schokkend ervaren mag worden. Het is echter wel een extra curriculaire activiteit die hij mag opnemen. Net als zijn daalkunsten en zijn heuvelkwaliteiten. Ik hou daar wel van. Dat maakt het juist dat je met dat soort renners niet persé iedere bergetappe bij de beste hoeft te horen.

@nasibal Venturini bestaat niet.

Basementman

Top 3 eerste tijdrit:
1. Tom
2. Edoardo
3. Tobias

Laatst gewijzigd
La Primavera

Het is wel echt een vreselijk matig (logisch) tijdrijdersveld dit jaar. Dus als Bilbao nog eens een goede tijdrit kán rijden, is het wel dit jaar.

madeinstars

VdP gaat de tijdrit winnen. Niet aan twijfelen.

nasibal

'@Madeinstarts

Toegegeven, nu hij zelfs gesignaleerd is in training op een tijdritfiets begin ik, zeer langzaam, ook vast één teen in het kamp 'VDP rijdt een uitslag in de tijdrit' te steken.

niek-vdv

'@Basementman
Ik heb wat meer geluk met Theuns op Twitter. Eerst gaf hij nog een beetje cryptisch aan zichzelf voor 750k een koopje te vinden en op de vervolgvraag of hij ook daadwerkelijk mee zou gaan sprinten is zijn antwoord: 'Waarom niet?'. Ik neem hem mee

Yassie29

Lop

Ketjap Manis

Die Edward lacht zich slap. Alle poulers aan z’n lippen, en hij maar cryptische grapjes maken.

Basementman

Edward schijnt actief forumlid (hier, niet bij onze Sovjetsympatisanten in s'Gravenhage) te zijn, aan jullie de taak hem te ontmaskeren.

Maar na zijn 6e stek afgelopen zondag en kijkend naar zijn ploeg was hij wel een van de eerste die ik er bij de sprinters inklikte. Mooi dat ie dat zelf soort van bevestigd. Nu alleen nog het kopmandilemma ontcijferen bij de rappe heren.

Laatst gewijzigd
La Primavera

God krijgen we nu naast 'Wie is de stagiair' nu ook 'Wie is Edward Theuns'?

Thomberg

Ik gok Kevin Raar

Tinus32

Ja

arjenzvob

De bijdrage van @Tinus32 tot nu toe:

2 mei 2022 om 21:51 In reactie op: Scorito – Giro d’Italia 2022#798466

Tinus32
Ja

2 mei 2022 om 19:49 In reactie op: Scorito – Giro d’Italia 2022#798397

Tinus32
?

27 april 2022 om 17:00 In reactie op: Scorito – Giro d’Italia 2022#796069

Tinus32
.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Laatst gewijzigd
La Primavera

Het wordt inderdaad nog erger als de meelezers ook nog eens beginnen met deze spam. Echt vele malen irritanter dan de bug zelf.

Ragnar Lolbroek

'@Arjanz: en op 29 mei komt ie nog een keertje melden welk bekertje hij gewonnen heeft.

Chef83

🤣

Thomberg

Bedoelt Tinus niet dat hij Theuns is?

Reus

Is Theuns Nasibal?

1 2 ... 49 ... 197 198

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.