Scorito - Giro d’Italia 2022

1 2 ... 50 ... 197 198
La Primavera

Hij eet ze misschien, maar daar blijft het dan ook bij.

Ragnar Lolbroek

'@Thombeg: lekker incognito vanachter een VPN.😅

Punchbox

Ik zie hier vaak de naam Albanese voorbij komen maar uit zijn uitslagen haal ik nou niet echt wat voor renner dit is. Ik dacht altijd dat hij meer een sprinter was die een heuvel over kon maar ook in soort van bergritten rijdt hij uitslagen.

In welke etappes gaan de mensen die hem meenemen opstellen?

KV

Om te beginnen in rit 1 en daarna zien we wel

Basementman

Albanese is het type dat je prima mee kunt nemen bij bijvoorbeeld het budgetspel van Zweeler. Voor de mensen die daar nog niet aan meedoen: ook een prachtig spel. Daar hoef je echter niet rekening te houden met een opstelling per etappe, maar maak je 1 team en that’s it. Voor dit spel lijkt me Albanese inderdaad een drama: die stel je op wanneer je hem niet moet opstellen en andersom. Het type Vendrame toen die zich niet meer ging mengen in sprints, waar menig forumlezer ook nooit weer aan begint.

Laatst gewijzigd
Tijn Hoffman

Bauhaus of gaviria?

Phoenix0000

Bilbao 'telefoneert' op 2 manieren:
1. Via interviews en intenties door de ploeg uitgesproken
2. Door zijn programma en resultaten de afgelopen drie jaar.

Beiden bevatten geen dubbele agenda, of moeilijk te interpreteren inzichten.
Ploeg is steeds helder geweest. Is het Landa kopman, dat is het ook Landa kopman (Giro) en vorig jaar werd ook al gecommuniceerd dat de TDF voor Bilbao zou zijn. Alles volgens plan. En wat betreft zijn resultaten; die zijn ook weer identiek aan vorig jaar. Komt bij dat hij vaak de tweede grote ronde die hij rijdt beter is. Dat was vorig jaar de Tour, maar jaar ervoor de Giro (in het najaar).

Bilbao werd vorig jaar overigens 36ste in de eerste korte tijdrit, tel uit je winst.

Thomberg

'@punchbox, persoonlijk ben ik gecharmeerd van Albanese. Kan zomaar iemand zijn die jouw 7/8 sprinter is in de moeilijkere finales waar er al enkele af zijn gereden en mogelijk ook je vlakke etappes. Echt een broodsprinter (voor elk plekje) verwacht ik dat hij deze giro is. Daarnaast iemand die in de overgangsettappes mee kan zitten in een ontsnapping.

Als je vroeger ooit PCM hebt gespeeld was hij de perfecte renner voor een kleine ploeg.

Maestro Mello

Stel dat er een (deel van de) vlucht met klimgeiten voor de groep favorieten uitblijft op de Etna en onder hen wordt de roze trui uitgereikt, dan is er een reële kans dat diegene dan 4 etappes lang aan de leiding blijft. In het kader van teampunten, proberen jullie hier dan ook rekening mee te houden, en zo ja; hoe?

Ik merk dat ik nog wel op het scenario 50% vlucht en 50% voor AK kleppers zit en probeer in beide gevallen in te spelen op een mogelijke roze trui en daarmee teampunten. Als je kijkt naar de favorieten zit je al snel in de hoek van Almeida, Foss, en met een reuze TT misschien zelfs Yates. Maar als een vlucht vertrekt met jongens die kort staan, zouden ze die op dag 4 al in de tang willen houden, met het berggeweld wat nog komen moet in de laatste week?

T1MM0S

Movistar die Sosa naar voren schuift naast Valverde, die mogelijk ook de AK verantwoordelijkheid krijgt. Valverde stond er vanaf het begin in maar dan komt daar toch de twijfel, ook omdat er eigenlijk nog niets duidelijk is vanuit Valverde zelf, volgens mij..

arjenzvob

Niet meer @Tompot
PCS maakt rare fouten de laatste weken....

Enne, niet verder vertellen: Kämna pakt de roze trui op de Etna.... ssst!

Laatst gewijzigd
Pim96

Maffe renner eigenlijk die Albanese dit jaar. Dacht die rijdt alleen heuvelop goede uitslagen, maar in Tirreno ook in wat vlakkere sprints inderdaad. Daar eindigt hij wel tussen namen als Russo en Fioreli, maar dat terzijde.

Slimano

.

jan derksen

Wat denken jullie van mørkøv?

daandej

Hangtieniedanstaatie

Bent u de broer van Johan?

Behatzailea

Drie Bardiani renners is wat veel van het goede, hè? Maar ik kom toch telkens op Modolo, Fiorelli en Zana. Op het vlakke mag Modolo het doen, Fiorelli voor de moeilijkere aankomsten en dan Zana in de vlucht. Allemaal niet duur en eigenlijk twijfel ik alleen of Modolo de 100p/1M gaat halen. Het zal er uiteindelijk maar eentje worden, maar ik denk wel dat we ze allemaal gaan zien. Leuk team toch wel.

Franky122

Volgens mij heeft WF gewoon wat fake accounts gemaakt (Tinus32, Daan de Jager) om het probleem tijdelijk te verhelpen terwijl de IT-afdeling geniet van de meivakantie. Zal na de deadline van de Giro poule wel opgelost zijn ;)

Bill Bao

Vorige Giro hebben een aantal Ineos knechten (zie Castro en Narvaez) aardig wat punten binnen gesleept ondanks Ineos'. conservatieve koerstactiek. Ik neem aan omdat Bernal het gros(?) van de bergritten domineerde. Mede dankzij zijn aardige voorjaar zou ik Narvaez graag menemen. Echter, ik vetrouw nog steeds op Ineos' dominantie, maar minder op die van Cara als kopman. Onzeker of een Ineos knecht een dure grap is of juist goedkope punten kan opleveren.

arjenzvob

Ik verwacht Carapaz niet heel vroeg in het roze. Wellicht pas ergens in de tweede week. Dat moet je meenemen in je overweging om INEOS-knechten mee te nemen.
Overigens kan dit twee kanten op:
- voordeel: geen 7 babysitters voor Carapaz nodig dus mee kunnen in een vlucht
- nadeel: je hebt pas laat voordeel van het knechtschap van Carapaz mocht hij in het roze rondrijden.

Capra

Vergeet niet dat Bernal ook het jongerenklassement won. Bovendien zie ik Carapaz niet heel vroeg in de Giro het roze aantrekken. Alsnog zou die 1M nog wel meer punten kunnen opleveren als iemand als Fiorelli, maar dat is afwachten.

Edit : Arjen was me voor :-)

Laatst gewijzigd
Guido Maltempi

Nog een aanwijzing over Theuns: z'n ploeg omschrijft hem in het onderschrift bij dat malle schilderij als 'The Supreme Poet of the sprint Dante Theuns, captured by Botticelli'.

Da's nog steeds een tikkeltje cryptisch, maar allicht hoopgevender dan 'The Supreme Poet of the 87ste plaatsen in de buik of the peloton'.

zitvlees

Maar als je daar de eerste letters van pakt, T, S, P, O, ,T S, D, T dan zie je op het 1e gezicht niets.

plaats het vervolgens in de context van Trek met al hun vlucht en klassement ambities.....
je kan er namelijk "The Secret Plan Of The Super Domestique Theuns" van maken en dat baart mij ontzettende zorgen

Ted de la course

Ik heb mijn team rond

Voor de sprints: Modolo, Albanese, Fiorelli, Theuns, Swift, Oldani, Marezco
Voor de bergen: JP Lopez, Fortunato, Gall, Valter, Pozzovivo, Vansevenant, Oomen, Cepeda, Arensman
Vlucht / tijdrit / overig: Tratnik, De Gendt, Kamna, Affini

Lang over getwijfeld maar toch niet mee genomen: Landa (knuffelt te graag het asfalt), Yates (laatst slechte dag), Almeida (kan alleen maar tegen vallen), Cav (te oud), Valverde (zie Cav), Carapaz (geen jongerenklassement), MAL (rijdt nooit uit), Nizollo (zie MAL), Kelderman (zie Landa), Buchmann (Duitser), TDM (labiel), VDP (te duur), Demare (uit vorm), Ewan (stapt af), Bilbao (moet knechten) en nog een paar.

Heb nog wel 415 miljoen euroscoritopunten over, voelt toch niet helemaal lekker..

Aberastuuurrriii

'@Ted de la course

Om Buchmann (Duitser) heb ik even onbevangen moeten grinniken.

Stuur scorito anders een mailtje of je overgebleven budget op mag sparen voor de Tour. Kan je alle toppers in de Tour die hier in de Giro nogal missen gewoon financieren

1 2 ... 50 ... 197 198

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.