Scorito - Giro d’Italia 2022

1 2 ... 54 ... 197 198
JonasVDB

Sosa zal voor klassement gaan maar komt altijd te kort en zal dus bitter weinig scoren. (Asturias is slechte vergelijking moest je daaran denken).
Kämna en Foss lijkt de beste combi

nasibal

'@Antonini

Mareczko kan echt wel sprinten. Het is het toekomen aan sprinten wat een probleem is. Maar geef hem, in dit deelnemersveld, een biljartvlak parcours en ik schrijf hem lachend op voor top 5.

Maargoed, zolang hij niet op de lijst staat en de meeste ritten wel ergens een viaduct bevatten is dat natuurlijk irrelevant.

Wat UAE betreft: Jammer dat daar inderdaad niet nog een andere interessante renner rondrijdt die dat truitje bijna gratis geeft ;)

JonasVDB

Mareczko top 5? Serieus?
Is al 2 jaar geleden dat hij nog een top 5 gesprint heeft in de Worldtour. Denk dat zijn top5 periode achter de rug is. Behoorlijk straf dat die nog bij Alpecin terecht kon

Antonini

'@nasibal 2 jaar geleden maakte hij van Masnada, Knox en Ballerini halve scorito helden in iedere tussen etappe zoals Bernal dat vorig jaar voor Martinez en Moscon deed. Dit jaar zie ik geen kandidaten met hoge kans op eigen uitslagen. Formolo wellicht, maar ik zou niet weten welke etappes. Covi en Ullisi wellicht, maar welke en wanneer?

Maestro Mello

'@Antonini Het Spaanse strand reed anders gewoon 2x top 3 in een GC dit seizoen. Must have!

Primavoormij

Covi heeft doelen

Dingetje

Zullen we even met z'n allen Edouard Michael Grosu via Instagram vragen of hij gaat meedoen aan de massasprints? Zou mij persoonlijk voor 500k goed uitkomen. Al zou die 16e worden.

Landeirovic

Covi gaat vaak in de vlucht zitten. Hij heeft naar de Giro toegewerkt om ritten te winnen.

Yannickdb

.

Aanklampen

'@Landeirovic, dat denk je of dat heb je ergens gelezen? in Klassiekerspel was hij onzichtbaar.. Mooie renner en heeft pre's t.o.v anderen maar kans dat je hem opstelt zonder resultaat is ook best groot

Dingetje

'@Klaas ik heb het zojuist heel lief gevraagd. Ik laat het je weten mocht ik antwoord krijgen. (Zie het overigens niet gebeuren, hij heeft op de een of andere manier 17k volgers ;)

madeinstars

Landeirovic is over het algemeen goed ingevoerd betreffende het reilen en zeilen van UAE.

Wurffie

Ok

Aanklampen

'@DIngetje, Roemenie heeft veel inwoners en weinig wielrenners.. dat gaat dan vanzelf..

Thomberg

Rui Costa, mooi renner als Gaviria en Almeida truien dragen idd! Maarja dan moet je Grosu thuislaten. Zijn de Grosu fans toevallig ook allemaal fervent PCM spelers ?

floda

Zie veel mensen die girmay er zeker in hebben. Begrijp ik niet helemaal op basis van dit parcours. Heeft zich nog niet bewezen bij punch etappes en ook niet in massasprints. Is in mijn ogen nu een meer getalenteerde versie van Jasper Stuyven. Dus Vlaamse klassiekers/MSR en die misschien in toekomst nog genoeg snelheid ontwikkelt voor massasprints of punchy finales.

Lars1986

Ulissi heeft door de jaren heen wellicht wat ingeteerd op zijn punch, maar klimt toch regelmatig met de beteren mee naar boven. Daarnaast is het iemand die altijd wel sprint voor plekje 13, en in de lastige etappes waar 40 man naar de streep rijden zelfs voor de overwinning. Heeft daarnaast een grote prestatiedrang in eigen land. Combineer dat met mogelijke truipunten voor Almeida (waar ik veel van verwacht) en je hebt toch een erg interessante renner. Buiten dat is het ook gewoon een Toscaanse wijnboer, daar wil je toch graag voor juichen.

madeinstars

'@floda bij Grmay heb ik vooral enorme FOMO. Bovendien kan Wanty vliegen dit jaar.

Thomberg

'@floda Grmay is typisch iemand die nu in de flow(da) zit. Kan natuurlijk tegenvallen maar hij is de enige sprinter daar (ze laten zelfs Pasqualon thuis), heeft potentie in sprints en moeilijke finales. Zou daardoor zomaar 5-7 keer top 10 kunnen rijden met potentie op meer. En als hij in de buurt van paars komt kan hij ala Sagan meespringen in vluchten. Tuurlijk kan het ook tegenvallen, maar op zich dd 2 miljoen waard. Je weet wanneer je hem opstelt. Alternatieven in die prijsklasse zijn er ook niet voor de sprint. Klimmers wel maarja Ciccone is ook geen zekerheid.

Bij hem wacht ik ook nog ploegbericht af (zoals bij veel van mijn potentiële keuzes )

Rawolf

Grmay rijdt bij BEX en doet niet mee aan de Giro

Dingetje

'@Thombeg Vroeger zeker veel PCM gespeeld. Daar was Grosu altijd een redelijk degelijke sprinter. Als ik echter naar zijn recente uitslagen kijk IRL word ik nou niet direct mega enthousiast. Al is een 6e plek in de eerste etappe van de Istarsko Proljece - Istrian Spring Trophy - 2022 natuurlijk niet te onderschatten.

Thomberg

'@dingetje precies dat!

floda

'@madeinstars herken ik heel goed, daarom ook mijn post over hem. Overigens is dat ook de reden dan ik ook twijfel over Rota als mooie opvullen. Kan voor 500k prima uit te voeten op de tussenetappes en is ook nog best snel

arjenzvob

Haha @La Primavera Het is onvermijdelijk.

De Covi-Ulissi discussie vind ik interessant. De Covi van begin dit jaar klik ik er zonder nadenken in. Echter, de Covi van de laatste maanden niet. Covi is 250k goedkoper, maar heb ik die echt nodig? En Ulissi heeft geen onaardige tijdrit (de korte), al is hij ook weer niet top-10 materiaal. Ik ga er nog eens over peinzen.

Edit:
https://www.procyclingstats.com/rider-vs-rider/diego-ulissi/alessandro-covi

Ulissi ietsje in het voordeel haha! Al is dat betrekkelijk want Covi is jong en Ulissi rijp.

Laatst gewijzigd
madeinstars

Als ik dan toch een Italiaanse ***a moet overwegen voor de overgangsritjes is het voor mij Zana.

1 2 ... 54 ... 197 198

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.