Scorito - Giro d’Italia 2022

1 2 ... 55 ... 197 198
Timoulin

Castroviejo, Tulett of Narvaez als extra Ineos man?? Allen 1 miljoen

encanto

Ik zit met een FOMO bij Cort.

Is natuurlijk geblesseerd geweest, maar heeft vorig jaar zonder specifieke voorbereiding op de Vuelta (werd op het laatste moment toegevoegd, en had hem daardoor niet mee) een fantastische ronde gereden. EF heeft de punten nodig en etappe 1/2, napels etc...zijn voor hem prima te doen. Kan ook redelijk goed klimmen. Is echter ook voor de Tour in principe opgesteld, dus gaat ie wel uitrijden.

Wat betreft Girmay: De hele tijd in mijn ploeg, maar nu mijn sprintteam "staat" (Cav, demare, bauhaus, gaviria, albanese). Vind ik hem erg duur als 6e sprinter (6+3 tactiek in de sprintetappes). Heeft in echte sprints nog niet zoveel gepresteerd (parijs-nice was geen sprintersbal). Dan is 2miljoen voor plek 8-15 wel duur, maar ja...als hij gaat vliegen, kan hij MVP (heb ik niet) mogelijk als een van de weinige bijhouden.

Aan de andere kant heb je met MVP meer "zekerheid" en kan je voor 500.000 een costa/gall/kluge/grosu/rota meenemen.

Wat lijkt jullie de beste combinatie
girmay/cort of MVP/500.00

Wout van de kaart

https://www.unibet.eu/betting/sports/event/1018638853
Unibet quoteringen voor de eerste etappe. Wellicht interessant

Lakie

test

arjenzvob

Deze odd-checker is ook interessant:

https://www.nicerodds.co.uk/giro-d-italia

https://www.nicerodds.co.uk/stage-odds (etappe 1, vooralsnog alleen bet365)

Laatst gewijzigd
Hommeles

Ik ga me op de valreep even mengen in alle discussies:

Wat betreft de sprints en het wel of niet uitrijden. De echte sprintetappes zijn: 3, 5, 6, 11 en 18. Ik gok dat Ewan en waarschijnlijk Cav gaan opgeven tussen etappe 11 en 18. Als je kiest voor sprinters die echt de puntentrui willen pakken (Demare, Nizzolo) zul je netto wellicht beter uit zijn. Die renners zullen in etappe 18 nog een resultaat rijden en punten pakken voor je klassement. Stel dat Demare en Nizzolo wel op de fiets blijven en podium rijden in etappe 18 (best realistisch) en top 3 eindigen in het sprintklassement dan levert dat zo nog 80 punten extra op. Daarmee compenseren ze de mindere resultaten in de eerdere sprintetappes.

Ik denk ook dat mensen hier onderschatten wat het puntenpotentieel is van Almeida. Uiteraard hangt er een stevig prijsje aan. Maar Almeida is nog nooit in de Giro een uitgesproken kopman geweest. Als die aanvallend durft te koersen zou die zomaar een hele reeks etappes twee truien dragen en daarmee een sloot aan punten opleveren.

De eeuwige knecht

Team staat zo goed als, alleen nog twijfels over:

Ulissi kan ik hier niet beter een extra Ineos man voor deze prijs neerzetten? En zo ja, welke?

En ik wil 2 van deze drie kiezen: Bilbao, Kelderman, Valverde. Wat is een juiste keuze gezien het feit dat ik bij de heuvelritten nog niet zo veel renners te kiezen heb?

DvH6

Ik zit nog met Foss v Bilbao. Ik denk dat Foss een plek of 4/5 boven Bilbao eindigt in het GC, maar dat Bilbao in iets meer ritten top 7 eindigt dan Foss: heuvel/punch/afdaling vs tijdrit. Bilbao doet dit ook nog eens eerder in de Giro. Is dit voor meer van jullie een kwestie of is het simpeler: allebei wel/niet of een duidelijke voorkeur?

Man fiets

'@de eeuwige knecht
Voor de heuvels neem je de sluwe (oude) vos mee en de Spanjaard die dicht bij zijn naam geboren is.

WilliamS23

'@De eeuwige knecht Bora durf ik mijn handen niet aan te branden. Drie kopmannen zo op het eerste oog en dan ook nog een sterke Kämna. Kelderman rijd altijd goed in grote rondes (op één opgave na), getuige zijn 3e (Giro), 5e en 7e plek de laatste drie jaren. Maar met Buchmann en Hindley en zonder duidelijkheid vanuit de ploeg weet ik niet wat ik moet doen. Bilbao laat ik ook thuis. Valverde, Foss en Bardet heb ik vooralsnog uit de categorie 2,5M. Maar over Foss heb ik ook wat twijfels, wellicht toch Kelderman. En zo zal het in een uitklikken blijven tot de deadline vrijdag.

La Primavera

Ik zit nog met Foss v Bilbao. Ik denk dat Foss een plek of 4/5 boven Bilbao eindigt in het GC, maar dat Bilbao in iets meer ritten top 7 eindigt dan Foss: heuvel/punch/afdaling vs tijdrit. Bilbao doet dit ook nog eens eerder in de Giro. Is dit voor meer van jullie een kwestie of is het simpeler: allebei wel/niet of een duidelijke voorkeur?

Zou even kijken wat het verschil van 4/5 plekken boven Bilbao in het eindklassement uitmaakt qua verschil in punten. Dan kan je prima uitrekenen hoe vaak Bilbao hoger moet eindigen dan Foss in de etappes als je ook de tijdritten meeneemt.

Laatst gewijzigd
TheBest

Inhakend op de sprinters discussie: ik hoor meerdere speculaties over eventueel afstappen van cavendish. Waar is dit op gebaseerd als ik vragen mag?

Daarnaast worden nizzolo en demare gezien als grootste kanshebbers op de punten trui (?). Dit heb ik ook een tijdje gedacht, echter als ik de resultaten (incl. videobeelden) terug kijk van een gaviria (klom prima in romandie) en girmay (klom ongeveer overal prima) en kunnen beide een goeie sprint rijden. Gaviria in mijn ogen dit seizoen zelfs beter dan Nizzolo of Demare. Zijn dit toch 2 minimaal zulke goede kanshebbers op de paarse trui? Benieuwd hoe hier over gedacht word!

Daarnaast denk ik dat als cavendish de giro uit rijdt dat hij ook maar zo eens een outsider voor de paarse trui kan zijn. Al is dit misschien meer hoop, haha.

madeinstars

Etappe 1 geeft overigens volle punten voor de puntentrui, dus daar kunnen types VdP/Girmay al een mooie voorsprong pakken op de echte sprinters.

Ric

Zou Arensman wel volle bak gaan in de tijdrit?
Ik vond hem in de podcast overdreven terughoudend en iets te vaak aangeven volledig in dienst van Bardet te rijden.
Ik vrees dat ik hem in mijn huidige teamsamenstelling wel nodig heb voor de tijdrit.
Ik vind Foss toch echt te duur en onzeker (voor een goed klassement) om hem voor die 2,5 mln mee te nemen.
Dan is de tijdrit eventueel goedkoper op te vangen met een tratnik, sobrero of affini.
En dan nog de vraag of er een specifieke tijdrijder mee
Moet als je Almeida prima kan cappen.

arnoldv

Kan iemand een uitslag van Girmay vinden waarbij hij met de beste puncheurs tegen een heuvel op knalt?

Chef83

😀😀

zitvlees

'@Ric welke podcast hebben we het over? Snelle google poging brengt me alleen op een podcast van rond kerst..

EDIT: gevonden

Laatst gewijzigd
Primavoormij

'@Joao ik zou Milaan-San Remo en E3 even terugkijken

Ric

'@zitvlees.
Laat het maar weten als jij een ander gevoel krijgt bij zijn houding/uitspraken.

Qtjelegend10

Hmm Albanese of Valter..? Valter geeft aan (hoorde ik) in Wieler Revue dat hij meer voor etappes wil gaan dan voor bv een plek 15 in AK, dus verwacht hem in dezelfde ritten als een Valverde en Bilbao aangezien hij een prima punch/sprint in huis heeft. Albanese rasaanvaller, meer type VDP (toch?), maar zat in The Alps ook bergop goed mee en zal misschien zelfs sprints meedoen mits er een beetje gereduceerd is.. Wat denken jullie? Lastige

Primavoormij

'@Quinten waarom niet allebei?

madeinstars

Er is 0,0 reden voor DSM om Arensman zich te laten 'sparen' in een tijdrit van 12 minuutjes op dag 2 van de Giro.

Knechten vor Bardet bergop? Bardet gaat never nooit vroeg in de ronde kans hebben op het roze, dus is er geen noodzaak voor DSM om ook maar ergens op kop te rijden en al helemaal niet om Arensman daarvoor op te offeren. Bidonnetjes halen kan Tusveld ook wel. Als Bardet op de Etna al lost, terwijl Arensman nog op z'n gemakkie zit, zouden ze bij DSM knettergek zijn als ze hem op Bardet zouden laten wachten, want de kans dat Bardet dan nog een goed klassement gaat rijden lijkt me in dat geval te verwaarlozen. Mocht Bardet later in de Giro wel kans gaan maken op het roze (en Arensman is ook goed) dan is de kans dat Arensman goed genoeg finisht in bergetappes om z'n geld waard te zijn alsnog vrij groot.

Er zijn echt maar weinig scenario's te bedenken waarbij Arensman dusdanig veel werk op moet knappen voor Bardet, dat hij zijn eigen kansen op een goede klassering volledig te grabbel gooit.

ditisdavid

Het probleem ís juist dat ze bij DSM knettergek zijn, maar het is geen team met een trackrecord van goede tijdrijders niet voluit laten gaan in tijdritten toch? Sowieso geen ploeg die in het verleden moeite heeft gehad met een tweede renner in het klassement te houden, ook wanneer de ene duidelijk beter was (Dumoulin en Oomen in 2018).

Qtjelegend10

'@Doe maar Renaat Heb nog maar 1 plekkie over ;) Neig naar Albanese omdat ik meer op zoek ben naar dat type aanvaller, maar vind Valter wel een leuke renner. Vooral benieuwd naar de beredeneringen van de rest hier tav de kwaliteiten van Valter en in wat voor etappes hij een rol kan spelen.

Berend

Mijn team begint enigszins vorm te krijgen... Ik ga denk ik met 5 sprinters (+MvdPoel als opvuller).
Grootste dilemma's die ik nu heb:

- 2 kiezen uit Bardet, Kelderman, Foss (dus wie niet?)
- 2 kiezen uit Poels, G. Martin, Sosa (dus wie niet?)

- Wel lekker om samen met Almeida (en wat jonge goden) nog een jongeren te hebben dus dan heb je Sosa of Foss nodig, gezien ik Sivakov niet mee wil.
- Poels/Martin beiden potentieel voor top10/top15 en bergtrui?

Vooralsnog neig ik naar Kelderman, Foss, Poels en G. Martin mee...

Maar waarschijnlijk ga ik morgen ineens toch een 6e sprinter toevoegen en valt alles weer in duigen ;)

1 2 ... 55 ... 197 198

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.