Scorito - Giro d’Italia 2022

1 2 ... 57 ... 197 198
nasibal

'@manwithbeard

edit: Ik ben denk ik blind, want onderstaande benoem je wel degelijk helemaal onderaan je post, excuus

Je mist twee hele belangrijke factoren in je berekening:

- Je moet opstellen om teampunten te pakken. Dat zal in lang niet alle etappes vooraf de meest 'gunstige' optie zijn.

- Beetje in het verlengde van het 1e punt: In sprintetappes een teamgenoot van de roze trui opstellen is veelal overbodig:
Meestal(!) zul je ook de roze tru izelf kunnen opstellen, die 10 punten oplevert. De nr 2 in het AK levert óók 8 punten op en de Nr 3 6 (slechts 2 punten minder). Nr 1 bollentrui levert 8 punten op, de nr 2 6 en teamgenoot bollentrui ook 6. Teamgenoten van de groene trui pakkken 6 punten, maar hebben vaak een realistische kans op 10 meer.

AL met al betekent het dat je als je in een sprintrit een teamgenoot van de roze trui, voor 8 punten opstelt je óf iemand anders met een vergeijlijkbaar teampuntenaantal op de bank laat, óf te weinig sprinters hebt, óf een kutteam hebt. Of een combinatie van alle 3.

Laatst gewijzigd
KV

Uiteraard moet je Sivakov of Porte enkel meenemen als je denkt dat die top 10 AK zullen rijden

Pim96

Als Sivakov top 10 rijdt, dan ben je wel spekkoper

Symen De boer

Sivakov staat wel een beetje bekent als een asfalt kopper dus die zie ik geen top 10 rijden

Ketjap Manis

Porte wil in de bergen met de beste 10 mee. En heeft een goede tijdrit. Die kan best plek 5-10 eindigen in het AK.

Antonini

Sivakov ging in de eerste rit van de Tour 2020 op zn muil in een kleddernatte etappe waar half het peloton erbij lag. Vorig jaar crashte hij keihard door een tak over de weg. Heel gelukkig is het niet, maar hij word denk ik onterecht gezien als een brokkenpiloot.

-Wielerfan

Welke DQS-renner zie je zelf de meeste punten halen?

Morkov als lead-out van Cavendish.
VanSevenant voor de overgangsetappes.
Schmidt voor de punch en bergetappes

Of toch iemand anders, en waarom?

Ik zelf denk dat in potentie VanSevenant de meeste punten kan pakken omdat ik denk dat hij veelvuldig de aanval zal kiezen. Maar ik vind deze kwestie heel erg moeilijk.

ManWithBeard

'@nasibal, inderdaad benoem ik de noodzaak voor opstellen helemaal onderaan. Op zich geen schande dat je daar overheen leest na zo'n lap tekst haha.
Overigens wilde ik dus alleen laten zien wat het potentieel punten is en hoe je dat zou moeten pakken. Welk oordeel je daaraan hangt moet iedereen uiteraard lekker zelf weten.
Voor mezelf is het vooral ook om je niet blind te staren op de punten van teamgenoten van de winnaar in vorige edities, omdat dit dus betekent dat je ze altijd opgesteld moet hebben. Dat doet werkelijk niemand. Dat is namelijk een gevalletje van achteraf is makkelijk praten.
Niemand stelt castroviejo de eerste etappe op voor de mogelijke teampunten van Carapaz. Dan heb je idd een kutteam. Voor bvb MvdP zou dat een logischere keuze zijn.
Echter, als je een gokje neemt op eerder genoemd scenario kan je met 3 goedkope ineoskompanen al gauw rond de 750 punten pakken. Tel uit je winst ;)

Jan Janssens

Oldani had niet gelogen. Mareckzo gaat mee met alpecin

RiesKos

Test

Ludi

Hm, jammer dat ze mareczko toch meenemen.

Niballie

Mooi, Mareczko voor een paar top 5 noteringen, teampuntjes van VDP en daarna weer vroeg naar huis net als Ewan en Cav, maar dan voor een spotprijsje!

Primavoormij

Mareczko erin, oke, maar moet Oldani er dan ook uit? Mmmm

Polanc123

.

nasibal

VdP geen Paars dus, top.

Laatst gewijzigd
Symen De boer

'@nasibal
Heb je VdP er weer uitgekikt denk na deze bekend making van Alpacin

Wollage

Dit forum werkt altijd zo top

nasibal

'@Symen

Voor nu wel inderdaad

Valvuillerdemoz

Waarom nou, Marezcko!?

Symen De boer

'@nasibal komt er weer 3 miljoen vrij voor upgrades of een extra sprinter ak man of aanvaller.

Thomberg

'@nadibal er staat niet dat hij niet voor paars gast toch?

nasibal

Nog wat leuke breinbrekers trouwens wat VDP betreft:

- VDP en de sprinters deze ronde hebben allebei ongeveer evenveel ritkansen. In sprintersritten is de kans dat een kanshebber ook daadwerkelijk mee gaat doen aan de finale (zonder pech) groter dan in een minder voorspelbare overgansrit.

-5,5 km aan 4% is een hele andere soort inspanning dan 800m aan 17%.

- 5,5 km aan 4% betekent dat er waarschijnlijk gewoon full pull naar de finish wordt gereden en dat positioneren op dat moment erg lastig is. Het zou mij dus niets verbazen als de winnaar van de rit onderaan de 'klim' al bij de eerste 15/20 in het peloton zit. Naast dat je zelf goed moet kunnen wringen heb je een sterke ploeg nodig om daar te komen in de aanloop, en vervolgens nog voldoende ploeggenoten om je daar te houden.

-VDP heeft in theorie kans op top 20's in sprintetappes, maar Oldani heeft aangegeven laatste man voor Mareczko te zijn en ze hebben ook nog Krieger in de ploeg, die vorig jaar de leadout voor Merlier deed. Daartegenover staat de kans dat dat Mareczko er in de sprintetappes niet bij is stijgt met elk viaduct.

@Thombeg
Nee dat staat er niet, maar als je voor paars gaat moet je niet jezelf gaan cucken door iemand anders uit je ploeg te laten sprinten, dat zou een beetje gek zijn ;)

Laatst gewijzigd
Malathion

'@nasibal

Zijn al je posts over MvdP er om ons of jezelf te overtuigen?

nasibal

'@Malathion

Jullie moeten lekker doen wat je zelf wil. Mijn posts zijn vooral zodat ik achteraf gewoon veilig 'zie je wel' kan zeggen ;)

Thomberg

De sprinter van Dronehopper is bekend: Tagliani. Doe er je voordeel mee, staat niet in hun persbericht

1 2 ... 57 ... 197 198

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.