Scorito - Giro d’Italia 2022

1 2 ... 58 ... 197 198
nasibal

'@thombeg

Hier hoopte ik al op, maar tot voorkort stond hij gepland voor Hongarije. Jammer wel dat je nu iedereen Grosu uit hun team laat likken ;)

Laatst gewijzigd
Primavoormij

Had iemand Grosu? Mijn sprintplekken zijn veel te waardevol voor iemand van zijn kaliber. Tagliatelli ga ik ook niet nemen.

Gaat Theuns zich nog mengen in de sprints?

dvansteenis

Mvdp stel ik in ieder geval op in etappe 1,2,3,8,10,12 en misschien wel 14. Waarschijnlijk 3x als kopman. Hierna zal hij naar mijn verwachting uitstappen dus die puntentrui perikelen snap ik ook niet zo.

lordnelom

Hoe denken jullie over Cavendish??
Lijkt mij wat duur tov het aantal vlakke sprint etappes of zien jullie hem net als de sterke sprinters als Ewan Demare en Gaviria meedoen in bv etappe 5/8/10 en 13 voor winst?

Maestro Mello

'@Doe maar Renaat misschien kan Theuns hier zelf wel antwoord op geven, schijnt dat hij op het forum zit

Thomberg

'@nasibal maar die wordt sws door Scorito verwijderd toch? En nu klikt iedereen Tagliani er in omdat jij hem als parel beschreven hebt

nasibal

'@Ditwashet

Is dat zo? Als je bedoelt dat in die etappes de kansen voor anderen minder zijn met de aanwezigheid van VDP dan zonder de aanwezigheid van VDP, dan ja. Net zoals zonder de aanwezigheid van Carapaz de kans voor MAL groter is en dat zonder Ewan/Cavendish de kans voor Gaviria groter is. Het gaat echter niet alleen om winnen, plek 2 t/m 8 moeten ook gevuld worden.

Verder denk ik dat het in de overgangsetappes een stuk makkelijker is voor een 'niet favoriet' om te winnen dan in sprintetappes. SImpelweg omdat er meer scenario's mogelijk zijn. Dus in die zin heeft de aanwezigheid van een VDP een kleinere invloed in die etappes dan de aanwezigheid van een Ewan in de sprintetappes.

Laatst gewijzigd
ZK

Je kunt je wel afvragen of er andere renners gaan meewerken in kopgroep als vdp is meegesprongen. Kans daarom best groot dat er vaak kopgroep wegrijdt zonder vdp

lordnelom

'@ZK kan me nog een etappe in de tour van vorig jaar herinneren waar de gang er lekker in zat😀

arjenzvob

Wat een heerlijk beeld was dat he @lordnelom. Matje en Woutje samen op pad.

lordnelom

.

zitvlees

Als VDP gaat, dan wilt juist iedereen meezitten. Hij zal zeker in de finale de groep moeten dragen, maar dat moet hij al jaren en dat gaat hem prima af. Vraag is vooral waar je hem verwacht, wat daar de kans van slagen is en of je budget ergens anders een groter aantal punten met grotere slagingskans kan kopen. Zoals Nasibal al aangaf.

Nasibal ik wil best mijn forumnaam aanpassen als je daarna een duo ala Meerminman en Mosseljongen wilt vormen.

Hoe vind je Nasibal en Bamiblok klinken?

Ludi

'@nasibal: op hoeveel punten schat jij jouw (vooraf) slechtste sprinter van 2.5-3.5m?

Briek Bartali

Hallo, ik heb weinig zicht.

nasibal

'@Zitvlees

Alweer je naam veranderen? ;)

We kunnen ook samen iets bedenken. Misschien iets vrouwelijks. Je weet wel, omdat wederom bleek dat we gewoon gelijk hadden ;)

Thomberg

VDP een grote breinbreker voor velen (inclusief mijzelf). Een groot deel van het probleem is dat je na je opstelling de etappes gaat vullen en bij etappe 1 al niet weet wie je kopman moet maken (en überhaupt moet kiezen. Ewan reed toch een keer de poggio als 2de op? Demare kan eigenlijk ook een heuvel over. Maarja de wedkantoren geven Almeida een goede kans, etc). Dan zou VDP makkelijk zijn, heb je die kopzorg niet meer.
Ok etappe 2. Shit niemand van mijn ploeg kan tijdrijden behalve Almeida die iedereen heeft. Reed VDP niet een goede tijdrit in de Tour? Dan pakt hij hier ook top 5 punten !!! Nou VDP is een zekerheid dus, de rest geloof ik wel.

Door alle keuzestress geeft VDP een (onterecht) gevoel van zekerheid door die 2 eerste etappes. Ik raad iedereen aan om alle 21 etappes vol te klikken en dan te denken wie je allemaal had kunnen upgraden voor het extra budget van VDP dat vrij komt als je hem niet neemt.

En ter geruststelling niemand weet wie je precies moet opstellen in etappe 1. En in etappe 2 gaat niemand veel punten pakken omdat de top 20 vol gaat staan met Dowsett Brandle etc

ZK

VDP had toen in WvA de ideale compagnon in de kopgroep, vergelijkbaar qua kwaliteit en daarmee ook gedeelde belangen. In deze Giro zal hij het echt zelf moeten doen.

Jalabert88

Iemand een idee wie Mollema bedoelt met renner(s) met klassementsambities.
Ciccone lijkt me helder.
Skjelmose of Lopez nummer 2..
Lopez lijkt met zijn 13e plek in de Vuelta mogelijk, maar Skeljmose is daarnaast wel een groot talent met aardige klasseringen in de kortere rittenkoersen…

Ludi

Als ik MvdP wegsteep heb ik nog meer budget voor andere duurkoop.

Primavoormij

'@Jalabert met Skjelmose moet je uitkijken, die ligt na een week al in de foetushouding (zijn woorden)

nasibal

'@Ludi

@nasibal: op hoeveel punten schat jij jouw (vooraf) slechtste sprinter van 2.5-3.5m?

Op dit moment is mijn vooraf slechtste sprinter een tyoe Theuns/Mareczko/Tagliani. Ik schat een punt of 100 met potentie naar boven. Maar die valt niet binnen je vraag natuurlijk ;)

Als de 'gevestigde namen' het goed doen (dus geen pech/stuiteren) verwacht ik de slechtste op een punt of 150. Dat een sprinter (exclusief de belachelijk laag geprijsde jongens met steady top 10 kansen a la Stuyven in het verleden) uberhaupt z'n geld waard gaat zijn heb ik allang opgegeven. Vandaar ook dat ik eigenlijk nooit meer dan 7 echte sprinters meeneem, waarvan er vaak 2 ook nog eens (zeer) goedkoop zijn.

Laatst gewijzigd
Ludi

'@nasibal: of jouw renners zijn een stuk duurder of je hebt geld over of je hebt 2.5-3.5m niet goed gelezen. :)

Ik bedoel meer van alle 2.5-3.5m renners die je nu hebt, en degene die jij het minste punten ziet pakken (ik weet niet wie je je t en wie dat is voor jou, maar de eerste die je weg zou laten, dus waarschijnlijk Cavendish of Ewan of nizzolo of Bauhaus ofzo), wie is dat en op hoeveel punten zet jij die? 150? 200? 250? 300?

Laatst gewijzigd
Thomberg

'@ditwashet, ik probeerde de gemiddelde persoon op dit forum hun gedachtegangen op papier te zetten. Ewan heb ik sws niet.

Kortweg wilde ik zeggen: ik denk dat veel mensen VDP kiezen omdat je hem zeker in etappe 1 en 2 kan inzetten omdat iedereen moeite heeft met die selecties. Dit zou echter geen reden moeten zijn om VDP te nemen.

nasibal

'@Ludi

In dat geval, zoals ik ook beschreef, een punt of 150 :)

Ludi

Fair, dat is vergelijkbaar met wat ik heb. Ik heb MvdP op een hogere toegevoegde waarde, persoonlijk, met ook nog punten die ik moeilijker kan pakken met m'n alternatieven. Al is het nu wel omlaag gegaan nu mareczko mee gaat. Dat is wel lelijk.

1 2 ... 58 ... 197 198

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.