Scorito - Giro d’Italia 2022

1 2 ... 64 ... 197 198
madeinstars

Jongens, Mathieu kan inderdaad verliezen zaterdag, als een ander sterker blijkt, maar het zal er echt niet liggen aan dat het te zwaar is of dat hij niet kan positioneren.

Guido Benzo

Heb toch mijn twijfels over de sprintetappes. Eentje is waaier gevaar, 2 andere hebben klimmetjes die aanvallers wel eens kunnen gebruiken. Maar op zen giro's heb je natuurlijk ook veel klimetappes waar de top 12 uiteindelijk weg is door wat aanvallers. Dus ook daar groot risico.

Goed, de verdeling als volgt voor wie graag wat extra info heeft.
8 Algemeen klassement
4 sprinters
1 Van Der Poel.
6 voor de ontsnappingen
1 tt

daandej

Zo besloten om naesen eruit te halen voor albanese en 250k over te laten

zitvlees

'@madeinstars laat ik je scoritoteampje dan even redden: Ze starten op vrijdag :)

madeinstars

Haha. Wist ik wel.

DennisFCDH

tst

-Wielerfan

Ik zit nu op 8 Klassementsmannen die ik kan aanvullen met Gall of iemand met truipunten.

Heb een behoorlijk sterk tijdritteam voor mijn gevoel.

Voor de overgangs/Punch etappes heb ik een Kamna, Covi, Poelie, Cort, Albanese en evt nog een tratnik of Valter. Aan te vullen met klassementsmannen en of Truipunten.

Voor de sprint ploeg heb ik 7a8 namen die ik kan opvullen met een almeida of truipunten.

Voor mijn gevoel is de balans in het team nu dikke prima.

Wat denken jullie?

Laatst gewijzigd
hansking

Mijn vraag is als beginner wie, en hoe goed, is Bauhaus?

puntenjager

'@hansking https://www.procyclingstats.com/rider/phil-bauhaus

-Wielerfan

'@hansking

Bauhaus is gewoon een van de beste sprinters die meedoen deze giro. Rijd ook een prima jaartje tot nu toe.

Enigste waar je wel aan moet denken.. Krijgt weinig ondersteuning mee. Het lijkt erop dat Bahrein er alles aan doet om landa zo hoog mogelijk te laten eindigen. Bauhaus moet het dus vooral zelf doen.

Ragnar Lolbroek

Ik zit met de twijfel Ulissi + Narvaez +250k vs Cort + Swift. Even een overweging hieronder
Narvaez pro
- teampunten Carapaz
- punch
- aanval
Narvaez con:
- zit met Carapaz dus mag hij wel voor eigen kansen gaan. Vervelend dus om hem goed op te stellen.
Ulissi pro:
-teampunten Almeida/Gaviria
-punch
-aanval
-tijdrit
Ulissi con:
- rijdt steeds vaker in dienst dus mag hij wel voor kansen gaan. Vervelend dus om hem goed op te stellen.

Cort pro:
- aanval
-tijdrit
-punch
-eventueel sprinten
-zowel renner als ploeg geven aan dat Cort graag een rit wil winnen in de Giro. Dus we kunnen ervan uitgaan dat hij wel mag.
Cort con:
- komt terug uit blessure.
- ik vind hem best nog wel duur.

Swift pro
-sprint
-teampunten Carapaz
Swift con:
Zit met carapaz dus mag mogelijk niet voor eigen kansen gaan.

Ik weet dat het een vervelende A vs B vraag is. Ik heb mijn twijfel dus wel wat proberen te argumenteren/verduidelijken.

Cerebral36

Wielerfan: 8 AK + Gall, 7 a 8 sprinters en al die aanvallers die je noemt. Heb jij enkele bonusplekken gekregen van Scorito ? :)

Kampie90

'@hansking Phil Bauhaus is een Duitse sprinter die de afgelopen jaren steeds vaker podium is gaan rijden. Ook zijn team Bahrain - Victorious zit al langere tijd in een goede flow.

Echter.. hij krijgt geen trein mee zoals Cavendish en Demare. Daarnaast heeft hij de afgelopen 5 jaar geen enkele grote ronde uitgereden.

Aan de andere kant.. Duitse sprinters leveren over het algemeen genoeg wattages om altijd relevant te zijn in de sprint en zal hij toch zeker top 5 moeten rijden in de 4 volledig vlakke ritten.

En zo heb elk voordeel z'n nadeel en blijven we twijfelen tot vrijdagmiddag, succes!

Phoenix0000

Wil toch nog even op die 6 + 3 strategie ingaan van @nasibal

Heb het idee dat het deelnemersveld als het om klassementsrijders gaat vrij breed is dit jaar.
Het verschil in prijs tussen de grote groep 2-3M mannen en het 3-tal 4-5 miljoen mannen is eerder te groot dan het verschil tussen deze groep en de 750K-1,5M mannen. Bovendien is het nominaal prijsverschil ook nog eens groter (gemiddeld 2 miljoen tegen 1,5 miljoen).

Omdat die groep 2-3 miljoen (overigens terecht) zo groot is, + verhaal over prijsverschil, ben ik eerder geneigd 1 van de drie dure mannen thuis te laten en toch aan te vullen tot minimaal 8 rennes met die middengroep. Ik zie die groep eronder (mss op 1 uitzondering na) als klassementsrenner niet zomaar veel beter presteren en in de daguitslag vaak over die grote groep heen springen.

Komt bij dat er in die middengroep toevallig ook wat renners zijn met een hoge bodem en hoog plafond.
Ik neig dus naar 2 toppers van de drie en dan 6-7 uit het brede middenveld en nog 2 jeugdige aanvallers ofzo.

-Wielerfan

'@Cerebral36
Nee hoor haha.
Enigste wat ik er wel bij moet vermelden dat ik bij die 8 sprinters ook poelie en cort heb meegeteld die misschien niet mee gaan sprinten.

ManWithBeard

Ik heb het team eigenlijk al een paar dagen staan.
Maar altijd nog wel wat twijfels over de sprinters.
En nu heb ik even wat extra speurwerk gedaan naar Bauhaus (die ik nu niet heb) en ik deel graag even mijn twijfels.

Wat voor hem spreekt:
- Dit jaar heeft hij echt veel goede en constante uitslagen gereden, én in belangrijke 1-week stage races. Meer dan de meeste sprinters die aan de start staan. Hij wint niet per se vaak, maar heeft eigenlijk bijna nooit buiten top 10 gereden, wat voor Scorito natuurlijk zeer interessant is.
- Specifiek heb ik gekeken naar Tirreno dit jaar. Hij wordt daar 6, 7 en 1 in de sprintetappes. Een vergelijkbaar zwaar sprintersveld (misschien wel zwaarder zelfs). En daar had hij eigenlijk hetzelfde team als nu voor de Giro (hij mist Haussler). Hij heeft dus geen zware trein nodig, heb ik het idee. En Bahrein gaat wel voor GC dus die willen tot 3 km goed zitten waardoor Bauhaus in ieder geval vooraan afgezet wordt.
- 4de Eschborn: Sterk resultaat in sprintgeweld (wel thuisrace, dus meer gemotiveerd misschien)
- Voor 2,5 mio iets goedkoper dan andere sprinters in zijn categorie. Wat in mijn geval waarschijnlijk betekent dat ik iemand kan upgraden.

Wat tegen hem spreekt:
- Hij heeft geen trein voor de sprintetappes. Ok dit is tegenstrijdig met bovenstaande, maar puntje bij paaltje heeft hij minder helpers die hem naar voren rijden als hij zelf niet goed zit.
- Bahrein rijdt voor Landa en Bilbao. Past bij bovenstaande, maar is ook relevant voor uitrijden. Hij zal niet hoeven knechten met het sterke klimteam wat ze brengen, maar ze zullen ook geen 5 man terughalen om hem over de bergen te tillen als hij bijna OTL gaat. Dus ik verwacht hem na rit 13 eigenlijk niet meer opstappen (net als veel andere sprinters).
- Volgens mij niet echt iemand die heuvels nou heel sterk verteerd. Al heeft hij daar dan wel weer het team voor.

Benieuwd naar jullie kijk op deze Duitser.
A of B vraag ben ik niet zo van, vandaar wat langere post.

Caddie

'@Ragnar Lolbroek De twijfel tussen Narvaez en Ulissi speelde bij mij ook. Uiteindelijk ruimte gemaakt om ze beide mee te nemen. Voordeel voor Ulissi is nog dat Almeida misschien eerder in het roze kan komen en dat Ulissi zich soms ook nog in een bergetappe mengt. Aan de andere kant loopt er bij UAE ook z'n zelfde renner rond die alleen een iets mindere tijdrit heeft.

hansking

Komt fortunato nog in aanmerking voor het jongeren klassement? helpt me weer bij het kiezen tussen hem Ulissi en Tullet. Zoek nog wat opvulling voor de laatste plek.

GoldenWallie

Misschien een domme vraag: zie hier iedereen over een fix aantal klassementsmannen praten. Maar wordt dan een type G Martin (volgens Scorito een klassementsman) volgens jullie ook zo gezien? Zie het meer als een klimmer voor eventueel de bergtrui.

Thomberg

'@goldenwallie hij ziet zichzelf dit jaar als klassementsman afgelopen jaren als aanvaller .

nasibal

'@Hansking

Zowel scorito zelf als google kunnen jou dat prima vertellen!

Barrygoal

'@Hansking nee komt hij niet meer

GoldenWallie

'@Thombeg Heb het gezien ja! Was even een gevalletje gemakzucht, als stille lezer ;)

M@thijs

Ik ken bauhaus wel een beetje maar zit heel erg met een vraag.
Hoe klimt die vent?
Zit namelijk te twijfelen om cav + 1 mil spinter met een downgrade ik ak
Te ruilen naar bauhaus en nizzolo
Dit gezien nizzolo altijd probeert unlike cav en ook beter klimt.
Bauaus heef mooie uitslagen gereden maar wat kan ik er verder van verwachten? iemand die toe kan lichten?

Maurimaler

Weet er iemand dat Cavendish en Ballerini afgesproken hadden dat Ballerini mocht sprinten in de Tirreno of was Cavendish gewoon niet goed?

1 2 ... 64 ... 197 198

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.