Scorito - Giro d’Italia 2022

1 2 ... 63 ... 197 198
RvhC74

Fortunato of Albanese?? Wat is de beste optie volgens de kenners hier 😉

To Bauhaus or not to Bauhaus is the last issue??

Kenners ik zie uw onderbouwing tegemoet 😃😉

RvhC74

Fortunato of Albanese?? Wat is de beste optie volgens de kenners hier 😉

To Bauhaus or not to Bauhaus is the last issue??

Kenners ik zie uw onderbouwing tegemoet 😃😉

Ludi

Ik denk dat A of B vragen lui zijn, zeker zonder toelichting, en als de ene een pure klimmer is en de andere een heel ander type dan kunnen we daar toch lastig iets over zeggen. Tenzij 1 keuze echt een slechte optie is.

De Haai van Milheze

'@Barrygoal

Misschien een impopulaire mening: ik verwacht weinig van Arensman in de derde week. Jonge renner die weinig grote rondes heeft gereden, waarvan ik het idee heb dat zijn vormpiek niet eind mei ligt, maar mogelijk al geweest is. Het is 'jammer' dat 'ie zo'n goede tijdrijder is, waardoor hij op die manier de 750K waarschijnlijk wel waard gaat zijn.

Laatst gewijzigd
Barrygoal

'@De Haai van Milheze
Daarom, met zijn tijdrit staat hij waarschijnlijk al vroeg hoog in het jongeren klassement. Die zal zijn punten zeker opleveren.
Fortunato kun je ook al opschrijven voor enkele etappes en misschien berg trui.
Albanese heeft ook zo zijn + punten met de heuvel etappes en wellicht met de massasprints.

Ze zullen alle 3 sowieso hun geld waard zijn, maar wie heeft het hoogste potentieel...

puntenjager

Ik zit redelijk op de Nederlandse tour met 4 renners. Misschien dat ik er wel 5 van maak, maar of dat verstandig is.. Hup Holland, haha.

Ik heb vooral geïnvesteerd in de klassementsmannen c.q. klimmers. Voor de sprinters maar 1 sprintkanon en de rest 2e/3e rang sprinters/knechten volgens Scorito.

Verdeling volgens Scorito.
Klassement: 8 - 25,5m
Klim: 2 - 1,75m
Sprint: 4 - 10,5m
Knecht: 3 - 2m
Aanval: 2 - 4,5m
Tijdrijder: 1 - 750k

Ik ben redelijk tevreden, maar voor mijn gevoel mis ik toch nog iets. Ik denk dat de verdeling wel ok is.

Als iemand zin heeft om te sparren over mijn/elkaars gekozen renners. DM maar.

Zin an!

Antonini

Over de eerste etappe, die aankomst is zwaarder dan de Poggio.

Etappe1: https://www.procyclingstats.com/race/giro-d-italia/2022/stage-1/today/profiles
Poggio: https://www.procyclingstats.com/race/milano-sanremo/2022/result/today/profiles

Waar een aantal sprinters de Poggio wel eens overleeft, is dat wat anders dan een sprint naar boven winnen. Ik zie daarom de kansen voor de sterke sprinters wel heel gering.

Jari Litmanen

Het interview met Arensman heeft me toch wel weer erg doen twijfelen, maar vooralsnog staat hij wel in mijn team. Valter en Covi zie ik als vluchters, Cort als gokje (na zijn blessure). Modolo als zesde sprinter – ook een grote gok en inwisselbaar voor Theuns, maar toch kies ik voor de Italiaan.

Qua grote klassementrenners heb ik vijf 'zekerheidjes' (mits ze niet vallen). Lastige is de groep eronder, waarover toch relatief wordt gediscussieerd. Foss, Carthy, Buchmann, Kelderman, Bilbao – het voelt allemaal zo onzeker in de 2,5 miljoen categorie. Bilbao een heerlijk voorseizoen, maar waarom die dekselse Landa als kopman? En wat zegt dat verder? Foss gewoon matig dit jaar – dus op basis van één Giro meenemen? En Dumoulin... tja. Ik heb het vooral hier lastig mee en zit nu met vijf 'gokjes' voor het AK. Ze kunnen met een vlucht mee als AK niet goed gaat, maar ben gewend toch wel zeker 7 AK-mannen te selecteren die meedoen voor plek 1 t/m 10.

Thomberg

'@reneetje bij dit soort A/B vragen zal je weinig reactie krijgen omdat het niet echt inhoudelijk onderbouwd is (dit is paar keer uitgelegd). Daarnaast vergelijk je 2 compleet verschillende renners wat meer met jouw totale team te maken heeft om een antwoord te kunnen geven. Het ligt aan de balans die je zoekt. Als je over iemand specifiek twijfelt, bijvoorbeeld Fortunato kan je het beste je gedachtes over hem delen en dan op basis daarvan zelf bepalen of je zijn type of een type Albanese nodig hebt.

Specifiek over Fortunato, hij heeft vooraf het tegenovergestelde gedeeld als ambitie dan Valter in WielerRevue.

Ketjap Manis

'@Kvyvit Omdat de middenmoot zo koffiedik kijken is kun je daar besparen. Een Carthy van 2,5M, Ciccone 2M of een Pozzo van 1M of Valter 750k. Zeg het maar? Ze zitten allemaal een beetje in dezelfde categorie. Dan zou ik de goedkopere opties nemen en dat geld investeren in goede kanshebbers voor het paars.

wielergekkie

Ik zie overal dat MvdP favoriet is voor de eerste etappe, @Kampie90 schreeuwt het al weken van de daken.
Ik vraag me oprecht af of hij hier bij kan blijven, ik denk dat je voor het klimmetje al goed gepositioneerd moet zitten en dat bijv. een Bahrein en UAE hier volle bak op gaan knallen. En vraag me echt af of MvdP hier z'n grote kans maakt of dat het ook veel hoop is bij de nederlands zoals @Kampie90.

Ik hoor graag jullie meningen hierover.

puntenjager

'@ketjap manis Ik zie een Demare of een Nizzolo niet zoveel meer kans hebben op paars dan een Gaviria (wat dus de eventuele upgrade zou zijn als ik meer investeer in de sprinters). Demare staat namelijk ook bij mij op de beruchte zwarte lijst, terwijl Nizzolo ook niet echt te vertrouwen is. Door die keus zou ik Kelderman naar Ciccone moeten veranderen. Ik schat de kansen hoger in voor Kelderman in een goed klassement dan Ciccone. Voor de bergtrui heb ik ook al een paar goede kanshebbers. De enige grote twijfeling die (niet alleen) ik heb, is MVDP veranderen in een sprinter.

Kampie90

'@Karstboy als je denkt dat Mathieu zich vrijdag niet kan positioneren, hoe denk je dat in hemelsnaam dat onze Afrikaanse vriend dat gaat doen.

@Ketjap Manis helemaal mee eens, eindelijk iemand hier die iets zinnigs uitkraamt! Goedkope gokjes bij de klimgeiten betekent meer zekerheid met de sprinters. Verassen in de bergen komt immers vaker voor dan verassen in de sprint.

Laatst gewijzigd
Wielertje12

Sosa of Martin?
Ik heb het gevoel dat Sosa het erg goed gaat doen en veel punten gaat halen in de bergen, maar ik denk dat Martin in vluchten mee gaat zitten en etappes gaat winnen en een hoop punten voor de bergtrui haalt.

Ik zou eigenlijk nog ergens een aanvaller willen maar ik weet niet wie :(

leonbr11

'@Karstboy

Precies, die verwachting heb ik dus ook!

Symen De boer

Tot nu toe de verdeling
9 klassement
3 klimmers
6 sprinters
1 aanvaller

Denk dat ik nog wat te veel AK mannen heb😅

Symen De boer

Merk in mijn selectie mocht Carapaz winnen die kand is redelijk aanwezig ik bar weinig aan teampunten kan binnen halen meer die het zelfde probleem hebben?

Gladiool

Ik heb vooral plekjes te weinig. Wil graag een man of 15 meenemen voor in de bergen, nog 2 wildcards en dan nog een sprintersploeg.

steefje9

Hmmn arensman maakt geen doel van witte trui. En cijfert zich totaal weg voor bardet. Tijdritten lijkt ie wel voluit te gaan...

Wicked Wout

Zolang dat "wegcijferen" inhoudt dat hij zolang mogelijk aanhaakt om bardet te helpen en daarmee zelf tussen 10 en 20 binnen komt, lijkt het mij prima (en pakt hij vanzelf ook wel top 5 witte trui).

Primavoormij

Als je Arensman thuis durft te laten ben je echt een bikkel

WilliamS23

'@Symen teveel AK mannen en sowieso een mannetje te weinig.

niek-vdv

'@symen
Ineos renners hebben bij winst sowieso 24 teampunten voor het eindklassement. Met een hele grote portie geluk komen daar nog 18 punten voor het bergklassement bij.
Aangezien de teampunten voor de etappe zelf tegenvallen, moeten ze zelf ook punten halen om hun prijskaartje waard te zijn. Ik zie wel renners die dit in potentie kunnen doen.

Antonini

Er ligt gewoon geen druk op Arensman, maar dat wil niet zeggen dat hij het helemaal laat lopen. Hij wil van Bardet leren hoe het is om een goed klassement te rijden geeft hij aan. Dat doe je lijkt me niet door in de bus aan te sluiten.

Tuurlijk zal hij moeten knechten als Bardet in het roze rijdt, maar hoe groot is die kans? en in dat geval pak je nog de teampunten naast zijn tijdrit uitslagen.

Tenslotte, waar reed Arensman nog meer in dienst van Bardet. Ja in de ToA en de Tirreno. Plek 6 en 3.

Kampie90

'@Doe maar Renaat Zodra Jumbo Thymen heeft ingelijfd zal hij ieder jaar in mijn team zitten. Zo lang hij voor Team DSM (Destructief Sport Management) fietst, maakt hij geen kans op een plekje in team Smarcy Moneyball.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 63 ... 197 198

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.