Ja ik heb het inmiddels aardig staan! Een mooie verdeling met 7 klassementsmannen, 4 klimmers, 6 sprinters en 3 aanvallers. Poehpoeh nu begin ik er toch wel heel veel zin in te krijgen!
Hééé wacht eens even,... waar zijn mijn Jumbo Visma renners gebleven? Heeft iemand mijn Jumbo Visma renners gezien? Hallo?
Was het maar alvast vrijdag. In het begin is het leuk, dat gepuzzel, maar na 2 weken begin ik het een beetje zat te worden dat ik hele dagen aan het puzzelen ben, 's avonds heel tevreden naar bed ga om vervolgens 's ochtends mijn hele team weer leeg te maken en opnieuw te beginnen.........
Nu neem ik mezelf voor om niks meer te veranderen.
Met 7 + 2 AK mannen, 5 sprinters en 6 aanvallers/puncheurs redelijk tevreden.
Qua sprinters gefocust op mannen die in ieder geval de intentie en ambitie hebben om uit te rijden en voor de puntentrui te gaan, daardoor Cav en Ewan thuisgelaten. Daardoor wel mijn AK team op volle oorlogssterkte (hoop ik :-))
Met 6 aanvallers ook een beetje alles of niks, maar kon Matje gewoon niet thuis laten, ook omdat hij in ieder geval heeft uitgesproken in principe de Giro te willen uitrijden.
Waarschijnlijk is het morgenochtend allemaal weer anders hahaha
Zit nu toch wel te twijfelen om j. Lopez erin te klikken voor arensman na dat interview. Heb 'm dan mooi naast ciccone.
Daarnaast hoor ik veel over albenese. Denken jullie niet dat tesfation een leukere optie is en zich meer gaat mengen in de echte massasprints.
Heb net ook L. Naesen erin geklikt. Weten mensen daar iets over?
'@Tijn Eerste hit op Google:
“Lawrence vervangt Clément Barthet, die viel en zijn sleutelbeen brak in de Tour of the Alps. Ook al kende hij geen ideale voorbereiding op een grote ronde, hij zal niettemin een sleutelrol spelen in het beschermen van Félix in de vlakke en gevaarlijke etappes, en in bepaalde sprintetappes zal hij zijn eigen kaart kunnen uitspelen.”
Ik snap van der Poel wel, toch lekker als ze ogen houden op Ewan, maar ook goede manier om de koers al "hard"te maken. Grote verschil met de Poggio is dat van 1500 meter tot 500 meter voor de streep het nu 6,5 % is en daarna vlakt het af naar 5,1%. terwijl de Poggio niet boven de 5,7 uitkomt.
Maar om nu ineens Ewan als de te kloppen man te zien gaat me wat ver. Dit is de gebruikelijke renner taal.
Ik lees hier regelmatig ´er gaat bijna niet gesprint worden dit jaar, er zijn weinig vlakke etappes´.
Ben het daar echt niet mee eens. Ik zie gewoon 6 kansen voor 100% sprinters. Das best veel naar Giro normen. Zoek maar eens 6 aankomsten bergop waarin de favorieten voor de zege gaan. Zal niet gebeuren, hooguit 3.
Komt nog eens bij dat Israël en Lotto niks te zoeken hebben in de Giro behalve sprinten en ze worldtour punten nodig hebben. Ze gaan dus echt elke kans willen pakken. Tel daar FDJ bij met enkel Demare. Dat zijn 3 ploegen die elke keer alles op een sprint zetten. Met wat steun van Cofidis en DSM met hun 2 semi sprinters komt dat wel goed toch?
Carapaz, Yates, MAL,... laten straks hun slaap niet voor een aankomst op de Etna voor plek 1 of 10. De worldtour punten voor BEX (Yates) voor een etappe wegen niet op tegen een eindklassement. De Giro staat net ook bekend om zen kansen voor vluchters in berg/heuvel etappes.
Toch maar een extra snelle man in de ploeg nemen denk ik dan?
PS: Kan ook helemaal mis zitten, niet zo thuis in het regelement van scorito.
Hier gaat MVDP als eerste mee. Heb liever achteraf spijt van hem wel meenemen dan spijt hebben van hem niet meenemen.
Ik verwacht eigenlijk dat hij in week 1 z’n miljoenen al waard gaat zijn, waar ik hem vrijdag meteen de roze trui zie pakken. Dus hier gaat hij sowieso mee en wordt hij op dag 1 captain.
Verder vind ik het dit jaar wel een erg leuke puzzel met een hoop renners die ik graag in mijn team zou willen maar er is dus nog maar plek voor 19 mannen over.
Wat ik iedereen mee wil geven over VDP: zijn ploeg krijgt betaald om hem te laten starten. Dit is niet erg maar speelt wel mee. Hij kan zeker de nodige punten pakken, daar niet van. Maar hij sprint niet mee op vlakke en gaat 100% zeker vroegtijdig afstappen. Tuurlijk zegt hij dit niet van te voren maar hij maakte al de opening naar zijn rug ook richting de Tour. “ ik ben in de 2de rustig afgestapt omdat mijn rug toch wat ging opspelen. Niks ernstigs maar met het oog op dd doelen verder dit jaar, willen we geen risico nemen. Ik vind het jammer want de Giro is een prachtige wedstrijd en had graag een extra overwinning hier of de paarse trui toegevoegd en kom daar zeker nog eens voor terug”
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.