Scorito - Giro d’Italia 2022

1 2 ... 67 ... 197 198
Eddix

Ja ik heb het inmiddels aardig staan! Een mooie verdeling met 7 klassementsmannen, 4 klimmers, 6 sprinters en 3 aanvallers. Poehpoeh nu begin ik er toch wel heel veel zin in te krijgen!

Hééé wacht eens even,... waar zijn mijn Jumbo Visma renners gebleven? Heeft iemand mijn Jumbo Visma renners gezien? Hallo?

Capra

Was het maar alvast vrijdag. In het begin is het leuk, dat gepuzzel, maar na 2 weken begin ik het een beetje zat te worden dat ik hele dagen aan het puzzelen ben, 's avonds heel tevreden naar bed ga om vervolgens 's ochtends mijn hele team weer leeg te maken en opnieuw te beginnen.........
Nu neem ik mezelf voor om niks meer te veranderen.
Met 7 + 2 AK mannen, 5 sprinters en 6 aanvallers/puncheurs redelijk tevreden.
Qua sprinters gefocust op mannen die in ieder geval de intentie en ambitie hebben om uit te rijden en voor de puntentrui te gaan, daardoor Cav en Ewan thuisgelaten. Daardoor wel mijn AK team op volle oorlogssterkte (hoop ik :-))
Met 6 aanvallers ook een beetje alles of niks, maar kon Matje gewoon niet thuis laten, ook omdat hij in ieder geval heeft uitgesproken in principe de Giro te willen uitrijden.
Waarschijnlijk is het morgenochtend allemaal weer anders hahaha

Tijn Hoffman

Zit nu toch wel te twijfelen om j. Lopez erin te klikken voor arensman na dat interview. Heb 'm dan mooi naast ciccone.

Daarnaast hoor ik veel over albenese. Denken jullie niet dat tesfation een leukere optie is en zich meer gaat mengen in de echte massasprints.

Heb net ook L. Naesen erin geklikt. Weten mensen daar iets over?

T1MM0S

'@Tijn Eerste hit op Google:

“Lawrence vervangt Clément Barthet, die viel en zijn sleutelbeen brak in de Tour of the Alps. Ook al kende hij geen ideale voorbereiding op een grote ronde, hij zal niettemin een sleutelrol spelen in het beschermen van Félix in de vlakke en gevaarlijke etappes, en in bepaalde sprintetappes zal hij zijn eigen kaart kunnen uitspelen.”

SambaMike

Nadat ik de afgelopen week, verdeeld over een paar dagen, meerdere uren heb besteed aan het volledig teruglezen van alle bijdrages op dit forum, heb ik mijn team helemaal klaar.
En nu maar wachten op meer bijdrages en de 'A of B-vragen'...

striets

Ik snap van der Poel wel, toch lekker als ze ogen houden op Ewan, maar ook goede manier om de koers al "hard"te maken. Grote verschil met de Poggio is dat van 1500 meter tot 500 meter voor de streep het nu 6,5 % is en daarna vlakt het af naar 5,1%. terwijl de Poggio niet boven de 5,7 uitkomt.
Maar om nu ineens Ewan als de te kloppen man te zien gaat me wat ver. Dit is de gebruikelijke renner taal.

Don Gielius

Heb net ook L. Naesen erin geklikt. Weten mensen daar iets over?

Wel een interessante strategie, renners er in klikken zonder er iets over te weten.

Stammie

ffffff

fstruijk

test

JonasVDB

Ik lees hier regelmatig ´er gaat bijna niet gesprint worden dit jaar, er zijn weinig vlakke etappes´.

Ben het daar echt niet mee eens. Ik zie gewoon 6 kansen voor 100% sprinters. Das best veel naar Giro normen. Zoek maar eens 6 aankomsten bergop waarin de favorieten voor de zege gaan. Zal niet gebeuren, hooguit 3.
Komt nog eens bij dat Israël en Lotto niks te zoeken hebben in de Giro behalve sprinten en ze worldtour punten nodig hebben. Ze gaan dus echt elke kans willen pakken. Tel daar FDJ bij met enkel Demare. Dat zijn 3 ploegen die elke keer alles op een sprint zetten. Met wat steun van Cofidis en DSM met hun 2 semi sprinters komt dat wel goed toch?

Carapaz, Yates, MAL,... laten straks hun slaap niet voor een aankomst op de Etna voor plek 1 of 10. De worldtour punten voor BEX (Yates) voor een etappe wegen niet op tegen een eindklassement. De Giro staat net ook bekend om zen kansen voor vluchters in berg/heuvel etappes.

Toch maar een extra snelle man in de ploeg nemen denk ik dan?

PS: Kan ook helemaal mis zitten, niet zo thuis in het regelement van scorito.

Bergbeklimmer

Dat wordt bijna bij iedere ronde gezegd. En uiteindelijk wordt er volop gesprint.

Odin

Hier gaat MVDP als eerste mee. Heb liever achteraf spijt van hem wel meenemen dan spijt hebben van hem niet meenemen.

Ik verwacht eigenlijk dat hij in week 1 z’n miljoenen al waard gaat zijn, waar ik hem vrijdag meteen de roze trui zie pakken. Dus hier gaat hij sowieso mee en wordt hij op dag 1 captain.

Verder vind ik het dit jaar wel een erg leuke puzzel met een hoop renners die ik graag in mijn team zou willen maar er is dus nog maar plek voor 19 mannen over.

Antonini

'@ditwashet, ik reply niet op jou maar op andere comment. 2x voor Demare gekozen en 2x mn team opgefokt.

Demare had een heel slecht jaar en dit jaar rijdt hij vaak wel door tot het eind, maar komt hij ook te kort om de (goedkopere) sub-top voor te blijven.

GlennTour

Na het lezen van Cav zijn interview hem eruit gegooid.
Enkel sprinters mee die voldoende bergop kunnen rijden.
Niet voor de puntentrui gaan maakt hem een pak minder interessant vind ik en zie ik de kans groot dat hij Verona niet haalt.

Thomberg

Wat ik iedereen mee wil geven over VDP: zijn ploeg krijgt betaald om hem te laten starten. Dit is niet erg maar speelt wel mee. Hij kan zeker de nodige punten pakken, daar niet van. Maar hij sprint niet mee op vlakke en gaat 100% zeker vroegtijdig afstappen. Tuurlijk zegt hij dit niet van te voren maar hij maakte al de opening naar zijn rug ook richting de Tour. “ ik ben in de 2de rustig afgestapt omdat mijn rug toch wat ging opspelen. Niks ernstigs maar met het oog op dd doelen verder dit jaar, willen we geen risico nemen. Ik vind het jammer want de Giro is een prachtige wedstrijd en had graag een extra overwinning hier of de paarse trui toegevoegd en kom daar zeker nog eens voor terug”

Thomberg

Ongerelateerd aan vorige bericht. Iedereen interviews met Mollema en Ciccone gelezen? Dan weet ik wel wie je moet kiezen als je een opvuller nodig hebt. Stond al bij velen op de radar maar wordt hier weinig genoemd…

daandej

In de eerste etappe zouden je daar een demare en gaviria verwachten of is dat te zwaar voor hun ? Normaal gezien een demare kan dit wel naar mijn inzien

Symen De boer

'@thombeg waar is dat interview te vinden met Mollema en Ciccone

pirazzi

Wat betreft Cavendish: resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Heel Quick-Step is minder goed dan vorig jaar, met uitzondering van Evenepoel.

Symen De boer

'@thombeg
Heb hem gevonden van Ciccone zegt een beetje 2 dingen hij wil voor het AK gaan maar gaat het ook per dag bekijken beetje raar. En hij geeft nog een tipje let Skjelmose in de eerste week zegt hij dat belooft wat

Thomberg

'@symen, precies en Mollema tipt ook iemand

Berend

Dus er is een Wielerflits sub-league en een Wielerflits Forum poule.
Wat is het verschil? En als die er niet is, kunnen de makers onderling uitvechten welke we behouden?
Lijkt me logischer ;)

Laatst gewijzigd
Symen De boer

'@thombeg
Bauke noemt ook deels Skjelmose maar dan voor de toekomst hoop dat hij wat een goede vorm heeft Bauke dan heb je er veel plezier van.

Ciccone ook interessant maar heb mijn team nu eindelijk een beetje staan😅 zal wel weer veranderen 😂

Basementman

De enige vraag die er toe doet in de eerste week: wie gaat er verassen op de Etna?

Symen De boer

Kämna

1 2 ... 67 ... 197 198

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.