Scorito - Giro d’Italia 2022

1 2 ... 68 ... 197 198
Ludi

Jan hirt.

arjenzvob

Ik ga de grap nog een keer maken: Op de Etna verassen is met al dat lava goed te doen....

Basementman

Jammer dat niemand hem begrijpt, behalve bijna arjenzvob, chapeaux.

Dus iedereen heeft Skeltermose er nu in?

JonasVDB

Skjelmose, misschien wel een naam voor de Etna of Blockhaus

Ludi

Oh ik dacht dat het gewoon een voorbeeld was van iemand die een van de meest gemaakte fouten maakt :p

arjenzvob

Het grappige is nog dat je hem zelf niet snapt @Basementman. Als je niet zo vinnig gereageerd had, had ik het lekker laten gaan. Nu moest ik er toch nog even op reageren sorry haha!

Primavoormij

Het gaat om ver-assen. 'As' van vulkanisch as. Verrassen schrijf je normaal met 2x r.

TOCH?

Capra

Ik zie eerder iemand verassen in de etappe naar Napels, in de buurt van Pompei 😉

Primavoormij

Waar is nasi?

nasibal

In de keuken, heerlijk dinertje te maken. Weer eens wat anders dan zo'n snelle snack.

Matsoe

'@nasibal
Dat moet natuurlijk ook gebeuren

Zadelpen

Picture this...

35 graden vol in de Toscaanse zon. Zwoegend op je amateurfietske inclusief coronabuikje. Verstand op nul, lekker pedalerend je zonden overdenkend, en maar door gaan. Op en af. Dat je dan na zo een 21 kilometer er he-le-maal doorheen zit. Het besef dat het tijd werd dat je weer eens wat moet gaan doen gutst zwetend uit al je gaten. Dodelijk vermoeid is daar eindelijk dat terrasje. Je hebt het gehaald!

Je neemt plaats, bestelt een ijskoude pils. En ja laat die zo naar binnen glijden.

Aaaaahhhhhhhhhhh........ genieten.

Deze beleving krijg je ook als je dit team Zadelpen voor het eerst aan schouwd. Het is wel zo mooi geworden. Als een pitoresk lenteklokje in het ochtenddauw.

Lekker fris.

Laatst gewijzigd
Primavoormij

Hey nasi, kun je nog even mijn laatste renner bepalen voor de heuveletappes: Oldani, Covi, Tesfatsion, Buitrago of Rota (+250K)? Thanks!

nasibal

Doe maar Renaat zou ik zeggen.

honderdprocent

Dat moet een bekerwaardig team zijn zadelpen

Tijmen 257

Ik word bang van het idee dat ik in verschillende spellen alleen maar op dezelfde sprinters uitkom ( zweeler en scorito). Overal cav, gaviria, bauhaus, consonni en girmay soms wel en soms niet. Als ze falen is alles gefaald. Maar he vertrouwen in deze sprinters.
Cav heeft zijn trein kan goed 5keer winnen
Gaviria lijkt mij vast top 5 en mis heuveletappe die hij overleeft met zijn klimvorm
Bauhaus goede sprinter heeft niemand nodig voor een goed resultaat.
Consonni kan een heuvel overleven en ik zie potentie in hem om vast top 7 te rijden ook een iets moeilijkere aankomst
Girmay is een aanvaller en hopelijk ook vast top 10 vind hem ook een juichrenner dus dat speelt ook mee

Ewan niet mee omdat hij te vaak laat lopen en naar 1 gewonnen sprint het meestal wel goed vind. ( als hij deze keer wint, want dat word nog niet zo makkelijk met de qs trein en hij mist de buurt

Nizzolo moet eerst eens laten zien dat hij weer vast top 5 kan rijden. Ook verteert hij heuvels niet meer makkelijk dus zie sprinttrui niet zo snel voor hem. Zie gaviria hem eerder pakken

Demare heeft zijn snelheid verloren, maar hij kan beter heuvels verteren. Heeft ook een grote trein bij zich, maar hij moet opletten dat zijn lead- out hem niet inhaalt in de sprint , want zo traag sprint hij voortaan.

Cimolai zit in de ploeg bij consonant en is league

Dainese en Bol ik denk dat de woorden dsm en tactiek genoeg zegt. Geen pijl op te trekken als ik zou moeten kiezen zou ik voor dainese gaan, maar waarschijnlijk mag Bol nog meer sprinten dan dainese die meer in vorm is want het is dsm.

ZK

99% voor @zadelpen dan, @honderdprocent is al voor iemand anders weggelegd

Tijmen 257

Consonni* en league moet lead- out zij

Basementman

2 minuten stilte heren, ook hier

Qtjelegend10

Edit: oof geen beste timing. Excuses

Ga het nog een keer proberen, hopend op meer reacties:

Wat is het ook een prachtig spel: ’s ochtends er heilig van overtuigd zijn dat je rond bent, alvorens zo’n 4 uur later ongeveer je hele team weer te hebben omgegooid.

De laatste keuze (voor nu dan) die ik nu nog moet maken: Kamna, Ulissi en Consonni OF Fortunato, Tesfatsion en Bauhaus….

Consonni kan beter dan Bauhaus over de bergen, en dus grotere kans op uitrijden + 1/2 extra top 10 plekjes in de zwaardere sprintritten, Bauhaus constanter, sneller en enige sprintkopman, gaat dit seizoen toch relatief aardig over de heuvels mee.

Ulissi teampunten voor Almeida, maar heeft hij vrijheid in bv 1e etappe en 8e etappe om een eigen uitslag te rijden? Tesfatsion mooi exotisch gokje, in vorm en waarschijnlijk alle vrijheid.

Kamna in vorm, pakt zeker ergens een rit, maar waar stel je hem op? Fortunato gaat voor klassement, zal hij dan genoeg punten opstrijken met zijn 10-20 plekjes in de bergritten?

Ik ben erg benieuwd naar jullie inzichten, dames en heren van het forum.

Laatst gewijzigd
Astarloa

De vraag waar je Kamna op moet stellen is toch niet zo moeilijk als je het parcours bekijkt? En je kiest hem toch omdat je weet of en waar je hem kan opstellen?

encanto

Dank voor de wijze collega's hier op het forum... Ben aan de ene kant weer verder en ook weer veel verder van huis.

Momenteel heb ik de vier duurste klassementsmannen. Hierdoor slechts 4 officiele sprinters (aangevuld met enkele goedkope sprinters). Lijkt me aan de ene kant weinig, maar voelt goed.

Kom erachter dat ik namelijk in de 2/1.5 miljoen groep geen goede sprinters zie en ook weinig klassementsmannen (behalve persoonlijke favoriet: Ciccione).

Nu aanbeland bij de 2.5 categorie. Naast de twee sprinters is het een mijnenveld.

Bardet is wel zeker over zijn plek, maar wie te kiezen uit: Foss (jongerenklassement en tijdrit), valverde (eerste etappe, geen MVP) en juichrenner), porte (uitstekend in vorm dit jaar en met ambitie), bilbao (kan sprinten, dalen etc), sivakov (knecht van favoriet en talent).... Ik heb ruimte voor twee van deze groep...voor wie zouden jullie gaan?
De boramannen en Carthy sla ik over.

Sambabassie

Test

Qtjelegend10

'@Astarloa Natuurlijk stel je hem niet in een sprintetappe op, nee. Maar met aanvallers is het gewoon gokken welke dagen ze wel en niet meedoen om de winst, ook met Kamna, daar doel ik meer op. Kamna kan goed 3 bergetappes uit z'n neus vreten en een beetje Wilco helpen op z'n zadel te blijven zitten, om de volgende keer 60km solo te winnen.

Symen De boer

'@spinoza
Foss en Bardet elke dag van de week

1 2 ... 68 ... 197 198

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.