Scorito - Giro d’Italia 2022

1 2 ... 7 ... 197 198
Oli4smit

Ik verwacht Groves voor 1.5m en maximaal 2m.
Dit gaat zijn eerste grote ronde worden. Heb hoge verwachtingen van hem, maar totaal overdreven om hem meteen 3m te maken

ditisdavid

'@nasibal
Ik heb bij Fiorelli altijd het idee dat hij vooral goed klimt in de etappes waar je hem eigenlijk niet verwacht en die niet in een gereduceerde sprint eindigen. Enige uitzondering is Sicilië vorige week, daarvoor was het dit jaar ook weer de tendens. Maar verder niet heel relevant voor de strekking idd.

@Antonini
Ik voorlopig ook niet, maar elfde plekken in sprints leveren niet heel veel meer op dan trui- en teampunten. Daarbij lijkt het sprintveld iets breder dan normaal, dat betekent dat een sprint die je vorig jaar een tiende plek oplevert nu misschien maar een twaalfde of dertiende plek waard is. Hoe dan ook, geen van de huidige 1 miljoen-sprinters gaat mijn ploeg halen, of dat ook bij jou het geval is is je eigen afweging natuurlijk :)

KV

Heeft iemand trouwens onze held al geDM’d dat hij dit jaar verdubbeld is in waarde? Zal hem waarschijnlijk wel vleugels geven!

Hoekie13

Op zich wel aardig: een reeks blogs met tips hoe je stap voor stap een Scoritoteam in elkaar kunt zetten. Voor de meesten hier denk ik wel gesneden koek, maar de mensen die straks met allerlei luie vragen komen (lees: hier is mijn team, wat vinden jullie ervan?; Renner A of Renner B? etc.), kunnen we hier wel naar verwijzen. Kan men zelf een beetje leren onderzoek te doen.

https://twitter.com/wielerorakel/status/1517156986093137920?s=20&t=VU_UypL5fLM6zFIX6baqqA

Edit: excuus, link is naar Twitter, blog is hier:
https://wielerorakel.nl/2022/04/21/scorito-tips-deel-1-parcoursanalyse-en-verhoudingen/

Laatst gewijzigd
niek-vdv

Cees Bol doet mee voor DSM, benieuwd of ze nog steeds voor Dainese gaan in de sprint

KV

Waar haal je die info?

Edit: zie nu het WF bericht. Wat halen die in hun hoofd om 2 (matige) sprinters mee te nemen die geen heuvel overkomen…

Laatst gewijzigd
niek-vdv

De twitter van DSM, ze hadden een woordzoeker gemaakt waaruit je alle namen voor de Giro kon halen. Staat inmiddels ook hier op Wielerflits

nasibal

Top, kan ik die matige Dainese weer uit mijn team klikken :)

Valvuillerdemoz

Hopen dan maar dat ze dan die matige sprinter van Orica Fietsuitwisseling ook maar 1,5 mln maken.

Ragnar Lolbroek

Die matige sprinter van de fietsuitwisseling zal wel 2 miljoen zijn. Hopelijk valt er nog een Lonardi af te halen voor 750k. Anders wordt het zonder frotsprinter dit jaar. 1 miljoen voor Fiorelli en zeker Aberasturi vind ik wat te prijzig.🤷‍♂️

Thomberg

Shit nu moet ik Dainese er uit klikken. Was een zekere keuze.

@nasibal, lees ik het nou goed dat je Viviani en Gaviria toppers noemt? 😅

@ditisdavid Fiorelli was vorig jaar het toppertje van dit forum. Door de DM’s werd hij een held / juichrenner (ook voor mij) Maar verder een niet heel bijzondere renner

nasibal

'@Thombeg

Tja, als je lui als Gerard Joling, Jan Smit, Jeroen van der Boom en Gordon toppers mag noemen, dan die twee zeker ook denk ik.

Thomberg

'@nasibal 🤣🤣

Die 2 sprinterstrategie snap ik trouwens echt niet. Is niet alleen voor Scorito funest…

Viviani en Gaviria overweeg ik wel serieus. Lijken me veiliger dan Cimolai.

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Thombeg

Gewoon niet moeilijk doen joh: Viviani, Gav, Demare, Merlier, Nizzolo, Girmay en Fabulous Fio. Giro toch altijd al een ronde geweest waar je echt geen miljoenen in klimtoppers hoeft te injecteren.

bakfiets

Ik doe ook weer mee dit jaar. Zal ook weer meer proberen te posten.

Ik ben begonnen met het bekijken van het parcours. En ben het eens met 5 sprint kansen. En dan met een punch en tijdrit en etna etappe aan het begin van de giro hoef je niet extreem te investeren in je sprintteam lijkt mij.

Aan landa brand ik me niet meer. Hoop wel dat hij een goede giro rijdt. Ciccone nog niet vaak zien komen. Weet zijn uitslagen dit seizoen niet maar staat bij mij wel op de shortlist momenteel.

Aardappel

Het puzzelen is weer begonnen! Iedereen veel plezier.

Ik verwacht inderdaad nog wel de regels van het forum! :)

Landa, oooh zo mooie renner.. maar ga ik me eraan branden. Verstand zegt niet doen, het hart zegt: Winnaar Giro 2022!! 😂

Yskoud

Ik ben benieuwd hoe duur Bas Tietema wordt. 3 miljoen?

Moet wel enorm goede renner zijn als je ziet hoeveel nieuwsberichten er dit jaar al aan hem zijn besteed.

Thomberg

'@yskoud, die verhalen zijn toch mooi. Tuurlijk wel wat gehyped. Maar Waarom ik zo’n liefhebber ben van wielrennen en niet van iets als formule 1, is door de eindeloze hoeveelheid verhalen rondom renners. Dat maakt de sport zo mooi als je het mij vraagt. Los van dat alles aan de sport zelf ook mooi is natuurlijk

Laatst gewijzigd
KV

Jammer. Meer dan waarschijnlijk geen Merlier. Wie weet pakken ze nog Jappe mee.

Aardappel

'@Yskoud
Bas is een no brainer! Altijd meepakken!

nasibal

'@Yskoud

Op een of andere manier worden al die berichten door het kindvriendelijke filter in mijn browser geblokt..

Ludi

Hier ook weer begonnen met puzzelen. Jammer dat bol ook mee lijkt te gaan

Teeke_de_Kapper

.

Maurimaler

Op hoeveel renners van 750k of 500k komen jullie?

KV

Hij zal inderdaad misschien nog 2 dagen in het roze rijden na de tijdrit maar van die 2de dag (Etna) zal hij wel geen punten ontvangen.

1 2 ... 7 ... 197 198

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.