'@nasibal
Ik heb bij Fiorelli altijd het idee dat hij vooral goed klimt in de etappes waar je hem eigenlijk niet verwacht en die niet in een gereduceerde sprint eindigen. Enige uitzondering is Sicilië vorige week, daarvoor was het dit jaar ook weer de tendens. Maar verder niet heel relevant voor de strekking idd.
@Antonini
Ik voorlopig ook niet, maar elfde plekken in sprints leveren niet heel veel meer op dan trui- en teampunten. Daarbij lijkt het sprintveld iets breder dan normaal, dat betekent dat een sprint die je vorig jaar een tiende plek oplevert nu misschien maar een twaalfde of dertiende plek waard is. Hoe dan ook, geen van de huidige 1 miljoen-sprinters gaat mijn ploeg halen, of dat ook bij jou het geval is is je eigen afweging natuurlijk :)
Op zich wel aardig: een reeks blogs met tips hoe je stap voor stap een Scoritoteam in elkaar kunt zetten. Voor de meesten hier denk ik wel gesneden koek, maar de mensen die straks met allerlei luie vragen komen (lees: hier is mijn team, wat vinden jullie ervan?; Renner A of Renner B? etc.), kunnen we hier wel naar verwijzen. Kan men zelf een beetje leren onderzoek te doen.
https://twitter.com/wielerorakel/status/1517156986093137920?s=20&t=VU_UypL5fLM6zFIX6baqqA
Edit: excuus, link is naar Twitter, blog is hier:
https://wielerorakel.nl/2022/04/21/scorito-tips-deel-1-parcoursanalyse-en-verhoudingen/
Shit nu moet ik Dainese er uit klikken. Was een zekere keuze.
@nasibal, lees ik het nou goed dat je Viviani en Gaviria toppers noemt? 😅
@ditisdavid Fiorelli was vorig jaar het toppertje van dit forum. Door de DM’s werd hij een held / juichrenner (ook voor mij) Maar verder een niet heel bijzondere renner
Ik doe ook weer mee dit jaar. Zal ook weer meer proberen te posten.
Ik ben begonnen met het bekijken van het parcours. En ben het eens met 5 sprint kansen. En dan met een punch en tijdrit en etna etappe aan het begin van de giro hoef je niet extreem te investeren in je sprintteam lijkt mij.
Aan landa brand ik me niet meer. Hoop wel dat hij een goede giro rijdt. Ciccone nog niet vaak zien komen. Weet zijn uitslagen dit seizoen niet maar staat bij mij wel op de shortlist momenteel.
'@yskoud, die verhalen zijn toch mooi. Tuurlijk wel wat gehyped. Maar Waarom ik zo’n liefhebber ben van wielrennen en niet van iets als formule 1, is door de eindeloze hoeveelheid verhalen rondom renners. Dat maakt de sport zo mooi als je het mij vraagt. Los van dat alles aan de sport zelf ook mooi is natuurlijk
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.