Scorito - Giro d’Italia 2022

1 2 ... 87 ... 197 198
La Primavera

'@arjenzvob Jij denkt ik plaats mijn team nog even voor de deadline?

https://www.youtube.com/watch?v=oGGVoSADQ2Y&ab_channel=BlackVoiD

Donnie D

Mijn team uitgelicht:

Carapaz – Word fluitend eerste
Almeida – Word fluitend 2de, misschien al vanaf rit 1 of 2 in het roze
Ulissi – voor de teampunten meegenomen en eigen kansen.
Yates – Tsja, geld moest ergens aan op.
MAL – Gaat hogen ogen gooien, zonder dobbelsteen
Bardet – Goede voorbereiding en verwacht ik veel van
Ciccone – Vorig jaar erg sterk, gaat in zijn eigen land volle bak
Kämna – Rijd onder het geneuzel zo naar de winst op de Etna
Tulett – je wel op
Valter – Gaat goed presteren in zijn eigen land. Ook in Italië
Arensman – Want @nasibal

Cavendish: Ik zie geen 100% reden waarom die niet uit zou rijden. Heeft met Morkov beste leadout en zie ik als favoriet voor elke vlakke etappe
Nizzolo – Hele team rijd voor hem, Paarse trui kanshebber 1
Demare – Hele team rijd voor hem, Paarse trui kanshebber 2
Gaviria – Almeida, Paarse trui kanshebber 3
Girmay – Paarse trui kanshebber 4

Matje – Koning, heerlijk, Eerste dag waarschijnlijk in het roze, knalt lekker door in de tijdrit en laat op de Etna lekker lopen zodat hij daarna ritten kan kapen. Paarse trui zou me niets verbazen!

Mareczko – Opvulling sprint, 30 punten vanmiddag
Theuns – Opvulling sprint, geen 30 punten vanmiddag
Gall – Naarstig opzoek naar de andere Gall om de stress te verwerken van de afgelopen weken

Veel succes allemaal!

Berend

Nou, de deadline is voorbij.

Ik heb Nizzolo en Gaviria op de bank vandaag. Hoop dat ik daar geen spijt van krijg, maar het lijkt mij echt te zwaar.
Hup Matthieu, Diego & Attila, maak er een zware koers van ;)

mas22

We zijn begonnen!

Het was even puzzelen, maar de volgende 20 mogen het gaan doen.

Almeida
Carapaz
Yates
Landa
Ciccone
Dumoulin
Pozzivivo
Fortunato
Arensman

Wat mij betreft zijn Carapaz en Yates de grote favorieten, waarbij ik denk dat Carapaz op 1 staat wat dat betreft. Landa volgt daar kort achter, ook al staat hij eigenlijk op mijn zwarte lijst na vorig jaar. Maar ik wel hem toch nog 1 keer de kans geven om het tegendeel te bewijzen, want het parcours is wel voor hem gemaakt. Almeida zie ik als top 5 renner en als witte trui winnaar. Ik denk dat hij in het hooggebergte tekort gaat komen ten op zichte van de andere favorieten, maar ik verwacht dat hij in veel etappes top 20 zal eindigen en dat hij de meeste punten zal gaan halen. Ciccone verwacht ik ook veel van. Prima klimmer en mocht het klassement te hoog gegrepen zijn zie ik hem zeker voor een etappe en de bergtrui gaan.
Dumoulin… Tja, wat moet ik daarover zeggen. Het is eigenlijk geen rationele keuze, maar ik heb graag enkele Nederlanders in mijn ploeg. Ik denk toch wel dat hij mee kan doen op minimaal het tweede plan en ik verwacht hem top in de tijdritten. Ik denk dat hij daarmee zijn prijskaartje van 2 miljoen wel kan waarmaken.
Pozzovivo is altijd goed in de Giro en Fortunato verwacht ik ook in de ontsnappingen. Ik wil altijd een paar Italianen meenemen in hun thuiskoers. Arensman lang over getwijfeld, maar toch mijn voorkeur boven Valter en Covi, vanwege zijn tijdrit capaciteiten.

Nizzolo
Demare
Gaviria
Consonni
Girmay
Dainese
Theuns

Geen Ewan en Cavendish dus. Ewan is de snelste sprinter, maar zal de Giro niet uitrijden. En bij Cavendish heb ik daar ook mijn twijfels over. Ik vraag me af of zijn motivatie net zo zal zijn als in de Tour van vorig jaar. En Morkov zal na rit 13 uitstappen, het zou me niks verbazen als Cav dat dan ook doet. Door het weglaten van deze twee heren had ik de ruimte om een extra sprinter mee te nemen. Ik ga het dus voornamelijk doen met sprinters die ook een heuveltje kunnen verteren. Demare ging eigenlijk ook richting mijn zwarte lijst na vorig jaar, maar hij is in de Giro over het algemeen wel goed en de hele ploeg minus Valter is op hem afgestemd. Nizzolo is ook altijd goed in de giro en samen met Demare de grootste kanshebber op het paars. Gaviria zal mijn kopman zijn in de vlakkere sprintritten. Is dit jaar behoorlijk goed in vorm weer. Consonni en Girmay verwacht ik ook wel goede noteringen van en Girmay is ook een outsider voor het paars. Daarnaast zie ik hun ook nog wel in een ontsnapping meegaan. Dainese is erin gekomen in plaats van Bauhaus omdat ik Dumoulin mee wilde nemen. DSM zegt wel dat ze het per dag zullen gaan bekijken met Bol en Dainese, maar in eerste instantie gaven ze aan dat ze beiden mee zouden sprinten omdat ze de punten nodig hebben. Daarnaast lijkt de vorm van Dainese beter en rijdt hij een thuiswedstrijd. Theuns kan je je voor 750K geen buil aan vallen. Heeft een aantal goede uitslagen gereden de laatste tijd.

MVDP
Cort
Ulissi
Albanese

MVDP nog best lang over getwijfeld. Maar er zijn genoeg etappes waar hij mee zal gaan doen. Daarnaast is hij toch een van de topfavorieten voor de eerste etappe. Cort neem ik eigenlijk bijna altijd wel mee, door zijn uitspraken in de media ook wel over getwijfeld, maar hij zal waarschijnlijk meerdere keren in de ontsnapping willen zitten en dan is hij moeilijk te kloppen. Heeft daarnaast een goede tijdrit. Ulissi heb ik er pas laat ingeklikt, maar is altijd goed in de Giro. EN ik verwacht dat hij ook zeker ruimte zal krijgen in zijn etappes. Albanese is goed en vorm en lijkt ook mee te gaan doen in de massasprints.

Wie hebben het net niet gehaald… Nou best veel eigenlijk. Bauhaus, Gall, Valter, Covi, Swift en Skjelmose Jensen zijn degenen die er het vaakst in- en uitgeklikt zijn denk ik. Gall en Valter waren samen met Arensman de eerste drie die ik erin heb geklikt. Uiteindelijk heeft Arensman als enige de cut overleefd.

En nu maar afwachten hoe de keuzes zullen uitpakken. Kans is groot dat ik op de eerste rustdag al spijt heb van veel keuzes. Voor mijn gevoel kom ik een klimmer te kort voor de ontsnappingen, ook al blijft dat blijft sowieso heel lastig te voorspellen. Maar goed, de laatste 2 jaar was de Scorito Giro echt ruk, beide keren net iets hoger dan 50%. Dus het kan eigenlijk alleen maar beter gaan, hoop ik althans 

Vandaag mogen de volgende negen aan de bak: MVDP (K), Almeida, Demare, Nizzolo, Consonni, Girmay, Cort, Ulissi, Albanese

Succes iedereen.

yoeri

Mijn team:

Almeida
Carapaz
Yates
Lopez
Bardet
Hindley
Dumoulin
Bilbao
Arensman
Nizzolo
Gaviria
Bauhaus
Girmay
Consonni
van der Poel
Tagliani
Theuns
Kämna
Gall
Skjelmose

arjenzvob

14 van de 20 meest gekozen renners. Daarmee ga ik het verschil dus niet maken. Al zijn de opstellingen en kopmannen natuurlijk cruciaal.

@La Primavera: bij mij stond ie op 0 hoor haha!

Enne.... Waar is KEVIN????

Laatst gewijzigd
vevie

Mijn squadra:

AK:

Carapaz
Yates
Almeida
MAL
Landa
Bardet
Ciccone

Sprinters:

Nizzolo
Bauhaus
Fiorelli
Marezcko
Girmay
Gaviria

TT:

Tratnik

Gelukszoekers:

Arensman
Gall
Kamna
Mollema
Covi

roburger

Van der Poel is het meest gekozen (94%).

Laatst gewijzigd
niek-vdv

Die 6% hebben allemaal naar Nasibal geluisterd dus

KV

Carapaz maar 69% gekozen. Verrassend laag.
En Ewan 3x zo vaak als Cav. Ook wel verrassend.

Laatst gewijzigd
wielergekkie

Hier mijn dream team, mee onstaan door bepaalde discussies hier.

Almeida
Carapaz
Yates
Lopez (thanks @nasibal, je had me overtuigd)
Bardet
Bilbao
Martin
Pozzovivo
Kamna
Valter
Arensman
Cavendish
Demare
Gaviria
Consonni
Girmay
Van der Poel
Theuns
Albanese
Gall

Berend

Die percentages zijn toch opgesteld vandaag? Of ik mis iets.

maxverton

'@KV Dat percentage is alleen voor opstelling van vandaag he. Carapaz in totaal gewoon door 93% gekozen.

Primavoormij

'@KV dat is de etappeselectie van vandaag, of doelde je daar ook op? Carapaz is in totaal door 93% gekozen.

nasibal

Die 6% hebben allemaal naar Nasibal geluisterd dus

Nog maar 6% daadwerkelijk een kans op eindwinst dus.

Berend

Jup, ik heb 15 van de 20 meest gekozen renners. Ik zal het maar als een goed teken zien ;)

Duurste die ik niet heb zijn Yates, Ewan en Démare...

RTankink

Het forum na pagina 20 niet meer gevolgd en het volledige team in elkaar gedraaid op een vrijdagmorgentje. Dat heeft het volgende resultaat opgeleverd:

Algemeen klassement:
Carapaz
Almeida
Yates
Lopez
Bardet
Martin
Gall

Aanvallers/gelukszoekers in de bergen
Kämna
Fortunato
Arensman (ook voor de tijdrit)
Tratnik (vooral voor de tijdrit)

Sprinters
Cavendish
Démare
Bauhaus
Gaviria
Consonni
Fiorelli

Puncheurs/aanvallers voor heuveltjes
Girmay (ook sprinter uiteraard)
Albanese
MVDP

Tevreden met de namen, alleen wat twijfels of de balans niet net wat beter had gekund. Een aanvallertje extra, met name voor in de bergen, en een tijdrijder extra hadden misschien niet misstaan.

En het leukste, de net-nieters. Deze mannen gaan dus vermoedelijk een waanzinnige Giro rijden: onder anderen Valter, Vansevenant, Sobrero en Covi. Veel succes allen!

Primavoormij

'@nasibal kun je je team even posten dan kan ik inschatten hoe ver ik van het gouden bekertje verwijderd zit :)

Eddix

Bij deze ook mijn team:
Klassement: Carapaz, Almeida, MAL, Foss, Ciccone, Bilbao, G Martin, Hirt,
Klimmen: Kämna, Arensman, Valter
Sprinten: Cavendish, Démare, Bauhaus, Gaviria, Consonni, Girmay,
Aanval/Punch: MvdP, Ulissi, Albanese

Succes iedereen!

KV

Ah OK. Excuses jongens. Foutief tabje geklikt.

Wellens Nietens

Dit is wat ik ervan gebakken heb.

Klassement:
In principe gewoon de dure mannen genomen waar ik het meest van verwacht met wat aanvullingen. Ondanks de onzekerheden toch Dumoulin en Foss genomen wegens tijdrit, juich-gehalte, en voor Foss jongerenklassement.
1. Almeida (5M)
2. Carapaz (5M)
3. Yates (4M)
4. Lopez (3M)
5. Foss (2.5M)
6. Bardet (2.5M)
7. Dumoulin (2M)
8. Arensman (0.75M)

Aanvallers:
Belangrijkste punt: wel MvdP. Ik verwacht dat aan het eind van de rit de meeste top-teams MvdP zullen hebben omdat hij in zijn categorie toch wel echt de beste is en alternatieven minder consistent zullen zijn in zijn etappes. We zullen zien.
9. Kamna (1M)
10. Valter (0.75)
11. Vansevenant (0.75)
12. Van der Poel (3M)

Sprinters:
Heb wat geld bespaard door de absolute toppers Ewan en Cavendish eruit te laten, en in plaats daarvan te focussen op de iets goedkopere mannen met bovendien meer kans op uitrijden en puntentrui. Ik verwacht Demare en Gaviria vrij consistent top 5 in de sprintritten en daarmee prima kopmannen.
13. Nizzolo (3M)
14. Demare (3M)
15. Gaviria (2.5M)
16. Consonni (2M)
17. Girmay (2M)
18. Theuns (0.75M)

Tijdrit:
Wilde er graag nog 1 mannetje bijhebben voor de ITTs. Gekozen voor Sobrero want teamgenoot Yates, wellicht jongerenpunten na eerste ITT, en kan mogelijk nog in de aanval her en der.
19. Sobrero (0.75M)

Knecht:
Had nog een teamgenoot van Carapaz nodig. Zal hem waarschijnlijk weinig of niet opstellen, maar als Carapaz de Giro wint (grootste favoriet lijkt me) pak ik aan het eind nog wat gratis punten mee.
20. Swift (0.75M)

Succes allemaal!

yoeri

Baal wel dat niemand Landa heeft. Echt bizar haha. Had echt verwacht dat er een hoop 'volgers' waren die gewoon Landa als dure klepper zo het team in zouden fietsen. Met een kleine kans op flink succes. Maar helaas, daar maken we het verschil dus ook niet.

Malathion

'@yoeri

Zit gewoon in mijn team: #yearofpanda
En Mathieu ook. ;-)

Ketjap Manis

Carapaz
Yates
Almeida
Lopez
Bardet
Ciccone
Martin
Pozzovivo
Arensman
Valter
Gall

Van der Poel
Albanese
Sobrero

Cavendish
Demare
Bauhaus
Gaviria
Girmay
Theuns

vevie

'@yoeri: ik heb Landa er hoogstwaarschijnlijk tegen beter weten in geklikt. Het zal uiteraard niemand verbazen als hij het niet waarmaakt of valt, maar af en toe een renner die je je het gunt kiezen… why not. Hopelijk is hij de Porte van de Tour 2020. Het moet toch een keer lukken. Met een top 5 AK en een goede slotweek ben ik al tevreden, aangezien weinigen Landa hebben gekozen.

1 2 ... 87 ... 197 198

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.