Scorito - Giro d’Italia 2022

1 2 ... 86 ... 197 198
Imbatido

Het team staat. Ook fijn dat de Giro meteen met zo'n 'frustratie-ritje' begint. Zo'n rit waarin veel renners kans maken en er wel eens veel punten op de bank kunnen blijven zitten.

Sjas Patatje

Kan onze Tom vandaag al meedoen om de ereplaatsen?

SoccerBassie

Ik zie nul berichten, waar gaat dit mis.

Don Gielius

Dumoulin 2022 vs Evenepoel 2021: zoek de 5 verschillen.

Tijn Hoffman

Mathieu vanevenepoel

nasibal

Dumoulin 2022 vs Evenepoel 2021: zoek de 5 verschillen.

Evenepoel heeft hoe dan ook een kleine snikkel. Tom verdenk ik er stiekem van er helemaal geen te hebben.

Donnie D

Jongens, moet ik nu echt de laatste 20 minuten zorgen gaan maken dat ik Tom niet in mijn team heb?

Jommelb

Zeker, 2m voor de winnaar van de Giro die kan je niet missen!

fstruijk

omslaan

Donnie D

Mehh ik begin er niet aan, ben erg tevreden met mijn team

Stijn Lemmens

Wie zet er Nizollo vandaag? Ik heb hem er net uit geklikt

yoeri

Heb mijn team dat al een week lang stond zojuist toch op 4 plekken omgegooid. Heb het een keer helemaal anders gedaan en ben (vrijwel) helemaal afgegaan op statistiek (wel met eigen cijfers). Heb een Excel bestandje gemaakt waarin ik per renner de minimale verwachte punten per miljoen en de maximale verwachte punten per miljoen uitreken. Alleen voor de renners die ik overweeg of op mijn huidige schaduwlijstje staan uiteraard. Als mensen willen dan kunnen zij mij een PB sturen vanaf NA de start van de eerste etappe. :)

Ik vind het wel een leuke manier om te puzzelen op die manier en ben benieuwd of de veranderingen die ik aangebracht heb ook daadwerkelijk een positieve invloed zullen hebben. Mijn last-minute wijzigingen zijn:

Out: Kelderman / Pozzovivo / Cavendish / Dainese / Cort
In: Hindley / Bilbao / Nizzolo / Consonni / Tagliani

Kelderman vs Hindley: Blessures Kelderman n.a.v. interview NOS. Betere vorm Hindley. Hindley laag aantal minimale punten, hoog aantal maximale punten.

Pozzovivo vs Bilbao: Pozzovivo out en wellicht versleten. Weinig zekerheid. Bilbao eventuele teampunten Landa of Poels. Daarnaast goed in vorm en een hoog minimaal puntenaantal en relatief laag maximaal puntenaantal t.o.v. bijvoorbeeld Foss. Maar die buiten de tijdritten om weer weinig zekere punten gaat scoren.

Cavendish vs Nizzolo: Uitrijden en eindpunten. Kans is bij Cavendish minimaal. Erg lastig zijn miljoenen om te zetten in punten in 5 kansen.

Dainese vs Consonni; Dainese te maken met BOL. Consonni meer kans op mengen in lastigere sprints en eindpunten.

Cort vs Tagliani: Nodig vanwege budget, liever Mareczko/Valter gehad maar kreeg het puzzelend niet voor elkaar om op die wijze mijn minimaal verwachte totaalpunten en de maximale verwachte totaalpunten te laten stijgen. 500k vrijmaken is vrijwel niet mogelijk door de zeer selecte (en ook slechte) renners in de categorie 1m, 2m en 1,5m (vooral binnen sprintersgroep). Cort gaat waarschijnlijk niet sprinten en nog niet in vorm. Tagliani geen idee of die gaat sprinten, ik hoop het. Al is het voor plaats 13. Anders 500k weggegooid, maar daar ook vrijwel op berekend. En alsnog stuk hoger puntentotaal.

Wat vinden jullie hiervan? Als iemand mijn bestand wil gebruiken of inzien, stuur mij dan een PB.

Nog één laatste vraag: Wie denken jullie dat vandaag korten kan eindigen Consonni, Dumoulin, Bardet of Lopez? Ik merk dat deze keuze me lastig blijkt.

Symen De boer

Oke team staat ik gooi hem alvast erin zodat de nadenkers over de laatste plekken nog eens extra te laten na denken😉

Om te beginnen
AK:
Almeida
Carapaz
Yates
MAL
Foss
Bardet
Ciccone
Dumoulin

ALLES OF NIKS MANNEN
Valter
Arensman
MVDP
Calemejane
Skjelmose-jensen

SPURTERS:
Demare
Gavaria
Bauhaus
Consonni
Girmay
Theuns
Mareczko

Succes allemaal

Stijn Lemmens

Voor mij Bardet

Daan Brakenhoff

'@Yoeri
Dit klinkt wel als 1 vd betere last minute wissels die ik vandaag gehoord heb. Iedereen trouwens 9 renners en 1 kopman opgesteld?!

La Primavera

Ineos schuift Tulett naar voren als schaduwkopman.

https://www.youtube.com/watch?v=wnedkVrgFF0&ab_channel=Asad

Tijn Hoffman

Ik stel er liever 6 op vandaag

Primavoormij

Foss geeft aan dat hij zich niet helemaal top voelt. Geen optimale voorbereiding gehad.

Laatst gewijzigd
pirazzi

Niet grappig. Van Tulett bedoel ik.

Laatst gewijzigd
yoeri

Thanks, had Dumoulin en Bardet van die 4 opgesteld staan. Maar denk toch door chauvinsme. Toch Dumoulin eruit en Consonni als enige sprinter (buiten Girmay) erin. Dumoulin kon hier in zijn pré-klassementsjaren meedoen voor de winst. Maar dat is toch al even geleden, verwacht dan eerder positie 15, waar Consonni wellicht naar een 6e plek kan spurten mocht het inderdaad niet te zwaar zijn of te hard gaan.

@Daan Brakenhoff: Dankjewel, hoop dat het dat uiteindelijk ook gaat zijn. Ben benieuwd!

Daan Brakenhoff

'@doe maar renaat
Snel iedereen Foss eruit, Tom erin en die 500k gebruiken om Gall naar Tulett te upgraden!

steefje9

Ik zit ook nog met 1 dillema, heb nog 2.5 mil te besteden voor 1 sprinter. Consonni VS Bauhaus. Bauhaus lijkt me sneller maar consonni kan beter een berg verteren

nasibal

'@Primavera

Interessant, hier zei hij ook nog dat opgeven voor hem geen optie is:
https://www.youtube.com/watch?v=DLzxrzFCyOs&ab_channel=AllKindsOfStuff

yoeri

'@Steefje9: Consonni en 500k gebruiken voor een andere update zou ik doen. Vanwege eventuele eindpunten. Maar je hebt nog 2 minuten.. ;)

arjenzvob

Mannen, wederom bedankt voor de voorpret met soms verassende en verrassende inzichten!

Dit zijn ze geworden:
Carapaz: winnaar, no-brainer
Almeida: puntenkanon, podiumkandidaat, no-brainer
Yates: geen no-brainer, maar uiteindelijk toch mee. Podiumkandidaat.
Lopez: podiumkandidaat, in vorm.
Bardet: podiumkandidaat, in vorm
Bilbao: uiteindelijk zijn plek verdiend, in vorm. Kan mooie resultaten gaan halen.
Martin: top-10 of aanvallen. In beide gevallen zijn geld waard.

Valter: groeibriljant, kans op mooie resultaten, jongere
Kämna: vluchter in vorm. Pakt roze op de Etna.
Arensman: tijdrit, in vorm, kan mooi aanhaken bij de top, jongere

Cort Nielsen: een gok, maar als hij fit is/wordt een aanvalskanon
Ulissi: na wikken en wegen toch zijn plek gekregen. Minst zekere plek in m’n team.
Albanese: kan in potentie veel punten halen met dit parcours

Nizzolo: kans op paars en top 5 in sprints. Sterke beer.
Démare: kans op paars en top 5 in sprints. Sterke beer.
Gaviria: kans op paars en top 5 in sprints. Teampunten Almeida.
Bauhaus: top 5 sprints. Sterke aanvulling sprintteam, kan heuvels overleven
Consonni: top 10 sprints, kan heuvels overleven
Girmay: goudklomp, ik juich voor hem! Veel potentie!
Theuns: lekker meesprinten, vluchten, voor 750k een koopje.

Geen MvdP dus. Ik hoop dat Cort Nielsen, Girmay, Albanese en Ulissi her en der zijn gemis opvangen. Hij moet zijn prijs waarmaken, door hem thuis te laten had ik budget over om zinvol te besteden in de breedte.

Belangrijkste net-nieters: Foss, Cavendish, Vansevenant, Tratnik.

Succes allemaal!

1 2 ... 86 ... 197 198

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.