Scorito - Tour de France 2022

1 2 ... 133 ... 196 197
wielergekkie

De giro was zeker goed, maar dat zegt niks over de uitvallers natuurlijk. Kwa Martinez, ik bedoel meer dat het typisch is dat hij het is. De enige twijfel om niet te nemen was voor mij omdat hij wel eens wat tegen komt.

Antonini

'@Hork ik ben het met je eens, maar 5 echte sprinters is budget omdat je veel ‘zekere’ punten niet selecteert. Normaal selecteer je toch zeker wel 7-8 sprinters. Maar Arjen dult geen tegenspraak.

Aanklampen

'@karstboy, was jij niet diegene die ‘het orakel’ om advies vroeg?

Op zich helemaal goed natuurlijk, alleen lijkt mij dan dat je ontvankelijk bent voor advies waarvan het mijn inziens compleet willekeurig is , en waar ik niet echt een hoge pet van op heb..

Martinez is niet echt de beste stuurman, klopt.. maar dat geldt voor meer. O’Conner lag al op de grond, G valt regelmatig, Rogi ook. De enige die nooit iets tegenkomt is Pogy

Iedereen heeft bij dit spel tegenslag , het gaat vooral geen rare keuze te maken. Gokken loont niet

Aanklampen

7-8 sprinters voor 4-5 sprints na een ITT is mijn inziens echt een overkill. Danny als 6e meegenomen

Valvuillerdemoz

Pogacar vandaag ook gevallen hoor. Maar die van DFM heb ik even gemist. Is ie zwaar gehavend?

wielergekkie

'@aanklampen Als je mijn selectie bekijkt, kun je zien dat het geen standaard wielerorakel/internet is. Wel vind ik het leuk om alle informatie die ik overal vandaan haal, eigen gevoel (want kijk alle klassiekers en grote rondes) te vergelijken met statistieken van bijvoorbeeld een wielerorakel. Dat jij daar je conclusies al uit trekt prima, dat is een andere discussie.

Met de gevallen die jij op noemt die af en toe wat tegen komen, daar ben ik het zeker mee eens. Misschien had ik mijn eerste bericht anders moeten formuleren dan zo kort door de bocht, my bad!👍🏻

arjenzvob

Ach gossie Antonini, ga je het nu persoonlijk oppakken allemaal joh? Grote jongen hoor!

Ik heb trouwens niemand gezien die mij tegenspreekt. Jij wel? Niks mis met een goede gefundeerde discussie. Beter dan slechte grappen en loze kreten om iemand in een kwaad daglicht te zetten.

J. Bernal

Hoop dat de schade bij Dainese meevalt. Die val zag er echt niet lekker uit dus ik vrees er een beetje voor...

zitvlees

Etappe 2 en de gemoederen lopen al hoog op hier. Hoop lange tenen. Denk toch dat zelfreflectie een mooie leermeester is, in voordeel van je scoritopoultje.

Ander onderwerp: Zijn sprint opvullers het waard?
alles op een rijtje: Mijn sprintersteam bestaat uit 7 man, 31% van het budget aan besteed.
2 goedkopere sprinters; Mozzato en Walscheid.
Ik zie 6 sprints
De verwachting was dat er per sprint 14 man zou sprinten. Dainese valt weg, B&B zijn met 2, het werden er 14.
Mijn idee was dat als een renner aangeeft mee te sprinten, dat hij op z'n minst een plekje 14 of 15 er wel in moet zitten minimaal, met meer potentie naar boven dan risico naar beneden. Een renner kan natuurlijk achter de leadouts eindigen, maar de kans is groter dat hij voor de 14e stek eindigt dan erachter.

Zo begreep ik dat Mozzato uit had gesproken zich te richten op de sprints. plekje 14 voor 5 sprints (stel hij zit er een keer niet bij of een rit eindigt met een vlucht ervoor) levert je 14 punten per keer op voor een totaal van 70.

Dat klinkt als een geweldige punt per miljoen score (140), waar vrijwel geen andere renner op voorhand met de zelfde relatieve zekerheid aan kan tippen.

Maar wat ik vandaag pas besef (en dit is eigenlijk best een rookie mistake) is dat ik 3 man kan opstellen die niet sprinten, maar met zekerheid trui of teampunten opleveren. De 14 punten per dag is maar 6 meer dan de 8 punten die ik met een andere renner kan krijgen. 6 extra punten keer 5 sprints is 30 punten. Op voorhand hield ik rekening met 2 waardevolle opvullers, maar ik denk nu dat het er vaak genoeg 3 zijn.

Hoeveel is een opvulsprinter waard dan? 30 punten? is het dan beter om je 500k te steken in een renner die in een andere type etappe kan scoren?

Mozzato schiet gelukkig meteen naar de 9e plek en ineens lijkt de hele uitzetting hier boven minder relevant. Aan het eind van de Tour kom ik hier graag op terug om te kijken of mijn uiteenzetting ergens op slaat. Misschien gaat ie mooie ereplaatsen afwisselen met 0 punters.

kierewietje

Opvullen in een sprint etappe kan makkelijker als in een berg etappe inderdaad. Wel goed om rekening mee te houden. Aan de andere kant zijn de punten meer zeker dan in de bergen. Het blijft een mooie puzzel.

Franky122

'@Zitvlees interessante overwegingen! Mozzato is nou juist zo'n renner die inderdaad net vandaag en morgen op het break-even point zit ten opzichte van het selecteren van Roglic en Vingegaard. Later in de race zal zijn meerwaarde stijgen verwacht ik, omdat er dan misschien sprinters zijn uitgevallen zodat hij een paar plekjes opschuift en Jumbo niet meer in het geel rijdt. Moet ie natuurlijk zelf wel overeind blijven en niet doodvermoeid zijn na die bergen, maar voor 500k prima gokje.

Zelf heb ik 7 sprinters. Ik zat wat te twijfelen wegens het kleine aantal sprintetappes, maar veel van de sprinters die ik heb kunnen ook in etappe 4 scoren en bovendien geldt het adagium dat je toch elke etappe 9 renners moet opstellen. Zit je dan met je 15 klassementsrenners. Ik snap wel dat je met corona aan risicospreiding verstandig kunt doen, dat heb ik zelf ook gedaan en dat kon doordat ik cheap Van Poppel en Mozzato mee kon nemen.

Waar ik nog steeds niet over uit ben - en dat kan zijn door een denkfout aan mijn kant - is dat 79% (!) Jakobsen voor 4m in zijn team heeft opgenomen. Voor echt MAXimaal 6 sprints, maar realistisch gezien 4 sprints waar vandaag het ook nog wel eens mis had kunnen gaan. Als hij al die sprints al wint (200 punten + groene trui points) zal hij in het ideale team komen, maar dan moet je wel precies de juiste klassementsmannen hebben gekozen om hoog te eindigen. Jakobsen was bij mij al vanaf het begin tot het eind een no-go omdat de verhouding miljoenen - punten erg scheef ging, namelijk 1m - 50 punten naar verwachting. Veel forumleden zeiden al dat Ganna te duur was, maar die kent dezelfde verhouding van 1m - 50 punten (2m en 2 tijdritten waarin hij naar verwachting eerste ging worden + gele trui points). Ganna trouwens ook nog door 48% gekozen.

Dus ben benieuwd naar de beweegredenen voor het kiezen van Jakobsen van de forumleden die hem wel hadden. Beweegredenen waarom jullie hem juist niet hebben meegenomen mag natuurlijk ook.

KV

Tot daar ook de GC ambities van Guerreiro. Staat mooi met de rode lantaarn.

Lo Zar

'@KV Daar ben ik eigenlijk best blij mee. Tenzij hij wat onder de leden heeft. En ik hoop ook dat hij voor de bollen en/of etappes gaat en niet Duran Duran moet helpen reflexen.

kierewietje

Jakobsen is de ideal kopman voor de vlakke etappe. Degenen die Ewan of Groenewegen kopman hebben gemaakt hadden nu wellicht liever Jakobsen genomen. Maar goed, achteraf is t mooi wonen.

Kalarie

De kopman speelt altijd een belangrijke rol in de scoritopoultjes. Vandaar dat het verstandig is om Jakobsen mee te nemen. Dat is een van de beste en meest constante sprinters uit het afgelopen jaar.

Het budget was überhaupt nauwelijks een issue deze ronde aangezien deze zo ruim was. Daarnaast had je ook nog koopjes als Walscheid, van Poppel, Mozzato, Fuglsang, Guerreiro, etc. waardoor je praktisch iedereen mee kon nemen zonder dat je daardoor gedwongen was om een figurant mee te nemen.

bartje

Volgens mij verreken je je Franky. Als je een dure sprinter selecteert, stel je hem niet alleen op maar maak je hem ook kopman. Indien hij dan vier etappes wint, levert dat 400 punten op voor de etappe, plus truipunten, vandaag dus opgeteld 108 punten, plus team punten als je een teamgenoot opstelt, vandaag in mijn geval Asgreen die 10 punten meepakt. Net als scorito zelf vind ik dat je die punten bij elkaar op mag tellen. Dan kom je op een Max van 400 kopman punten, plus groen plus team, al gauw 500 punten totaal. En zo’n heel onwaarschijnlijk scenario, zo’n heel grote gok is dat niet eens.
Komt nog bij dat met al dat Corona gedoe, en nog los van alle andere calamiteiten je beter nu en niet later kan scoren. In die zin zijn dure AK mannen een veel grotere gok, lijkt me..

Overigens en voor de rubriek bekentenissen: Ik had in een laatste opwellingen Bissegger geselecteerd en opgesteld maar was vergeten hem kopman te maken, en had dus mazzel dat Van Aert nog kopman was..

Antonini

'@zitvlees Opvullers met teampunten zijn mooi, zeker als ze zoals alle jumbo’s nu zo’n relatief hoge ondergrens hebben. Maar stel dat Bisseger de tijdrit had gewonnen en vAert vandaag 3e was geworden, dan hadden veel mensen ineens een enorm gat in hun selectie gehad.

BasHW84

Het is ook een beetje geluk hebben, zat Jakobsen iets verder van achteren ging hij ook mee in de val en was het huilen voor de 4 miljoen.

Hulde voor de mensen die hem hebben gekozen!

Ik heb het niet aangedurft en dan is het nu even slikken :)

Mooi dat Sagan weer van voren zat!

Succes vandaag!

Thomberg

Guerreiro flink gehavend! Heb hem zelf ook in m’n team. Kijk maar even zijn Instagram story. Hele rug vol met krassen. Dompertje dit, hier gaat hij echt last van hebben

Voorwiel

En wat heeft jouw sprinters equipe gekost Ric? En hoeveel punten leverde dit gisteren op?

Hier ook gewoon Fabio voor de zekere punten, na vandaag misschien al redelijk terugverdiend.

Geen waaier vandaag weer…

Ric

'@ voorwiel 10,75 mln en 290 punten.
Philipsen captain was balen. Dat is het risico wat ik gelopen heb en een klein beetje van ‘baal’.
Dat is inderdaad het voordeel met Jakobsen. Die maak je captain en die levert zeker.
Maar gisteren zat alles mee. Vandaag grotere kans op minder punten. Als Ewan en groenwegen er wel tussenzitten dan scoor ik minder punten.
Ik heb de gok genomen dat het echt maar 4x (voor type Jakobsen) sprinten wordt. Worden dat er 5 of 6 dan ben ik gewoon de klos! Zo eerlijk ben ik ook wel om dat te zeggen.
Met kristoff (viel dus al tegen) hoop ik een extra etappe in kasseien te hebben.
Met sagan de gok genomen dat hij oké is en ook in punch en kassei inzetbaar is.
Pedersen en Philipsen geen uitleg. Die zullen ook in de Jakobsen teams zitten.
En Poppel die gaat gewoon elke sprint meedoen en hopelijk ook in de kassei.

wielergekkie

'@thombeg ik zag het ook inderdaad. Ik denk dat hij bij die val 2km voor de streep lag? Ziet er pijnlijk uit! Hopelijk valt het bij iedereen die gevallen je mee en stapt er nog niemand af!

Harry83

'@Karstboy Guerreiro viel op de brug, ik meen dat hij de eerste was die viel. Heb hem ook, hoop dat hij kan herstellen.

Aanklampen

'@karstboy, dat kan niet want dan krijg je dezelfde tijd. Hij was diegene die Lampaert deed vallen.

Foto van Alberto ziet er niet goed uit, tekst is geruststellend

johnnyvdlaar

Weet iemand hoe gehavend dainese is na zijn valpartij? Ben nog even aan het twijfelen of ik hem vandaag ga banken en stuyven of McNulty ga opstellen.

1 2 ... 133 ... 196 197

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.