Scorito - Tour de France 2022

1 2 3 4 ... 196 197
Odin

'@danusz1986

Tuurlijk heb je een dosis geluk nodig en komt iedereen onderweg wat pech tegen. Neemt niet weg dat voor sommige het puzzelen een paar weken van te voren enorm veel plezier geeft. En als het dan wel allemaal op ze plek valt is het voor mijn gevoel ook extra leuk!

vevie

Twee reacties van me opeens verwijderd.. oké. Welker MF’er wist hier berichten?

M’n vorige bericht:

@floda: haha! Tour heeft altijd het ruimste budget, dus je zal wel flink wat toppers kunnen meenemen. Zal echter wel keuzes maken worden, dat sowieso. Een Pog en Ro9 en nog 3 a 4 goede AK mannen. Daarna 5-7 sprinters moet lukken. En dan mannen in het middensegment of lagere segment als aanvulling.

@Odin: DFM zou hier hoge ogen kunnen gooien, maar meer dan 3,5 mil is wel heel prijzig. Dat is wat mij betreft toch weg gelegd voor de mannen die al wat meer hebben laten zien dan 1 topnotering (hij werd 5e in de Giro 2021).

Ik zit te denken aan de volgende prijzen:

Pogacar: 7 miljoen
Roglic: 6,5 miljoen
Vingegaard: 4 miljoen
Vlasov: 4 miljoen
Mas: 3,5 miljoen
MAL?: 3,5 miljoen
A. Yates: 3,5 miljoen
Haig: 3 miljoen
Caruso: 3 miljoen
DFM: 3 miljoen
Bardet: 2,5 miljoen
Gaudu: 2,5 miljoen
Thomas: 2,5 miljoen
Quintana: 2 miljoen
Ben O’Connor: 2 miljoen
S. Yates: 2 miljoen
Mäder: 2 miljoen
Higuita: 1,5 miljoen

Andere toppers:

WVA: 4 miljoen
Jakobsen: 4 miljoen
Ewan: 4 miljoen
Bennett: 3,5 miljoen
Vd Poel: 3,5 miljoen
Alaphilippe: 3,5 miljoen
Sagan: 3 miljoen
Groenewegen: 3 miljoen
Pidcock: 3 miljoen
Merlier: 2,5 miljoen
Mohoric: 2 miljoen

Laatst gewijzigd
Kannibaal van Schepdaal

Ik wil Sagan toch nog eerst in Zwitserland zien voor ik ervan uitga dat hij weer een paar toptienplaatsen bij elkaar gaat rijden. Dit voorjaar was écht wel erbarmelijk slecht.

Ted de la course

Vrij gemakkelijke puzzel dit keer. Ik heb mijn team al rond:
O connor
Cosnefroy
Mohoric
Pocajar
Mas
Bouhanni
Gaudu
Kragh Andersen
Philipsen
Vlasov
Martinez
Padun
Jakobsen
Asgreen
Vingegaard
Van Aert
Bennett
Pedersen
Rutsch
Bonnamour

Nu maar afwachten of het in het budget past en ze ook allemaal gaan. En hoor graag welke van deze renners jullie niet mee zouden nemen en waarom..😉

Ragnar Lolbroek

na een eerste vluchtige blik op het parcours lijkt dit mij een mogelijke etappeverdeling te zijn.
sprinters: 2, 3, (4), (13), 15, 19, 21
heuvelsprinters (WVA, Sagan): 4, 13, (19)
punchers: 6, 8
tijdrijders: 1, 20
Klassement: 7, 9, (10), 11, 12, (16), 17, 18
Aanvallende klimmers (7), 9, 10, 16
Aanvallers: 5, (6), (8), 14

zjoop

Padun de kamna van de tour ?
Ben benieuwd wat hij gaat kosten !

zitvlees

Padun de grap van de Tour?

padun tsss

Ted de la course

'@Klaasd Rutsch is een lange Duitse hardrijder die altijd mee wil in de vlucht om dan vol op kop te rijden. Nog weinig gewonnen, maar ik zet er op in dat hij hiermee de hardheid heeft opgedaan waarvan hij in de tour de vruchten gaat plukken. Laten we zeggen dat ie mijn juichrenner is komende Tour 🙂

Edit: zijn beste resultaat is een 11e plaats in PR 2021. Maar hij is dan ook nog jong.

Laatst gewijzigd
M@thijs

Ok de grote vraag, voor welk bedrag blijft pog thuis? 7 mil? 8 mil? 10? Zeg het maar

Voor t gemak neem ik ff een budget van 50 mil

KissMyAce2.0

Voor 10 neem ik m nog. De rest doet er toch niet echt toe;)

leonstar

Ik denk prijs-pickrate pogie

6.000.000 98%
7.000.000 94% (ik verwacht sat dit zn prijs wordt)
8.000.000 60%
9.000.000 45%
10.000.000 30% (gaan ze toch niet doen maar dan blijft ie bij mij thuis)

Landeirovic

Ik weet uit goede bron dat Mcnulty in de Ronde van Frankrijjk laatste man gaat zijn voor Pogacar. Mcnulty heeft dit jaar stappen gezet ds ik zie hem eigenlijk indien geen valpartijen top 15-18 rijden in de Ronde. Ook zou hij in de tijdritten kunnen scoren. Als hij ver staat in klasssement zou hij een kans kunnen krijgen vanuit de vlucht.

Poule d'Or

Nu eerst maar even de tijd nemen om de etappes te interpreteren. Ik vind dat vooraf altijd best lastig gegeven de vorm en ambities van de renners en het peloton. Kloppen alle profielen op PCS? Etappes 13 en 15 worden aangegeven als ‘flat’ en zijn bedoeld voor de sprinters, maar bevatten volgens PCS nog wel flinke heuvels, waardoor de minder klimmende sprinters er af gereden kunnen worden (zeker als ze een kopgroep terug proberen te halen).

Etappe 4 wordt daarentegen aangegeven als ‘heuveletappe’, maar bevat veel minder heuvels dan 13 en 15 en lijkt me daarmee meer zeker als sprintetappe. Hoe zien jullie dit, zie ik hier iets over het hoofd?

CRL

Waar het inderdaad interessant is je af te vragen hoe duur ze Pogacar kunnen maken voordat hij onder een pickrate van 90% zakt, vraag ik me eigenlijk ook wel af hoe goedkoop ze Roglic moeten maken om zijn pickrate in de buurt van pakweg 80% te laten komen.
Als Poga inderdaad 7M wordt, voor welke prijs neem je Roglic dan ook nog mee? Ik denk dat ik zelf 5M te duur ga vinden.

Bode80

'@CRL

5m an sich zegt niets als het totale budget en de prijzen van andere renners niet bekend zijn.

Witte Willem

Van Aert gaat voor groen toch..? Dan moet je Roglic natuurlijk helemaal meenemen, want dan krijgt ie er ook nog flink wat bonussen bij

wielergekkie

'@witte Willem met een Vingegaard krijg je die punten ook, dus het hoeft niet perse Roglic te zijn.

Bode80

Die Vingegaard heeft nog geen goede vorm laten zien. En zal ook prijzig zijn.

rbc1912

Vingegaard is niet al heel het seizoen slecht toch?

Odin

Ik verwacht dat Pogacar 7,5 gaat kosten. Maar verwacht evengoed een vrij ruim budget.

Antonini

Vingegaard 2e in Tirreno en 6e in Baskenland... Klassiekers LBL en Waalse was hij wat minder maar om hem daar nou meteen op af te schrijven. Ene Hindley melde zich daar ook af.

niek-vdv

'@Vevie dij verwijderde berichten zorgen voor het malfunctionteren van dit forum. Benieuwd waarom iemand dit doet bij de Scorito spellen voor de grote rondes, ik zou het bijna als een complot tegen het bedrijf Scorito gaan zien haha

leonstar

Ik verwacht trouwens dat jakobsen eenzelfde pickrate of iets in de buurt van pogacar gaat hebben.
Torenhoog favoriet onder de sprinters!

Thomberg

Wat ik leuke discussie vind is of er mensen WVA durven thuis te laten. Hij gaat minimaal 5 miljoen zijn. Hij zegt dan wel voor groen te gaan, maar dat wil niet zeggen dat hij elke tussensprint mee gaat doen. En op de vlakke sprints is hij niet de favoriet. Jakobsen is echt wel stuk sneller en veel betere trein. Stel Pogacar wint wat een grote kans is, dan pakt WVA ook geen teampunten

Just saying..

KV

Froome wordt alvast het pareltje

Just saying...

1 2 3 4 ... 196 197

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.