Scorito - Tour de France 2022

« 1 2 3 4 ... 196 197
Bonorrie

Nu we aan het afkicken zijn van de Giro maar direct een topic aangemaakt om onze wielerverhalen en nieuwtjes over de Tour de France met elkaar te kunnen bespreken.
Ik zeg .......... het bal is geopend. :)

wielergekkie

Kijk nu alweer uit naar 9 juni, dan word het weer lekker puzzelen. Blijft toch het leukste onderdeel vind ik.
Over de tour, echt veel goede AK mannen worden er aan de start verwacht. Pogacar zal wel een pickrate krijgen van 95+%. Wie durft onze brokkenpiloot Roglic thuis te laten? Dat kan je poule kraken of maken ;)

Rad

Zo jij bent er vroeg bij haha, ben nog aan het bijkomen van het gepuzzel in de Giro.

Odin

Even de prijzen van de Slovenen afwachten maar Roglic is geen zekerheidje in mijn ploeg, wat Pogacar wel is.

Sies

Ik gok Pogacar 7 miljoen, Roglic 6.

daanbrkh

Pog, Rog, WvA, Martinez, Vlasov en dure sprinters als Jaboksen en Philipsen/Merlier… hoop toch dat we keuzes moeten gaan maken en niet blind al die grote namen erin kunnen puzzelen.

zitvlees

Ik hoop juist dat we genoeg puzzel ruimte krijgen en dat de score niet grotendeels af gaat hangen van 1 of 2 grote afwegingen.

Stel je krijgt een budget waardoor je maar 1 topper erin kan klikken, dan is de lol er snel van af als die op z'n bek gaat of echt flink tegenvalt. Liever iets meer puzzelruimte, dat je veel meer kleine beslissingen moet nemen en daardoor beter het verschil kan maken met andere spelers.

Rawolf

Gaat Bardet nu toch voor GC in de Tour nu zijn Giro ver***** is?

RvhC74

Uiteraard doe ik ook weer mee met de Tour de France, hopelijk wat minder uitvallers dan in de Giro.

Volgende week donderdag weer beginnen met de puzzel

arjenzvob

Haha, heerlijk! Nu al voorpret!

Delric

kijk er al naar uit:
– welke sprinters.. want Matthews heeft Mezgec mee, Merlier heeft Philipsen bij…
– de waarom vdP niet of wel meenemen
– hoe is het met de knie van …
– wat wordt de tactiek van Jumbo, Ineos etc om het Sloeveens wonderkind te stoppen
– ja maar hij heeft ook de giro in de benen
– hij rijdt een thuiswedstrijd (in Denemarken) dus zal extra gemotiveerd zijn..
– ….

vevie

Ik zit te denken aan de volgende prijzen:

Pogacar: 7 miljoen
Roglic: 6,5 miljoen
Vingegaard: 4 miljoen
Vlasov: 4 miljoen
Mas: 3,5 miljoen
MAL?: 3,5 miljoen
A. Yates: 3,5 miljoen
Haig: 3 miljoen
Caruso: 3 miljoen
DFM: 3 miljoen
Bardet: 2,5 miljoen
Gaudu: 2,5 miljoen
Thomas: 2,5 miljoen
Quintana: 2 miljoen
Ben O’Connor: 2 miljoen
S. Yates: 2 miljoen
Mäder: 2 miljoen
Higuita: 1,5 miljoen

Andere toppers:

WVA: 4 miljoen
Jakobsen: 4 miljoen
Ewan: 4 miljoen
Bennett: 3,5 miljoen
Vd Poel: 3,5 miljoen
Alaphilippe: 3,5 miljoen
Sagan: 3 miljoen
Groenewegen: 3 miljoen
Pidcock: 3 miljoen
Merlier: 2,5 miljoen
Mohoric: 2 miljoen

Laatst gewijzigd
Bzuidema

Niet heel veel massasprints als ik het routeboek zo bekijk. Dat wordt puzzelen tussen punchers sprinters en aanvallende klimmers

floda

'@vevie en dat alles in een totaalbudget van 50 miljoen? ;-))

Odin

Martinez voor 3 miljoen? Dan gaat hij hier zeker mee! Ik denk dat die zomaar eens 1,5 meer kan gaan kosten maar ik laat me graag verassen

vevie

'@floda: haha! Tour heeft altijd het ruimste budget, dus je zal wel flink wat toppers kunnen meenemen. Zal echter wel keuzes maken worden, dat sowieso. Een Pog en Ro9 en nog 3 a 4 goede AK mannen. Daarna 5-7 sprinters moet lukken. En dan mannen in het middensegment of lagere segment als aanvulling.

@Odin: DFM zou hier hoge ogen kunnen gooien, maar meer dan 3,5 mil is wel heel prijzig. Dat is wat mij betreft toch weg gelegd voor de mannen die al wat meer hebben laten zien dan 1 topnotering (hij werd 5e in de Giro 2021).

Zag dat mijn post opeens weg was, dus hier nogmaals:

Ik zit te denken aan de volgende prijzen:

Pogacar: 7 miljoen
Roglic: 6,5 miljoen
Vingegaard: 4 miljoen
Vlasov: 4 miljoen
Mas: 3,5 miljoen
MAL?: 3,5 miljoen
A. Yates: 3,5 miljoen
Haig: 3 miljoen
Caruso: 3 miljoen
DFM: 3 miljoen
Bardet: 2,5 miljoen
Gaudu: 2,5 miljoen
Thomas: 2,5 miljoen
Quintana: 2 miljoen
Ben O’Connor: 2 miljoen
S. Yates: 2 miljoen
Mäder: 2 miljoen
Higuita: 1,5 miljoen

Andere toppers:

WVA: 4 miljoen
Jakobsen: 4 miljoen
Ewan: 4 miljoen
Bennett: 3,5 miljoen
Vd Poel: 3,5 miljoen
Alaphilippe: 3,5 miljoen
Sagan: 3 miljoen
Groenewegen: 3 miljoen
Pidcock: 3 miljoen
Merlier: 2,5 miljoen
Mohoric: 2 miljoen

Laatst gewijzigd
Odin

Jaa daar heb je eigenlijk helemaal gelijk in! Hier staat hij in ieder geval op de shortlist

madeks

Denk dat het budget wel ruim zal zijn. Zeker omdat ze met de tour ook meer richten op een grotere doelgroep dat het wielrennen niet op de voet volgt. Daarbij is het budget eigenlijk altijd vrij ruim.

ZK

'@Delric naast Matthews is mezgec inderdaad mee, maar om sprint voor Groenewegen aan te trekken.. dus aannemelijk dat Matthews zich gaat beperken tot punchen en aanvallen

vevie

Al m’n reacties opeens verwijderd.. oké.

M’n vorige bericht:

@floda: haha! Tour heeft altijd het ruimste budget, dus je zal wel flink wat toppers kunnen meenemen. Zal echter wel keuzes maken worden, dat sowieso. Een Pog en Ro9 en nog 3 a 4 goede AK mannen. Daarna 5-7 sprinters moet lukken. En dan mannen in het middensegment of lagere segment als aanvulling.

@Odin: DFM zou hier hoge ogen kunnen gooien, maar meer dan 3,5 mil is wel heel prijzig. Dat is wat mij betreft toch weg gelegd voor de mannen die al wat meer hebben laten zien dan 1 topnotering (hij werd 5e in de Giro 2021).

Zag dat mijn post opeens weg was, dus hier nogmaals:

Ik zit te denken aan de volgende prijzen:

Pogacar: 7 miljoen
Roglic: 6,5 miljoen
Vingegaard: 4 miljoen
Vlasov: 4 miljoen
Mas: 3,5 miljoen
MAL?: 3,5 miljoen
A. Yates: 3,5 miljoen
Haig: 3 miljoen
Caruso: 3 miljoen
DFM: 3 miljoen
Bardet: 2,5 miljoen
Gaudu: 2,5 miljoen
Thomas: 2,5 miljoen
Quintana: 2 miljoen
Ben O’Connor: 2 miljoen
S. Yates: 2 miljoen
Mäder: 2 miljoen
Higuita: 1,5 miljoen

Andere toppers:

WVA: 4 miljoen
Jakobsen: 4 miljoen
Ewan: 4 miljoen
Bennett: 3,5 miljoen
Vd Poel: 3,5 miljoen
Alaphilippe: 3,5 miljoen
Sagan: 3 miljoen
Groenewegen: 3 miljoen
Pidcock: 3 miljoen
Merlier: 2,5 miljoen
Mohoric: 2 miljoen

Laatst gewijzigd
RemcovanderMaas

Op naar de Tour!
Het puzzelen blijft toch het leukst. Zeker omdat ik dan nog alle vertrouwen in mijn samengestelde team heb :-)
Ook is het een interessant parcours volgens mij, dus het wordt weer een mooie puzzel.

Maestro Mello

Ik zie Sagan op de startlijst staan. Snelle blik scorebordjournalistiek vertelt me dat-ie nog niet veek bij elkaar gereden heeft dit jaar. Is hij inmiddels verleden tijd?

Baskeee

Zin an! Weer aftellen tot het puzzelen. Heerlijk.

Wordt een moeilijke puzzel. Veel klasbakken, de Rus die nu niet voor Rusland uitkomt, de twee Slovenen, WvA, eventueel MvP, wat sprinters.

danusz1986

Je kan toch weken puzzelen en het eerste weekend liggen 3 van je renners bij een valpartij en er stapt iemand uit vanwege covid en tot slot valt nog een renner uit met teveel verwondingen van een eerdere valpartij. Soms kan je beter 1 dag van tevoren kijken en het team invullen.

Laatst gewijzigd
ZK

Sagan eigenlijk wel verleden tijd, maar voor een zacht prijsje toch wel te overwegen. Hij zal toch wel weer genoeg plek 4-6 sprinten

« 1 2 3 4 ... 196 197

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.