Scorito - Tour de France 2022

1 2 3 4 ... 196 197
vevie

Is er überhaupt ooit een renner duurder geweest dan 7 miljoen? Het kan gewoon niet anders, lijkt mij, dat ze weer gaan voor Pogacar 7m en Roglic 6,5 m. WVA komt vermoedelijk uit op 5m, afgaande op de prijzen van dat soort toppers de afgelopen jaren. Budget zal sowieso ruim zijn, maar we gaan zeker keuzes moeten maken.

Laatst gewijzigd
RVH

Tour begint in Denemarken, als Fugl voor ritzeges zegt te gaan, 100% must have. Zeker gezien zijn super zege van gister in een koers waar Froome 11e wordt. Geintje natuurlijk.

Over prijzen van renners en budget valt een hoop te zeggen. Denk eigenlijk dat ik Pogacar en WvA hoe dan ook ga meenemen. Voor Roglic hangt het veel meer van de prijs af. 6.5 miljoen is naar mijn mening waarschijnlijk te gortig. Maar ligt ook aan het budget en prijzen van anderen. Alhoewel WvA in het groen en zelf 2e in AK is sowieso al elke etappe 12 punten.

Zin om weer te twijfelen over mijn team en de verkeerde keuzes te maken om zo weer op een 80-90% score te komen. Net genoeg om mee te doen voor de 1e plek in mijn vrienden subpoule.

Fundacion Euskadi

Het parcours alvast eens goed bestudeerd, ik tel in totaal 4 ritten voor pure sprinters, waarvan 1 aankomst ook nog eens licht oplopend (als de profielen van PCS kloppen). Rit 2,3, 19 en 21. Rit 15 zit een klim in van 10 kilometer op 40 kilometer van de aankomst en lijkt meer op een in-between-Pyreneeën-Alpen vluchtersrit. Mocht het wel een sprint worden, gaat Jakobsen die niet overleven denk ik. En dan is ook nog maar eens de vraag of hij überhaupt rit 19 haalt. De vraag is dus hoeveel van dit soort sprinters je mee gaat nemen.

Poule d'Or

Tav de witte trui, zegt de press kit van de TdF-site dat renners in aanmerking komen die in dit gehele jaar hoogstens 25 jaar zijn. Dus Vingegaard is zoals park al eerder zei (helaas) 21 dagen te oud om in aanmerking te komen. Gaudu geldt hetzelfde voor, dus het wordt interessant wie dan 2e in het jongerklassement kan worden.

Overigens is Merlier net uit de PCS startlijst gehaald, maar die was waarschijnlijk toch binnen een week al afgestapt.

Antonini

'@IbanMayo, maar toch heb je een aantal toppers nodig voor die eerste sprint etappes. Door een sterkere bezetting zal het lastiger worden om de Theunses en Albaneses te vinden.

Dat gezegd hebbende zijn er inderdaad maar 4 sprint etappes tegenover 4 punch ritten en 6 (!) aankomsten bergop. Dus je team heeft ook heel veel multifunctionele renners nodig en klimmers nodig die snel aankomen. Dat maakt Pogi, Rogla, en Woutje enkel nog maar meer waard, maar ook gasten als Vlasov en Martinez die zich dit jaar op dat soort aankomsten (Waalse en Romandie) hebben laten zien.

niek-vdv

'@Poule d'Or Gelukkig telt Gino Mäder nog wel nét mee voor de witte trui.

John Bon

Geen Merlier in de tour: https://www.gva.be/cnt/dmf20220531_97053934

Antonini

'@JohnBon Mooi voor de tourpoultjes en logisch gezien zijn contract status.

Jan Janssens

Poga 7 mil
Roglic 6 mil
WVA en Jakobsen 5 mil
Mas en Vlasov 4.5
Philipsen, Alaphilippe en Ewan 4 mil

Denk dat dit de duurste renners worden. Er zal ook veel in de 3.5 categorie zitten (de juist niet sprinters zoals Bennett, Groenewegen etc en de juist niet GC mannen zoals Martinez, Thomas etc). Mss zelfs Ganna en VDP ook)

Trouwens wie WVA thuis laat kan zijn bekertje al vergeten op voorhand ;)

oli4g

Lijkt er op dat ze toch vol de kaart van Philipsen trekken. Merlier is niet geslecteerd voor de tour.
Niet helemaal onlogisch gezien hij volgend jaar naar Quickstep vertrekt.

edit: iemand was me al voor!

Laatst gewijzigd
rbc1912

Ik snap de verbazing niet zo heel goed over Merlier. De Tour zou toch voor Philipsen zijn. Buiten dat heeft Merlier nog geen Ronde uitgereden toch? Dan kan-ie misschien wel een fractie sneller dan Philipsen zijn: ik vind hem toch altijd een twijfelgeval

KV

Akkoord Brabander. Maar als Merlier mee zou gaan, zou ik zeker Philipsen niet meegenomen hebben aangezien 2 van de slechts 4 vlakke sprints al helemaal in het begin vallen en wie weet moesten ze dan wel "verdelen" oid.

Nu is Philipsen uiteraard veel interessanter en ga ik hem zeker wel overwegen.

KV

Martinez is naar eigen zeggen slechts 2de in rang.

Iedereen dus Yates erin klikken !

Pim96

Als ze Mas 4.5 miljoen maken, weet je in elk geval dat er 1 renner is met een 0% pickrate!

Martinez inderdaad maar een knecht. Stagiair lees je mee? Dat moet wel verwerkt worden in de prijs!

Antonini

Prima hoor alle kritiek op de snelheid van Philipsen, maar hij eindigde wel 7e vorig jaar met 411 punten. Uiteraard met teampunten voor Mathieu, maar die zitten er wellicht weer in. En hij levert iedere grote ronde.

Antonini

Ik zie Yates ook wel als de top favoriet voor de eindzege, die klik ik er als eerste in.

Sies

Froome is aan het terugkomen op niveau! Een echte FOMO!

Antonini

Volgens PCS start Jumbo nu met 11 man, dat is pas een revolutionaire tactiek!

Bzuidema

Dan moeten er ook weer een paar afvallen maar wie?

La Primavera

'@Antonini Dat is ook mijn plan voor de dagselecties. Gewoon 11 man opstellen. Waarom niemand daar eerder aan gedacht heeft is mij een raadsel.

Sies

'@LaPrimavera ik neem aan dat je dan ook met meerdere kopmannen start?

Fundacion Euskadi

'@Antonini wat betreft de vlakke sprints, je hebt inderdaad zeker 1 topsprinter nodig op het vlakke om kopman te maken. Daarnaast ga ik denk ik voornamelijk de hybride mannen als Sagan, Matthews, Cort, Stuyven overwegen.

Mooi ook dat het Philipsen/Merlier dilemma meteen is opgelost.

Ragnar Lolbroek

'@Ibàn. Op zich geen slecht idee.
- Sagan mag eerst wel eens een vormpeil laten zien of Max 2,5 miljoen zijn.
- Matthews mag verdelen met Groenewegen. Zonder Groenewegen zou ik hem zo meenemen.
-Stuyven: mag verdelen met Pedersen.
-Cort: die is wel interessant voor heuvelritten, tijdritten en twijfelgevallen zoals rit 4/13.

arjenzvob

'@Antonini Hou je ons tijdens de tour wel weer op de hoogte of er iemand 'abandon' is?

Fundacion Euskadi

'@Ragnar Stuyven heeft inderdaad Pedersen weer mee, nog niet bij stilgestaan. Ik verwacht dat Pedersen voor de vlakke ritten mag, Stuyven meer een aanvalsrol krijgt (zoals ze vorige jaren ook hebben gedaan). Idem voor Matthews. Maakt ze allebei wel een stuk minder interessant. Sagan erg benieuwd naar, zegt zelf dat hij in vorm gaat zijn maar eerst maar Suisse even afwachten.
Cort verwacht ik wel veel van, die heeft zich goed in vorm kunnen rijden in de Giro.

1 2 3 4 ... 196 197

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.