Scorito - Tour de France 2022

1 2 ... 5 ... 196 197
Antonini

'@arjenzvob van Aert abandon, niet selecteren!!

williams

Merlier gaat niet mee.

vevie

Niet naar luisteren, joh. Martinez staat gewoon op gelijke voet met Yates. Met ook nog tijdritkilometers erbij is DFM veel interessanter dan Yates. Martinez gaat bij mij iig sowieso mee. Samen met Pog, Rog, Vlasov en Mas. En ik kijk ook al met een schuin ook naar Haig.

Laatst gewijzigd
KissMyAce2.0

Mogen wij Vlasov wel selecteren?

Ketjap Manis

De broers Yates selecteer ik niet meer. Ben niet zo fan van de term zwarte lijst, maar deze gasten ben ik helemaal klaar mee.

Behatzailea

Die staan bij mij al op de zwarte lijst voordat de zwarte lijst überhaupt bestond xD

floda

Nu snap ik het cynisme over broers yates, maar adam heeft de laatste 2 jaar best goed gescoord voor scorito in vuelta en tour. Dus veel zal afhangen van prijs. Zijn er eigenlijk al berichten over status ala?

KV

Pedersen zet alles op alles voor geel in Denemarken.

Zucht... Als die jongen ergens echt voor gaat, kan het alleen maar mis gaan...

nasibal

'@KV

voor 250k gaat hij mee!

Met een tijdrit op de openingsdag, 3 sprints met boni's, een kasseienetappe en een muurtje in de eerste week zie ik trouwens maar twee renners aan wie WVA het geel kan kwijtspelen naar de Planche. Op papier dan.

Laatst gewijzigd
La Primavera

Voor hoeveel gaat Big Bouchie mee?

nasibal

'@La Primavera

Big Bouchie is als held de analen in gegaan, maar heeft zijn showtime gehad. Het is weer tijd voor anderen om op te staan. Big Bouchie mag zijn plaats netjes innemen naast Polanc, Guerreiro en Koning Rein.

Laatst gewijzigd
ZK

Hé jammer @Nasibal dan nemen we geen Rein Taara mee

KV

'@nasibal

Is die 2de dan die gozer waarvan je in de Giro hoopte dat hij niet ging meesprinten, dit uiteindelijk dan ook niet deed, en nu met zekerheid ook niet zal doen, maar het op papier eventueel wel zou kunnen doen?

Sjonge Jonge

Ik vermoed dat Nasibal 2 Slovenen bedoelt.

nasibal

'@KV
Nou ben ik ooit een keer huilend de Planche opgefietst. Ik zie Matthieu veel kunnen, maar die gaat daar tijd verliezen.

@Sjonge Jonge

Eentje maar eigenlijk. Ik heb eigenlijk helemaal geen idee wat Roglic op de kasseien kan. Dat zal dus sowieso een interessante rit worden voor het duel tussen beide Slovenen. Ook gaat het interessant worden wat de JV tactiek daar gaat worden. Voor de groene trui van Wout en etappewinst kansen lijkt het me toch niet dat híj Roglic daar moet gaan loodsen. Al helemaal niet als hij op dat moment in het geel rijdt. Vorige Tours wel, maar het is heel duidelijk dat hij deze tour echt wel wat kopmanschap heeft afgedwongen. Als Laporte of Teunissen dat tourplekje krijgt weten we het ;)

Die ander is een jongen die eerst maar eens moet bewijzen weer uit de kreukels te liggen en ik eigenlijk sowieso niet zo interessant vind.

En dan heb je nog Dylan Teuns, maar dan moet hij de ITT van z'n leven rijden denk ik. Is wel één van de weinige nog niet genoemde renners die zowel op de kasseien als op de Planche van voren kan eindigen.

nasibal

Fijn, potentieel goedkoop-want-uit-beeld-maar-stiekem-toch-weer-aardig-op-weg-semi-pareltje Latour breekt z'n pols dus.

Jasperdewaal11

Volgens mij heeft Roglic dit voorjaar leuk meegedaan in een kasseien koersje ;)

Thomberg

Ah Nasibal daar ben je. Neem je VDP? Ik neem aan nu zeker niet. Ik wilde zelfs rekenen dat WVA niet nodig is maar dat lijkt me toch gekkenwerk… was geïnspireerd door jou en Arjen

Normaal wil ik Jakobsen hebben maar ik denk dat hij een sleutelrol gaat hebben om NIET te kiezen. Hij wordt dan echt 4.5 miljoen ofzo en dat haalt hij er niet uit! Nu hoeft dat niet bij de sprinters, maar je hebt ook WVA al en dan mogelijk toch Philipsen (dat ik dat ooit ging zeggen). Die laatste rijdt beter heuvel over dan Jakob

nasibal

Dan weet jij meer dan ik Jasper ;)

@Thombeg
WvA gaat niet thuislaatbaar zijn deze ronde, maar ik waardeer je enthousiasme haha. VDP blijft ook tijdens de Tour gewoon weer lekker thuis vermoed ik. Hangt een beetje van z'n prijs af.

Nog meer dan ooit zullen sprinters deze ronde móeten uitrijden én hoog in het puntenklassement eindigen. Simpelweg omdat er weinig sprintkansen zijn en twee daarvan aan het einde van de rit zitten. Daarnaast is Parijs geen normale sprintrit natuurlijk, 'duveltjes uit doosjes' en positionering is daar ondergeschikt aan een tijd lang héél hard kunnen rijden en dan daarna nog net even wat harder. Niet voor niets kwamen jongens als Kristoff en Greipel daar de afgelopen jaren juist bovendrijven, zelfs als ze de rest van de ronde subtop leken. Ook niet toevallig dat een Wout en een Dylan daar winnen.

Uitrijden, groene klassement en rit 21, en natuurlijk eventuele teampunten. Dat zijn dus wat mij betreft een beetje de criteria bij het meenemen van een sprinter, prijs is minder relevant. Of Jakobsen daarmee een goede of een slechte keuze is laat ik even in het midden ;)

Laatst gewijzigd
zitvlees

Heard meteen maar uit m'n team geklikt..

Jasperdewaal11

'@Nasibal
Dat zal ik nooit beweren maar ik zou de GP Denain nog is nakijken. Toen het erom ging over de klinkers zat Roglic mee met de Ineos mannen dus dat lijkt mij geruststellend. Dat ze nog bijgehaald werden door het peloton doet daar niks aan af.

Twannie1989

.

ploep

Wat denken de kenners van de zogenaamde Hilaire + 16 tactiek?

arjenzvob

'@Jasper Ik had al een heard hoofd erin.

KissMyAce2.0

'@Pierlo
Prima tactiek. Afhankelijkk van welke 4;)

1 2 ... 5 ... 196 197

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.