Scorito - Tour de France 2022

1 2 ... 194 195 196 197 »
Yuri2222

'@reneetje van het cafeetje. Zojuist mijn eerste gouden beker binnen gebracht en daarvoor 2 keer brons. Ik ga niet doen alsof ik alwetend ben, maar de vuistregel waar ik mij altijd aan vast houd;

Als een team extreem veel vertrouwen uitspreekt in een renner, zoals bij Gaudu en Quintana deze tour, dan pak ik die renners altijd. Tuurlijk vallen ze nog steeds wel eens tegen, maar dat vertrouwen is niet voor niks.

Hopelijk sta jij de volgende x met goud!

Arne Riis

Hier in de laatste twee dagen van 99.4 naar 98.9, plek 536, gekukeld, volgens mij 1 punt verwijderd van goud. De reden: de verkeerde tijdrijder als troef (Bissegger, ik had hem in de proloog ook nog als captain). Verder een ontzettend leuke tour gehad, met precies de juiste mannen in de bergen en het AK (de gehele top 6).

Weinig echte missers ook en: een schitterende eerste zilveren beker in mijn prijzenkast. Op naar de Vuelta, er is ruimte voor meer! Ik heb nu al weer zin in de voorpret.

Fietsbel

Ook hier een bekertje binnen met 99,3%. Laatste dag nog wat gedaald mede door Jakobsen en Pedersen. Misperen deze ronde waren: VDP, Caruso, O'connor, Cattaneo en Guerreiro. Top was voor mij Meintjes en Mozzato, 289 punten bij elkaar gefietst in totaal.

Guido Maltempi

96.1%, voor het eerst een bekertje gehaald.

De sprintploeg was prima: Wout, Philipsen en Mads scoorden uitstekend, Mozzato, vPoppel en Dainese waren prima budget picks en Kristoff maakt op de Champs een matige Tour toch nog een beetje goed.

In mijn AK team had ik naast Vingo, Pogi en Roglic ook Bardet, McNulty en Meintjes die goed scoorden. Vlasov mwah, en DFM, Caruso en O’Connor meh.

En dan de crux: mijn enige aanvallers waren MvdP (meh), Küng (meh) en Louvel (0x opgesteld). In mijn dagopstellingen had ik dus heel vaak plek voor mijn AK mannen en (heuvel)sprinters. En dat pakte per saldo heel goed uit.

Met Thomas en/of een vierde Jumbo erbij had het goud kunnen worden, maar al met al ben ik dik tevreden.

rbc1912

Toch wel flink wat hoge scores hier. Vrijwel iedereen boven de 85%. Dat zie je ook niet vaak. Terwijl vrijwel niemand de juiste balans had. Nu komt dat vooral doordat vrijwel iedereen MvdP had. Maar de 'aanvallers' leverden sowieso nogal weinig deze Tour.

ProScoritoManager

Mijn eerste bekertje mogen bijschrijven! Een zilveren, dus er is nog steeds ruimte voor verbetering maar het geeft wel veel voldoening!

Een speciaal dankwoord richting Europol: dankzij hun huisbezoekjes heb ik een half uur voor vertrek in Denemarken Teuns en Caruso uit de ploeg gegooid en hun vervangers deden het alleraardigst!

@Brabander:
Dit forum bewijst zichzelf wel inderdaad. Waar ik overall geëindigd ben met een zilveren beker, scoor ik in de Wielerflits subpoule net boven de 80%. De vorige Giro was het nog afgetekender, toen ik overal op bijna 80% zat, zat ik in de Wielerflits poule rond de 20%!

Laatst gewijzigd
bakfiets

Ik heb ook vrijwel niets gepost. Ik kan de tour qua berichten amper bijhouden. Ben op 90,3% geëindigd. Stond na etappe 4 op 20%. Ik heb op cap ewan gegokt eerste etappes en dat pakte niet goed uit. Bij captain keuzes veel punten laten liggen. Was anders ook niet hoger dan 95% geëindigd denk ik. Dus redelijk tevreden met deze tour.

RVH

Ben geëindigd op een hele matige 76%. Volgende keer beter, Vuelta puzzel begint over 4 dagen alweer

dadeliva

Op 87%geëindigd Wat pech met uitvallers oa scanner guerrero en Martin Kwam daardoor net een ak man te kort om hoog te eindigen.
Niet ontevreden na al die jaren nooit boven 85 gekomen dit jaar 97 en 93 gehaald en 28%van de vuelta van vorig jaar moet te verbeteren zijn.
Ik denk dat topcoach wel net iets minder geluk dan de wiekerspelen zijn zeker met uitval vanwege Corona maar ook uitval om andere redenen. Bij topcoach kan iemand geblesseerd raken maar dat heeft gemiddeld minder invloed en dan is de speler meestal na een aantal weken terug.

oborobo

Wat heel uitzonderlijk is, dat alle sprinters hebben uitgereden toch?

Scoritop

'@klaasd, kun jij alvast de Vuelta wetten hier neer pennen?

pirazzi

Welke naam heeft team Zadelpen bij Scorito? Ik kan hem niet vinden bij de eerste 520 van de Tour.

Ted de la course

Net als in de Giro op 97.3% geëindigd en daarmee 5e zilveren bekertje voor wielrennen behaald. Weinig verkeerde captain keuzes en in 3 slechts etappes redelijk serieuze bankpunten. Ik had 7 sprinters mee met het oog op uitvallers voor etappe 19 en 21. Die waren er echter niet waardoor ik beter een extra man voor de bergen mee had kunnen nemen. Consequent 1 of 2 nulpunters in de Pyreneeën, dat heeft me goud gekost.

Iedereen die een mooie prijs heeft gewonnen gefeliciteerd en in het bijzonder natuurlijk Team Zadelpen dat eindelijk haar potentie heeft waargemaakt. Op naar de Vuelta!

Reus

Na de wat ongelukkige giro nu een bronzen bekertje. De analyse vooraf was prima, twee extra AK mannen waardoor verlies van O’Connor en roglic goed te compenseren was.
Uiteindelijk geen goud gehaald door een sprinter te weinig in m’n team te hebben en net wat ongelukkig uitgepakte keuzes (Waldscheid ipv V Poppel, Mohoric en vdP)
Op naar de vuelta!

KissMyAce2.0

Al jullie scores interesseren me geen bal! Ik wil analyses! Hallo!

CRL

Je vraagt je na afloop natuurlijk altijd af: wie had ik eigenlijk in mijn team moeten hebben? Dan vind ik het niet zo nuttig om te kijken naar het (achteraf gezien) ideale team, want dat is op voorhand sowieso een onlogisch team. En kijken naar de renners met de meeste Scorito-punten is ook maar beperkt nuttig, omdat je bv. de 386 punten van Benoot alleen maar krijgt als je hem in elke etappe opstelt. En als je Benoot al zou kiezen, zou je Laporte (535 punten) niet mee hebben, want je hebt Roglic, Van Aert en Vingegaard ook al.
Dus is de vraag die ik mij gesteld heb: welke fouten heb ik gemaakt, welk team had ik eigenlijk moeten (en kunnen) kiezen?
In een realistisch team vooraf zitten altijd Pogacar, Roglic, Vingegaard en Van Aert, en wat mij betreft ook Vlasov, O'Connor, Philipsen en Pedersen. Ik heb zelf eigenlijk ook nooit getwijfeld over Thomas, Meintjes en Bissegger. De laatste heeft bijna niks gescoord, maar toch zou ik hem weer kiezen. Twee keer vallen tijdens de openingstijdrit en een fietswissel tijdens de tweede, daar valt geen rekening mee te houden.
Dat zijn 11 renners en daarna vind ik het lastig worden.
De grootste fouten die ik heb gemaakt heten Van der Poel, Uran en Mohoric. Voor die 6 miljoen had ik ook Gaudu, Quintana en Pidcock kunnen hebben. Bij de sprinters had ik in plaats van Ewan en Kristoff ook Jakobsen en Van Poppel kunnen hebben (+0.75M). Verder had ik dan in plaats van Woods en Guerreiro ook Cort en Geschke kunnen hebben.
Dat klinkt geweldig, tot je gaat kijken naar de dagopstellingen. Ik denk dat Pidcock bij mij in de praktijk maar 116 punten zou hebben opgeleverd, aangezien ik hem niet in etappes 7, 11 en 12 (winst) zou hebben opgesteld. Jakobsen zou ik nooit hebben opgesteld in etappe 5 en ook niet in etappes 6 t/m 18, waardoor ik 85 van zijn behaalde punten zou zijn misgelopen - dan heb ik toch liever Kristoff. Cort komt ook niet boven de 114 punten uit bij mij en van Quintana had ik ook veel punten gemist, maar die blijft nog net positief uitvallen.

Al met al vind ik achteraf dat ik had moeten kiezen voor:
Pogacar, Roglic, Vingegaard
Thomas, Vlasov, *Gaudu, O'Connor, *Quintana, Meintjes
Van Aert, Philipsen, Pedersen, Kristoff, Matthews, *Van Poppel
Bissegger
en dan nog 4 man voor maximaal 7,5M. Te denken valt aan Pidcock, Cort, Pinot, Lutsenko, Laporte, Benoot, McNulty, Woods, Bettiol, Geschke, Jungels. Maar wie je ook kiest, volgens mij kom je vanwege opstelbeperkingen nooit in de buurt van hun maximale aantal punten.

Dat je Gaudu had moeten kiezen gezien het vertrouwen in hem van de ploeg is hier al meermaals opgemerkt. Quintana had ik er eigenlijk vanaf het begin altijd in staan en Van Poppel was, voor die luttele 750k, natuurlijk eigenlijk een no-brainer. Kortom, dat ik geen bekertje heb gewonnen (93,7%) ligt aan het feit dat ik wel Van der Poel, Uran en Mohoric had en niet de logische Gaudu, Quintana en Van Poppel. Eigen schuld.

1 2 ... 194 195 196 197 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.