Scorito - Tour de France 2022

1 2 ... 194 195 196 197
arjenzvob

Gefeliciteerd @Zadelpen !!!!!!

De nummer twee heet 'runnerup'. Tja, dan vraag je erom haha.

Jasperdewaal11

Goud hier ook binnen dus een mooi einde en vanaf donderdag weer lekker puzzelen voor de vuelta :)

user27296

99%
Ook hier is het gouden bekertje binnen. Toch nog veel bankpunten gehaald maar heel tevreden!

Vandaag trouwens nog 3% gestegen

Laatst gewijzigd
Benzardi

Nou,Nou...... dat is niet wijd.
Het zweet stond toch even in de bekende bilnaad, maar we hebben het Duimpje bij elkaar gekeken, met 92,5% kunnen De Duracelli's tevreden zijn deze Tour.

PS.
Zadelpen Gefeli met het glimmende Gouwe bekertje.

Man fiets

Van 99,1 naar 98,9% ... zuur

Ragnar Lolbroek

Proficiat aan iedereen met een bekertje. Ik heb het hele spel grotendeels tussen de 85% en 90% gehangen . Met een gelukje toch nog geëindigd op 90,6%. Het absoluut minimum om enigszins tevreden te zijn. Een vetpot is het natuurlijk niet. Maar ja...wat wil je met ACHT uitvallers.

RvhC74

Voor degene die wel een gouden beker hebben gewonnen, oook voor eredivisie, ik hou me aanbevolen voor ‘gouden ‘ tips voor de Vuelta en straks voor de eredivisie

Uiteraard mag dat via persoonlijk bericht

ZK

Waar ik als super domestique de sprint voor het gouden team @Zadelpen aantrok en zelf dacht te dalen van 99,1 naar zilver bij eindafrekening...is het door juiste kopman (en falende andere kopmannen) toch nog 99,3% geworden. Fijne meevaller!

Hoe staat het met @Nasibal ? PM sturen lukt weer eens niet...

pirazzi

Feli Zadelpen, denk dat pas morgen de duimpjes en bekertjes worden uitgereikt.
Zelf 94,4% dus dat wordt een duimpje.

De Tourminator

Laatste week van 95,2% naar 82,5% gezakt. De verkeerde klassementsrenners (Martinez, Vlasov, Caruso) en de verkeerde aanvallers (Woods, Storer, Kämna, Guerrero) zorgen voor een minimale score. Ook wat bankpunten bij de overwinningen van Cort en Pidcock doen pijn....

Zadelpen en alle andere beker winnaars van harte gefeliciteerd en tot de Vuelta.
Hele mooie Tour gezien en genoten van WVA, de beste renner van de wereld zoals Vingegaard zojuist ook vertelde😃

DKrikk

Gefeliciteerd allen met de goede scores. Hier uiteindelijk 97,5% geëindigd. Helaas etappe 19 en 21 WvA als captain gehad en die 'misser' is me duur komen te staan in strijd om goud.

Zadelpen

Lekker Jasper! En thanks allemaal! Special thanks to zk die me veilig door de laatste kilometers leidde. I owe you one!

Dit is Zadelpen zelf, vanuit de feest tent. Ik heb me helemaal gericht op het behalen van deze gouden beker. En had het forum gedeelte uitbesteed. Maar ik ben helemaal niet tevreden over onze bijdrages deze tour. Dus tijdens de Vuelta neem ik de forumpostings weer in eigen beheer.

Party time!!!!!!

See you all in Spain!

Laatst gewijzigd
Thomberg

Lekker Zadelpen!

Zelf 98,0. Het moment dat je je beseft dat meintjes je goud had bezorgd…

Ach op naar de Vuelta!

Miste deze Tour wel de vaste namen als Primavera en Nasibal overigens

ditisdavid

Geëindigd op 89.1. Veel te veel verkeerde namen - al mijn aanvallers (Barguil, Mollema en Mohoric) waren miskopen, Martinez, O'Connor en Caruso waren waardeloze keuzes voor het algemeen klassement waardoor ik buiten de toptwee enkel Vlasov, Quintana en Meintjes in de toptwintig had, Ganna was een luxeaankoop die geen luxe opleverde, en geen vierde Jumbo. Na bronzen en zilveren bekertjes in de eerste twee spellen dit jaar, is het dus een pijnlijke constatering dat het spel waar geluk het minst een rol speelde het slechtst is verlopen, echter wel hoger geëindigd dan in het slagveld van vorig jaar.

rbc1912

Hier met de eindafrekening nog 3,6% gestegen naar 93,8%. Een lullig duimpje is mijn deel. Miste echt wel een klassementsmannetje extra. Gaudu en Quintana presteerden top hoor, maar de echte kleppers had iedereen. En de "aanvallers' gaven deze Tour nou niet bepaald thuis. Een 'G' ipv MvdP had zoveel verschil gemaakt. Maar achteraf is het altijd mooi wonen. Nu maar mijn 30(!!!)% van afgelopen Vuelta proberen te verbeteren haha. Zal wel lukken toch hoop ik? :)

Thomberg

Ik lees hier veel over de verkeerde aanvallers, maar dat is mijn ogen niet juist. Je had helemaal geen aanvallers nodig deze tour. Er is dus teveel budget naar aanvallers gegaan bij veel mensen. Er waren (buiten Geschke en mss Powless) geen gouden aanvaller picks en did twee waren ook bod goedkoop. Zoveel mogelijk budget in zekere punten blijkt deze Tour helemaal waar.

Dainese ipv Pinot en meer van dat soort keuzes

Wellens Nietens

Oef matige score hier - 81.6%. Te veel (verkeerde) aanvallers, te weinig (goede) klassementsmannen, paar dure missers met opstellingen en vooral kopman keuzes. Eigenlijk alleen tevreden over m'n sprintteam. Ach ja, toch een geweldige Tour gezien! Gefeliciteerd aan alle bekertjeswinnaars.

zitvlees

Uiteindelijk een zeer aparte Tour gebleken voor mijn scorito. Onwijs veel bankpunten, etappes die totaal anders uit bleken te pakken en vervolgens heel de tour lang blijven hangen tussen de 80 en 85%.

Het biedt mij troost dat ik 2 renners verwijderd was van een beker, zo moet ik het maar zien.

2 renners die tenminste hun bodem puntenpotentieel waarmaken inruilen voor 2 nietsnutten en je staat 200-300 punten hoger. Zo haalt een Vlasov toch 162 punten voor mij binnen. Dat is ver onder de verwachting, maar zo veel meer waard dan de 52 punten die ik met Martinez heb gehaald. Ik heb het idee dat er een hele grote kloof zit tussen de juiste renners en de miskopen. Er zijn maar een handje vol de juiste renners gebleken en de rest scoort gewoon vrijwel niets. Zo had je tenminste nog wat met Pinot, Kämna, Ciccone, Maar zat je met lege handen met Storer, Guerreiro, Cosnefroy, Mohoric, Barguil, etc etc

Mijn tactiek was om zo veel mogelijk deze categorie aan renners te vermijden, maar je ontkomt er toch niet volledig aan, omdat je geld ergens naartoe moet en te veel dure namen ook hetzelfde hit and miss scenario creëren. Zo heb ik veel geld gestoken in een Martinez ipv bijvoorbeeld een Gaudu en een Jakobsen ipv een Sagan.

Als die dure mannen het dan ook niet waarmaken, dan blijft er eigenlijk maar 1 juiste strategie over; de mannen kiezen die niet van hun fiets donderen ;)

Dus op zich was ik maar 2 renners verwijderd van een beker ;) ;)

Door naar de Vuelta!

Timvideo

Hallo allemaal, ik heb het helaas te druk gehad om hier gezellig met jullie tijd door te brengen. Heb niet eens mee gelezen, zie wel dat Zadelpen weer als vanouds bovenaan staat zoals het hoort.

Helaas had ik zelf vorige zaterdag bezoek en twijfelde ik nog of ik Roglic of Vlasov wilde banken voor Danny van Poppel. Uiteindelijk gewoon gaan slapen en vergeten een wissel door te voeren en niet eens op tijd wakker toen Primoz de volgende ochtend uit de tour stapte. Hele middag naar het scherm zitten te vloeken, want het was al snel duidelijk dat het een sprint ging worden en natuurlijk werd onze Danny 5e.

Ach ja dat ik daardoor op 98.8% eindig, dat moet ik dan maar slikken. Ik hoop van harte dat er door mijn gebrek hier nog een hoop anderen wel op goud zijn geland!

Het was overigens wel een mega spectaculaire ronde vol spanning, wat een genot om dit mee te maken. Hopelijk wordt het in de Vuelta weer een spektakel van jewelste en hebben we dan allemaal minder ongelukkige uitvallers. Mag hopen dat de teams nu slim genoeg zijn om allemaal vanaf het begin maskers te dragen zoals Jumbo vanaf Kopenhagen al deed. Blijft zonde dat er zoveel renners naar huis gestuurd zijn voor iets dat je zelf deels in eigen hand hebt.

Ik heb zojuist even terug gekeken voor de lol, ik had 10 maal de perfecte kopman en 5x eindigde mijn kopman 1 positie achter mijn best presterende renner dus minimaal verlies in 15 etappes. Daarnaast drie ritten waar mijn keuze niet echt heel 'verkeerd' te tellen valt, bijvoorbeeld Pidcock wel opgesteld maar niet gecapt op de dag dat hij de ritzege pakte waar Pogacar (c) als 5e nog wel goed presteert. Etappe 5 zat ik wel mis (was ook wel een chaosrit en voorspel het maar vooraf...) en helaas ging ik in rit 7 voor de lokale held Pinot en verwachtte ik een ontsnapping op de Super Planche des Belles Filles, waar helaas niets van terecht kwam. Vooruit het missen van mijn beker was niet volledig te wijten aan mijn misser van het vorige weekend.

Volgende maand dan maar wat beter mijn best doen en proberen het goede voorbeeld van Zadelpen op te volgen.

Laatst gewijzigd
Christian

Na een giro waar ik net geen brons pakte nu een ruime zilveren beker: 98%
Jakobsen thuis was een goede keus, en Thomas, Quintana en Gaudu waren belangrijk. Blijkt Laporte nog het grootste gemis.
O’Connor, VDP, Martinez de grootste tegenvallers, al zie ik O’Connor niet als een foute keus. Vooraf een renner die je niet mocht missen. Ook Mohoric en Bagioli gaven verrassend weinig. Walscheid en Dainese waren niet top, maar ook niet veel budget aan kwijt dit daar zat het hem niet in.
Op naar goud in de Vuelta, tot ziens allen!

RiesKos

De weg omhoog is ingezet.
Na jaren het gevoel te hebben gehad dat ergens in de 70% mijn maximum was, ben ik dit jaar geëindigd op 89,3%. Super tevreden mee, wetende welke andere keuze ik bijna had gemaakt en hoeveel bankpunten ik heb gehaald.
Volgend jaar ga ik voor bekertjes!

Maar nu eerst kijken of ik de code voor de Vuelta ook kan kraken (vorig jaar slechts 52%).

Aberastuuurrriii

Yesss. Na een aantal rondes in de eind 80 en begin 90%, is het eindelijk gelukt om een bekertje te bemachtigen.

Met Jappie als kopman een goede keuze gemaakt voor de laatste etappe en daarom op een solide 95,5% geëindigd. Het was weer een genoegen en wat hebben we een briljante tour mogen zien!

Phally

Proficiat aan iedereen met bekertjes!

Na desastreuze tweede week met 250+ bankpunten / gokken op aanvaller captain, gezakt naar 82% met een goede 3e week nog gevochten maar met 94,3% net tekort voor bekertje, grotendeels tevreden van mijn ploeg, 1 klassementsman te kort en Mohoric die nergens was en ik 7x selecteerde. Laatste keuze was een TJV of UAE teamrenner waar ik jammer genoeg ook voor UAE ging, op naar de Vuelta!

Ketjap Manis

Mooi om alle verhalen te lezen. Hier op 99,4% geëindigd. Op naar Spanje!

Timbapao

Laporte bleek een gouden zet - 99,8%. Hiep hiep…

1 2 ... 194 195 196 197

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.