Scorito - Tour de France 2022

1 2 ... 6 ... 196 197
Jasperdewaal11

'@Arjen leuk!

nasibal

Heard meteen maar uit m’n team geklikt..

Zou ook een borderline dramatische keuze zijn geweest.

@Jasper
Ik weet niet of dat nou zeer representatief voor zijn kunsten op kasseien. De meeste kasseien liggen daar heuvelop en zijn korte stroken. Dat in een koers met een B veld Roglic daar (enigzins) kan meekomen op basis van zijn kwaliteiten als wielrenner geloof ik direct. Dat is echter wel heel anders dan over de kasseistroken rammen met een tourpeloton.

Daarmee wil ik overigens niet suggereren dat hij het níet zou kunnen, maar vooral dat ik het niet weet. Ik kan me de Tour nog herinneren dat Lars Boom de kasseienetappe won en Nibali als AK man ontketend was op de keitjes. Ik ben niet verbaasd als Roglic bij de 'betere' keienmannen zou horen onder de AK renners, maar zou hij óók een Nibali'tje kunnen doen als zou blijken dat Pogacar dat wél zou kunnen?

Toegegeven, Pogacar moet dat ook nog maar laten zien, maar een goed resultaat DDV én RVV schrijf qua representativiteit wel een stuk hoger aan dan meekunnen met Sheffield en Turner vlak voor de echte finale in Denain.

Daan Brakenhoff

Wel benieuwd wat de prijs gaat worden voor die andere ‘gegadigde’ die WvA moet gaat opvolgen op de ‘berg der mooie vrouwen’. Waar hij voorheen nog wel eens 5 mil kostte denk ik dat hij dit jaar een stuk minder gaat kosten. Terwijl deze Tour juist aansluit op zijn kwaliteiten. Voor 3.5/4 mil zou hij, mits hersteld, toch wel aardig interessant zijn. (Teampunten Jakobsen wellicht).

Maar om eerlijk te zijn zie ik de kans groot in dat het ‘gewoon’ Pog gaat zijn die het gele stokje gaat overnemen (als hij hem niet al eerder pakt). Benieuwd ook naar de prijs van bijvoorbeeld een McNulty. Tijdrit, punch en kan normaal gesproken ook redelijk klimmen. Maar zal wel weer veel te overpriced worden.

Nog 1 weekje :)

Laatst gewijzigd
Thomberg

Ik ben ook heel benieuwd wie hier de toppers gaan zijn in de 500-750K categorie! Zo is er de bebaarde Duitser die Dumoulin aan z’n Giro winst hielp. Kan ineens klimmen

Behatzailea

Ik ben sowieso nog niet zeker met Roglic. Gelukkig hebben we nog even ;-)

Jan Janssens

'@Nasibal ik denk wel dat roglic (zonder pech) mee aankomt met Poga op de kasseien. Denk niet dat Jumbo zich daarin laat vangen (zal wel getraind hebben). Woutje zal zich idd niet moeten opofferen en gewoon geel verder uitbouwen. Ik zie wel met vlakke aanloop van de mooie meisjes Wout nog geel houden zelfs. Maar aangezien rit 9 tem 12 bergen zijn zal hij het nie lang meer houden uiteraard dus kans is er dat hij gewoon laat lopen. Zie dan eigenlijk zelfs Roglic eerst geel overnemen (altijd sterk in begin vd ronde). Maar kans Poga is even groot. Vrees dat Ala nog niet de vorm gaat hebben.. al is een vluchter zoals Teuns ook niet uitgesloten voor geel idd

Fundacion Euskadi

Roglic is helaas ook echt een notoire asfaltkusser, vrees nu al voor de kasseienrit. Die zou zo maar eens met een lach en een traan kunnen aflopen. Maar zijn de sloot aan teampunten in de eerste week te missen door Roglic thuis te laten, dat betwijfel ik ten zeerste. Plus natuurlijk gewoon eigen etappe + truipunten in de tijdrit.

Ludi

'@nasibal: voor welk bedrag op een budget van, zeg, 57m mag MvdP mee bij jou deze tour? :P

Antonini

De eerste week van de Tour zal weer een slagveld worden qua valpartijen. Etappe 2 kunnen er waaiers komen en dus zal iedereen vooraan willen zitten. Daarna zullen etappes 4, 5 en 6 een potentieel slagveld zijn door afdalingen in de finale of kasseien.

Ik denk daarom dat de winnaar ook een breed team zal hebben met de juiste uitvallers, zeker de uitvallers onder de sprinters. Vorig jaar kwam je weg met een sprinters team met enkel Cav, Philipsen, Bouhanni en Matthews. Als je dit jaar Cav inwisselt voor Jakobsen en Matthews voor Kristoff dan ben je denk ik een heel eind.

Laatst gewijzigd
Team Rood

Gele trui Van Aert in week 1 is zeker een mogelijkheid, maar ik zie ‘m die eerlijk gezegd pas iets later in de week pakken. Ik zie Ganna (en in iets mindere mate Bissegger, want kort en vlak) toch als de grootste kanshebbers. Kijkend naar bv. de verschillen hier:

https://www.procyclingstats.com/race/tirreno-adriatico/2022/stage-1

heb je dat met boni’s niet direct opgelost, zeker omdat Wout niet gegarandeerd sprints wint in de eerste week. Top 5 geloof ik wel, maar daar zitten al twee posities bij die geen boni’s opleveren. Bovendien verwacht ik dat Ganna in de kasseienrit wellicht nog aardig mee kan komen. Wordt in de praktijk toch anders gereden dan in de klassiekers. Vooral benieuwd dus naar de prijs van Ganna om die af te zetten tegen het puntenpotentieel en dan een realistische afweging te maken.

Laatst gewijzigd
Antonini

Laatste keer in de Giro was Ganna 3 miljoen, maar toen kon hij nog door voor de jongeretrui. Met zoveel klassementsmannen + vAert die ook goed zijn in de tijdrit, vind ik Ganna eigenlijk voor alles boven de 1.5M geen optie. Pak je een andere INEOS renner die ook mee kan in de bergen (Martinez of Yates) dan pak je eventueel nog wat truipunten in rit 2-5 ook gewoon mee

Team Rood

'@Antonini:
Da’s waar en de vraag is natuurlijk ook of Ganna niet mede opgeofferd wordt om Yates en Martinez over de kasseien te begeleiden. Hoewel dat minder reëel is als hij op dat moment in het geel rijdt. Ik zou afhankelijk van prijzen van anderen bij 2 mln misschien nog wel twijfelen, omdat je er in de tweede tijdrit ook vrij zekere punten mee hebt.

Die prijs van 3 mln in die Giro was natuurlijk mede omdat topfavoriet roze en wit ook in z’n ploeg zat. Maar eerlijk gezegd verwacht ik ook nu 2,5 mln.

Antonini

Ik verwacht minimaal 2M en dus een no-go.

Ik ben heel erg benieuwd naar de prijzen voor de UAE rijders. Vorig jaar waren Bjerg en McNulty 12 en 14 zonder zelf relevante uitslagen te rijden. Dit jaar rijdt McNulty een stuk sterker, maar ik vertrouw hem nog niet. Zelfde kan gezegd worden voor Hirschi. Marc Soler en Bennett zijn een stuk degelijker, maar kunnen ook rond rijden in een rol zoals Richie Porte in de Giro en dan zijn ze relatief nutteloos. Ik verwacht dat ze allemaal 2M of duurder zijn.

Boasson en Hagen

Dat is de eerste keer dat ik iemand Soler en degelijk in één zin heb zien typen.

MightySosa

Volgens mij is er nog nooit een team geweest waar alle renners boven de twee miljoen zijn. Ik verwacht ook niet dat een Benett of een Soler boven de 2 uitkomen. Max 1,5 als je het mij vraagt.

floda

Als Jumbo nu meer renners voor WvA gaan meesturen, dan wordt de twijfel om roglic te selecteren nog iets groter. De laatste keer dat jumbo twijfelde aan zijn eigen klassementsmannen werd er in eens een 3e kopman aan toegevoegd die overigens net zo dramatisch reed. Dus als je de giro volgt dan maar laporte en teunissen meenemen

Team Rood

'@Floda:

Of die twijfel wordt iets minder groot, want meer kans op teampunten groen voor WvA. Bij Roglic zie ik ondanks twijfel namelijk toch wel een sloot punten binnenkomen, die ik in de Giro (achteraf tegen beter weten in) gehoopt had van Dumoulin.

Zit natuurlijk wel een prijsverschil tussenbeide, maar dan is de vraag hoeveel zekere andere puntenpakkers/upgrades je uit de categorie daaronder kunt of durft te selecteren, wetende dat Roglic maar één plekje kost en je hem in circa 12 etappes met serieuze kans op eigen punten op kunt stellen.

Jasperdewaal11

Dat soort renners kunnen toch en en doen. Zowel WvA helpen als Roglic ? Als puntje bij paaltje komt en Roglic staat er goed voor heb je met Vingegaard, Kuss, Dennis & WvA een deftige trein bergop. Daar zou zelfs Benoot/Gesink nog bij kunnen in hoog vorm voor het heuvel en begin berg werk. Dus ik zie het probleem niet zo.

Dan kan je hiernaast best 2 van de 3 volgende mannen meenemen" Laporte, v Hooydonk of Teunissen. Die alle 3 op vlak als heuvels flink kunnen stampen.

Fundacion Euskadi

'@floda JV twijfelt niet aan Roglic lijkt me, het voorseizoen viel wat tegen door een knieblessure maar de berichtgeving is nu weer hoopvol. Ik denk nog steeds dat Roglic na Pogacar de favoriet is om het geel te pakken, ze gaan dit jaar minder de koers dragen dan afgelopen jaren in de bergen omdat ze niet meer de topfavoriet zijn. Dan heb je denk ik ook gewoon minder klimmers in je team nodig, lekker aanhaken in de Ineos/UAE trein. Hoop wel dat ze Kuss gewoon meenemen overigens.

Kraaijvanger

WIe zijn de beste punchers tijdens deze Tour naast WVA, Pogacar en VDP?

wielergekkie

'@Rick mijn juichrenner Cosnefroy! ;)

Phoenix0000

Ook wel een tour voor Gaudu en Woods dit.

Jan Janssens

'@Erik goed speurwerk maar ik zou toch even Wout naast Ganna zetten ipv Remco. WK tt vorig jaar was dubbel zo lang en daar verliest Wout 6 seconden. Kijk even naar Tirreno vorig jaar die 11 km was en daar wint Wout voor Ganna. Laten we zeggen als Ganna al wint zal het niet met meer dan 2 sec zijn en pakt Wout die wel even met de vingers in de neus bij de sprint

Jasperdewaal11

Puncheurs: Schachmann, Flip, Wellens, Teuns, Hermans, Barguil, Hirschi zoiets @Rick :P

Laatst gewijzigd
Kraaijvanger

..

Laatst gewijzigd
1 2 ... 6 ... 196 197

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.