'@Thombeg ik weet niet of die 500 punten gaat opleveren, ik heb het parcours ook nog niet bestudeert. Maar als hij daadwerkelijk voor groen gaat, schat ik de kans hoog in dat die daar top3 gaat eindigen. Je weet wanneer je hem moet opstellen en daarnaast heeft die ook een goede tijdrit. Misschien zijn er wel alternatieven die dit ook allemaal kunnen, maar goed, dan hangt het af van wat de daadwerkelijke prijs word van een WVA en van de alternatieven.
Ook ben ik van mening dat je niet bij elke renner de 1 miljoen per 100 punten moet rekenen. De afgelopen giro hebben kwa sprinters alleen Demare, Gaviria en Dainese daar aan voldaan, en toch moet je er meerdere hebben.
Ik vind het trowuens wel goed dat je deze insteek hier op het forum gooit, daar is het namelijk voor. En het is zeker geen gekke gedachte. (afhankelijk van zijn prijs natuurlijk)
Topic nu al open. Goed bezig!
WvA hoeft ook helemaal geen 500 punten te pakken om een prijs van 5 miljoen waard te zijn. De 100 punten per miljoen regel is er eentje die afloopt naarmate de prijzen hoger worden. Idealiter hebben je koopjes een hoger potentieel, mits deze koopjes ook daadwerkelijk koopjes zijn en niet je verplichte 500ktjes. 2-3 miljoen categorie geldt de regel het beste voor en dit is ook de range waarin het aantal punten van de meeste must-have's zullen liggen. Voor 5 miljoen kom je ook prima weg met een puntenaantal van 350-400.
Van Aert kan je in de Tour nog vaker opstellen dan VDP in afgelopen Giro. Eigenlijk praktisch in iedere etappe. Hij hoeft het Groen niet te pakken, een tweede/derde plek leveren door de ronde heen + eindafrekening ook nog een dikke bonus op. Bij Jumbo natuurlijk kans op meer teampunten van andere lieden.
WvA zal tussen 350 en 600 punten halen. Daarbij ga ik er vanuit dat hij uitrijdt, valpartijen en uitvallen kun je immers nooit rekening mee houden. 350 absolute ondergrens, waarbij hij zelden tot nooit teampunten behaald door falen roglic en vingegaard en hij zelf niet veel verder komt dan top 5 plaatsen in (heuvel) sprints en tijdritten. 450-550 meest waarschijnlijke scenario. 600+ als roglic boven zichzelf uitstijgt of poggi (vroegtijdig) uitvalt.
Thanks mannen, zo krijgen we een discussie waar dit forum ook voor is inderdaad. Bij mij was WVA ook een 100% zekere keuze al toen hij vorig jaar zei dat hij dit jaar voor groen ging. Echter ben ik iemand die dan juist advocaat van de duivel met mezelf speel om te kijken waarom ik hem eventueel niet zou nemen. En toen kon ik ineens toch wat argumenten bedenken.
Kans is dus 99% dat ik hem neem, maar toch. Ik verwacht 0 teampunten van hem. vingegaard komt niet in wit en roglic niet in geel. Poga te sterk. Dus dat scheelt wel veel punten. Etappewinsten zie ik ook niet gebeuren.
Laat ik dan het volgende bommetje droppen: waarom heb je naast een WVA en Pogacar nog een VDP nodig? Hij heeft ook al wel eens groen genoemd, maar in de vlakke sprints wordt hij al niet uitgespeeld…
Verwacht VDP inderdaad ook wel weer zeker 3M. Dan denk ik dat je hem met dit parcours en nu wel een topsprinter voor hem prima thuis kunt laten.
1e tijdrit zal ie nog wel meedoen voor top5, de 2e lijkt me heel sterk, en het tijdrijdersveld is hier ook nog vele malen sterker dan in de Giro.
In 4 blijven de meeste sprinters er wel bij denk ik, 5 en 6 heeft ie dan wel een parcours op maat. Maar heb je 'm ook niet als kopman nodig met WVA/Pogacar in je team.
Daarna zie ik 'm eigenlijk alleen in 8 nog meedoen, heel misschien wat in 13&15.
WvA en Pogacar zijn eigenlijk nu al zeker binnen mijn ploeg, verwacht namelijk niet dat de prijzen voor hun buitengewoon hoog gaan worden dat het je aan het denken gaat zetten.
VdP zal nog wel even goed over nagedacht worden hier. Zie hem eigenlijk wat minder punten scoren dan in de giro maar omdat ik toch wel fan ben is het lastig om hem er buiten te laten en daarnaast is hij wel in staat om te verassen.
Speculeerden ze bij Scorito in etappe 12 van de Giro in het verslag met de vraag wat je zou over hebben voor Jan Janssen in je Tourploeg niet op het feit wat we voor Pogi zouden willen betalen? 5,6,7 of 8 miljoen.....
Uitslag:
5M 25%
6M 28%
7M 19%
8M 28%
Ik denk dat ze 8M voor hem gaan vragen!!
@De Tourminator: Die prijzen had ik zelf ook in gedachten. En zelfs dan zijn ze (Pogacar, Roglic, Van Aert) eigenlijk nog te goedkoop en te interessant om thuis te laten voor m'n gevoel, al hangt dat af van het totaal budget natuurlijk. Ze zijn gewoon zó bizar allround dat je ze overal kan opstellen. Tijdrit, heuvels, bergritten, punch, kasseirit, Wout dan in de massasprints. En dat allemaal in één renner, dat is perfectie voor een Scorito-renner. En ze stellen eigenlijk nooit teleur.
Want als je Roglic 'maar' 6M maakt, hoe duur kan je dan renners als Mas en A. Yates (en types als Landa en M.A. Lopez) nog maken die eigenlijk alleen maar kunnen klimmen?
Eigenlijk zou er nog 1M bijop moeten bij Pogi, Roglic en Wout.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.