Scorito - Tour de France 2022

1 2 ... 144 ... 196 197
Odin

'@drop drover

De tour etappe die Lars boom won

drop drover

'@Odin thanks!
Best lang geleden, dus laat ik het mezelf niet moeilijker maken dan het nu al is.

Keshi

Itt sommige andere scorito spelletjes is dit geen kopmannenspel. Wie durft een andere kopman dan Van Aert te kiezen?

Platje

Voor alleen morgen bedoel je Keshi? Bij mij wordt ie zeker geen kopman, die heeft vandaag zn kans gehad en zal morgen wat minder vrijheid krijgen denk ik (afhankelijk van hoe de koers loopt)

Swapfiets

Help. Houd zelf absoluut niet van die "renner A, B of C?" vragen - zeker zonder verdere onderbouwing of eigen redenatie. Echter kom ik er voor morgen oprecht niet uit! Bovendien denk ik dat meerdere mensen met dezelfde overweging(en) zitten, dus ik hoop dat andere ook wat aan de discussie hebben. Dus, wiens kenner inzichten helpen mij de keuze de maken voor mijn 9e plek in de dagopstelling?

Philipsen - Zou dit goed moeten kunnen, echter lijkt het redelijk vanzelfsprekend dat de kaart MVDP wordt getrokken door Alpecin. Hoe hoog kan Philipsen eindigen in dat geval?

Van Poppel - Blijft zelf stoïcijns aangeven dat hij de 'Vlasov babysit' rol binnen de ploeg vervult, terwijl die even doodleuk drie keer achter elkaar top 10 rijdt. Zou deze kasseienrit ook prima moeten kunnen overigens. Wie zal er bij Bora echter eerder vrijheid krijgen nu het geen klassieke sprintersetappe meer is: Danny of Politt?

Jakobsen - Gaf vandaag aan dat hij ook erbij wilt zitten morgen, ondanks dat "andere mannen (neem aan Lampaert en/of Senechal) naar voren worden geschoven". Geven jullie Fabio een kans op top 20?

Dainese - Zie mensen hem meenemen morgen. Heb zelf geen idee waarom, dus ik word graag verlicht.

Mijn 8 zekere plekjes voor morgen zijn: Pog, Rog, Vingegaard, MVDP, vAert, Küng, Pedersen & Kristoff. Neig voor P9 momenteel zelf naar Philipsen of Van Poppel, maar ik hoor graag jullie meningen. Bij voorbaat dank!

Chef83

Vingegaard die heeft nog nooit echt goed over kasseien heen gereden? Ik laat hem thuis denk ik

Aleen zit ik dan met een pleje voor
Thomas?
Van poppel ? Maar ja vlasov in ze team
Martinez ?
Walscheid?

Dion

Erg lastig morgen, voorlopige opstelling:

WVA
MVDP (c)
Roglic
Pogacar
Sagan
Kristoff
Pedersen
Küng
Vingegaard

Heb Philipsen, Mozzato en Lutsenko op de bank.

- Küng is twijfel maar heb toch kleine hoop op veel punten.
- Philipsen zal wel niet heel hoog eindigen want verwacht dat ze voor MVDP gaan.
- In het geval dat Mathieu het geel pakt morgen is een Vingegaard nog maar 6 punten waard, verwacht hem geen top 20.

Neig er dus naar om Vingegaard te banken en met Mozzato een gokje te wagen.

Laatst gewijzigd
bartje

Ik kan er geen vinger op leggen maar ik vrees eigenlijk voor MvdP. Ik denk dat hem het ritme ontbreekt, hij straalt niet die lol EN die rotsvaste overtuiging van eigen kunnen uit. Twijfel zelfs? Uiteraard heb ik hem meegenomen om een aantal ritten en deze met een hoofdletter, maar ik denk dat ik hem toch bank ten gunste van G. Ik cap hem zeker niet.

Dan maken we van Aert gewoon weer kopman, ik denk dat hij voldoende vrijheid binnen de ploeg heeft om ook in deze rit voor zijn eigen kansen te mogen gaan. Dat is ook tactisch handig omdat na de kasseien voorlopig nauwelijks kansen zijn voor zijn concurrenten om de groene trui van hem af te pakken, en er dus veel ruimte is om Roglic en Vingegaard bij te staan, precies waar zij die steun goed gebruiken kunnen.

Mocht ik gelijk krijgen dan ben ik wel blij dat ik anderen heb die MvdP kunnen vervangen, maar ik hoop natuurlijk dat ik het gruwelijk mis heb.

Berend

Ik heb ook luxeproblemen.

Ik zag hierboven iemand spreken over 14 punten voor Roglic/Ving, en dat klopt (in een eerdere vlaag van verstandsverbijstering kwam ik op meer punten, maar toch) Als Aert zou winnen (denk ik niet) zelfs 24 pp.... Toch de moeite wel waard ;)

Daarom denk ik dat ik Pogacar "moet" banken, want ik heb daarnaast:

- VdPoel (C)
- Aert, Roglic, Ving
- Matthews, Sagan, Pedersen, Philipsen, Kristoff

Dus feitelijk moet ik kiezen tussen de slechtste van die laatste 5 (Matthews denk ik) of Pogacar. Lastig.
Ow en ik zou Ganna en G. Thomas ook wel op willen stellen.

Mogen we er 12?

Laatst gewijzigd
zomaareens

Kan Jungels kaaseitjes?

Wicked Wout

Is de paus katholiek?

Kip

Berend, Bling wissel

arjenzvob

Wat betreft Küng: grote kans dat hij mag babysitten he. Die kans lopen we allemaal een beetje met de kasseikleppers die een kopman of kopmannen hebben. Mohoric, van Aert, Naesen... Blijft een gok!
Ik hoop op een schitterende etappe en niet al te veel frustraties!
Matje kopman
van Aert
Jakobsen
Vingegaard
Pedersen
Mohoric
Walscheid
Philipsen
Pogacar

Roglic, Cort, Kron, Cattaneo o.a. op de bank.

HATECE

Het voegt mijns inziens (zeker in de finale) niet veel toe om een hele ploeg of dat wat er van over is bij de kopman te houden. 2 a 3 renners is voldoende op dit parcours en bij eventuele pech.

Ik zie dan ook niet in waarom mannen als Kung, v Poppel, Ganna, Wout etc geen ruimte zouden krijgen zodra de koers zich daarvoor leent en ze een reeel kans hebben op winst (vanuit een kopgroep).

ronvisser

'@zomaareens Jong Bubbels heeft in het verleden bewezen alles te kunnen behalve sprinten. In 2019 ontpopte hij zich tot een begenadigd kasseienvreter, zie ProCyclingStats.

jenzrscl

Lijkt me sterk dat ze kung gaan opofferen als gaudu niet overt kasseitjes komt. Staat nog top 10, kans op ritwinst.. Voor franse ploeg toch wel belangerijk.

Sjas Patatje

Gaudu: 'Vier á vijf jongens kunnen mij ondersteunen'
Nu volgt dus de kasseienrit, niet echt iets voor een lichtgewicht als Gaudu. De Breton zal moeten rekenen op de ervaring van Stefan Küng, dit jaar derde in Parijs-Roubaix. 'We willen zo lang mogelijk met zo veel mogelijk jongens rondom David blijven', stelt ploegleider Philippe Maduit. 'Dat is het enige doel.'

Dat wordt geen Kung vandaag... eeuwig zonde, gezien zijn vorm dit seizoen.

ProScoritoManager

Op dit forum is G. Thomas veel genoemd als AK man die de kasseitjes prima over kan. Maar is dat dan prima in de zin van 'hij zal zijn klassement daar niet verliezen' of prima in de zin van 'die rijdt wel even lekker een top10 plek binnen'? Want ik twijfel voor het laatste plekje tussen hem en v Poppel en neig toch naar die laatste.

Dumoulist

Persoonlijk zou ik vandaag alleen renners opstellen van Jumbo, Ineos, Bora, Quick-Step, Trek, Alpecin + Pogacar. Voor de rest is er te weinig ruimte op de weg en zullen daardoor niet in de voorste groep finishen.

Sies

Zoveel scenario's mogelijk vandaag. Ik probeer vooral te gokken op de renners die geen echte klassement kopman hebben omdat die sowieso de vrijheid krijgen, of renners waarvan duidelijk gecommuniceerd is dat ze geen team orders zullen hebben.

Ik denk dan aan Pedersen, Stuyven, Kristoff, Cockpit, vd Poel, Asgreen, Lampaert, Senechal. Uiteaard zal ik v Aert ook opstellen. Maar een Küng, Mohoric, v Baarle en dat soort mannen vind ik tricky.

Paar dark horses (mocht je ze hebben): Moscon, Eekhof, Walscheid, F Vermeersch.

Of zien jullie dit heel anders?

Barrygoal

Ik heb Kung en van poppel op de bank vanwege teamorders. Alleen bij die laatste moet ik het nog maar zien....
Thomas en Lutsenko staan er voorlopig nog naast omdat de Jumbo truipunten voorlopig mijn voorkeur genieten.
Opstelling:
MVDP (C)
v Aert
Poga
Vingegaard
Roglic
Philipsen
Kristoff
Hofstetter
Pedersen

Barrygoal

Zijn er eigenlijk nog mensen zonder van Aert in hun team vanwege de vermeende blessure ?

Zonderman

/

Laatst gewijzigd
HATECE

Het blijft gokken. Teveel scenario's

Keuze wel
Pedersen (c)
Wout
MvdP
Bissegger
Roglic
Kung
van Poppel
Walscheid
Ganna

Keuze niet
Vingegaard
Pogacar
Thomas
Lutsenko
Philipsen
Jakobsen
Dainese

Hopen op wat puntjes, maar vooral een mooie koers!

albert n

Mooi weer, dus kans op snelle rit. Jumbo en Ineos zullen gas geven om als eersten op de kasseien te komen. Maar daarvoor zitten 69 kilometer! Dus vluchters. Of er wordt vanaf het begin keihard gereden want het is een korte etappe. Ik ga voor het laatste. Dus nog maar ff prakkedenken

1 2 ... 144 ... 196 197

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.