Scorito - Tour de France 2022

1 2 ... 160 ... 196 197
Guido73

Iemand enig idee wat er met ringel (Felix Großschartner) aan de hand is?
Vind niet meteen iets terug maar is hij misschien gevallen in de kasseienrit ofzo want gisteren op 5 min en vandaag op 13 minuten lijkt me iets te veel van het goede.

bartje

Gelukkig iets teruggepakt van het grote verlies van gisteren en dus hatsee opbaar morgen. Die etappe heeft alles om weer een vijftig kilometer gevecht te worden om in de kopgroep te komen, met als bonus een tussensprint voor de Groenen, en hoe dan ook mijn aanvallers in de opstelling:
Pogi
Mollema
Lutsenko
Moscon
Fuglsang
Vingegaard
Van Aert (C)
Thomas of Pinot
Gaudu of Roglic

Thomberg

'@Papa Bart, Moscon zou ik er uit laten. Los van dat het een Astana is, heeft hij weer(?) een knieblessure las ik ergens

vevie

Mas is toch altijd de ‘juiste’ keuze. Als er 1 AK-man is die altijd constant is dan is het Mas. Daar was iedereen het wel over eens. Het ging hier eigenlijk altijd over de punten die hij zou pakken, dat hij mee zou doen voor top 5 a 6 was een gegeven.

Vlasov is gevallen, maar heeft ook in de Giro en Vuelta laten zien dat hij nog moet leren om constant te zijn. Kende toen ook zeker mindere dagen. Top 5 was hier echt het hoogst haalbare. Pas als 1 van de jumbo mannen zou wegvallen zou het podium voor hem in zicht komen. Ook voor de rest, trouwens. Roglic gaat ze de komende weken ondanks zijn achterstand ook allemaal voorbij gaan. Gaat tussen Roglic en Thomas voor plek 3. En dat is ook alleen maar zo door zijn val in de kasseienrit, anders stond Roglic zeker voor de overige AK mannen die nu voor hem staan.

Laatst gewijzigd
Thomberg

'@vevie, klopt maar Mas wordt dan normaal 5de met 180 punten en een Vlasov haalt dan normaal (in mijn ogen) een stuk meer punten. Zonder val zou hij er gister ook bijzitten in dat soort punch finales. Dan kan Vlasov 8 worden maar wel 250 punten pakken.

Poule d'Or

En Mas moet nog wel op zijn fiets blijven zitten. In vier rondes dit jaar is hij drie keer hard gevallen. Wordt spannend bij de eerste afdalingen straks.

vevie

'@Thombeg: klopt, het ging altijd om het puntenaantal. Ik denk dat we allemaal wel weten dat Mas een topper is. Dat hij voor Vlasov zou eindigen is echt niet verbazingwekkend. Ik heb Vlasov geselecteerd op basis van potentieel. Ik dacht misschien is dit de ronde waar hij echt de stap zet. Er is op zich nog niks verloren. Hij kan net als Roglic gewoon aan de bak en dan zou hij bergop beter moeten zijn dan een heleboel renners die voor hem staan. Plek 5-8 is wat mij betreft nog mogelijk.

MayoJaune

Durft iemand van der Poel alweer aan morgen

Laatst gewijzigd
groppiestan

'@mayojaune je bedoeld de gok of hij afstapt?

Bzuidema

VDP geeft aan zich al een stuk beter te voelen dan gisteren. maar gaat morgen nog niks doen. pas 2e en 3e week weer kijken wat hij kan. hij zet zijn kansen op philipsen.

Thomberg

'@vevie volgens mij zijn we het eens over Mas

@bzuidema, bron?

Bzuidema

'@Thombeg

https://www.ad.nl/video/productie/mvdp-voelt-zich-beter-eigenlijk-wel-zin-in-alpe-d-huez-314479?fbclid=IwAR3cmmbDRoF_OcHkpnPhuWgjhWjnaPRUf9qdw9ekhMAvwxWj11BJAp-XJtc

kevinraar

286 punten gehaald gezakt van 85.3 naar 83.7

J. Bernal

Morgen is een vluchtersritje toch? Denk dat veel ploegen een mannetje mee willen hebben. En wie gaat dan de kopgroep terughalen? Jumbo voor Van Aert misschien, of BikeExchange voor Mathews?

Thomberg

'@bzuidema, thanks! Het blijft wel VDP maar hij zal zich wel rustig houden… waarom Philipsen morgen? Die overschatten ze echt. Of hij moet in de aanval gaan dan?

@frikandel, jumbo gaat niet controleren voor van Aert. Hooguit Alpecin. Maar ze kunnen net zo goed Philipsen meesturen dan. Net als BEX die Matthews mee kan sturen

Thomberg

Mooie quote op Feltet: “ Nu weet je het natuurlijk nooit met Alpecin, die waarschijnlijk gelooft dat Jasper Philipsen kan winnen op Alpe d'Huez”

kevinraar

mij team voor morgen
pogacar
roglic
viningaard
vlasov
mas
van aert
gereurro
meintjes
paret- peintre

twijfel nog over van der poel

Monsieur PiPi

Hi allen, ik meen gister op de Belg gehoord te hebben dat Bissegger wederom gevallen was. Ik kan daar zelf niets over vinden. Ik vind het een leuke keuze voor morgen maar ben benieuwd naar zijn algehele gesteldheid. Weet iemand meer?

fringale

Weet iemand wat er met Lafay aan de hand is ? In mijn ploeg gezet voor een rit als vandaag maar lijkt als een pannekoek rond te rijden.

Thomberg

'@fringale, Lafay komt op dit podium gewoon tekort. Dat is het, niks bijzonders aan de hand

zomaareens

Hoe kan philipsen nou winnen hier?

kevinraar

Stellen jullie van der poel op?

Phoenix0000

Ik zit ook een betje met mannen als Poppel, Sagan en Philipsen voor vandaag.
Hebben niet veel kansen verder en gaan hier niet winnen, maar wellicht wel mee in een grote break en daarom opstelwaardig. En moeten MvdP idd geloven als hij zegt niks te proberen? In ben geneigd dit wel te doen.

Fiepke

Nee, maar dat komt omdat ik hem niet in m'n 20-koppige team heb :)

Na een derde van de Tour mag ik niet klagen met 98% en weinig gespendeerde puzzeltijd (nog geen 3 uurtjes). Bewust MVDP niet meegenomen, maar dat was echt een gok. Voor hem Kristoff meegenomen voor kasseien en extra sprintpunten en Haig opgewaardeerd naar DFM. Heeft ook nog niet echt z'n uitwerking in de punten.

Vaak de goede kopman (Jakobsen, Van Aert en Pogacar) en met team- en truipunten kom je een heel eind.

Mijn zwakke plek is de aanvallerskern. Daarvoor heb ik Storer, Cattaneo, Bettiol en Woods. Die laatste 2 gaan vandaag zometeen mee, samen met de klassements- en truimannen. Hopen om de schade daarmee te beperken.

Bzuidema

Vandaag maar in de aanval met Kung, Mollema , Mohoric en geurreiro. mocht het toch een sprintje worden dan nog met van aert pogacar en matthews. Van der poel zou dit perfect kunnen maar die laat ik nog even op het bankje.

1 2 ... 160 ... 196 197

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.