Gelukkig iets teruggepakt van het grote verlies van gisteren en dus hatsee opbaar morgen. Die etappe heeft alles om weer een vijftig kilometer gevecht te worden om in de kopgroep te komen, met als bonus een tussensprint voor de Groenen, en hoe dan ook mijn aanvallers in de opstelling:
Pogi
Mollema
Lutsenko
Moscon
Fuglsang
Vingegaard
Van Aert (C)
Thomas of Pinot
Gaudu of Roglic
Mas is toch altijd de ‘juiste’ keuze. Als er 1 AK-man is die altijd constant is dan is het Mas. Daar was iedereen het wel over eens. Het ging hier eigenlijk altijd over de punten die hij zou pakken, dat hij mee zou doen voor top 5 a 6 was een gegeven.
Vlasov is gevallen, maar heeft ook in de Giro en Vuelta laten zien dat hij nog moet leren om constant te zijn. Kende toen ook zeker mindere dagen. Top 5 was hier echt het hoogst haalbare. Pas als 1 van de jumbo mannen zou wegvallen zou het podium voor hem in zicht komen. Ook voor de rest, trouwens. Roglic gaat ze de komende weken ondanks zijn achterstand ook allemaal voorbij gaan. Gaat tussen Roglic en Thomas voor plek 3. En dat is ook alleen maar zo door zijn val in de kasseienrit, anders stond Roglic zeker voor de overige AK mannen die nu voor hem staan.
'@Thombeg: klopt, het ging altijd om het puntenaantal. Ik denk dat we allemaal wel weten dat Mas een topper is. Dat hij voor Vlasov zou eindigen is echt niet verbazingwekkend. Ik heb Vlasov geselecteerd op basis van potentieel. Ik dacht misschien is dit de ronde waar hij echt de stap zet. Er is op zich nog niks verloren. Hij kan net als Roglic gewoon aan de bak en dan zou hij bergop beter moeten zijn dan een heleboel renners die voor hem staan. Plek 5-8 is wat mij betreft nog mogelijk.
'@bzuidema, thanks! Het blijft wel VDP maar hij zal zich wel rustig houden… waarom Philipsen morgen? Die overschatten ze echt. Of hij moet in de aanval gaan dan?
@frikandel, jumbo gaat niet controleren voor van Aert. Hooguit Alpecin. Maar ze kunnen net zo goed Philipsen meesturen dan. Net als BEX die Matthews mee kan sturen
Ik zit ook een betje met mannen als Poppel, Sagan en Philipsen voor vandaag.
Hebben niet veel kansen verder en gaan hier niet winnen, maar wellicht wel mee in een grote break en daarom opstelwaardig. En moeten MvdP idd geloven als hij zegt niks te proberen? In ben geneigd dit wel te doen.
Nee, maar dat komt omdat ik hem niet in m'n 20-koppige team heb :)
Na een derde van de Tour mag ik niet klagen met 98% en weinig gespendeerde puzzeltijd (nog geen 3 uurtjes). Bewust MVDP niet meegenomen, maar dat was echt een gok. Voor hem Kristoff meegenomen voor kasseien en extra sprintpunten en Haig opgewaardeerd naar DFM. Heeft ook nog niet echt z'n uitwerking in de punten.
Vaak de goede kopman (Jakobsen, Van Aert en Pogacar) en met team- en truipunten kom je een heel eind.
Mijn zwakke plek is de aanvallerskern. Daarvoor heb ik Storer, Cattaneo, Bettiol en Woods. Die laatste 2 gaan vandaag zometeen mee, samen met de klassements- en truimannen. Hopen om de schade daarmee te beperken.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.