Scorito - Tour de France 2022

1 2 ... 46 ... 196 197
Antonini

De kapper van ISN zou interessant zijn voor 1M of minder.

Valvuillerdemoz

Ja, zeker. Als je wilt gaan voor de Barbier-o-award.

Wel balen dat nu de Capiot-optie verraden is, trouwens. 🤪

Laatst gewijzigd
De Haai van Milheze

Capiot is inderdaad een serieuze optie. Absoluut geen zekerheidje, maar dat zijn wat mij betreft Bennett, Sagan, Bol en Coquard ook niet.

De befaamde kapper ook een optie als 'ie echt, echt budget blijkt te zijn haha. Israel heeft wel vrij veel sprinters in de equipe, dus je zou verwachten dat ze een sprinter meenemen. Voor B&B eventueel nog Mozzato? Venturini bij AG2R? Kanter bij Movistar?

Yskoud

Met dit budget hoef je toch helemaal niet je toevlucht te nemen tot de C-categorie sprinters? Zelfs een C-sprinter kan je maar 4 a 5 keer opstellen voor een leuke 8e tot 15e plek in de sprint...

Landaluze

Zit wel in de knoop met de sprinters. Jakobsen én Philipsen is toch teveel vh goede. Kristoff en Pedersen zijn 2 en 3. WVA tel ik als 4de. Voor de vijfde plaats twijfel ik enorm tussen Hayter (als die al meedoet en als die dan al mag sprinten?), Matthews (maar zit met de beuker in zijn ploeg), Cort/Coquard (toch niet de mannen voor het vlakke werk).

That's it...

MightySosa

'@Landaluze De sprinters vind ik zelf ook de lastigste puzzel. Ik heb momenteel dezelfde sprinters als jij hebt + Bling, maar Bling is geen zekerheid en de andere renners zijn het ook allemaal net niet.. Hopelijk worden er nog wat mooie sprinters toegevoegd.

Wielertje12

2,5 M voor Hayterrr

snoek1974

'@. Proscorito

Ja , in de 500 / 750.000 kant praat je over opvullers

Heb er op dit moment 3

2 aanvallers waarvan 1 een aardige tijdrit heeft en ook als puncher meekan , een aanvaller die misschien wel meedoet voor de bergtrui en een dark horse die voor top 5 witte trui gaat als die mag .

Ineos heeft aardige renners maar die worden meestal opgeslokt door team orders m anders was Kwiatkowski een leuke opvuller geweest ..

5 sprinters op dit moment , dus misschien dat in de range tot 1 miljoen iemand nog vervangen wordt door een budget sprinter .

snoek1974

'@ landaluz , heb juist wel Jacobsen en Philipsen met nog de 3 sprinters die jij meer noemt , er moet juist gekozen worden voor kwaliteit ipv kwantiteit , wordt een probleem wanneer iemand valt of door Corona eruit moet .

Bode80

Bijzonder dat Ewan niet genoemd wordt hier. Voor €3m een koopje en kan een heuvel over.
Na Jakobsen toch de beste sprinter in dit veld of zien jullie dat anders?

snoek1974

Bij Ewan ben je bang dat die niet uitrijdt waardoor je m eigenlijk voor 3 etappes meeneemt
Mocht die m wel uitrijden is het een prima optie

Landaluze

Ewan rijdt altijd voor de eerste plaats en lukt dat niet laat ie gaan. Kan dus net zo goed 9de worden. Of 153ste.

KV

Jammer dat Ewan niet nog wat meer rijdt (bv Belgium Tour) om te zien hoe het met zijn "heuveltjes verteren" gaat, want in de Giro was dit plots toch maar zeer matig, vermoedelijk wel nog tgv zijn valpartij, maar toch...

Anders vind ik het misschien ook wel de "beste" Jakobsen-light optie, maar wel dus met een vééél mindere zekerheidsfactor.

KV

Bardet gaat trouwens genieten van de omgeving in de julimaand, dus voor die prijs valt die al af.

MightySosa

Landa van zowel de startlijst op PCS als in Scorito verwijderd.

Edit: wie denken jullie dat zijn plaats in gaat nemen en wie van Bahrain dit interessanter? Er van uitgaande dat Haig en Caruso een beschermde status hebben, zou het nu kunnen betekenen dat Mohoric minder aanvallend zal gaan fietsen? Wat denken jullie?

Laatst gewijzigd
lordnelom

Verwacht dat Mohoric gwn voor zijn eigen mag rijden, Haig en Caruso zie ik tussen de plekken 5 en 15 in het klassement eindigen en om daarvoor heel de ploeg in dienst te laten rijden zullen ze bij Bahrain niet snel doen. Mohoric zal net als vorige tour een of meerdere etappes willen winnen. het parcours is voor m gemaakt

Scoritop

Ewan zal prima uitrijden mits fit!

@KV wat bedoel je met Bardet?

Edit: Ah ik zie nu het bericht

Laatst gewijzigd
Landaluze

Caruso, Haig en Mäder voor GC/Bollentrui
Mohoric en Teuns voor dagsucces (welke van de twee het interessantst is laat ik voorlopig in het midden, de prijs is in het voordeel van Mohoric, de openingsritten t.e.m. Planche perfect voor Teuninho)

Ik zie Mohoric in bepaalde ritten zeker zijn knechtenrol vervullen,maar ik zie hem evenzeer ritten trachten te kapen die hem liggen. En zo zijn er wel wat.

Nog aangevuld met LL Sanchez, Williams, Pernsteiner,...
Die kunnen nog wel wat helpen ondersteunen. Verder toch vnl. een vrijbuitersteam.

GUERRILLA

TheBest

Enkele namen die ik nog maar weinig voorbij heb horen komen zijn Teuns (1.5), Schachmann (750k), Mohoric (1). Waarbij Teuns en Mohoric een sterk voorjaar hebben gereden.

Teuns heeft vervolgens nog een etappe gewonnen in Romandie, maar heeft zich in het vervolg van Romandie en afgelopen week in de Dauphine weinig(?) laten zien. Kan hij zijn vorm uit het voorjaar terug vinden kan het best een leuke renner zijn voor de punch- en heuvel etappes. Wellicht zelfs met enkele uitvallers in je klimteam als extra aanvaller in de bergen? won vorig jaar toch ook wel een hele zware bergetappe..

Mohoric ook echt een sterk voorjaar, heeft alleen na de voorjaarsklassiekers geen wedstrijd meer gereden. Ik heb tegenwoordig niet meer het idee dat dit een groot probleem is. Hij zal goed getraind hebben(?), en zal de ronde van Slovenië nog even meepakken om in vorm te raken.

Ik verwacht ook dat die mannen van Bahrein wel voor eigen kansen mogen rijden. Dit mochten een Buitrago tenslotte in de Giro ook terwijl Landa 3de stond..

Schachmann het hele jaar nog bijna niet gezien. Hele voorjaar met een blessure of ziekte gesukkeld(?) maar ik krijg het idee dat die langzaam op niveau begint te komen. Multifunctionele renner die je zowel in de heuvel, punch en tijdrit etappes kan opstellen.

Zijn er meer mensen die deze jongens overwegen?

Antonini

TheBest die vormen de categorien MvdP-Light:
1.5M-MvdP-Light, samen met Cort, Hirschi (?)
1M-MvdP-Light, samen met Woods, Mollema, Asgreen, Stuyven, Cosnefroy, Benoot (?)
750k-MvdP-Light, samen met Bettiol, Guerreiro, Kragh Andersen, Madouas, Fuglsang, Simmons, Hermans

Allemaal leuk, geenidee wie er wanneer het sterkst is en hoe vaak ze gaan rijden.

Laatst gewijzigd
La Primavera

Deze Bardet-fan had hem liever voor 2,5 miljoen gehad. 3 miljoen komt net niet lekker uit helaas. 2,5 miljoen leek mij een faire prijs on de Giro. Vind dat ook wat raar dat hij 500k duurder is met ziek af te stappen. Maarja…. wie ben ik.🤷‍♂️

Hij is exact even duur als in de Giro. Namelijk 5,6% van het budget.

Primavoormij

Hermans, mijn dark horse is genoemd, fuck, bekertje weg

Maurimaler

'@TheBest
Schachmann heeft bij mij een kans gekregen omdat hij multifunctioneel is zoals je zegt.
En nu toch ook wel een goede vorm lijkt te hebben.

Om het nog over over C-sprinters te hebben bij Arkéa hebben ze er nog eentje die in de Dauphiné gewoon redelijk mee sprintte.
En dat is een jonge Fransman, in een franse ploeg, in de Tour de France, dus er is een kans dat ze Capiot niet laten sprinten, maar die acht ik wel zeer klein.
Ze kunnen ze ook allebei laten mee sprinten zoals in de klassiekers maar dat is iets minder logisch voor in de Tour de France.

joris dor

Wat denken jullie van Bettiol? Die is toch wel aardig gerpijsd, maar in hoeverre zal die de kansen krijgen om zichzelf te tonen? Ik vrees er zelf wat voor, wat is jullie idee?

MightySosa

EF moet punten pakken voor hun UCI notering, je kan ervan uitgaan dat de EF rijders genoeg ruimte krijgen. Uran als kopman is niet iemand waar ze als team bij moeten blijven. Rigoberto blijft altijd wel bij de toppers er aan vast plakken.

1 2 ... 46 ... 196 197

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.