Scorito - Tour de France 2022

1 2 ... 81 ... 196 197
puntenjager

'@kanarie Goed nadenken

Wielertje12

Stel Groenewegen valt uit, dan denk ik dat Matthews nog niet gaat sprinten maar Mezgec zich in die strijd gooit

Inspectah

Hallo allemaal. Ik geniet al even mee van de discussies, de ene al zinvoller dan de andere, dus nu de Tour om de hoek loert wil ik ook zelf beginnen met bijdragen. Ik heb afgelopen Giro net naast een tweede gouden bekertje gegrepen (98,9%).

Nu, mijn bevindingen voor de Tour:
Het budget is zoals reeds aangehaald inderdaad ruim. Het is mogelijk een team te maken met 16 van de 20 top competitors volgens PCS - of met 19 van de 20 zonder Pogi maar waar ben je dan mee bezig?

Achter die forfait van Wout voor het BK moet je verder niets zoeken.

Tenslotte ga ik ook geen overdaad plegen wat betreft Pogi's ploegmakkers. Er gaat er hier waarschijnlijk 1 (of geen) mee. Bijvoorbeeld een Bjerg levert die bijna 300 punten van vorig jaar alleen maar op als je hem daadwerkelijk elke dag opstelt vanaf dat Pogi in een trui rondrijdt. Ga dan liever uit van de intrinsieke sterkte van je team. Een Majka zou wel interessanter kunnen zijn omdat hij mogelijk punten gaat pakken wanneer Pogi dat zeker gaat doen (in de sprintersritten zijn Pogi en Roglic zelf natuurlijk prima opvullers).

Laatst gewijzigd
RiesKos

'@Inspectah Je hoeft je om mij geen zorgen te maken hoor. Ik heb Guillaume Martin al sinds dag 1 in mijn ploeg.

Wat ik me wel afvraag is of Tim Wellens de moeite waard is. Voor 750k een koopje lijkt mij. Kan toch zo maar eens 5 keer bij de eerste 10 eindigen. Toch goed voor zo'n 150 denk ik dan maar. Misschien kan WellensNietens zijn licht daar een keer over laten schijnen.

En waar is nasibal toch gebleven?

Laatst gewijzigd
wielergekkie

Nou Caruso & Haig beide voor een klassement. Dan zal de pickrate van Caruso toch wel echt hoog worden aangezien zijn prijs

Wout van de kaart

Ben wel benieuwd hoe jullie denken over het jongerenklassement achter Pogi.
Nu Mader ook is uitgevallen vind ik het vrij lastig te voorspellen wie er nu uiteindelijk bovenaan drijven. Want doen volgens mij ook weinig jongeren mee en helemaal die uberhaubt een klassement kunnen rijden.

-Mcnulty verwacht ik aan het begin hoog die er bij de kasseien al door heen valt en geen klassement meer heeft. Ook lager in de rang als Majka verwacht ik.
-Storer zal denk ik puur gaan aanvallen, maar daardoor wel extra interessant als ie toevallig hoog staat in het klassement ( voor die paar puntjes )
-Jorgenson zou in principe ook een klassement kunnen rijden, maar knechten voor mas?
-Kom daarna uit op mannen als Leknessund en Kron. Die misschien wel een klassement gaan rijden?

Wel max voor plek 10-20 allemaal denk ik. Maar het levert natuurlijk ook nog een extra eindbonus op

Laatst gewijzigd
Astarloa

Bij mij staat Matthews er nog altijd in. De aanwezigheid van Groenewegen betekent niet dat Matthews niet sprint. Dit jaar ook meerdere keren met Groves gesprint. Gecombineerd met het parcours en zijn ervaring en huidige vorm vind ik 2 miljoen een schappelijke prijs voor wat hij aan punten kan binnenhalen. Hij wint inderdaad niet veel maar staat garant voor meerdere top 10 uitslagen.

Alucard

Het raadsel genaamd Pidcock zou met een beetje rugwind ook veel witte trui punten kunnen pakken. Vind hem echter te riskant, gezien zijn meervoudige fysieke kwetsbaarheid en bekende onvoorspelbaarheid.

floda

Is er nou zojuist een sprinter/tijdrijder voor 500k ingekomen? Of moet hij alleen oppassen op de klassementsrenners?

wielergekkie

'@Floda dat laatste ga ik vanuit

Kanarie

Etappes 8, 9 en 10 lijken mij allemaal voer voor vluchters. Wat denken jullie?

floda

Ik weet dat we in begin een uitgebreide discussie hebben gevoerd over mas. En daarin was ik nogal uitgesproken om hem niet mee te nemen gezien het beperkt aantal etappes waarin hij scoort. Maar als ik deelnemersveld nog eens langs ga, is hij de vierde klimmer van de tour vooral op langere en zwaardere klimmen. Als je er vanuit gaat dat er 4 etappes voor de klasssementsrenners zijn en dat hij 6e wordt in eindklassement, pakt hij al 5x36 punten. Laat hij dan in de andere 3 klimetappes gemiddeld 13e worden bij elkaar nog zo’n 50 punten. Zit hij toch op 230 punten. Nu snap ik wel dat yates/vlasov/haig meer punten pakken in de meer punchy etappes maar daar hebben de meeste teams toch ook wel genoeg andere renners voor. Dus als je het zo bekijkt dan is hij wel de beste puntenpakker tussen alle klassementsmannen in de etappes waarvoor je ze hebt meegenomen

RiesKos

Etappes 8, 9 en 10 lijken mij allemaal voer voor vluchters. Wat denken jullie?

Ja en nee. Ligt er aan wat je onder vluchters verstaat. Etappe 8 verwacht ik misschien wel een vroege vlucht, maar ik denk niet dat die heel veel ruimte krijgen. Pas in de laatste 50 km verwacht ik de echte beslissing. Misschien zelfs pas in de laatste 10 km. Dan zullen de ploegen met de puncheurs strijden om een plekje onderaan de laatste klim. Etappe 9 en 10 zijn inderdaad voor vluchters, maar wel vluchters die aardig kunnen klimmen. Verwacht daar renners die alvast wat punten willen sprokkelen voor de bolletjestrui.

Laatst gewijzigd
Oliveo4

Matthews meerdere keren met Groves gesprint? Wat een onzin. 1x, en toen rolde die rustig uit naar een 7e plek. Kijk even naar de rest van de top 10 in die uitslag.

ralfinho77

Mijn voorlopige selectie met pogacar, vinegaard, mas, O’Connor, gaudu, pinot, vlasov, quintana, caruso, cattaneo, storer, kung, aert, jakobsen, Philipsen, ewan, matthews, mvp, hayter, bouchard.

Maar nog wel een aantal twijfels

floda

Zit nu trouwens ineens zonder ineos en dat is met risico op ganna in trui en maar 5 sprinters voor de eerste etappes ook weer geen goed idee.

ralfinho77

Quintana en pinot denk ik kandidaat bollen trui. Beide zijn 1,5

De Tourminator

Het blijft zoals ieder jaar wachten op de definitieve namen en de intentie van de verschillende ploegen. Na dit weekend kunnen we echt aan de slag....

Thomberg

Vanuit Bahrein presentatie leek Haig nét meer kopman maar Caruso hoeft nooit te knechten natuurlijk.

Mohoric wel als knecht aangemerkt! Mag ook etappe winnen maar moet ook knechten. Is wel anders dan vorig jaar

Wellens Nietens

'@Richasse Patate - Team WellensNietens neigt naar Nietens dit jaar. Wellens kan best een leuke Tour rijden maar het wordt lastig te voorspellen welke etappes hij uit zal kiezen.

Kraaijvanger

Zal een Bettiol ook mee sprinten in de vlakke etappes?

ploep

Iedereen Cattaneo al in de ploeg? Over zekere punten gesproken.

ploep

'@rick uiterloo daar is hij te trots voor
en niet snel genoeg
en het is niet de giro

Laatst gewijzigd
Dumoulist

'@Pierlo Na de tuimelperte van Asgreen stond Cattaneo steevast in mijn team. Echter heb ik vandaag Cattaneo ingewisseld voor Mollema.

Alleen nu zie ik dat Bouke vandaag qua resultaat tegenviel op het NK. Heeft misschien iemand hier wat meer informatie over? Had hem toch zeker wel in de top 5 verwacht op dit parcours.

Thomberg

'@rick Met alle respect, waarom verwacht je dat überhaupt? Bettiol is geen sprinter.

1 2 ... 81 ... 196 197

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.