Scorito - Vuelta a España 2022

1 2 ... 104 ... 114 115
RvhC74

'@Pirazzi

Lijkt mij een goed idee

R. D.

Nog 10 klimmers over, Chaves maar op de bank die heeft echt nog niks laten zien.

Durf ik Pinot captain te maken of gaan we gewoon voor Remco? Ik neig toch naar dat laatste want veel zullen er niet overleven uit de kopgroep.

nasibal

nette score, zeker met 7 uitvallers. Zijn de renners die je nog over hebt dan allemaal voltreffers? Het is ook maar net wie van je renners uitvalt natuurlijk. De renners die de punten voor je binnen halen of renners die toch al tegen viele

Dat klopt, met overigens veel meer geluk dan wijsheid, zijn de overgebleven renners redelijke voltreffers. Hart ipv SIvakov en Mas helpen een hele hoop. Voor hetzelfde geld waren die uitgevallen en had ik nu uit een ander vaatje moeten tappen. Jongens als Almeida en Mal waren dan relatief gezien (nog) meer waard geworden en heb ik nu niet. Aan de andere kant heb ik echter ook Hindley en Huiguita nog in koers, waar ik ook prima een Almeida of MAL voor had kunnen hebben.

Maar waarom ik eigenlijk de context probeerde te scheppen was vooral om te laten zien dat (veel) van de uitvallers waar er hier over geklaagd wordt (met name dat halve sprintersteam) óók gewoon voorkomt in de top van het spelletje. Over de afgelopen 2 dagen (met dus 2 sprintritten) ben ik in totaal ongeveer 100 plekken gedaald. Een goed deel daarvan verwacht ik vandaag weer terug te krijgen, ondanks dat ik dus bijvoorbeeld net zo goed Yates mis.

Uitvallers zijn lullig, maar hoe meer mensen er óók last van hebben en hoe schaarser de scorende alternatieven zijn, hoe kleiner de impact.

Thomberg

Higuita is toch ook een prutser deze ronde zeg… moet vandaag tussen hem of Chaves kiezen..

rbc1912

Dat is kiezen tussen lood om oud ijzer

R. D.

Coquard in de aanval, het kan verkeren blijkbaar. :D

vevie

Ik wou net zeggen. Wie zijn de grootste tegenvallers deze ronde?

Ik zou toch zeggen met stip, en een heel grote stip, Higuita! Hindley ook een forse tegenvaller. Chaves, Carthy en Uran ook kneuzen deze ronde. Heel EF, trouwens. Carapaz heeft de meubels gered met zijn etappezege, anders was dat ook huilen, huilen.

rbc1912

Ik zou daar ook nog Nibali aan toe willen voegen. Die rijdt ook als een toerist rond

Thomberg

Als Carapaz een doel maakt van de bollen, kan hij nog heel waardevol worden zeg

Platje

Heel waardevol voor 5m? Dat valt wel mee, zeker als 71% hem heeft geselecteerd:)

Laatst gewijzigd
Thomberg

'@Platje je moet relatief kijken. Staat nu al op plek 39 van punten. Stel hij wint weer en rijdt elke dag in kopgroep met bergtrui en nog wat klasseringen. Dan kan hij goed in top20 puntenpakkers komen. Prijs maakt me dan niet uit

rbc1912

Wat krijgen we nu joh?

Thomberg

MAL stelt nooit teleur

rbc1912

Nou. Toch wel hoor. Afgelopen Giro nog ;)

vevie

Heerlijk, Miguel Angel! Wat een renner. En helemaal subliem van Carapaz. Wat een gozer is dat, joh. Toprenner!

rbc1912

Ik blijf maar hangen. 0,1% gezakt naar 92,6%
8 man in de top 14 en Van Wilder. Morgen maar ditzelfde team aanhouden. Wel positief verrast door Arensman en de 2 Bora's Keldermann en Hindley. Higuita blijft er lekker uit, want daar heb je niets aan

ditisdavid

1-2-3-4-5! Daarachter enkel captain Evenepoel en truipunten, maar nog steeds genoeg om het gat van 90% naar een bronzen bekertje te halveren. Ziet er een stuk beter uit dan de eerste week telkens rond de 70% bivakkeren.

Jasperdewaal11

Cap Roglic doet wat ik hoopte , we sluipen de 80% binnen

Gladiool

Hier ook verrast met de top 5, Evenepoel, Kelderman én Vala en Uran in de punten. Jammer van REV als captain. Gisteren ook de top 4 in de lastige sprint. Onverwachte comeback in the making.

RiesKos

Denk je een leuke dag te hebben met cap Carapaz, de hele top 3, 4 man bij de eerste 10, 6 man in de punten. Maar wel blijkbaar de renners die iedereen van plaats 2000 tot plaats 15000 heeft. En ook nog eens 50 bankpunten. Dus al met al slechts 1,4% gestegen en zo sta ik gewoon ergens in de middenmoot met 63,1%.

Platje

Heerlijke dag inderdaad, top 5 en Evenepoel en Ayuso op 8 en 9 met Carapaz captain. We blijven elke dag stijgen, nu op 97%

Ongeveer 150 punten verschil met de top 100.. hopelijk blijven MAL en Almeida zo rijden! Alleen Mas niet uit de top 7, die mag nog wel ff wegvallen maar die kans is heel klein. Top 4 van de jongeren kan misschien nog wat verschil maken.

Laatst gewijzigd
arjenzvob

0,1% gedaald. Nog steeds op brons.
Knap van Arensman! Zonde van de pech voor Ayuso.
Vanmorgen Roglic (c) verandert naar Evenepoel. You win some, you lose some. Morgen Roglic (c).

Simcha

Hier ook acht man in de top-14, plus Van Wilder voor de teampunten, maar geen Carapaz opgesteld. Twee dagen geleden had ik hem er wel in staan, en hield nu ook wel rekening met een ontsnapping, maar ja, je moet keuzes maken, dus ben gegaan voor Hindley en Arendsman. Ik sta nu op 92,6 procent en kruip langzaam naar een bekertje toe, maar goud halen wordt een moeilijk verhaal.

Overigens, wat een mooie etappe. Roglic zo goed had ik eigenlijk niet meer verwacht.

Thomberg

Eigenlijk laat Roglic zien wat ik verwacht, net als MAL. Ze groeien in de ronde.

Mijn opmerking over Mal eerder was natuurlijk een grap, maar zijn rijden hier had ik wel verwacht.

Evenepoel ook logisch dat hij het toch zwaar gaat krijgen, nog nooit 3 weken gereden. Ben blij dat hij niet instortte, kan nog spannend worden zo!

R. D.

Matige score vandaag. Schiet niet op met die Carapaz zo.

1 2 ... 104 ... 114 115

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.