Mijn keuzes beginnen te renderen. Alleen het gemis van Pedersen en Vine - welke ik wel in mijn voorselectie had zitten - doen pijn. Vandaag 324 punten - Bankpunten voor Hindley en heb geen Carapaz, Lopez, Mas en Ayuso in mijn team. Morgen maar weer Roglic Cappen. Die komt er goed door zo te zien.
Langzaam maar zeker krijgt team Zadelpen minder last van zijn rug. Het lijkt zelfs helemaal hersteld en we worden elke dag beter. Vanuit het achterveld in niet meer dan twee etappedagen alsnog de aansluiting kunnen vinden bij de absolute subtop.
Morgen met superman in de punt een gooi naar Olympus.
MAL’s rijden was idd verwacht. Hij komt toch soms wat tegen, maar een goede MAL is gewoon echt een toprenner. Ik overweeg hem vandaag te cappen. Won in 2017 op de Siërra Nevada en verteert lange klimmen heel goed. Ik verwacht hem dan zeker ook heel kort, vandaag. Ik denk dat deze voor de favorieten gaat zijn. Ze ruiken bloed en houden Evenepoel’s lichaam al boven de haaien. Ze hebben er dus baat bij om de koers hard te maken en de boni’s ook mee te pakken.
Dus, even nog twijfel of ik Roglic of Miguel Angel ga cappen.
Ik zou het interessant vinden als DQS het controleren overlaat aan Jumbo. Kijken wat er dan gebeurt.. aangezien Roglic nu de man in vorm lijkt. Het heel strak houden gaat DQS niet doen, ze geven liever bonis aan vluchter. Daardoor grotere kans voor uitbraak.
Bora wilde gisteren iemand mee een daarom zat Higuita mee (in verkeerde vlucht). Chave probeerde het ook nog. Ik ga toch maar weee voor Higuita. Sta te laag in voor safe Pedersen te gaan
Haha. Ik zat verkeerd. Ik was die reactie inderdaad al kwijt. Mijn excuses. Er is ook zoveel tegelijk bezig ;)
Higuita inderdaad FOMO, maar dat zal allemaal wel. Die stelt me echt teleur en had gisteren 8 man uit de top-14 en Van Wilder. Straks gooi je er weer net de verkeerde uit
Waarom lees ik al die posts hier toch elke keer, ga ik weer twijfelen over Chaves, omdat hij het gisteren blijkbaar heeft geprobeerd. :D
Maarja last minute wissels, dat zou dan Herrada eruit voor Chaves zijn voelt ook niet goed. grrrrrrrrrr...kan er niet nog eentje corona krijgen ?
Lopez captain hiero, dat staat vast.
'@R. D. Chaves probeerde het op de slotklim, wat ik ervan gezien heb, en kwam toch zeker 50 meter los van het peloton, met ten hoogste een seconde of 3 â 4 voorspong, waarna hij direct weer opgepeuzeld werd door het beulenwerk van Gesink.
Of hij het in het begin van de etappe geprobeerd heeft weet ik niet.
Na gister ruiken de andere teams bloed. Ik zie Jumbo dit wel willen controleren, met hulp van Astana of Ineos wellicht. Verwacht niet dat de vlucht het haalt.
Hier alle AK mannen en de vaste punten in de opstelling. Wellicht gooien Lopez en Roglic het op een verbondje, waarbij Lopez de ritzege krijgt. Zelf bungel ik al een tijdje op 98%, sprintteam te klein voor een gouden bekertje helaas. Maar machtig veel zin in de etappe vandaag.
Lopez (C)
Roglic
Ayuso
Rodriguez
Carapaz
Evenepoel
Hindley
Van Wilder
Pedersen
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.