Artikel over de blessures van Roglic afgelopen seizoen. Als ik dit lees knap wat hij nu presteerd en begrijpelijk dat het niet de Roglic is van de afgelopen drie jaar in de vuelta die met een snedige demarage vertrekt bergop.
https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/fysiotherapeut-roglic-levert-stevige-kritiek-op-jumbo-visma-ze-vergeten-soms-de-eed-van-hippocrates
Week 3 gaat in en dankzij goede prestaties van Carapaz, Arensman en MAL staan de Sloddies ineens op een gouden bekertje. Dat is lang geleden.
Vandaag hopen dat naast Pedersen ook van Poppel, Wright en Groves de laatste bultjes overkomen en mee kunnen sprinten. Vooral bij Groves heb ik mijn twijfels.
"Hoe dan ook, ik denk niet Roglic nog de voornaamste belager is van Evenepoel na vandaag. Wat een anticlimax ondanks de climax."
Qua benen en ervaring (lees druk voor Evenepoel) heeft Roglic de beste papieren. Deze krachtige aanval én het feit dat Evenepoel al even niet vooraan zat in het peloton + zijn recentere tijdverlies zegt wat dat betreft veel over de krachsverhoudingen van dit moment. Heel erg benieuwd wat de schade na deze valpartij is, maar Roglic kan de pijn goed verbijten en is mentaal de sterkste renner van het peloton. Hele spannende ontknoping.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.