Scorito - Vuelta a España 2022

1 2 ... 13 ... 114 115
Vrouwvandepool

Een incorrecte naamscorrectie zonder inhoudelijke bijdrage: die staat vast in de scorito bingo lijst :-)

zitvlees

Een bewust incorrecte naamscorrectie zonder inhoudelijke bijdrage staat er nog niet in, maar mag er wel bij!

rbc1912

Het worden echt wel meer dan 3 massasprints hoor. Gewoon 6 etappes die goed zo kunnen eindigen

KissMyAce2.0

Spaans vlak, dus kan maar zo dat het lastig controleren is. Zeker omdat er misschien weinig teams uberhaupt een sprint willen(Alleen Alpecin?). En als ze een sprint willen acht ik de kans klein dat ze willen achtervolgen vanwege klassementsmannen in hun team (Bora, BEX en UAE bijv).
Dus ik moet het nog zien of het 6 sprints worden

Laatst gewijzigd
arjenzvob

Droom ik nog? Een inhoudelijke, redelijk zinvolle reactie van @KissMyAce2.0 !!!!

Jasperdewaal11

Ja Wauw Kiss dit gaat wel diep

Ketjap Manis

KissMyAce0.0?

Platje

😂

Sies

Zou de Hertog Jan uitverkocht zijn?

Vrouwvandepool

Wellicht wil hij indruk maken op de Vrouwvandepool?

Vrouwvandepool

Ik ben geneigd ja te zeggen als dit het inhoudelijke niveau van de discussies omhoog krikt (terwijl ik dit intyp….. ach laat maar)

Vrouwvandepool

Ik zie etappe 11 nog we in een massasprint eindigen maar 13 en 16 toch echt niet; zeker niet met de niet klimmende sprinters. 16 is ook nog eens na de rustdag en dan moet iemand de vlucht gaan controleren… daar geloof ik niet in.
Dus met een 4-tal klimmende sprinters en een verplichte aburasturi en Adria om te offeren aan de Vuelta goden moet je toch een aardig eind kunnen komen?

rbc1912

Het klinkt plausibel, maar in de praktijk werkt het zo niet. Waar wilde je de rest van je budget in investeren dan? Nog meer klassementsrenners? Of onbetrouwbare aanvallers?

LuukGoverde

Vind dit ook altijd een beetje een irrelevante discussie eigenlijk. Lijkt me heel sterk dat je ooit met minder dan 5 sprinters weg kunt komen in een grote ronde. Je moet toch gewoon het risico beperken dat je een gigantische klap op loopt in etappes die mógelijk in een sprint eindigen, ook al doen ze dat uiteindelijk niet. Etappe 2 en 3 zou je op kunnen vangen als je 4 man hebt uit de ploeg die de ploegentijdrit wint, maar alles daarna wordt toch knap lastig.

En daarnaast zou dan je team totaal uit balans zijn. Dan kom je zoals @Brabander al aan haalt straks met 15 mensen in je team te zitten die goed bergop kunnen. Terwijl er ook nog een grote overlap zit in de AK/Klim/Punch/Tijdrit-types.

Eddix

Sowieso wordt het voor mij de eerste keer dat er gestart wordt met een TTT tijdens deelname aan een scorito spel. De verschillende inzichten zijn wel leuk om te lezen. Is het echt zo belangrijk om het juiste team te vinden dat hier goed scoort en daar dan 3-4 renners van mee te nemen? Ben altijd terughoudend als het aankomt op 4 man van een ploeg...

En zelf ben ik qua sprinters vooral opzoek naar de Albanese van de Giro, gaat hij de Vuelta rijden? (klik). Dat is een heuvelsprinter die namelijk óók meedoet in de vlakke sprints. Ik word altijd kriebelig van de óf óf sprinters, of teams waarbij meerdere sprinters het mogen gaan uitvechten wie welke dag gaat mee sprinten om dan vervolgens in omgekeerde volgorde over de lijn te komen.

Ragnar Lolbroek

Wat een gedoe vandaag in Polen en Burgos. Benieuwd wie er vel heeft achtergelaten op het asfalt zo net voor de Vuelta.

Vrouwvandepool

De betreffende goedkope knechten stel je elders niet zo vaak op en kunnen nog eindpunten opleveren. Het zijn in elk geval 4 renners die naast je 5 ‘klimsprinters’ niet in de bergen worden opgesteld. Het budget is wat kleiner deze ronde dus het is wel een manier om Flip, evenepoel, carapaz, almeida en hindley in je team te krijgen voor de helft van het budget. Mocht een Flip of evenepoel dan op de echte cols niet meekomen dan heb je ruimte gecreëerd om hun als 2 dure aanvallers te zien.
Stel dat er slechts 3, of met etappe 11 4 sprints zijn dan vind ik het juist wel een interessante discussie. Je loopt dan alleen in 11 en 21 wat punten mis die je in etappe 1 meer hebt dan de rest van de poule.

Het altijd een irrelevante discussie noemen vind ik wel wat kort door de bocht aangezien het niet vaak voorkomt dat er met een TTT wordt gestart en er ook nog eens een klein budget en weinig pure sprints zijn.

Vrouwvandepool

Mijn bericht was wat vertraagd maar kan me wel vinden in wat Eddix zegt voor type sprinters. 4 man vind ik ook wel spannend maar bij qs is het al heel makkelijk als je toch Flip en evenepoel in je team hebt. Die gouden beker lijkt me zo mooi en die haal je door het een keer net iets anders te doen :-)

rbc1912

Ik heb afgelopen Giro een gouden beker behaald zonder zotte dingen te doen. Ik had gewoon Hindley, Albanese en Kämna in mijn team

LuukGoverde

Irrelevant was wellicht inderdaad een beetje kort door de bocht. Maar ik kan me niet voorstellen dat je tot een goed gebalanceerd team kunt komen als je maar een sprinter of 3 mee neemt.

Mijns inziens heb je ook meer kans op een gouden beker door voor een juiste balans in je team te zorgen en geen gekke dingen te doen, dan door vol op 1 specifiek scenario te gokken. Al zal dat je dan weer meer kans geven om het hele spel te kunnen winnen, mocht het ook uitkomen.

Zutphen

Vlasov en Bernal verwijderd

Eddix

'@Brabander, idem! (Zelfs zonder Hindley)

@LuukGoverde, eens. High risk high reward kan je het spel winnen, maar voor een gouden bekertje hoeft het niet nodig te zijn. Een goede balans is daarin echt het belangrijkste. Maar als het aankomt op de selectie van sprinters dan is het echt afhankelijk wat er te kiezen valt. Een jacobsen in de tour was absoluut favoriet, maar voor 4,5 mil en slechts 4 vlakke sprints, ik dacht het niet. En een Merlier nu voor 3,5 mil, hele kleine kans dat hij mijn selectie haalt.. Het is dus ook een kwestie van balans tussen aanbod, prijs en parcour.

Benzardi

In mijn jongere jaren van Scorito werd de Ploegentijdrit niet mee gerekend. dat waren nog eens tijden :)

LuukGoverde

'@Eddix Eens, uiteindelijk is met welke poppetjes je die sprintersplekken dan opvult natuurlijk het belangrijkste. Als je wel 6 sprinters meeneemt maar 4 daarvan er bij de helft van de sprints niet meer bijzijn, omdat ze geen heuveltje over komen, schiet je er ook weinig mee op. Had om die reden ook net zoals jij Jakobsen niet mee in de Tour.

Denk dat het in deze Vuelta vooral een dingetje gaat zijn of 'sprinters' ook werkelijk elke vlakke etappe mee gaan sprinten als het er op aan komt. Hartstikke leuk dat Scorito Hayter aanduidt als een sprinter, maar die kan ook zomaar slechts 2 van die max. 6 mogelijke sprintritten meedoen.

Pim96

Hayter kan ook zomaar 5 extra kansen hebben bovenop de 6 sprintritten

1 2 ... 13 ... 114 115

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.