Scorito - Vuelta a España 2022

1 2 ... 26 ... 114 115
Ketjap Manis

Als Jumbo met een ploeg rondom Roglic komt zonder sprinter, dan zegt dat genoeg toch.

vevie

Sterk team, Ineos. Carapaz zal wel podium rijden en Hart, Sivakov en Rodriguez zouden zonder al te wel te moeten knechten hier top 10 kunnen rijden. Hele interessant mannen. Heb er voorlopig toch 3 Ineos mannen in. En, 4 QS. Zal wel veranderen nu Roglic ook start en als ik hem toch meeneem.

Antonini

'@Yskoud, ik kan me meer drukmaken om de inspanningen van Scorito dan Wielerflits. Wielerflits is een gratis platform dat ook nog eens zelf content maakt. Ze moeten toch ergens geld mee verdienen. Scorito is een betaald platform, dat je ook nog eens platgooit met zeer irritante advertenties. Daarnaast zijn ze zeer traag in het bijwerken van hun, wel erg leuke, spelletje

Dannyco

Ik laat Bennet lekker thuis geen vertrouwen in ik neem bij BORA van Poppel als sprinter.

Tijn Hoffman

'@yskoud
Haha mooi!
Heb dat letterlijk net 5 min geleden gedaan. Vraag me sws bij Merlier af of die zn punten waard gaat zijn. Dan wint die rit 2 en 3 . De volgende kans is veel later pas. Heb idd hem eruit gehaald samen met almeida die ik ook niet vertrouw, ook al doet die t altijd goed. Ayuso gaat beter zijn en almeida mag dan voor hem gaan rijden. Dus roglic en teunissen erin en almeida en merlier out!

Tijn Hoffman

Ineos wel heel sterk team voor AK. Heb altijd gezegd dat ik Plapp zou meenemen als die een grote ronde mee doet.. twijfel nu wel omdat die zoveel grote namen voor zich heeft.. maar die gast is zo ongelooflijk goed oom

Antonini

'@TijnHoffman, helaas kun je hetzelfde zeggen voor Ayuso en Rodrigues. En eigenlijk kun je Evenepoel ook nog in de categorie plaatsen van exceptioneel talent dat het nog niet heeft waargemaakt in een grote ronde.

Jasperdewaal11

Nou de Jumbo selectie is toch ook niet onaardig, Roglic heeft genoeg ondersteuning iig.

Tijn Hoffman

Wie zouden jullie kiezen: Mas of Mas?

Tijn Hoffman

'@antonini
Ja klopt, dat is ook de reden dat ik dus twijfel en hem wss niet mee neem

Zutphen

Selectie Ineos bekend. Wie zal de meesterknecht voor Carapaz zijn ? Wie blijft het langst bij hem ? Hart, Sivakov of Rodriquez ?

Primavoormij

Hart want die staat als tweede genoemd in het nieuwsbericht op de website van INEOS.

ProScoritoManager

Beginnen die sprinters me uiteindelijk toch nog kopzorgen te bezorgen...
Waar ik begon met het plan Merlier + een paar goedkopere ereplaats-sprinters, heb ik hier toch steeds minder vertrouwen in. Het scenario dat Merlier afstapt en maar 2 ritten sprint is zeker niet ondenkbaar en dan is ie zelfs als ie allebei de etappes wint toch best duur. Nieuwe plan dus om met een iets minder duidelijke sprintkopman te vertrekken maar sterker in de breedte. Denk aan een Groves, Pedersen, Hayter, Vendrame (heeft zich in de Giro ook erg aanvalslustig getoond, dus multi inzetbaar), Teunissen en vPoppel (omdat ie zelfs als leadout nog uitbolt naar een plek in de top20 en voor zijn prijs dan toch best gunstig is). Maar met die mannen zit het me niet lekker dat ik geen uitgsproken kopman heb in sprint etappes.. Ook kunnen ze allemaal zo goed een heuvel over dat ik icm mijn klassementsmannen een mannetje of 14 kan opstellen in de heuveletappes. Ik zou bijna Bennett erin fietsen puur om die laatste 2 argumenten iets minder zwaar te laten wegen, maar daar heb ik toch eigenlijk ook te weinig vertrouwen in, zeker voor zijn prijs.
Kortom, kopzorgen. Om over Roglic FOMO nog maar te zwijgen.

RvhC74

Poehhhhhh toch wel redelijk sterk team om Roglic heen

Toch wel serieus overwegen om hem wel mee te nemen

Opnieuw gaan puzzelen komende dagen

Ragnar Lolbroek

Is er iets bekend over blessures bij Ackermann. Die valpartij zag er toch wel pijnlijk uit.

vevie

Je zou zeggen Hart of Rodriguez. Sivakov in vorm kan goed klimmen, zie Burgos. Hij is echter wel wat zwaarder, dus of een opeenstapeling van onregelmatige steile klimmen Sivakov echt ligt. Ik zag hem altijd meer als een klimmers voor de regelmatige lopers.

Antonini

'@ProScoritoManager, ja zelfde probleem hier uiteraard. Ik vermoed inderdaad dat dezelfde tactiek als in de Tour weer de beste zal blijken. Dus 1-2 toppers + opvulling voor de sprint. Alleen was dat in de Tour heel goed te voorspellen met Philipsen + Jakobsen/Pedersen/Groenewegen. In de Vuelta zie ik geen duidelijke Philipsen en al helemaal geen duidelijke andere opties. Als je zegt dat Bennett 2 ritten gaat winnen dan geloof ik je, als je zegt dat hij niet boven de 100 punten komt dan geloof ik je ook. Hetzelfde kan ik zeggen voor Merlier, Groves, Ackermann. Maar ze kunnen allemaal zo 200+ punten pakken als ze alle sprints top 5 rijden.

Antonini

'@Tompot ja zo is ie helemaal mooi! maar natuurlijk heb je gelijk.

Het probleem met Roglic thuislaten vind ik enkel deze; stel je laat hem thuis ivm onzekerheid over zijn vorm, welke zekerheid neem je hier dan voor terug? De grillen van Yates? Evenepoel? Hindley? Allemaal fantastische rijders, maar ook allemaal bepaald geen zekerheden in mijn opinie en een klasse minder dan Roglic.

RvhC74

'@Antonini

Maar wat een verschil qua teamselectie met of zonder Roglic

Mocht Roglic zijn vorm hebben dan krijg je een sloot aan punten

Maar gezien de kwaliteiten van de teams van met name Bora en Ineos en iets minder Quickstep en UAE is zonder Roglic ook het overwegen wel waard

Poeh wat een dilemma!

ProScoritoManager

'@Antonini
Ik had tot vandaag een team zonder Roglic, maar heb zonder al te veel pijn in mijn hart Yates en O'Connor uit de ploeg gezet voor hem. Ergens twijfel ik nog steeds of ik mijn gevoel moet volgen omdat ik mijn gevoel ook goed zat bij MvdP in de Tour. Heb het toen ook niet aangedurfd, maar de ene verkeerde gok doet natuurlijk een stuk minder pijn dan de andere verkeerde gok. MvdP met z'n pickrate van 90% deed me niet zo'n pijn. Roglic zal ook wel rond dat percentage zitten. Bekertjes zijn dan gewoon nog haalbaar. Is Roglic is echter in orde en heb je hem niet dan gaat die fout je een stuk meer plekken kosten.

RvhC74

Inmiddels heb ik een team met Roglic, drie keer Jumbo, Ineos, Quickstep, Bora en twee keer UAE

Eigenlijk best tevreden

Ook hier zijn Yates en O Connor (en Mas) het slachtofferte geworden.

user26782

Roglic moet je gewoon hebben! Ik neem in ieder geval de kopmannen van TJV, INEOS, UAE, QS en BORA. Daarnaast Higuita, Ayuso, Masnada, Van Wilder De la Cruz en Champoussin. En nog een 6-tal sprinters + Van Poppel. En nog paar knechtjes ;-)

user26782

Begreep ook dat Evenepoel bergop nu hogere wattages (power-to-weight) trapt als Pogi en Vingo. 7,32 W/Kg. En hij heeft veel getraind op de Mortirolo en de Stelvio.

joss_the_boss

Wie krijgt het rood na etappe 1? Winnende team en daarvan het laagste nummer?
En Punten- en Bergtrui niet uitgereikt?

Matsoe

'@joss de boss , de eerste die over de streep komt van het winnende team krijgt het rood

1 2 ... 26 ... 114 115

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.