Scorito - Vuelta a España 2022

1 2 ... 29 ... 114 115
Antonini

'@Vevie Wat betreft Ayuso en Arensman, je zult keuzes moeten maken. Maar je kunt het ook positief inzien, als je echt geloofd in een van hen en ze rijden top3 dan zul je een stuk meer verschil maken dan wanneer ze 1M zouden zijn. Voldoende budget om een uitgebalanceerd team te maken.

Thomberg

'@vevie MAL wordt mijn topper. Higuita verwacht ik ook veel van. Ondanks dat zijn rol niet helder is. Sivakov echter nooit nemen. Rijdt leuk in Burgos maar heeft al vaak bewezen een grote ronde drama te zijn

wielergekkie

'@Thombeg ja, als je ala daar bij in zet dan ben ik het volkomen met jou eens. En ja, het is zeker gokken, ik weet ook nog niet of ik die tactiek ga toepassen maar kan wel begrijpen als mensen hier voor gaan.

Yskoud

Ik zie geen enkele reden om Coquard of McLay te overwegen. Er zijn gewoon meerdere ploegen die een sprintkopman van 750.00 meenemen.

Ketjap Manis

'@Yskoud Buiten de stadionbeveiliger zie ik ze niet.

Basementman

Nu de teams op dit late uur nog eens binnen stromen, lijkt een ding zeker: deze Vuelta is verreweg de moeilijkste van de drie grote rondes qua pooltjes. Waar tijdens de tour ieder zelfstandig denkend wezen Vingegaard, Van Aert en Pogacar had, is zelfs de top allesbehalve zeker.

De hoofdfavorieten: Evenepoel (nog nooit iets gepresteerd in een grote ronde), Carapaz (gaat weg bij Ineos en lijkt niet in allerbeste doen), Roglic (uitgevallen tour, twijfel over fitheid), Hindley (verdeling kopmannen BORA onduidelijk), Almeida (wordt vaak gelost op steile klims).

En daar onder heb je een super grote groep met eventuele kanshebbers, is deze groep ooit zo groot geweest? De volgende namen denk ik dan aan: Higuita, Arensman, MAL (kun je eigenlijk niet nemen als je een geweten hebt), Mas, Yates, Kelderman, O’Connor, Haig, Quintana, Carthy? (Als dat irritante EF een keer kan opschieten, niet te doen zo). En na deze lijst heb je ook nog de superknechten / outsiders: Rodrigues, Ayuso, Mader, Buchmann, Valverde, Hirt, Pinot, Sivakov, Plapp, Woods, Chaves, Nibali, Lutsenko, Kuss, Landa, McNulty, Geoghen Hart, Pozzovivo, Buitrago. Dat zijn tussen de 30 a 40 kandidaten voor een top 10 notering, wat echt bizar veel is. De onduidelijke ploegenberichten (zie Bora) helpen niet mee.

Bij de sprinters moet je of Merlier of Bennett hebben voor je kopmanschap, waar het verder schittert van de overprijsde nonames, waar veel gelegenheidsprinters het mogen gaan proberen. Terecht punt van -Wielerfan over Coquard, die als een van de weinige goede sprinters wel lijkt te gedijen bij het Spaanse vlak van etappe 7, 13 en 16. Maar welke ploegen gaan hier het gat dichtrijden? Ik zou opteren voor een relatief klein sprintteam (5 a 6 man, waaronder een paar Einhorns) en zorgen voor minimaal 13 van bovenstaande namen, waar meer dan de helft erdoorheen zal zakken. Nu rest de vraag: welke helft?

Laatst gewijzigd
Timber

Bij Bahrain is het ook nog gissen. Van Haig verwacht ik niks, heeft na zijn harde val in de Tour niks meer gereden. Landa anoniem in de voorbereiding en geeft aan voor etappes te gaan (schijn?) Mader ook nog niet echt in vorm en Buitrago lijkt me 3 weken net iets te lang voor.

Antonini

Bij Scorito nemen ze een avondje vrij, ze hebben het er ook maar druk natuurlijk.

vevie

We gaan het zien. Ik verwacht van zowel Ayuso als Arensman wel mooie dingen. Of dat meteen resulteert in een mooie klassering is lastig. Zoals @Basementman aangeeft is de top hier wel heel erg breed. Top 10 hier rijden kun je echt hoog aanslaan. Dit is igg de best bezette ronde qua breedte dit jaar, niet qua kwaliteit overall want mannen als Vingegaard en Pogacar zijn natuurlijk de absolute wereldtop. De buitencategorie.

Maar de namen spreken voor zich: Roglic, Carapaz, Hindley, Almeida, Evenepoel, Quintana, Kelderman, Higuita, Buchmann, Mas, Yates, Haig, Landa, Mäder, Buitrago, MAL, Nibali, Lutsenko, Hart, Valverde, Ayuso, Sivakov, Rodriguez, O’Connor, McNulty, Meintjes, Lopez, Woods, Arensman, Chaves, Hirt, Pozzovivo, De La Cruz, Van Wilder, Masnada, Champoussin en Kuss.

Zou een echte strijd normaalgesproken moeten worden voor een top 10 plek. Sommige genoemde namen zijn idd ‘outsiders’ daarvoor, maar minstens 20-25 man maken er serieus kans op. Buiten de topfavorieten kan het dus echt zo zijn dat je precies de verkeerde subtop kiest.

Laatst gewijzigd
ZK

'@Antonini misschien idee om je naam te veranderen naar Anti Scoritonini ?

Emootje

Iemand een idee wat we van Pedersen kunnen verwachten? Las ergens dat hij 8 kansen ziet deze ronde, kan best een heuveltje op, heeft ook wel aardige tijdritbenen... Maar hij heeft ook de Tour al gedaan. Weliswaar niet altijd op de limiet maar toch.

Smarty

Arensman heeft weinig steun van zijn teamgenoten volgens mij. Of zie ik dat verkeerd?

Aberastuuurrriii

Er zijn ook wel veel onduidelijkheden voor de Vuelta.

Hoe zijn Rogliç, Haig, O'Connor en Flip na hun blessures? Wie van de renners die de Tour hebben gereden is fit genoeg om te shinen in de Vuelta?

Naar mijn mening is de Vuelta daarom ook de lastigste ronde om de beste keuzes te maken.

bakfiets

Eens met de berichten dat deze vuelta super lastig is te voorspellen. 12 a 13 kanshebbers voor het klassement lijkt een logische tacktiek aangevuld met een sprinter of 6. Er valt veel te kiezen. Van de top van het klassement ga ik strepen op basis van persberichten.

Bijvoorbeeld een landa die aangeeft voor een ritzege te gaan. Maar ben benieuwd naar het team van Bahrein.

Antonini

'@ZK ik zal het eens overwegen.

Eerst maar weer eens de zoveelste pushmelding wegklikken, zonder updates uiteraard.

rbc1912

Ik vind het ook maar een verdomd moeilijke puzzel hoor. Zo breed het klassementsveld is zo dun is het sprintersveld. Maar je zal toch sprinters mee moeten nemen. Echt met afstand de moeilijkste ronde in jaren. Ik ben er nog lang niet over uit

Laatst gewijzigd
BasHW84

Zou nog even wachten met puzzelen tot alle selecties definitief zijn...ploegentijdrit gaat denk ik tussen Quick step en Jumbo

-Wielerfan

Even over Roglic..

Bij team Jumbo-Visma zie ik eigenlijk alleen kuss als enigste knecht die in de laatste kms nog bij roglic KAN zitten.
Vaak bij Kuss zie je dat hij niet in alle ritten mee kan.

Als Roglic in sommige ritten al op tijd alleen komt te zitten dan heb je met ploegen als o.a Ineos & Bora die Roglic zullen proberen te breken.

Mijn gevoel zegt mede door deze gedachte en de onwetende vorm van Roglic dat 6.000.000 een te hoog prijskaartje gaat zijn.

Wat is jullie mening hierover?

valowitz

Ik ben er uit 😊 12 GC en klimmers, 6 sprinter en 2 domestiques

leonbr11

Stel: Jumbo wint de ploegentijdrit en Gesink eindigt niet bij de eerste groep (maar eindigt op +2 minuten). Krijgt hij dan wel of geen punten voor de daguitslag? Dit is namelijk wel van belang voor het kiezen van de juiste renner.

Wellicht is dit antwoord al gegeven, maar kon het zo snel niet vinden ;)

valowitz

Als TJV de TTT wint en daar is goede kans op dan zit Roglič de eerste 5 dagen in het geel wat zijn prijskaartje van 6mio meer dan waard is.

valowitz

Mag ook rood zijn 😂

valowitz

Ben benieuwd of iemand Guerreiro mee neemt.

bakfiets

EF HOPELIJK..... ;-)

Thomberg

Guerreiro voor Tourprijs zeker.

Echter lijkt Scorito iedereen deze Vuelta duurder te maken dan hun prijzen in andere rondes terwijl het budget miljoenen kleiner is dan de Tour. Maakt dat er toch ook geluk/gok nodig gaat zijn. Vooral omdat zekerheid/vorm bij niemand zeker is.

1 2 ... 29 ... 114 115

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.