Scorito - Vuelta a España 2022

1 2 ... 31 ... 114 115
Punchen of verzuipen

De Lie kan in die 1.1-koersen veel meer UCI-punten sprokkelen, levert meer op dan Vuelta-etappes.

Dumoulist

Eigenlijk zijn Ayuso en Arensman met 2,5M wel goed geprijsd.

Ayuso kan de nieuwe Pogacar (Vuelta 2019) worden. En Arensman heeft erg veel gelijkenissen met de Dumoulin die in 2015 op de voorlaatste dag de leiderstrui uit handen gaf. Beide uitstekende tijdrit, zelfde ploeg en begeleiding. Het is voor mij veelzeggend dat DSM uitspreekt dat Arensman voor het klassement gaat en de onbetwiste kopman is. Anders waren zij wel iets voorzichtiger geweest met dat soort uitspraken voor zo'n jonge gast.

Laatst gewijzigd
rbc1912

Wel apart dat een Einhorn 500k is en een McLay 1,5 miljoen

Jasperdewaal11

Einhorn toch echt een no-brainer voor dat bedrag

GlennTour

Met of zonder Roglic. Dat wordt het verschil tussen de teams lijkt me. Met Roglic erbij moet je toch een andere topper thuislaten als je nog een iets of wat deftig sprintteam wilt hebben.

Zonder Roglic kan je in de breedte echt wel een aantal leuke renners selecteren en heb je wat meer ruimte in de sprints.

Voor de TTT hebben ze een heel goed team. Maar Bora, Ineos, DQS, en Bike-Exchange moeten niet veel onderdoen. En deze ploegen hebben zich toch echt wel meer naar de Vuelta voorbereid dan Jumbo lijkt me. In de bergen kunnen deze teams Jumbo helemaal kapot rijden en gaat Roglic snel alleen zitten of enkel Kuss er nog bij.

Want voor 6 miljoen moet ie wel echt outstanding zijn en winnen.

Tijn Hoffman

Ik heb vannacht gedroomd dat plapp de Vuelta wint...
Nu moet ik hem er wel in zetten ipv c. Rodriquez

Astarloa

Ik neem Roglic ook niet, vind het risico te groot. En zie echt meer dan genoeg alternatieven om die 6 miljoen aan te spenderen. Dat biedt natuurlijk geen enkele garantie maar persoonlijk spreidt ik dan gewoon liever het risico.

Thomberg

Waarom niet Carapaz thuislaten ipv Roglic?

LaChouffeTroef

Ik denk ook van Roglic niet mee te nemen, maar wil dan wel iemand anders van TJV... Is Kuss dan de juiste optie of zien jullie nog betere kandidaten?

Astarloa

Laat ik het anders vragen. Vanwaar jouw twijfels over Carapaz?

Phoenix0000

Ik snap echt niet waarom iedereen denkt dat BORA een goed TTT team heeft.
Kelderman en Hindley hebben OK tijdrit, maar echt niet heel goed ofzo.
Higuita moet aan boord blijven hangen. Ackermann en Poppel moeten dan de kar trekken?
Voelt beetje als los zand.

zomaareens

5 of 6 sprinters is mijn dilemma...

user26782

Denk wel dat Carapaz zich heel goed realiseert dat ie niet snel meer de TdF zal kunnen winnen met de jongere generatie renners als Vingo en Pogi. Daarnaast heeft ie al eens de Giro gewonnen en wil dus nu nog één keer schitteren in die andere grote Ronde, genaamd Vuelta. Team INEOS heeft naar mijn idee goede klimmers en een paar ervaren krachten en dan ook nog zo'n Hayter erbij. Nee, ik laat Carapaz zeker niet thuis.

ZK

6 sprinters is natuurlijk minimaal, bij 5 ga je echt teveel punten mislopen is de makkelijker voorspelbare sprintetappes

Thomberg

'@astarloa in de giro zakte Carapaz er aardig doorheen en hij heeft daarna geen tekenen van herstel/vorm laten zien. Daarnaast vertrekt hij. Ook heeft hij nooit twee grote rondes op podium gereden in een jaar

Vandaar m’n twijfels

madeinstars

'@Derkus dat Carapaz de Vuelta graag wíl winnen, lijkt me niet zo'n geweldig argument. Neem aan dat de andere klassementsrenners ook best graag de Vuelta willen winnen.

user26782

Roglic, Carapaz en Hindley gaan het podium vormen op 11 september in Madrid. Mark my words

Rije Rudy

Roglic, Carapaz en Hindley gaan niet het podium vormen op 11 september in Madrid. Mark my words

user26782

'@Rije Rudy Ik bedoel niet het podium de ritzege hoor....maar het eindklassement voor de Rode trui!

Rije Rudy

Weet ik ;) Aangezien de grote onzekerheid omtrent sommige van de favorieten en de vele kanshebbers voor het klassement zie ik wel een verrassing op het podium eindigen

Punchen of verzuipen

'@Astarloa: In de Ronde van Polen maakte hij geen sterke indruk zodra het bergop ging. Die rit die Higuita wint zou normaal ook echt iets voor Carapaz zijn. Nu werd hij laatste in de favorietengroep en mocht hij van geluk spreken dat hij in dezelfde tijd als de winnaar werd gezet. Zijn klimtijdrit zie ook wel als een goede graadmeter: die was simpelweg zwaar teleurstellend. In bewust "verstoppertje spelen" geloof ik niet zo en dit tekort nog bijtrainen in de tussenliggende weken lijkt mij lastig. Maar hij mag mij zeker verrassen, het blijft een speciale renner.

Zutphen

Bennett of Merlier ? En de daar bijhorende argumenten ?

Yskoud

Merlier rijmt op bier.

Scoritop

'@zutphen allebei niet

WilliamS23

Yskoud is dat het lekkerste!

Merlier no go voor mij, te weinig kansen en teveel onzekerheid. Maar goed, wil er toch nog eentje voor de kopmanpositie hebben en heb dus nu wel Bennett erin gefietst, maar dat voelt totaal nog niet goed.

1 2 ... 31 ... 114 115

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.