Scorito - Vuelta a España 2022

1 2 ... 35 ... 114 115
Guido Maltempi

'@ZK dat van de tussensprints klopt niet helemaal. Vorig jaar waren er ook al 20-17-15-13-10 punten te verdienen. En da's ook meteen een belangrijk verschil met de Tour: je kunt hier niet een halfzacht sprintje trekken waarbij het weinig uitmaakt of je nou vijfde, zesde of zevende wordt. Er zijn punten voor de eerste 5 renners, daarna niks.

Laatst gewijzigd
ZK

'@Guido Maltempi dank voor de aanvulling. Had het in podcast gehoord van tussensprints, niet nagekeken. Dank!

Thomberg

Mss is het idd de key om Rev thuis te laten. Maar die durf ik toch niet aan

Astarloa

Ik ook niet haha. Als je puur alleen naar het klimmen kijkt zijn er echt heel veel een stuk beter dan hem. Zou me niet verbazen als het toch weer gaat tegenvallen. Aan de andere kant zijn er ook behoorlijk wat klimmen die hem zouden moeten liggen. Maar het blijft zeker een dure gok.

Phoenix0000

Voor de Carapaz afvalligen zoals ikzelf...
2018, vier jaar terug reed hij identiek programma als dit jaar.
Goeie giro, slechte ronde van Polen en daarna ook slechte Vuelta.
Zie hem zelden verstoppertje spelen in voorbereidingskoersen.
En die tijdrit in Polen, als je die rustig rijdt wordt je geen 36ste.

Wat Hindley betreft.
Hem niet nemen ga je qua scorito punten als hij toch podium mocht rijden het minst aan missen.

Daarbij komt dat de tijdrit van Hindley en Carapaz minder is dan die van Roglic, Evenpoel, Almeida.
En parcours neigt naar de wat explosievere renners.

Dus voor mij nu geen Hindley en geen Carapaz.

KV

Hindley en Carapaz zijn dit jaar veel explosiever dan Almeida ;-)

Thomberg

Bernal was na Giro winst ook niet in staat echt te vlammen in Vuelta vorig jaar

Scoritop

Roglic dus nog niet verlost van de pijn. Nog een keer overwegen om hem thuis te laten..

Matsoe

Ik heb momenteel wel een aardig team staan, de duurste 6 klassementsmannen heb ik allemaal, de duurste 3 sprinters allemaal niet. En 4 500k mannen die die 50 punten wss wel halen. Twijfel nu het meest nog tussen Teunissen en Thijssen. Als ik ervanuit ga dat Teunissen gaat sprinten. Thijssen is iets sneller denk ik, maar Team punten en ttt met Teunissen maakt hem dan weer aantrekkelijker

Zutphen

Teunissen is weg kapitein.

Flash de Ciclismo

Met de kenners op dit forum: voer voor discussie. Wat rechtvaardigt het verschil in prijs tussen Evenepoel en Arensman (4M vs 2,5M)?

Qua profiel renners: goede klimmers (maar beide een lichte beperking op de echte steile stukken en wat minder explosief dan sommige andere renners, beide kopman en beide een zeer goede tijdrit.

Het verschil wat ik nu zie is de sterkte van de ploeg (DSM een mindere ploeg) en de manier profileren (Evenepoel veel media aandacht en Arensman een week van te voren een 1 persbericht) en ervaring in grote rondes (in het voordeel van Arensman).

Ik geloof best dat Evenepoel gemiddeld gezien een paar plaatsen hoger eindigt, maar rechtvaardigt dit het prijsverschil vanuit Scorito perspectief?

zomaareens

Gesink zeker?

RvhC74

Wanneer worden de laatste twee ploegen gepresenteerd met doelen, kunnen we puzzel een keer afmaken

florisvdp

Edit: verwijderd

Laatst gewijzigd
Antonini

'@Flash de Ciclismo, men mag prima een hekel hebben aan Evenepoel, maar zijn prestaties liegen er niet om. Recent nog uitgehaald in San Sebastian. Kleinere rittenkoersen al gedomineerd. Tuurlijk nog niet bewezen in de een grote ronde, maar als hij daar al had laten zien wat hij in de Algarve, of voor zn crash in Burgos, dan was hij nu 6 miljoen geweest. Arensman laat mooie dingen zien, steady progressie, maar minder de potentie om echt boven de rest uit te stijgen. Daarom het verschil.

Kan Arensman over 3 weken Vuelta meer solide blijken dan Evenepoel, aannemelijke kans. Maar als er een yongster blijkt te zijn wie er 3 weken lang de beste in koers is geweest, en je mij vraagt te voorspellen wie dit is geweest dan zet ik mn geld eerder op Evenepoel dan Arensman.

Matsoe

'@Zutphen waar heb jij het over?

arjenzvob

Hierover:

http://www.miketeunissen.nl/miketeunissen.nl/index.php/993-mike-blikt-vooruit-naar-la-vuelta-2022

Mike sprint in principe niet.

Ragnar Lolbroek

https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/merlier-droomt-stiekem-van-puntentrui-in-vuelta-wil-er-misschien-wel-voor-gaan
Heb ik Primoz er nu een paar dagen in laten staan.🙄

ProScoritoManager

'@Flash: Zelf vind ik een grote plus van Remco dat je met hem in je team een afgetekende cap hebt voor de tijdrit etappes. Zeker ook als je bedenkt hoe zwaar de TTT doorweegt in de etappes daarna. En verder staat Remco zijn klasse iets meer buiten kijf dan die van Arensman vind ik. En dat zeg ik als Nederlander. Maar ik hoop vooral dat die discussie lekker buiten dit topic blijft.

Eerst Ayuso gewisseld voor O'Connor omdat ik die laatste uiteindelijk hoger zie eindigen (mits in pre-Tour vorm) en vooral ook omdat ik beter weet wanneer ik die wil opstellen.
Daarna Carapaz eruit voor Yates en met het vrijgekomen budget Coquard geupgrade naar Ackermann, zodat ik dan toch mijn sprintkopman heb. Om met de laatste 0.5M toch weer Ayuso te nemen ipv MAL uit pure FOMO. Maar MAL wilde ik eigenlijk ook heel graag hebben..

RiesKos

Is het raar dat ik meer aan Carapaz twijfel dan aan RoglIč? Heb nu allebei (en ook Hindley, Almeida en Evenepoel). Als ik Carapaz inruil voor bijvoorbeeld MAL dan kan ik 3 miljoen investeren in sprinters. Mijn duurste sprinter nu is Teunissen en inclusief Van Poppel en Einhorn heb ik nu 5 sprinters en dat voelt toch wel als een te weinig.

Dat lijkt mij vooral de puzzel deze Vuelta. Als je eerst en vooral de focus op het AK legt dan heb je met zo veel potentiële klassementrijders al snel te weinig plek voor sprinters.

Scoritop

Mike niet sprinten. Dat is even balen

Reus

Nasibal, waar zit je toch. Je analyses worden node gemist.

Ik zat nog eens terug te kijken in mijn Scorito historie en zag dat de Vuelta de minst scorende ronde is. Moeilijk dus. Ook omdat de Tdf huisvrouwen niet mee doen en daarom lastiger om hoger percentage te halen.

Als ik nu eens kijk waarom ik in de giro een duimpje haalde en in de tour een beker; In de tour had ik voldoende AK mannen in mijn team om punten mee te pakken. In de giro ging ik nat toen er in mijn krappe klimteam uitvallers waren.

Als ik dit nu doortrek naar de Vuelta; er moeten minstens 8-9 goede ak mannen mee plus een paar klimmers (minstens 6 man in de top 10 aan het eind) Dat wordt heel lastig als je Roglic en Carapaz erin zet, heel makkelijk als je ze er uit klikt. Dan is er zelfs ruimte voor Flip en Merlier om je sprintteam te versterken en het punch gemis van Roglic op te vangen…

Ik neig dus naar een team zonder Roglic en Carapaz. Met een heel breed klimteam en voor de ttt vol op QS, Ineos en UAE in te zetten.
Geen Roglic betekent ook alle Jumbo’s thuis laten.

Presteren Roglic en Carapaz zoals Vingegaard en Pogacar in de tour dan haal ik 37%…

Valvuillerdemoz

Mikey lekker zand aan het strooien? Pfff wat een lekker ontwijkend interview weer.

pb

Kan groves een heuvel over?

bakfiets

Ik ben er ook nog niet uit. Ik ga wel zonder roglic. En nu ook geen jumbo. De jumbo mannen waren in de vuelta aantrekkelijk omdat roglic veel won en lang in de truien reed en dat zie ik dit jaar toch minder snel gebeuren. Daarnaast is Mike theunissen de meest interessante optie om los mee te nemen. Maar gaat hij sprinten? Heb daar nog geen bevestiging van gelezen.

1 2 ... 35 ... 114 115

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.