Scorito - Vuelta a España 2022

1 2 ... 34 ... 114 115
vevie

Lijkt mij dat je met Yates sowieso het verschil gaat maken. Geldt ook voor Quintana, Mas, Kelderman en O’Connor denk ik. Zullen natuurlijk door zat mensen gekozen worden, maar geen 70-90% picks zoals de ‘topfavorieten’, denk ik.

Laatst gewijzigd
BasHW84

Wie pakt volgens jullie de eerste rode trui? Ik neig naar Teunissen

Zutphen

Ja dat kan, er zullen op de eerste rustdag nog veel "sprinters" goed in het klassement staan.

Scoritop

Ik hoor Valverde toch erg weinig. The last dance.. zal toch wel wat willen laten zien.

Hangtieniedanstaatie

Zandstrooier Landa wordt ook barweinig benoemd.

Aardappel

'@thombeg thanks! Hopen op antwoord. Op Twitter nog vrij stil..

vevie

Bij Landa is dat wel begrijpelijk. Geweldige renner, maar is nou niet bepaald een ‘Vuelta’ renner. Is als Spanjaard, hij zal waarschijnlijk zeggen Bask, ook meer te zien geweest in de Giro en Tour, dan de Vuelta. Zijn enige goede moment in de Vuelta was zijn ritzege in 2015, verder is het niet veel geweest. Nu is deze editie van de Vuelta wat minder ‘explosief, maar er staan dit keer wel erg veel renners aan de start die dit werk beter aankunnen. Toch zou Landa ook hier ‘gewoon’ podium moeten kunnen rijden als Haig en Carthy dat ook kunnen. Die zijn ook niet erg explosief. Denk echter niet dat hij zand aan het strooien is.

@Tompot: ik geloof dan wel weer in Yates, en ook in Mas. Heb ze er beiden niet in, maar dit zijn wel echte Vuelta renners. Mas zonder daalangst rijdt hier altijd voor het podium. Yates is 6e geworden en won in 2018. Ik weet eigenlijk niet waarom ík Evenepoel er wel in heb, maar Yates niet. Terwijl ik meer in Yates (op dit moment) geloof als AK man. Misschien leun ik teveel op eventuele winst van QS in de ITT en winst van Remco in de TT. Daarnaast zie ik hem toch best wat punten pakken, ook als het AK niet be lukt.

Laatst gewijzigd
Zutphen

Toch wel dilemma, Landa, Haig of Mader...........

BasHW84

Mader!

Basementman

Hoe kan het zo zijn dat er nog steeds 3 teams onbekend zijn, 3 dagen voor le grand depart? Zijn die teams nou nog niet bekend of is het een wedstrijdje "zo lang mogelijk alle pootjes deelnemers pesten"?

Laatst gewijzigd
Eddix

Ik heb ineens nog twee plekken te vullen met 4,75mil te besteden.. dang.. van 4 mil heb ik iedereen al, Almeide pas ik even voor. Dus ik dacht toch een dure sprinter erin, Bennett dan maar, blijk ik al 4 Bora's te hebben, waaronder van Poppel. Oef wat een puzzel. Ik denk dat als Carthy meegaat en Guerreiro ik die ook nog wel mee zou willen nemen. Maar mijn hoop dat Guerreiro die tweede 750K'er kan zijn zal wel in rook opgaan. Die wordt 1 mil.

Ik ga het echt zonder Roglic doen, als Jumbo de TTT wint kan ik meteen mijn telefoon in de hoek flikkeren en er niet meer naar omkijken.

Leuke side note, etappe 2 komt vlak langs mijn ouderlijk huis en een route die ik vaak beschonken heb gefiets toen ik uit de kroeg kwam, over de kasseien!

daanmeels

Mijn brein heeft het zwaar met al deze lastige beslissingen. Kan Evenepoel wel mee met de beste bergop? Kan Roglic 3 weken lang voor de winst strijden na zijn blessureleed? Carapaz: Of een top 3 of hij bakt er niks van, lastig. Simon Yates en Haig: Deze keer heb ik er wel veel vertrouwen in. Verder denk ik dat Hindley gewoon top 3 rijdt en zie ik O'connor, Higuita en Rodriguez sterk presteren. Zou ik Sepp Kuss pakken voor het geval dat Roglic toch niet helemaal fit (misschien rijdt die dan top 5)? Guerreiro: goed in vorm, verwacht ik veel van, o.a. de bollen. Hayter kiezen is het beste wat je kan doen, zowel sprints, heuvelritten als de tijdrit. Almeida gaat geen top 5 halen. Enric mas en kelderman zijn lastig te voorspellen. Ayuso is een supertalent maar met 19 jaar verwacht ik vanaf week 2 niet zo veel meer van hem.

rbc1912

Dat heb ik met etappe 3 😁 van Halsteren naar Bergen op Zoom. Komt ook langs mijn tegenwoordige optrekje. Let op de Roosendaalse Bocht. Dat wordt wat hoor :D

Kip

Mijn brein heeft het zwaar met al deze lastige beslissingen. Kan Evenepoel wel mee met de beste bergop?
--> mijn gok is, ja behoorlijk
Kan Roglic 3 weken lang voor de winst strijden na zijn blessureleed?
-->3e week lekker verdedigen ;)
Carapaz: Of een top 3 of hij bakt er niks van, lastig. Simon Yates en Haig: Deze keer heb ik er wel veel vertrouwen in.
-->ok dan. Heeft Haig zijn doping weer terug?
Verder denk ik dat Hindley gewoon top 3 rijdt en zie ik O’connor, Higuita en Rodriguez sterk presteren. Zou ik Sepp Kuss pakken voor het geval dat Roglic toch niet helemaal fit (misschien rijdt die dan top 5)?
-->nee, Kuss niet nemen
Guerreiro: goed in vorm, verwacht ik veel van, o.a. de bollen. Hayter kiezen is het beste wat je kan doen, zowel sprints, heuvelritten als de tijdrit.
-->Hayter en Guerreiro lijken goede keuzes
Almeida gaat geen top 5 halen. Enric mas en kelderman zijn lastig te voorspellen. Ayuso is een supertalent maar met 19 jaar verwacht ik vanaf week 2 niet zo veel meer van hem.
--> Kelderman luxe knecht die ze lang goed willen houden
--> Ayuso, zie ook; https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/wat-goed-is-komt-snel-supertalent-ayuso-19-begint-in-spanje-aan-zijn-eerste-grote-ronde

Kip

ja zandstrooier landa wil natuurlijk een bardetje doen!
over verschil maken gesproken..

daandej

Wie is dan een vervanger voor almeida ?

vevie

Een vervanger van Almeida zal in het segment Mas, Yates, Haig, O’Connor, Kelderman en Quintana zitten. De Almeida van de Giro’s doet hier mee voor top 5. Alleen eerlijk is eerlijk: er zijn intrinsiek stukken betere klimmers dan Almeida aanwezig, al hebben ze niet allemaal het vechtershart van Almeida. Het lossen en terugkomen van Almeida gaan we daarom weer in elke etappe met bergop aankomst zien.

Kip

unibet AK top 2;
roglic @ 2,75
remco @ 6

geen twijfel!

puntenklassement top 2
merlier @ 4
ackermann @ 5

Kip

het lukt mij even niet (technisch) om prive berichten te beantwoorden, die vragen die ik daar krijg
A heb ik de antwoorden ook niet op :) en vooral;
B kijk even bij wieler orakel - ook op twitter. veel tips mbt scorito poule, kan je helemaal los ook met A of B keuze vragen!

Basementman

'@Kip nooit een keer dat het puntenklassement gewonnen gaat worden door een sprinter deze Vuelta

ZK

Vorig jaar is puntenklassement al omgegooid, vergelijkbaar met Tour. 50 punten bij vlakke etappe, 30 heuvel en 20 berg. Vorig jaar won Jacobsen. Nu hebben ze het nog makkelijker gemaakt voor de sprinters, ook 20 punten te verdienen bij tussensprints, evenals ook Tour. Vorig jaar waren daar maar 3 punten te verdienen. Dus ja een tussensprint winnen staat gelijk aan bergetappe. Hayter is met vele kansen ook in heuvel etappes wel favoriet, op voet gevolgd door Ackermann, Groves en Pedersen in mijn ogen.

Laatst gewijzigd
Thomberg

Heb er nog eens goed over nagedacht en Carapaz er uit gegooid voor Hindley. Ondanks dat Carapaz met z’n 2de plek wel meer punten haalde dan Hindley met z’n winst in de giro. Denk dat Carapaz niet goed is en Hindley liet sterk eindschot zien in giro.

Zo kon hirt weer naar mal geüpgraded worden

vevie

Wel mooi eigenlijk de assumptie dat Carapaz niet goed is, door een ‘voorbereidingswedstrijd in Polen. Toegegeven, hij was daar zeer matig (lees, gewoon slecht). Echter kijk zijn resultaten er eens op na. Hij is sinds zijn Giro winst in 2019 altijd goed geweest als hij startte als kopman. Alleen de Vuelta vorig jaar was er teveel aan, na een zware Tour. Zowel Hindley als Carapaz zullen normaalgesproken veel beter voor de dag komen in de Vuelta. Lukt dat niet: ook mooi (minder voor m’n poultje, dat wel), dan mogen Higuita en Kelderman, en de jonkies van Ineos het laten zien.

Thomberg

'@vevie vergeet niet dat de derde week minder zwaar is. Normaal is die wel zwaar. En je moet toch Roglic/Almeida/Carapaz/Hindley/evenepoel iemand thuislaten of je klimteam alleen maar met hirts en Woods vullen verder

vevie

'@Thombeg: helemaal eens, maar logischerwijs kun je eigenlijk niet verantwoorden waarom Almeida of Evenepoel het beter zullen doen dan Carapaz. Het blijven mensen. Die twee kunnen boven zichzelf uitstijgen. Ze hebben echter (nog) niet laten zien dat ze in dit werk beter zijn dan Carapaz. Al helemaal een Evenepoel niet.

De derde week heeft toch drie zware bergetappes achtereenvolgens. Veel beter terrein voor Carapaz dan Almeida en Evenepoel.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 34 ... 114 115

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.