De discussie zou hier eerder 5 of 6 sprinters moeten zijn wat mij betreft. Na de eerste etappe heb je naar alle schijn genoeg truipunten als je Evenepoel en een aantal van Ineos meehebt om het gemis van 1 a 2 goedkope sprinters (die anders je 6e en 7e man zijn, vaak de Einhorns die 12e worden) op te vangen. Vooral ook omdat de top dit jaar zo breed is, heb je er ook meer nodig. Na bergetappe 1 zul je zien wie je niet hoeft op te stellen, en dan kun je beter maar wat meer berg/klassementsmannen hebben, gezien de vele aankomsten bergop. Pure sprints zijn er maar 4 van, waar nog 2 bij kunnen komen, maar totaal geen zekerheidje zijn.
Nu zeg ik trouwens niet dat je geen Einhorn moet nemen, maar doel meer op de 1.5 miljoen sprinters als McLay of 1 miljoen voor Penalver.
Ik vraag me af of Arndt gaat sprinten voor DSM, iemand die meer weet? Anders wordt dat zo’n renner waarvan je geen idee hebt wanneer je hem moet opstellen. Maar interessant is ie…
https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/merlier-droomt-stiekem-van-puntentrui-in-vuelta-wil-er-misschien-wel-voor-gaan
Ik vind de meesten nog al negatief over Merlier. Als hij inderdaad voor de puntentrui wil gaan, zal hij zijn reet toch over de bergen moeten krijgen en uitrijden. Ik ga toch nog even wachten op de ploegvoorstelling of interviews. Voorlopig neem ik hem mee.
'@Tompot: het wordt sowieso lastig. Als je Roglic skipt kun je twee van de volgende mannen meenemen: Yates, Mas, O’Connor, Quintana, Kelderman. Ervan uitgaande dat de meesten wel voor een team met Roglic, Carapaz, Evenepoel, Almeida en Hindley gaan. Althans, daar ga ik vanuit. Vooral Yates, O’Connor en Mas zullen wel bij veel op de chopping block liggen zodat ze toch Roglic kunnen inpassen. Dan heb ik het specifiek over de ‘echte volgers’, daar de meer casual spelers bijna altijd de grote namen er sowieso in zullen klikken.
Eén, en misschien heel waarschijnlijk, twee van de eerste genoemde namen gaan top 10 rijden. Heck, er zouden er zelfs twee top 5 kunnen rijden.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.