Scorito - Vuelta a España 2022

1 2 ... 39 ... 114 115
jenzrscl

Voor tijdrit lijkt, quickstep en jumbo de topfavorieten? Maar wie van 2 steekt er boven uit? Daarna heb je bikeExchange en daarna ineos, dat lijken voor mij de 4 blokken

Dannyco

3x UAE, 3x BORA, 3x DQS, 3x INEOS, 2x Bahrein, 2x Alpecin,
1x DSM, 1x Trek, 1x Kern Pharma

8 klassement, 6 sprinters (Van Poppel meegerekend), 4 Klimmers, 1 tijdrijder (omdat Evenepoel Almeida en Hayter dat ook kunnen)
1 aanvaller

BasHW84

Quintana out, we kunnen weer opnieuw beginnen met puzzelen

sportstotohotcom

In a very tightly centralized economy, each individual's occupation is chosen by the government. The team dedicated capable resources to maintain effective communication and transparency.

T1MM0S

'@Bas Romijn

''De UCI benadrukt dat het niet gaat om een dopingovertreding en dat Quintana niet geschorst is. Hij kan daarom 'gewoon' deelnemen voor Arkéa-Samsic aan de Vuelta a España.''

Hij mag 'gewoon' meedoen ;)

vevie

Quintana is niet out. Rijdt ‘gewoon’ de Vuelta.

Boasson en Hagen

Ondertussen zijn INEOS en Jumbo-Visma al volop aan het trainen op de TTT op afgesloten terrein, te zien op social media. Andere ploegen nog niet of pas net in Nederland gearriveerd.

Laatst gewijzigd
Thomberg

En zo zegt Almeida weer: don’t pick me!

Maar van Hindley wordt je ook niet veel wijzer

RvhC74

Als je de verhalen over de rijders leest (of is het zand strooien) dan moet je geen Roglic, Carapaz, Hindley en Almeida nemen...

Dan blijft er niet veel over maar wel qua keuzes ☺

Poule d'Or

Ik vind dat je een renner short moet kunnen gaan, net als bij Sportpools. Dan komen er misschien wat meer redelijke prijzen. Bijvoorbeeld 2.5 miljoen voor Carthy is belachelijk, die 2 keer een vierde en een achtste plek heeft gehaald in de laatste Giro. Verder ook niks gewonnen dit jaar.

jenzrscl

Waarom twijfelt iedereen aan roglic, hem niet pakken zal je een hele tour stress bezorgen, hij is zal vaak meestrijden voor orwinning met zijn punch, en blijft topfavoriet , anders zal hij niet starten

ivo001

Ik heb nu uiteindelijk carapaz eruit gehaald en voor 3 van zijn ploegmaten te gaan.
Ayuso en Arensman zou ik beide graag hebben, maar zijn eigenlijk net te prijzig. Zouden die het beter gaan doen dan O'Connor?

RvhC74

Twijfels over Roglic blijven op zich wel goed te onderbouwen, zware blessure gehad, geen goede voorbereiding, team kwakkelt met ook allemaal blessures en zware Tour achter de rug

Daarnaast heeft met name Ineos en Bor een behoorlijk sterk team tegenover Jumbo gezet. Voldoende vraagtekens toch

Maar een fitte Roglic is wel goud waard

Ik heb het gevoel dat de jonger generatie deze Vuelta meer gaan heersen

CRL

Hier zowel Carapaz als Almeida eruit gehaald. Dat zorgt dan weer voor dusdanig veel ruimte in het budget dat ik vanwege FOMO toch maar Roglic meeneem. Maar geen andere Jumbo'ers, dus nou maar hopen dat Ineos (waarvan ik 4 man mee heb) de ploegentijdrit wint.
Het grote probleem gaat de teamselectie per etappe worden. Voor een zware heuvel- of een lichte bergrit heb ik keuze uit minstens 14 man. Dat gaan zonder twijfel heel veel bankpunten worden.

Geoffrey1420

Bahrein of Bora voor de TT, wat denken jullie?

vevie

Twijfels over Roglic zijn idd gewoon te verantwoorden, net zoals dat ook het geval was bij Bernal voor de Giro 2021. Iedereen dient nu voor zichzelf een afweging te maken of het team zo een renner zou laten starten als hij niet fit was. Vooral teams als Ineos en TJV. Een Bernal, bijvoorbeeld, die start nu niet omdat er nog niet helemaal is. Lijkt mij zodoende niet dat TJV Roglic zou starten als ze er geen geloof in hebben. Twijfels houd je altijd, maar laten starten zonder geloof erin lijkt niet op iets wat deze teams zouden doen. Ik heb Roglic dus maar ook erin gefietst, helaas ten koste van Yates en O’Connor waarvan ik verwacht dat ze allebei dik in orde zullen zijn.

Antonini

Natuurlijk moeten die berichten van rijders met een flinke korrel zout nemen. Maar Almeida benadrukt nu al 2x dat zijn vorm matig is, ook Ayuso zegt het allemaal wel te zien. De hele vibe rondom het team straalt niet echt ambitie en zelfvertrouwen uit, en toch 3 in mn team door recente prestaties... twijfels.

Valvuillerdemoz

Worden nu ook alle Scoritopunten geschrapt die Nairo in de Tour gehaald heeft?

Guido73

Niks mis met Juan zijn verklaringen, ik zou het eerder vreemd vinden als Ayuso als 19 jarige zou zeggen dat hij alles kapot gaat rijden in zijn eerste Vuelta.

Heb trouwens nog geen enkel team met veel vertrouwen horen spreken over deze Vuelta, of het moest Wanty zijn.

vevie

'@Tompot: eens. Toch zou Roglic hier zijn 4e Vuelta op rij kunnen winnen. Lijkt me heel sterk dat hij het dan als voorbereidingskoers gebruikt.

Thomberg

'@Se7en met 4 wanty’s zit je altijd goed

Ketjap Manis

Hier nu de top 5 erin gefietst + 6 sprinters en Hayter. Gaat wel ten koste van de breedte van het klimteam, maar toch een goed gevoel over. Zo skip je de hele middenmoot qua klimmers. Een beetje de nasibal tactiek geloof ik.

Antonini

'@se7en Biko-Jayco, Tora-BORA, QuickStep klinken een stuk overtuigender

vevie

Hier ook de top 5. Traditioneel gezien sneuvelt er echter altijd 1 en soms zelfs 2, dus dat wordt wel lastiger met een minder breed team. De laatste 5 jaar aan uitvallers qua topfavorieten (2017-2022)

2022: Roglic/Tour, Yates en Almeida/Giro
2021: Roglic/Tour, Landa en Evenepoel/Giro, Carapaz en Valverde/Vuelta
2020: Bernal/Tour, Thomas, Yates en Kruijswijk/Giro
2019: Pinot/Tour, Dumoulin/Giro
2018: Nibali/Tour, Yates/Giro
2017: Valverde/Tour, Thomas en Landa/Giro

penj01

Hoe denken jullie over van Poppel, gaat die nog wat punten binnenhalen als leadout en evt later voor eigen kansen? Of gewoon thuis laten.

1 2 ... 39 ... 114 115

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.