Twijfels over Roglic blijven op zich wel goed te onderbouwen, zware blessure gehad, geen goede voorbereiding, team kwakkelt met ook allemaal blessures en zware Tour achter de rug
Daarnaast heeft met name Ineos en Bor een behoorlijk sterk team tegenover Jumbo gezet. Voldoende vraagtekens toch
Maar een fitte Roglic is wel goud waard
Ik heb het gevoel dat de jonger generatie deze Vuelta meer gaan heersen
Hier zowel Carapaz als Almeida eruit gehaald. Dat zorgt dan weer voor dusdanig veel ruimte in het budget dat ik vanwege FOMO toch maar Roglic meeneem. Maar geen andere Jumbo'ers, dus nou maar hopen dat Ineos (waarvan ik 4 man mee heb) de ploegentijdrit wint.
Het grote probleem gaat de teamselectie per etappe worden. Voor een zware heuvel- of een lichte bergrit heb ik keuze uit minstens 14 man. Dat gaan zonder twijfel heel veel bankpunten worden.
Twijfels over Roglic zijn idd gewoon te verantwoorden, net zoals dat ook het geval was bij Bernal voor de Giro 2021. Iedereen dient nu voor zichzelf een afweging te maken of het team zo een renner zou laten starten als hij niet fit was. Vooral teams als Ineos en TJV. Een Bernal, bijvoorbeeld, die start nu niet omdat er nog niet helemaal is. Lijkt mij zodoende niet dat TJV Roglic zou starten als ze er geen geloof in hebben. Twijfels houd je altijd, maar laten starten zonder geloof erin lijkt niet op iets wat deze teams zouden doen. Ik heb Roglic dus maar ook erin gefietst, helaas ten koste van Yates en O’Connor waarvan ik verwacht dat ze allebei dik in orde zullen zijn.
Natuurlijk moeten die berichten van rijders met een flinke korrel zout nemen. Maar Almeida benadrukt nu al 2x dat zijn vorm matig is, ook Ayuso zegt het allemaal wel te zien. De hele vibe rondom het team straalt niet echt ambitie en zelfvertrouwen uit, en toch 3 in mn team door recente prestaties... twijfels.
Hier ook de top 5. Traditioneel gezien sneuvelt er echter altijd 1 en soms zelfs 2, dus dat wordt wel lastiger met een minder breed team. De laatste 5 jaar aan uitvallers qua topfavorieten (2017-2022)
2022: Roglic/Tour, Yates en Almeida/Giro
2021: Roglic/Tour, Landa en Evenepoel/Giro, Carapaz en Valverde/Vuelta
2020: Bernal/Tour, Thomas, Yates en Kruijswijk/Giro
2019: Pinot/Tour, Dumoulin/Giro
2018: Nibali/Tour, Yates/Giro
2017: Valverde/Tour, Thomas en Landa/Giro
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.