Scorito - Vuelta a España 2022

1 2 ... 44 ... 114 115
Donnie D

Ik neem Roglic, Yates, Mas, en Landa niet mee... Voelt ergens niet goed, maar zit volgens mij het minste risico in.

Wel neem ik mee: Carapaz, Alemeida, Evenepoel, Hindley, Arensman, Ayuso, O'Connor, MAL, Higuita, G.Hart. Complementerend met 3 klimmers á 2,5 mil en 7 'sprinters' á 12,5 mil.

Ben ik gek?

Lo Zar

Bij Jumo wil ik eerder weten wie er als tweede (en misschien ook als derde) finished in de ttt.

Nick P

Ik zou toch gokken dat Roglic niet het rood pakt de eerste rit. Ik denk wel dat Roglic, Dennis, Affini en Teunissen als eerst over de finish komen. Het zou me niet verbazen als ze het rood aan Teunissen geven zodat hij daar in Nederland in kan rijden.

zomaareens

Plapp of hart de beter keuze?

Karperdrol

Lastig om te zeggen of Jumbo de uitgesproken favoriet is voor morgen.
Ik schat QS net iets hoger in. daarna Jumbo, Bikex en dan Ineos

zomaareens

Zijn er mensen die coquard vaker mee zien sprinten dan vendrame?
In de giro sprint vendrame toch ook wel vlak?

Boasson en Hagen

Hebben jullie ooit een ploegentijdrit gezien? Dan is het op het einde met de 4 overgebleven renners zo hard mogelijk naar de finish sprinten, als je dan nog tijd over hebt om iemand de rode trui te 'geven' heb je niet hard genoeg gefietst.

En de 4 beste tijdrijders hoeven niet bij de 4 laatst overgebleven renners te eindigen. Het kan ook dat die in het eerste deel veel werk op zich nemen en daarna laten lopen. Kijk maar naar de TTT van de Tour en Vuelta 2019, veel hardrijders eindigen daar op achterstand.

Qua captainkeuze maakt het ook niet uit, iedereen krijgt evenveel etappe-punten. Alleen voor het opvullen van etappe 2 en 3 wil je misschien liever de nummer 1 dan de nummer 3, maar veel zal het niet uitmaken.

Laatst gewijzigd
Lo Zar

Nummer 4 van de ttt in etappe 2 meer punten dan nummer 1 van de ttt. (ik ga ervan uit dat er genoeg voorsprong is om rood te behouden)

Laatst gewijzigd
ProScoritoManager

'@Boasson: Ironisch genoeg scoren de nummers 2, 3 en 4 van de TTT de volgende dag(en) méér punten dan de nummer 1, onder voorbehoud dat zij die posities behouden in de dagen erna. En om volledig te zijn: Dit is zonder witte trui punten meegerekend.

puntenjager

Het is leuk dat gepuzzel, maar ben altijd weer blij als dat erop zit. Soms word ik gewoon moe van mezelf dat ik alles weer om heb gegooid en dan ineens staat er een team waarvan je denkt: Dit gaat me een plekje als scoritolegend opleveren. Na een paar dagen kan je je team alweer in de prullenbak gooien door die op het eerste oog zo geweldige keuzes ineens de slechtste keuzes blijken te zijn. Wat blijft het toch voorspelbaar, maar toch zo leuk.

Nou hier dus nog even de puntjes op de i en ik ben er ook weer klaar voor.
7 klassement, 4 klim, 1 tijdrit, 6 sprint, 2 aanval.

Sivakov - Vendrame - McLay of Rodriguez - Ackermann - Einhorn. Kan iemand me hier het laatste zetje geven? Ik neig optie 2 aangezien ik verder geen echte sprintkopman heb.

Verder nog 750k over waar ik nu Chaves heb gekozen (bergtrui?) en dan nog Dennis of Affini.

Laatst gewijzigd
JonasVDB

Nog iemand gezien dat Soler met 171 start en niet Almeida?

RvhC74

'@Kvyit

Sivakov, Vendrama, Rodriquez zal mij keuze zijn

puntenjager

'@Reneetje is weer te lang blijven hangen in het cafeetje. Groot gelijk, het is gewoon prachtig weer vandaag.
Ik vraag of iemand me laatste zetje kan geven adh 2 opties en jij gooit die opties gelijk door elkaar, haha. Maar in ieder geval bedankt voor je reactie!

Laatst gewijzigd
wielergekkie

'@Kyvit Optie 2, puur omdat ik die heb gekozen ;)

WilliamS23

'@Kvyvit

Optie 3. Rodriguez, Bennett en Einhorn ;)

puntenjager

'@Karstboy Thanks
@WilliamS23 deze optie past dan weer wel. 😜

Laatst gewijzigd
WilliamS23

'@zomaareens, Vendrame sprintte daar zeker mee en haalde 8 maal top 20. Prima voor 1,5 miljoen, dus gaat mee. Coquard is de wat betere sprinter, maar iets minder allround dan Vendrame. Maar die zal zeker elke massasprint meesprinten, dus is die 2 miljoen wel waard denk ik. Ik heb ze dus beide mee. Samen met Bennett en nog heel wat kleintjes.

Bennett kan ik net zo goed door Ackermann vervangen trouwens. Merlier is mij te duur en Groves te onbekend voor mij en heeft nog nooit een grote ronde gereden. Pedersen Tour in de benen en deed daar ook niet altijd mee in de sprints. Zie daar etappe 19 en 21 bijvoorbeeld.

Ik vraag me sowieso af of er mensen een sprintequipe hebben die boven de 12 miljoen uit komt.

RvhC74

'@Kvyvit

hips hips was het alweer zo laat whahahaha

RvhC74

sprinteam € 11.500,-- + van Poppel - 6 renners

klass 26 mln, 7 renners
klim 5,25, 5 renners

Tom Cockpid

Wat betreft Roglic: als ervaringsdeskundige (2 nekwerveloperaties en 5 rugoperaties), vind ik het knap dat je na gebroken ruggenwervels(?) 6 weken later überhaupt weer topsport kunt bedrijven. En dan, daadwerkelijk de Vuelta winnen? Maar goed, uiteraard ben ik geen topsporter.

thijssie89_456643

'@Tom Cockpid; De gebroken ruggenwervels zijn voor zover ik weet nooit officiëel bevestigd door de ploeg.

Eddix

'@WilliamS23 Mijn sprintploeg is 13Mil + 750K (Van Poppel). Met een flinke middenmoot en toch wel relatief veel onzekerheden in het klassement wil ik liever net een paar extra punten pakken in die paar sprintetappes. Daar komt bij dat dat het aantal sprinters overall deze Vuelta beste beperkt is, met andere woorden, de kans is dus groter dat de sprinters die je neemt gewoon top 20 rijden. Maar ik kan er ook naast zitten.

@JonasVDB best interessant.. zou een leuke verrassing kunnen zijn, en dus een prima pick om verschil mee te maken. Vraag me alleen af waarom dan Soler en niet McNulty.. Heb Almeida ook thuisgelaten net als velen. Ik was dat gezeur van hem ook al helemaal zat.

Dumoulist

Kans is groot dat er morgen regen valt tijdens de TTT. Ik denk dat teams als Jumbo en Ineos dan niet alle risico's gaan nemen voor die paar seconden. Misschien hebben vroege starters zoals BikeExchange wel geluk. In dat geval zal ik nog wat plekjes moeten creëren voor Hamilton en Groves.

Laatst gewijzigd
Bzuidema

Toch maar Roglic meenemen de verhalen komen nu naar buiten hoe hij zich voelt. https://www.nu.nl/wielrennen/6218454/roglic-is-na-pijnlijke-tour-klaar-voor-vuelta-hij-is-in-vorm-en-superscherp.html

Eddix

Oké toch een vraagje een keer, stel er niet veel, maar stel, je hebt 1,5mil over en je kan dus één renner uit deze categorie kiezen, los van kwaliteiten, wie zou je dan kiezen?

1 2 ... 44 ... 114 115

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.