Scorito - Vuelta a España 2022

1 2 ... 49 ... 114 115
Maurimaler

'@Harkie27 laat ze maar extra Jumbo mannen nemen 😉.
Neenee, BEX maakt inderdaad wel een goede kans om te winnen met toch 5/6 hardrijders. Maar waar ga je die nog opstellen als je er meerdere van meeneemt?

Verder hebben Jumbo en QS allebei zeer goed materiaal (BEX waarschijnlijk ook) en hebben zij wel echt een paar top tijdrijders op de weg en niet van op de piste.

Jumbo: Affini (giro 2021: 2e en 3e), Dennis (was beste tijdrijder en nu nog altijd heel goed), Roglic (Olympische kampioen TT) en dan heb je met Mike en Gesink toch ook nog wel 2 hardrijders die niet veel moeten onder doen dan de 4/5e man van BEX. Daarbij hebben de mannen van Jumbo nog kans op latere teampunten Roglic.
QS: Ze hebben in de breedte niet zo’n goed TTT team maar als Remco in vorm is… (dan komt hij alleen binnen :-) ) verder hebben ze met Julian, Van Wilder, Cavagna nog 3 goede TT namen en kunnen Masnada, Devenyns en Serry ook wel effe aan kop sleuren. + deze namen hebben ook weer veel kans op (jongeren)trui punten van Remco.

Thomberg

Ohja de trein va Groves is niet heel bijzonder.

user26790

Ik ben wel klaar met puzzelen!
INEOS 4x
TJV 3x
Quick Step 3x
UAE. 3x
BORA. 2x
BEX 2x
Cofidis. 1x
Team DSM. 1x
KERN 1x

Klassement/klimmen 12x - 30,25
Sprinten 6x - 12,50
Tijdrijden 2x - 2,25

Om mij moverende redenen kwam ik tot de volgende renners:
Roglic-Hindley-Almeida-Evenepoel- Ackermann-Hayter-Coquard-Teunissen

arjenzvob

'@Reneetje Is dit echt je laatste? Je hebt al tig keer een team/verdeling met ons gedeeld.

Simcha

Ik heb wel het meest FOMO-team ooit voor mijn doen. Er zijn te veel kanshebbers en te veel renners met vraagtekens. Kortom, ik wil mijn opties zoveel mogelijk open houden.

Alle belangrijke klassementsmannen zitten erbij, behalve Yates, met minimaal een goede knecht en alle talentvolle jonkies (Arensman, Ayuso, Van Wilder, Higuita, Rodriques, Buitrago). Dat gaat wel ten koste van de sprintploeg. Daar Pedersen, Hayter, Thijssen, Van Poppel, Einhorn en Stewart). In de Tour dezelfde tactiek gehanteerd en daar maakte ik met mijn budgetsprintploeg het grote verschil, dus we wagen het er maar op. En anders hoop ik dat de schade beperkt blijft in etappe 2 en 3 en dat mijn klimploeg in de rest van de Vuelta het verschil gaat maken.

Laatst gewijzigd
WilliamS23

'@Dumoulist, jij hebt duidelijk de reacties direct boven jou niet gelezen :)

Dumoulist

Ik begin nu toch sterk te twijfelen om gewoon Teunissen mee te nemen. Alleen Roglic van team Jumbo is toch wel heel karig. Teunissen die na dit seizoen vertrekt zal ook wel eens voor eigen gewin gaan. Bovendien kan hij een tegenvallende Roglic compenseren door wel mee te sprinten. En anders een hoop teampunten voor een goed presterende Roglic. Win-winsituatie als ik het zo bekijk.

Stel: Teunissen sprint geen enkele keer mee in Nederland (wat moeilijk te geloven is). Dat wil zeggen dat Roglic zich topfit voelt en dat topfavoriet Jumbo de TTT pakt. Aangezien Teunissen bij de TTT winst in Frankrijk ook bij de eerste 5 zat verwacht ik hem ook hier in de top 5. Dan kom je voor het eerste weekend al snel op 72 punten (als hij 4de zou staan in het AK). En dan heeft hij nog geen enkele sprint gereden. Dan gaat het opeens hard met de punten.

@WILLIAMS23 Als ik het gevoel heb dat regen de potentiële winnaar negatief beïnvloed, dan pas ik daar zeker mij teamselectie op aan. Al is het maar op 1 of 2 plekken.

Laatst gewijzigd
vevie

'@Simcha: dus jij hebt Roglic, Carapaz, Hindley, Almeida, Evenepoel, Mas en O’Connor. En, daarnaast nog dure jonkies als Arensman, Higuita, Ayuso. Das wel knap, dan. Ik had ongeveer hetzelfde budgetsprintteam, maar toch maar Ackerman voor een AK man erin gedaan.

Mindless

'@Simcha, lijkt verdacht veel op hoe het er bij mij uit ziet. Slechts 10.250 mil in 7 sprinters waaronder Hayter, en vooral 4x qs, 4x ineos, 4x bora. Als de winnaar daar gewoon tussen zit, zit ik goed :) Wel alleen Roglic van de Jumbots... dat is wat tegenstrijdig eigenlijk.

Laatst gewijzigd
RvhC74

'@Arjenzvob

Misschien komt er wel weer nieuwe update whahahaha

Echt erg veel twijfel dit keer over samenstelling ploeg omdat er toch wel veel vraagtekens zijn

Maar dat herkennen we allemaal wel denk ik

Als het me lukt ☺ blijft dit mijn definitieve team

Laatst gewijzigd
Simcha

'@Mindless. Ik heb Harper er ook nog bij. Leuk voor eventuele teampunten straks en als Roglic onverhoopt toch tegenvalt, dan is het misschien een renner die kan verrassen.

Imtabido

Ik realiseer me net dat MAL inmiddels al 3x op rij een grote ronde verneukt heeft. Eerst een dramatische Tour nadat hij met overmacht de Mont Ventoux Challenge had gewonnen, vorig jaar in het slotweekend van de Vuelta in de auto gestapt, en dit jaar in de Giro gestart met een heupblessure. Ik ben er inmiddels al 3x ingetuind, en toch zit hij op de één of andere manier weer in mijn team. Hmm ...

Ketjap Manis

'@Dumoulist Reken je dan ook de punten mee die je misloopt omdat je met Teunissen een 0 punter scoort als hij niet mee sprint? Met Dennis weet je wanneer je hem moet opstellen en wanneer niet, dat is ook wat waard.

Laatst gewijzigd
Simcha

'@Vevie. Alleen Mas niet. Zijn dalerskwaliteiten gaven de doorslag hem niet te nemen, plus gebrek aan budget.

michelb6

Wat zou de afweging tussen Affini en Dennis zijn? Ik schat Dennis wat hoger in maar die was ook niet fit toch?

kevinraar

Is 6 sprinters genoeg?

Reus

'@karper.
Die Rodrigues is een soort opvuller. Ineos houdt de mannen graag hoog in het klassement. Als er her en der wat AK mannen crashen dan komt ie vanzelf de top inrollen. Beetje zoals Hart de giro won. Maar misschien ga je em nooit nodig hebben…

Dumoulist

'@Ketjap Manis Ik denk dat die 0 punters wel aardig mee zullen vallen. Ik verwacht in het eerste weekend namelijk gewoon minimaal teampunten door de TTT. Dan is hij de ideale opvuller voor je sprintersequipe. En ik ga er vanuit dat Teunissen verder in de ronde wel mee mag sprinten als Roglic tegenvalt. En anders krijg je gewoon de teampunten als Primoz wel op de afspraak is. Laat ik het anders formuleren. Met Teunissen heb je een bepaalde zekerheid op 100+ punten met een hoog potentieel. En ik moet zeggen dat ook Laporte mij in de Tour heeft wakkergeschut.

Laatst gewijzigd
WilliamS23

'@Kevin, doe niet zo raar!

Eddix

'@kevinraar 6 is een prima aantal, maar het ligt er wel een beetje aan welke je hebt. Kun je één van de 6 goed gebruiken als sprint kopman? Zullen ongeveer 4 van de 6 sprinters zeker mee sprinten op het vlakke? Heb je ongeveer 2-3 sprinters die ook prima een heuveltje over kunnen?

thewout79

Laatste dilemma:
Wat zouden jullie doen.
Higuita + Groves of Kelderman + Arndt
Higuita hele jaar in vorm, maar heeft het eigenlijk nog nooit laten zien over 3 week.
Groves zal waarschijnlijk 4 a 5 keer top tien sprinten.
Kelderman goede tijdrit en is bijna altijd goed in Spanje.
Arndt kan redelijk sprinten, maar ik heb nergens gelezen of hij of degenkolb voor de sprint mag gaan en Arndt heeft in een vlakke tijdrit regelmatig een top 10 klassering genoteerd.

Graag hoor ik jullie visie hier over

Xill

Ayuso:
"[...] If Joao Almeida is the strongest, the team will all be by his side, without a doubt"
https://www.esciclismo.com/actualidad/carretera/72357.html

Almeida zonder hoge verwachtingen naar Vuelta: 'Beschik niet over geweldige benen'
https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/almeida-zonder-hoge-verwachtingen-naar-vuelta-beschik-niet-over-geweldige-benen

...

kevinraar

Ik heb deze sprinters
Melier
Ackermann
Hayter
Tennissen
Thijssen
Penalver

Eddix

'@thewout79 volgens mij had iemand een bericht gedeeld dat Arndt en Degenkolb het per dag gaan aankijken wie sprint. Doorgaans vermijd ik dat soort sprinters, want je kiest altijd de verkeerde.

mrtheyoung

Zoals het er naar uitziet regen in Utrecht van 17:00 tot 19:00 waarvan het meeste rond 18:00 valt, glad wegdek iig voor de volgende teams:

18.30 uur: flag-es Burgos-BH
18.34 uur: flag-be Intermarché-Wanty Gobert
18.38 uur: flag-il Israël-Premier Tech
18.42 uur: flag-fr Groupama-FDJ
18.46 uur: flag-fr Arkéa-Samsic
18.50 uur: flag-fr Cofidis
18.54 uur: flag-es Euskaltel-Euskadi
18.58 uur: flag-us EF-EasyPost
19.02 uur: flag-au BikeExchange
19.06 uur: flag-fr AG2R-Citroën

daarna afhankelijk van hoe snel het droogt en wat er daadwerkelijk valt. Ik ga dit nog even in de gaten houden tot vlak voor de start

1 2 ... 49 ... 114 115

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.